Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ofna/Hobao 1/12 Hyper Mini ST Electric Truggy

Aloittaja sjos, 13.05.09 - klo: 09.54

Qazu

Lainaus käyttäjältä: Keppo - 02.06.09 - klo: 22.05
Lainaus käyttäjältä: qazu - 02.06.09 - klo: 18.10
Kone vois olla 60mm pitkä ja jos ajaa 4S niin 1800-2200 kv ois riittäny hyvinkin. Tuollahan siitä saa tosi äkäsen ja pitää laittaa lyhyemmät välitykset ehkä.

Tuliskos tästä liian äkänen MMM+2200kV combolla ja 4S:llä? Vai onko kone / nopari liian iso että ei mahdu kopan alle piiloon?
En osaa sanoa Hobaosta, mutta kyllä CRT.5:een XL-kokoinen Feigao (pituus samaa luokkaa ku neu 2200kv:ssä) meni ihan heittämällä. Riippuu toki moottoripukista myös tämä seikka. Ei se nopari ainakaan ole fyysisesti liian iso tohon autoon, jos koppa ei ole paljoa matalampi kuin CRT:ssä. Äkänen auto varmasti olisi, miedompikin kone riittäisi, mutta ainahan sitä voi säätää noparista ja jos on hyvät radiot niin EPA-asetuksella maksimikierroksia. Se on maku asia. Mä en vaan näe järkeä laittaa sellaista konetta, että ajettavuus kärsii tai että auton tarvisi kulkea just jotain satasta.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

sjos

XL kone kyllä mahtuu, mut epäilen MMM:n mahtuvuutta (itse myös suunnittelin MMM:ää).
Keski diffin päällä ei ole kun 35mm koriin ja ei taida ohjausservonkaan päälle mahtua.
son loppu ny.

sjos

Siinä se nyt on koppa suihkittuna.



Koneeksi nyt on sit tuloillaan KD36-74-09XL 1900kv, yks ostettu ja toinenkin tilattu sekä akku (4s) + muuta roinaa.
son loppu ny.

4wdkanootti

Varustaudu ruuvilukittemaan akselinpuolen pääty! Niit on jokunen liimailtu.

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

peanuts

Saisko vertailukuvvaa kymppirossin tahi trukin kanssa niin kokoa olisi helpompi hahmottaa?
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

sjos

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 04.06.09 - klo: 19.20
Varustaudu ruuvilukittemaan akselinpuolen pääty! Niit on jokunen liimailtu.

Jos laittais laakerilukitteella kiinni ni pysyy ainakin. Tuskin tulee noita kiinakoneita paljon availtua, ni pysyy ainakin  :laugh:

Lainaus käyttäjältä: peanuts - 04.06.09 - klo: 19.33
Saisko vertailukuvvaa kymppirossin tahi trukin kanssa niin kokoa olisi helpompi hahmottaa?

Kelpaako 1/8 trukki ?
Yritän viikonloppuna ottaa perhepotretin.
son loppu ny.

.TS.

erittäin hyvän näköinen vehje tuolla mustalla kopalla!

Lainaus käyttäjältä: peanuts - 04.06.09 - klo: 19.33
Saisko vertailukuvvaa kymppirossin tahi trukin kanssa niin kokoa olisi helpompi hahmottaa?

satuin löytämään vertailukuvan 1/8 hyper ST trukin kanssa.

lisää linkkeinä, niin on mukavampi jos omaa hitaamman yhteyden.
http://i166.photobucket.com/albums/u108/herrsavageXSS/Mini%20Hyper%20ST/DSC01105.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u108/herrsavageXSS/Mini%20Hyper%20ST/DSC01104.jpg
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

sjos

Lainaus käyttäjältä: .TS. - 04.06.09 - klo: 21.02
erittäin hyvän näköinen vehje tuolla mustalla kopalla!


Kiitos kiitos.

Ajattelin (huom siis ajattelin) ettei voi kauhean metsään mennä ulkonäkö jos maalaa mustaksi.
Itsellä ei riitä noihin korin maalauksiin mielenkiinto alkaa säveltämään mitään, yksinkertaista vaan.

Harmittaa vaan kun on mennyt näin pitkään ettei ole pääsyt vielä autoa kokeilemaan.
3 viikkoa olen odotellut että Hobbycity sais tavaroihinsa täydennystä, yli pulet tilauksesta oli miinuksen puolella.
son loppu ny.

peanuts


Lainaus käyttäjältä: sjos - 01.01.70 - klo: 02.00
satuin löytämään vertailukuvan 1/8 hyper ST trukin kanssa.

kiitooS! tuollahan pian päästelis somasti kymppitrukkien seassa..




läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

sjos

Kyllä se nätisti mahtuu tuo XL kone tuonne st minihin konehuoneeseen.



Vieläkun akku kotiutuisi muailmalta, ni pääsis ottaa savut ulos  :grin:
son loppu ny.

sjos

No niin, saimpas tänään hobaon liikenteeseen.
Ja voi todeta et kyllähän se liikkuu aika kivasti, vakio kumeilla saisi ehkä olla hieman isompi pinjoni, nyt 17 piikkinen.

Laitoin 2.2:set lapakumit alle ni alkoi pitoakin löytymään, ja kulkuakin reilusti lisää.
Tosin alkoi paikatkin lämpenemään enempi, kone ~70c ja nopari myös, akku ei lämmennyt 35c enempää.

Kaksi akullista ehti ajamaan, kolmatta meinasin aloitella ni alkoi kone vaan rumpsuttelemaan eteen ja taakse päin.
Meinasin et siinäkö se kiina ihme nyt oli, avasin kuitenkin koneen, ei löytynyt mitään kummasteltavaa.
Kasattua takaisin huomasin yhden liitiimen lähteneen tinauksista, ja taas toimii.

Nää kiina koneet nyt olikin tarkoitettu kokeiluun, pistän: Feigao 540XL - 8XL 2084kv tilaukseen.

Ehkä tuonnempana tulee jotain videon tynkääkin.

Laitan nyt vielä nuo speksitkin tähän:

Mamba Max + ulkoinen bec
KD36-74-09XL 1900kv
Turnigy 5ah 30c 4s
perät 39/10
spurri 42/ pinioni 17




son loppu ny.

Tepaja

Näyttää kyllä komialta!
Tuota koneen lämpötiloja katselin, että hyvin nekin näyttäisi pysyvän alhaisena. Ainakin minun koneeseen verrattuna. Tuossa laskin että sinun välitykset olisi 2,47 ja minun 3,28 ja vielä painavampi auto tuo minun... Minun siis pitää laskea vain välityksiä vielä...

Laita ihmeessä videota, kun on mahdollista. Olisi hieno nähdä miten potkii tuolla koneella. Näyttää häijyltä noiden laparenkaiden kanssa. Tuostahan saisi mainion foffarin  :grin:
Mistäs laitoit Feigaon tilaukseen?

sjos

Lainaus käyttäjältä: Tepaja - 20.06.09 - klo: 14.29
Mistäs laitoit Feigaon tilaukseen?

Täält meinasin tilailla -> http://www.offshoreelectrics.com/proddetail.php?prod=fei-540XL.

Mamba päällekkin täytyy laitella jonkinlaista tuuletinta. Akullisen ajelin nurmikolla, (n.30-45 min) lämmöt huiteli siin 80c:n tietämillä (kone ja nopari) akku oli n. 30c.

Hyvin toimii tuo spoileri wheely bar:na.  :lol: Jonkunlaisia back flippejäkin saa viskottua.  :tongue:
Hiekalla vaan jos ajelee ni täytyy muistaa käyttää suojalaseja, sen verran lapakumit roiskii kiviä.

Keski diffiin roiskasin 50000 rasvat sisälle, ni alkoi liikkumaan takatassuillakin niin pitkään ku hellitti sormea liipasimelta.  :lol:
son loppu ny.

sjos

Laitamme yhden kuvatuksen vielä missä on myös akku mukana.
On niinsanotusti juuri tehty tuo akku koteloon, leveys on just, pituudessa on n. 5mm välystä.




Tiedä sitten minkälaiset kivisuojat keksis. Kopasta on melkein kaikki maalit jo lahtenyt, sisäpuoli on kun olis hiekkapuhallettu.
Ja ajoahan on peräti 4 akullista takana.

son loppu ny.

4wdkanootti

Kivisuoja on vaan jäähdytysilmalle iso ongelma.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

jesi

Ja mäe kyl lähtis vielä feigayllä lottoa vetämään.............
(ts parempiakin on vastaavassa / liki vastaavassa hintaluokassa)
/ Jere Siirilä

sjos

Ei muuta ku hyviä ehdotuksia vaan tulemaan koneen suhteen/putiikin.

Mielellähän kerralla ostais kunnollisen, ei tietysti kullasta veistettyä.
son loppu ny.

Qazu

#47
Vastaava hintaluokka Feigaon kanssa on vähän suhteellinen käsite. Jos vastaavaksi luetaan 120-130 euroa maksava kone niin ei minun käsitteissä se mahdu samaan hintaluokkaan, kun se on puolet enemmän kuin Feigao.

Feigaolla on moni ajanu pitkäänkin.. huomattavasti pidempään kuin kiinakoneella ja se on mielestäni seuraava porras kohti laadukkaampia koneita. Feigao tuottanee lämpöä myös ja jotku on tuskailleet sen kanssa. Valitsemalla miedomman koneen voi varmistua siitä että lämmöt ei nouse niin korkealle, mutta toki 2084 Kv XL ei kovin kiertävä ole ja vaihtoehtoja ei 4S:llä taida olla kuin pykälä tai pari alaspäin.

Kone kannattaa valita ihan sen mukaan mitenkä on vara.. toki on mahdollista että se Feigaokin hajoaa helpommin kuin laatukone. Laatukoneen ja miksei Feigaonkin pysty molemmat siirtämään seuraavaan projektiin, mutta 1:12 auto toki on karkeasti puolet kevyempi kuin 1:8 auto ja siksi XL kone ei taida lämmetä samaan mallin kuin vaikka 1:8:ssa. Myöskin Feigao on helppo myydä ilman suuria tappioita. 540 9L (32000 rpm) ja 540 7XL (26500 rpm @ 11.1v) liikutti loistavasti 1:12 CRT.5:sta. Toisaalta jotku ajattaa 4S:llä 540 9L Feigaolla ja 9XL KD36:lla lähes ongelmitta 1:12 truggeja. Vaikeaa on varmasti valinta. :) XL-koneessa on myöskin vääntöä silleen, että välityksillä saa lisättyä huippunopeutta ja varmasti renkaatkin jo kevyellä koneella palloontuu niin että auto pomppii lapasesta kohti lavettia... nimimerkillä kokemusta on... tosin itsehän en silloin ajanut.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

jesi

Semi-OT:
Mutta se kannattaa muistaa että markalla saa markan vehkeet.
En ole mikään vara-jumala eikä pidä ottaa jeesustelunakaan, mutta on se kumma kun yksikään kymmenistä BL-projekteistani ei ole failannut bigtime ja foorumeilla failailuun törmäilee tämän tästä.

Oletuksena failannut projekti on toteutettu joiltain osin tai kokonaisuudessaan markan kamppeilla.


Asiaan, sjos:
Mäe itse kyllä hirveesti valmistajien ilmoittamiin ampseihin lähtis katsomaan, sen mittaukseen ei ole minkään näköistä stantartia olemassa ja siten lukemat eivät ole vertailukelpoisia.
Jokainen auto on omanlaisensa, parhaiten jokaista setuppia testaamatta selviää ku nuuskii että mitä kamppeita vastaavassa autossa on käytetty ja kuinka on toiminut.

mulla on tossa kyllä noita dataloggereita yli omien tarpeiden jos tulee tarve nuuskia mitä sielä johdoissa tapahtuu...
/ Jere Siirilä

sjos

Nyt on  sitten kone tilailtu. Tiedä häntä menikö sitten kauhean metsään tuo kv:n valinta, tulee 2200kv Neu 1415/1Y.
son loppu ny.

sjos

Täytyykin samantein alkaa etsiskelemään vahvempia vetareita.  :embarrassed:
Takaanta on banaanilla molemmat vetarit.
Tiiä häntä on ottiko tuosta asfaltilla ajelusta sitten kipeää, en raaskinut edes akullista ajella, kun alkoi pinta loppumaan renkaista kesken.  :laugh:

Muuten on kiva auto ajella asfaltilla. Auton kun laski melkein tonttiin, ni ei saa millään edes kaatumaan.
Osasyynä tietysti renkaatkin, kun luistelee niin paljon, woimalla ei tietysti ole osuutta.  :angel:
son loppu ny.

Qazu

En tiedä niistä vetareista... mun honkkarista meni puolen vuoden aikana yks. Ajelin laparenkailla ja sitten välimallin monsuilla asfaltilla.. sekä truggyrenkailla asfaltilla.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Mika R


4wdkanootti

t-luu-vetarit mullakin on vääntyny/ kiertyny 70 astetta kierteelle.
Honkkarin ristinivelvetareitten sisäpään tappi menee useasti poikki, mut ne ei väänny.
Pistelin kovalla ruuvilukitteella uutta tappia perään sitä mukaa ku napsuu. Sitte alkoi kupit kuluun...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

sjos


Siinä tänhetkistä olemusta. (fillareilla siis 10min ajoa asfaltilla ja siinä lopputulos)
Laitoin nitron kopan ja lisäilin hieman ilmasaantia (ikkunaa pois ja reikää sinne tänne lisää), 5c:tä tippui lämpötila 80 -> 75.

Garagesta katselin noita crt.5:n nivelvetareita, et kait niitä täytyy ottaa kokeiluun.

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 22.06.09 - klo: 19.57
ihan veikeän näköinen peli!

Ja aika veikee vietävä, ku ei oo noilla oikeilla woima-autoilla tullu ajeltua. Hauskaa on ei muuta voi sanoa.

Täytyis vaan saada aikaiseksi niitä videoita.
son loppu ny.

Qazu

Kyllä nuo pikkutruggyn renkaat menee tosiaankin kerrasta asfaltilla rikki. Itse ajelin aikanaan asfaltilla geolandereilla+dirt hawgeilla ja niilläkin keuli helposti ympäri. Traxxasin anaconda -renkaita kannattaa harkita vakavasti, jos haluaa ajella asfaltilla mutta siten että ei oo joka lähössä toimisto nurin. Renkaista ei omakohtaista kokemusta mutta uskoisin että olisi sopivan liukkaat kuten olen "isoilta pojilta" kuullut.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

sjos

#56
Näinkin voi käydä kun on woimaa..  :tongue:



Vois jo sanoa et tarvitsee niitä vahvempia vetareita.
Ei hyvältä vaikuta, 1 akullinen takana asfaltilla ja menee vetarit ja tukivarret.
Ja isompaa konetta on tulossa  :grin:, onneksi on halvat osat.

edit: Käytin autoa vaa"allakin, 2610g oli painoa.
son loppu ny.

Qazu

Miten mä en saanu noin solmuun honkkaria mitenkää. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

sjos

Lainaus käyttäjältä: Qazu - 23.06.09 - klo: 21.47
Miten mä en saanu noin solmuun honkkaria mitenkää. :)

Woiman puutetta woiman puutetta. :)
son loppu ny.

Qazu

Lainaus käyttäjältä: sjos - 23.06.09 - klo: 21.52
Lainaus käyttäjältä: Qazu - 23.06.09 - klo: 21.47
Miten mä en saanu noin solmuun honkkaria mitenkää. :)

Woiman puutetta woiman puutetta. :)

Voimaa varmasti oli, mutta ei kierroksia.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...