Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy sähkökrossarit

Aloittaja *HOKE*, 20.02.09 - klo: 21.50

Mika R

No nyt tiedetään sekin sitten. Kiitos :cool:

Janne T

Lainaus käyttäjältä: laban - 05.08.09 - klo: 17.50


en nyt ehkä varsinaista vuotoa ole huomannut, vain sen että sitä reboundia ei montaa painallusta tule => päätelmä: vuotanut ilmaa sisään..


Pitää yrittää huolellisesti näillä ohjein täyttää öljyjä :)

Mutta mikä voima sen iskarin varren palauttaisi, muu kuin hatussa oleva tutti ja sekin vain muutaman millin? Männässä on reiät ja jollakin aikajänteellä paine tasaantuu samaksi sekä varren että männän puolella eli iskarin varsi ei liiku mihinkään.
Äkkiä tulisi kyllä mieleen, että mitä enemmän öljyn seassa on ilmaa sitä enemmän tulisi reboundia nopeissa liikkeissä. Öljy kun on kokolailla joustamatonta tavaraa mutta ilma sen sen seassa saa sen toimimaan jousena. Mutta vain nopeissa likkeissä ennenkuin paine tasaantuu.

-t-janne-t-
MP777, RC18T, XUT, DURGA

Toikkanen

Jousi taitaa sen iskarinvarren alas palauttaa.
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Matti Räsänen

#183
Lainaus käyttäjältä: Janne T - 05.08.09 - klo: 23.02
Mutta mikä voima sen iskarin varren palauttaisi...

Ihan yleensäkkin iskareista:
Iskarin sisään muodostuu painetta iskarinvarren työntyessä sylinterin sisään, koska tilavuus pienenee iskarivarren tilavuuden verran. Siksi iskarissa pitää olla jokin keino antaa periksi tilavuuden muutokselle. Eli ilmaa iskarin "tutin" ja iskarin korkin välissä, tms systeemi.
Edit. Eli selkokielellä ilmatila iskarissa toimii jousen lailla ja paluttaa vartta ulospäin.

laban:
Tarkista että ne kumihatut ovat ehjät. Jos ne ovat alkuperäiset eli mustat, kannattaa Garagelta tilata värittömän malliset tutit, koska ne kestävät paljon paremmin. Niiden kanssa loppui minulla(kin) vuotamis- ja muut murheet.

Academyn iskarit olen täyttänyt seuraavasti:
1. Öljyä iskariin niin että jää pari milliä vajaaksi
2. työnnä mäntää sentti ylös ja anna olla n. 5min
3. vedä mäntä alas ja anna olla noin 5 min
4. toista tarvittaessa 2 ja 3 (jos epäilet että männän alle jäi ilmaa)
5. kun ilmakuplia ei näy, tarkasta että öljyä on edelleen riittävästi, eli noin 2mm vajaa. Lisää tarvittaessa.
6. aseta tutti paikalleen ja taputtele sitä niin että ylimääräinen öljy tulee pois välistä
7. kierrä iskarin yläpää+kierrekaulus huolellisesti paikalleen ja kiristä "näppimomenttiin"

Tapoja on yhtä monta kuin iskarin kasaajaa, mutta näin itse olen tehnyt. Opettele kasaamaan iskarit aina samalla tyylillä, jolloin iskarit käyttäytyvät keskenään ja eri täyttökertojen välillä samalla tavalla. Mutta ei kannata ressata siitä jos varret eivät palaudu millilleen yhtä paljon painalluksen jälkeen, kunhan ne menevät pohjaan ilman suurempaa voimaa. Jos epäilet iskarissa olevan ilmaa, käännä iskari(tai koko auto) ylösalaisin ja liikuttele mäntää pienellä liikkeellä alapäässään. jos kuuluu ylimääräisiä "spruit spruit"-ääniä, niin ilmaa siellä on. Ja ihan pikku määrä ilmaa siellä ei ole maailmanloppu koska käytössä ilmahan viihtyy siellä iskarin yläpäässä. Eli jos ääniä ei kuulu männän liikkuessa yläpäässä niin mäntä ei yllä ilmakuplaan asti(edit. iskari/auto oikeinpäin).

Tietoa jousituksesta ja iskunvaimennuksesta http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#jouset

Kätevä DIY High-Tech iskarintäyttö teline:  :grin:



T. Matti

Osku97

Mitenkä onkohan tuo Gv2 T pro (truggy) sitten niin laadukas kampe. Pitäs saaha hiekalle sun muualle semmoselle kohtuuhintanen menijä, mielellään truggy...
|Ansmann racing Royal Flash|

laban

Lainaus käyttäjältä: mvar - 06.08.09 - klo: 18.54
Tarkista että ne kumihatut ovat ehjät. Jos ne ovat alkuperäiset eli mustat, kannattaa Garagelta tilata värittömän malliset tutit, koska ne kestävät paljon paremmin. Niiden kanssa loppui minulla(kin) vuotamis- ja muut murheet.


Moi!

En löydä mistään noita tutteja, ovatko academyn omia vai millä hakusanoilla olet niitä löytänyt? Ainakaan rc-garagella eikä amainhobbiesilla ei näyttänyt olevan mitään tuollasia...


entä onko porukalla mennyt laakereita, ilmeisesti kuitenkin täysin ajan kysymys että koska niitä rupeaa menemään. mistä/miten löytyy academyn laakereita?


lauri

*HOKE*

Puhelin kouraan ja soitto garageen....

SS

Lainaus käyttäjältä: laban - 07.08.09 - klo: 12.09
Moi!

En löydä mistään noita tutteja, ovatko academyn omia vai millä hakusanoilla olet niitä löytänyt? Ainakaan rc-garagella eikä amainhobbiesilla ei näyttänyt olevan mitään tuollasia...

Ne ovat nimeltään Diaphgram -kumit, pussissa 8 kpl.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Osku97

Tuleekos tässä gv2 proossa renkaita mukana? :huh:
|Ansmann racing Royal Flash|

SS

Renkaat, vanteet ja kori mukana.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Osku97

|Ansmann racing Royal Flash|

hallipatsui

#191
Onkos kukaan kokeillut mahtuuko linkin renkaat pyörimään?
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/Renkaat-110-Crossi-ja-rallirenkaat/WH-18WI-3Racing-5-Spoke-Tyre-And-Rim-Set-White-Color-103036
Auto on nelkku pro.
Jos eivät mahdu niin ehdottakaa joitakin muita valmiiiksi liimattuja suomesta.
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

foursquare

Lainaus käyttäjältä: hallipatsui - 12.08.09 - klo: 11.53
Onkos kukaan kokeillut mahtuuko linkin renkaat pyörimään?
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/Renkaat-110-Crossi-ja-rallirenkaat/WH-18WI-3Racing-5-Spoke-Tyre-And-Rim-Set-White-Color-103036
Auto on nelkku pro.
Jos eivät mahdu niin ehdottakaa joitakin muita valmiiiksi liimattuja suomesta.
Mahtuu pyörimään. Noi renkaat pitää matolla tosi hyvin.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

hallipatsui

Lainaus käyttäjältä: foursquare - 12.08.09 - klo: 15.25
Lainaus käyttäjältä: hallipatsui - 12.08.09 - klo: 11.53
Onkos kukaan kokeillut mahtuuko linkin renkaat pyörimään?
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/Renkaat-110-Crossi-ja-rallirenkaat/WH-18WI-3Racing-5-Spoke-Tyre-And-Rim-Set-White-Color-103036
Auto on nelkku pro.
Jos eivät mahdu niin ehdottakaa joitakin muita valmiiiksi liimattuja suomesta.
Mahtuu pyörimään. Noi renkaat pitää matolla tosi hyvin.
Kiitos!

Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Voyager

...Ei oo muuten iso vaiva liimailla renkaita vanteille...

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

hallipatsui

Lainaus käyttäjältä: Voyager - 13.08.09 - klo: 23.16
...Ei oo muuten iso vaiva liimailla renkaita vanteille...

Toni  :wink:
Nii ei se liimaaminen, mutta se pois otto vanteelta jos käyttää samoja vanteita.
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Voyager

Siihenkin on varmaan joku patenttikikka...

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

hpi racing

| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Nicke

Keittäminen, tai uuniin laittaminen, niin ei tarvii edes varoa sitä kuumaa vettä.

Mutta.. Noita ei kannata ostaa, ellei ne ole ainoat mitkä toimii radalla hyvin. Vanteet halkeilee vaikka ei edes ajais niitä mihinkään, ja renkaita ei saa millään irti vanteilta.

jesi

"Onks tää hyvä?", --"ei, tää on paras."


Noh, mites on?
Tars matolle joku quattro saada, mieluiten pötkylää syövä.
b-max4 on tuttu, huonompaa ei ainakaa viittis ostaa...
/ Jere Siirilä

Koheltaja

jesi, vartoos hetki että Durga R tulee myyntiin :wink:
Kylätason RC-kuski.

Jessev

Ei varronnu jesi, enkä minä. Tuli tuollainen SBV2 pro hommattua. En ole ennen ajellut 1/10 krosseilla, varmaan tommosella 8.5T kiinakombollakin liikkuu lipoilla?

peanuts

läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

jesi

Mitesnotta, ootteko servosaveria vaikko diffiboksia veistely kääntyvyydelle?
Hypistelin tuossa autoa äsken ja tuumailin että nämä rajoittaa.



Tässä siis boksia meistetty, toinen vaihtoehtohan on lyhentää servosaverin sankaa tuon yhden reijän verran, se toki teoriassa tuntuu jossain.
/ Jere Siirilä

mairue

Lainaus käyttäjältä: jesi - 23.08.09 - klo: 19.03
Mitesnotta, ootteko servosaveria vaikko diffiboksia veistely kääntyvyydelle?
Hypistelin tuossa autoa äsken ja tuumailin että nämä rajoittaa.

Tässä siis boksia meistetty, toinen vaihtoehtohan on lyhentää servosaverin sankaa tuon yhden reijän verran, se toki teoriassa tuntuu jossain.

Diffiboksi rajottaa joo kääntyvyyttä, ja sitä kannattaa vähän työstää. Ainakin itse veistin vaan tylysti dremelillä siivut pois boksista eikä sillä kestävyyteen ollut mitään vaikutusta.
Team EuroRc - Xray - Hobbywing
Future-rc - Capricorn - Max power

*HOKE*

Itse olen pätkässy noi servosaverin päät + vielä hieman diffiboksista.

Senverran olen kääntyvyyttä dremelöinyt että vetarit ei pysty enempää taipumaan.

jesi

Jees, tarvii tänään hieman purkaa.

En tiedä miksi, mutta yhden vetarin nivel takkuaa aivan äärimmilleen käännettynä, toivottavasti takakeppi.
Siis käsissä hypisteltynä, autossa ei ole vielä tuntunut, mietin vaan kun nyt avartaa tuota kääntymään enemmän...

Sit nyybiekyssäri, ohjehan sanoo diffin kiristämisestä että sen verran että lautasta ei saa käännettyä jos ulostulot on lukittu.
Tämä on tietty suhteellinen momentti, riippuen asentajan hauiksen paksuudesta ja pään tyhjyydestä, eli mikä olisi hyvä ohjeistus tähän?
/ Jere Siirilä

Toni

Slipperi pitää luistaa ennen diffiä.
SC10 4x4

*HOKE*

Eipä tuohon mitään kovin tyhjentävää vastausta ole...

Sen verran että järki päässä rattaasta kädellä pyöräyttämällä et saa diffiä luistamaan.
Itse olen yleensä ruuvannut diffin kasaan... Kääntänyt ruuvin varovasti pohjaan asti ja siitä vartti takas.
Diffi autoon... osat kiinni.
Joku kuusiokolo tai vastaava spurrin ja pinionin väliin...(slipperi pitää olla tätä säätöä tehdessä kireellä)  otan auton ilmaan takarenkaista keula alaspäin roikkuen.
Käännän keulaa ylöspäin... Jos luistaa ennen kuin auto on vaakatasossa niin diffiä kireemmälle.
Jos taas huomaa diffiä pyöritellessä sen olevan jäykkä niin löysytän.
Etudiffin säädän autossa ihan näppituntumalla... Kun takadiffi on sopiva, kiristän etudiffin hieman takadiffiä kireemmäks.

jesi

Hoken ohje paras tähän mennessä, joten koitamma sitä.
Moon kans vähä huano noitte slippereitten kanssa, ku yleensä oon moiset talon isoimmalla jakarilla vääntäny lukkoon =)

Enivei, vartin veivasin sitä takkuavaa niveltä, niin siinä on vissii mittavirhe tms,sen takia kanittaa kiinni.
Olishan tuo vähänenkin ajamalla varmasti "parantunut", mutta perkasin dremelillä siivut pois.
Rumahan siitä tuli, mutta eipä tuata näe.
(kauppias lupasi postittaa uuden, mutta katsoo nyt, jos tuo pysyy kasassa niin mikäs sillä ajaessa).


En ole kauheeta hötköä auton kanssa pitäny, iskareita vailla ois niin sitten rullais.
Auto on ollut mukava kasata ja jotenkin tuntuu "simppelimmältä" mitä bmax4, en tiedä, onko aika kullannut muistot.
/ Jere Siirilä