Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttis -> Sähkö konversiot

Aloittaja Jabe, 30.01.09 - klo: 16.52

Jukis

melkoista offtopiccia mutta eikait ny tuon arvoinen moottori mene kaupaks jos sitä kauppaa tähän tyyliin: " Joku motti en tiedä merkkiäkään 120e"

Miksi ne hobbykingit nyt vaikuttavat niin hyvälle? Hobbywingeillä voitetaan maailmanmestaruuksia kun hobbykingeillä kiroillaan toimimattomuutta. kyllä sieltä hobbyking puljusta toki voi hyviäkin kamoja saada kuhan tietää mitä ostaa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Janne O

#1921
Lainaus käyttäjältä: Jukis - 04.08.12 - klo: 23.24
melkoista offtopiccia mutta eikait ny tuon arvoinen moottori mene kaupaks jos sitä kauppaa tähän tyyliin: " Joku motti en tiedä merkkiäkään 120e"

Miksi ne hobbykingit nyt vaikuttavat niin hyvälle? Hobbywingeillä voitetaan maailmanmestaruuksia kun hobbykingeillä kiroillaan toimimattomuutta. kyllä sieltä hobbyking puljusta toki voi hyviäkin kamoja saada kuhan tietää mitä ostaa.
No kyllä se sitten pitää toi hobbywingin combo ostaa kun on kerran laadukkaampi. (http://www.rcecho.com/HOBBYWING-XERUN-Sensored-4274SD-1800KV-Motor-150A-ESC-LCD-Card-Combo-ME231.html)

Kummastakohan kannattaa ostaa akut ja laturi?
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Jukis

hobbykingiltä akut ainakin.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Blaze

Lainaus käyttäjältä: Janne O - 05.08.12 - klo: 10.34
Lainaus käyttäjältä: Jukis - 04.08.12 - klo: 23.24
melkoista offtopiccia mutta eikait ny tuon arvoinen moottori mene kaupaks jos sitä kauppaa tähän tyyliin: " Joku motti en tiedä merkkiäkään 120e"

Miksi ne hobbykingit nyt vaikuttavat niin hyvälle? Hobbywingeillä voitetaan maailmanmestaruuksia kun hobbykingeillä kiroillaan toimimattomuutta. kyllä sieltä hobbyking puljusta toki voi hyviäkin kamoja saada kuhan tietää mitä ostaa.
No kyllä se sitten pitää toi hobbywingin combo ostaa kun on kerran laadukkaampi. (http://www.rcecho.com/HOBBYWING-XERUN-Sensored-4274SD-1800KV-Motor-150A-ESC-LCD-Card-Combo-ME231.html)

Kummastakohan kannattaa ostaa akut ja laturi?

Vinkiks sanon että ei kannata laittaa sähköks tota autoa kun myyt 190e jollekkin ni saat teamc crossarin,, ei pakosti kestä tavarat tuossa autossa

Janne O

No yritän vielä kerran myydä tota.
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

resistance

mugen mbx5r   :azn:

Miksu L

#1926
Multa löytyisi yksi ylimääräinen fg monster truck 4wd varaosa auto. Auto on uusi, mutta siitä puuttuu tankki ja moottori.
Joten olen ajatellut, jos siitä vaikka tekisi sähkökäyttöisen kiipeiliän. Moottoriksi löytyisi DualSky XM6360CA-11T 2450 W ja säätimenä DualSky 100 A ESC 5-12s.
Sen takia laittaisin tähän projektiin helikopteri säätimen, koska siinä on Governor toiminto, mitä ei ilmeisesti auto säätimissä ole? Governor toiminnon haluaisin sen takia, että se pitää pintakaasullakin moottorin kierrokset vakiona.
Tuo moottori on vain ongelmana, kun se on ulkopyöriä, niin kaikki lika pääsee moottorille. Mitään nopeaa tästä en halua, perus juoksuvauhti riittää. Tärkeintä on, että sillä pääsee riittävän hitaasti, joten mitä inrunner moottoria suosittelisitte?

Edit:Moottori löytyikin jo.

väiski

tällanen konversio on sähköjä odottamassa! autohan on siis losi 8ight-t 2.0 truggy.
konversio kittinä losin oma kitti!
sähköiksi on tulossa xerunin m6b combo eli 150a säädin ja 2200kv motti sensorilla!ohjausta kääntää
tällä hetkellä savöxin 16kg vääntävä servo. itellä on tällä hetkellä vain polttiksen koppia tuohon joten
koppa on hankintalistalla! en tiiä onnistunko saamaan noita kuvia tähän viestiin mukaan kun ei yhteistyö
näiden koneiden kanssa aina toimi! :angry:

asmo

Jarza

#1928
Laitetaanpas tänne oikeaan osoitteeseen  :roll:

Sähkörojekti etenee kuin etana  :roll: Enää ei puutu ko keskidiffi ja sille ripustukset  :wink:
Ideoita / vinkkejä kellään?






Cen GST E @ Toro Ts 150

puu-ha

Moi!

Täytyypä laittaa muutama kuva omasta projektista. Eli tuli hommattua tuommoinen Xray 808 ja olisi tarkoitus muuttaa se SC sähkökonversioksi. Eli ensimmäisenä auto palasiksi ja sitten nippuun uusilla laakereilla ja öljyillä...jne.

TeamC TS4:n koppa, puskuri ja koritolpat on hommattu saa nähdä kuinka saan ne istumaan tuohon.
EuroRC:ltä tuli tilattua myös tuo conversion kit http://fi.eurorc.com/product/1199/xray-808---brushless-conversion-kit

Renkaiksi hommasin Louise SC-Pioneerit ja vanteet 17mm hexillä löytyi RacerRCshopista http://www.racersrcshop.com/trinidad-wheels-for-17mm-hexsc8-p-1639.html

Sähköt vielä puuttuu, mutta luultavasti ne tulee olemaan Hobbywing Xerun 150A combo 2200KV moottorilla.


Öljyjen ja oluen kanssa tuli eilen illalla leikittyä joten diffit ja iskarit sain jo nippuun :roll: ...ehkä se siitä joskus valmistuu.

Janne79

Jääkö mekaaninenjarru käyttöön?

puu-ha

Lainaus käyttäjältä: Janne79 - 08.01.13 - klo: 17.23
Jääkö mekaaninenjarru käyttöön?

Saa nyt nähdä kuinka ahdas tulee, ehkä kokeilen jossain vaiheessa.

resistance


Lassi

En muista olikohan näistä.. omasta ja kaverin 8.5e:stä kuvaa. Kehitelty eteenpäin 2-3vuoden ajan ajaen joka kesä rankalla kädellä 6s kalustolla ja myös talvella. Hyvin ovat kestäneet ja playouttikin toiminu ok. Nyt vaan odottelussa että lipotekniikka kehittyis että lipot mahtuis hieman pienempään pakettiin niin sais painopistettä ja koria tiputeltua oikeemmalle kohdalle.

Spectit ovat tätä nykyä:
MMM / Ezrun 150A
6s 4Ah 40c Turnigy
Leopard 1774kv 4074

Ajoväleiksi asettunut kokemusten perusteella 15/47 (Kiihtyvyyttä riittää ja huiputo on siinä 100km/h nurkilla) Videota löytyy allekirjotuksen linkistä jos haluaa katsella.


resistance

mitäs ainetta nuo suojat on noissa reunoissa? tarkoitus pitää lumi poissa?

puu-ha

No niin! Nyt ois auto jo aika hyvin nipussa joten pääsee sovitteleen koritolppia ja puskuria.
Siinä muutamat kuvat xray 808 -> SCe konversio projektista






Benihill

Ajattelin onnistuisiko tuon Mad Forcen .21 nitro,3 vaiht "automaatti" tehdä sähköllä toimivaksi? Kaikessa lyhykäisyydessään minkänimiset ovat osat jota tarvitsee muutosoperaatioon?

Benihill

Luulen että tarvii harjattoman moottorin, nopeuden säätimen, akun/akkuja? Mitäs muuta, neuvokaa tyhmää niin pääsen etsimään ja tilaamaan osia...

resistance

Konversio kitin tarvit ainakin.

Benihill

Muuntosarja, mitäs osia siihen kuuluu? Ja tarviiko tuo moottori vai nopeudensäädin jäähdyttimen? Monessa kuvassa näyttää jonkun sortin puhallin olevan..? Mihinkähän hintaan lähtee kaikki tarvittavat osat että saa auton kasaan?

andy98

Pikasella googlauksella ei näytä olevan konversio kittiä missään, joten sen joutuu itte tekemään.
hong nor x1

MitsuEvo

Kannattaa hyödyntää Twin Forcen osia, käytännössä sama auto mutta sähkökäyttönen.

resistance


MasQ

En uskaltanut aikasemmin laittaa kuvia tästä projektista kun loppuun asti oli pelko persiissä että ei tule toimivaa laitetta lopuksi. Nyt se kuitenkin on siinä ja liikkuu toivotulla tavalla. Kymmenisen vuotta vanhan Kyoshon polttiksen kanssa oli alusta asti ongelmia ja niinpä lopulta tuli kuningasidea sähköautoksi muuttamisesta. Tietotaito näihin asioihin oli ihan nollassa mutta pitkälti tämän viestiketjun ansiosta projekti pääsi maaliinsa ja päästiin harrastuksen syrjään kiinni.

Autoonhan jäi alkuperäiset radiot ja ohjausservo. Uutta tuli pinioni, akku, laturi, moottori ja nopeudensäädin http://www.rcecho.com/LEOPARD-SKYRC-3000KV-13T-Brushless-Motor-60A-ESC-Speed-Controller-Combo-ME714.html

Ainutlaatuiset moottoripukki ja akun teline valmistuivat paperitehtaassa mittatilaustyönä.

resistance

komee peli!!

ton akun kun päivität vielä lipoon. nopari näköjään kestää vielä 3s liponkin.

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: Benihill - 17.01.13 - klo: 19.37
Muuntosarja, mitäs osia siihen kuuluu? Ja tarviiko tuo moottori vai nopeudensäädin jäähdyttimen? Monessa kuvassa näyttää jonkun sortin puhallin olevan..? Mihinkähän hintaan lähtee kaikki tarvittavat osat että saa auton kasaan?

Onhan se aina parempi jos kummastakin löytyy puhaltimet.
Moottoripukin saat itse helposti tehtyä alumiini palikasta, mutta kun haluat 3 portaisen vaihteiston, niin suurin ongelma on kytkinkellon asentaminen moottorin akselille. Äkkiseltään tulee mieleen käyttää potkurin adapteria, josta itse ainakin lähtisin liikkeelle.

savo

Lainaus käyttäjältä: Benihill - 17.01.13 - klo: 19.37
Mihinkähän hintaan lähtee kaikki tarvittavat osat että saa auton kasaan?
Tuohon hintaan nyt on kovin vaikea antaa tarkkaa vastausta kun kaikki riippuu kaikesta ja ostaako uutta vai käytettyä.Jos aikaa käyttää etsimiseen/sopivan käytetyn löytymiseen niin voi selvitä edullisestikkin ja taas jos uutta lähtee hakemaan niin niidenkin hinnoissa on valtava haarukka.Helposti useampi satku voi hurahtaa jos uutena merkki tuotteena ostaa kaikki.Moottori ja nopari lienee kallein investointi.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Benihill

Okei, yv:llä tulikin jo hyviä ohjeita  :grin: en meinannut laittaa tuota 3-vaihdetta vaan suoraan moottorilta veto.. Kai tuolta hobbykingiltä uskaltaa tilata?

Hiekkamonttu

We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Benihill

Hyvä  :grin: Tämmösiä ajattelin-> nopari http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8993__Hobby_King_Brushless_Car_ESC_100A_w_Reverse_Upgrade_version_.html
akku -> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9962__ZIPPY_Flightmax_5000mAh_3S1P_40C.html
moottori -> ei tietoa mikä olisi hyvä 1/8 mad forceen? huippuja ei tarvitse kuin 50-60km/h korkeintaan..
Tai, onko nuo valmiit compot mistään kotoisin? esim -> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25143__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_2100KV_120A.html
Kaikki tieto pitäs saada datattua päähän ja sitten tilailla, niin laturikin ois hyvä.. mitäs muuta vielä tarvii?  :grin: