Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hong Nor DM-1 Spec

Aloittaja Vesku, 30.01.09 - klo: 22.40

Stail

#210
Itselläni jäi aluksi se jarrun rautalanka jumiin siihen jarruvivun lenkkiin. Punainen ympyrä. Jarru otti siis kiinni ennen kuin stoppari alkoi edes koskemaan lenkkiä.

Löystin vähän nuolen osoittamaa ruuvia että pääsee vapaammin liikkumaan ja lisäsin letkunpätkän joka palauttaa vivun pakosti takaisin. Jos laittaa letkun palauttamaan niin täytyy katsoa vaan että ei palauta liikaa ettei kaasulla jarruta :)
JQ

moukari

Lainaus käyttäjältä: cossie - 10.09.09 - klo: 22.26
mulla on nois jarruis ollut uudest asti semmonen pieni ongelma että joskus jättää vivusta sen päälle..siis jumittaa.. olen yrittänyt tutkia sitä mutta mitään selvää ei löytynyt. voiko jos ne paloja pitävät pienet ruuvit on liian löysällä niin se vipu pääsee kääntymään liikaa.. :azn:
Juurikin näin eli tarpeeksi pieni välys, tästä jarru on tarkka että palat säädetty oikein. Hetken se ottaa et ne saa kohdalleen mut sit toimiii ku junanvessa.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

juska

Lainaus käyttäjältä: cossie - 10.09.09 - klo: 22.26
mulla on nois jarruis ollut uudest asti semmonen pieni ongelma että joskus jättää vivusta sen päälle..siis jumittaa.. olen yrittänyt tutkia sitä mutta mitään selvää ei löytynyt. voiko jos ne paloja pitävät pienet ruuvit on liian löysällä niin se vipu pääsee kääntymään liikaa.. :azn:
Mä laitoin sellasen palautusjousen siihen... laitan kuvan jossain kohtii.
Racers Group Finland Team

cossie

luulen et on vaan tosiaan liian iso välys.. mikä idea tuolla(onko fuili letkun pätkä) ni tuossa servolta tulevas tangossa? olen aika monella nähnyt semmoisen.. luulis että helposti alkais laahaa jarrua täydellä kaasulla kun mun mielest tuo jarru vipu toimii kumpaankin suuntaan??

juska

Lainaus käyttäjältä: cossie - 11.09.09 - klo: 23.06
luulen et on vaan tosiaan liian iso välys.. mikä idea tuolla(onko fuili letkun pätkä) ni tuossa servolta tulevas tangossa? olen aika monella nähnyt semmoisen.. luulis että helposti alkais laahaa jarrua täydellä kaasulla kun mun mielest tuo jarru vipu toimii kumpaankin suuntaan??

Juurikin näin... jarru lähtee tousta helposti laahaamaan. Tosin kun modaat epäkeskolimppua :) niin että hiot siitä sen toisen puolikuun pois ettei se jarruta täyskaasulla. Tuolloin tuota letkunpätkää voi huoletta käyttää.
Racers Group Finland Team

Stail

Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 16.08.09 - klo: 17.06
- jäykkää öljyä iskareihin (noin 1000-3000 esim.)

Mistäs saa noin sitkeetä iskariöljyä? vai onko samaa litkua kuin diffiöljyt?
JQ

Ile__

Kyosho Inferno  VE  Race Spec

moukari

kannattaa ottaa 1k 2k kolmosella ei varmaan enää näin kylmillä tee mitään.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

AnttiL

Tuli tehtyä specille talvihuoltoa ja huomasin että kardaanit alkaa olla vaihtokunnossa. Onko kukaan laittanut tohon nivelkardaaneja ja jos on niin minkä auton kardaanit käy? Minkä HongNor mallin kardaaneja nuo vakiot ovat?

moukari

Moro ite olen ajellut ihan noilla vakiolla meniköhän niit yks keirros viime kesänä. En kyllä ainakaan ole huomannut minkä mallin nivelkardaanit kävis.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

TfeK

On ollut suunnitelmissa siirtyä tuosta igt:stä dm-oneen, niin olisiko käyttökokemuksia onko säädettävyydeltään helpompi tai kestäisivätkö osat yhtään paremmin? kyoshosta alkaa voimansiirto hieman antautumaan LRP:n zx .30 xx:n jatkona  :undecided: Tietenkin jos kellään olisi kyseistä autoa rullaavana tarjolla niin olisi kiinnostusta, ja siis nimenomaan dm-one eikä specci... ja miten tuossa toimii toi vertikaali jousitus? specissä kuulemma etupäässä melkoisia pito-ongelmia vakio jousituksen kanssa :shock:
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

moukari

Itse ajoin koko alkukauden makaavilla iskareilla eikä niissä nyt mitään isoja onglemia ollut. Pystyssä olevet iskarit on hivenen helpommat säätää. Makaavilla pärjää kyllä hyvin Peitsamo ajoi koko kauden sekä edessä että takana makaavilla iskareilla ja meni kyllä kovaa.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

peitsamo

Näköjään OFNA:lla on tarjota autosta ns. Pro-versio, ilman konetta ja valmiiksi PF-korilla:

http://www.ofna.com/dm1-spec.php

Flying Calacucco

peitsamo

Tämmöstä askartelua eiliseltä.

Flying Calacucco

tturku

Ootko pekka hankkinu spec:n itselle?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

peitsamo

No kori on ainakin ja edellinen auto kaupattu, joten ei kai tässä enää vaihtoehtoja paljon jää..
Flying Calacucco

Maxximo

Lainaus käyttäjältä: Hazard - 26.04.09 - klo: 20.30
Mistäs tollasta koria saa hommattua? Eikös tää kuitenki oo saman kokoinen alusta kun M8 buggyssä?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

juska

Lainaus käyttäjältä: Maxximo - 03.02.10 - klo: 13.16
Lainaus käyttäjältä: Hazard - 26.04.09 - klo: 20.30
Mistäs tollasta koria saa hommattua? Eikös tää kuitenki oo saman kokoinen alusta kun M8 buggyssä?

RC-Garagessa pitäis olla ja sitten nimimerkillä Vesku
Racers Group Finland Team

juska

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 03.02.10 - klo: 12.57
No kori on ainakin ja edellinen auto kaupattu, joten ei kai tässä enää vaihtoehtoja paljon jää..

Miten niin ei oo vaihtoehtoja... ;)
Racers Group Finland Team

Janos

Tuli hommattua itelle tälläinen Specci käytettynä, mutta itse en noista nitroista enää niinkään perusta niin tuli ostettua siihen TeknoRC:n konversipo kitti ja tälläinen siitä nyt syntyi





Vielä pientä laittoa sevovarsissa ja sähköissä mutta ei ole osia niin ei saa tehtyä ennenkuin ne tulee. Mielessä oli että laitan tähän kytkimen paikoilleen ja käytän tuota vaihdelaatikkoa mutta säädän sen niin että vaihtaa kakkosen melkein heti lähtiessä.
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

juska

Lainaus käyttäjältä: Janos - 20.03.10 - klo: 16.06
Tuli hommattua itelle tälläinen Specci käytettynä, mutta itse en noista nitroista enää niinkään perusta niin tuli ostettua siihen TeknoRC:n konversipo kitti ja tälläinen siitä nyt syntyi

Mahtaakos olla Ollinmäen vanha?  Muutama tutun näköinen osa :roll:
Racers Group Finland Team

Janos

HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Stail

Minkäkokoiset pumput on specissä takana? entäs tietääkö kukaan etu/takaiskaritornin osanumeroa?

Tarkoitus olisi siis nostaa iskarit pystyyn 1:7 ei spec versiosta.
JQ

juska

veskulla saattais olla takaiskaritorni ylimääräisenä...
Racers Group Finland Team

Stail

Lainaus käyttäjältä: juska - 07.07.10 - klo: 20.29
veskulla saattais olla takaiskaritorni ylimääräisenä...

ok.

http://www.ofna.com/pdf/34303-DM1-SPEC-PRO.pdf tuoltahan mä nään takatornin ja iskarit.
Vielä pitäs tietää mitä tornia ootte edessä käyttäny.
JQ

pieto

Pistäkää tuonne http://rc10.fi/index.php?topic=27254.210 viestiä jos olette menossa ajelemaan. Yritetään kerätä porukkaa kasaan niin on hauskempaa ajella.
Kyosho GT Racing Art

AnttiL

Lainaus käyttäjältä: Stail - 07.07.10 - klo: 20.35
Lainaus käyttäjältä: juska - 07.07.10 - klo: 20.29
veskulla saattais olla takaiskaritorni ylimääräisenä...

ok.

http://www.ofna.com/pdf/34303-DM1-SPEC-PRO.pdf tuoltahan mä nään takatornin ja iskarit.
Vielä pitäs tietää mitä tornia ootte edessä käyttäny.
http://maxvelocityracing.com/Servo.aspx
Tommonen on itellä. Tuosta tullut uudempikin versio joka on hieman erinäköinen ja on niitä itse tehtyjäkin.

pukki81

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 24.01.10 - klo: 22.27
Näköjään OFNA:lla on tarjota autosta ns. Pro-versio, ilman konetta ja valmiiksi PF-korilla:

http://www.ofna.com/dm1-spec.php



Kertokaapa tyhmälle mistä näitä kit- versioita saa ostettua. Jostain syystä tuo rtr ei innosta, vaikka onkin varmaan toimiva.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

peitsamo

Flying Calacucco

moukari

#239
Luulisin RC-Garagesta saa varmaan tilaamalla/sopimalla..
Korista sen verran tämän kauden ajanut porchella joka myös toimii hyvin ohjaa enemmän kuin protoformi eli jos haluaa kääntyvyyttä autoon lisää niin possu on kori siihen protoformi on neutraalimpi ajaa.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-