Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ofna/Hobao 1/12 Hyper Mini ST Electric Truggy

Aloittaja sjos, 13.05.09 - klo: 09.54

sjos

Ei ole kyllä maanantai päivän kone tuo kiinan ihme.
Tuli otettua hieman toimintasavuja ulos, tod näk mambasta. Pienen jäähdyttelyn jälkeen toimii taas moitteetta.
Laitoin mambaan mielestäni maximit mitä saa pihalle, ja kyllä sen huomasi, ei enää pysty oikein autoa hallitsemaan mitenkään.
Samalla "hieman" lämmötkin karkasi, mamba n. 100c ja kone 110c. (laparenkailla ja nurmikolla tietysti)

Kyllä se monsteri tai rx-8 täytynee ostella jossain vaiheessa et saa noi esc:n lämmöt kuriin ?
Tiedä sit millä lusikalla ne saa tuonne kopan alle lusikoitua ?
son loppu ny.

jesi

Lainaus käyttäjältä: sjos - 24.06.09 - klo: 13.35
Kyllä se monsteri tai rx-8 täytynee ostella jossain vaiheessa et saa noi esc:n lämmöt kuriin ?
Tiedä sit millä lusikalla ne saa tuonne kopan alle lusikoitua ?


Make your choice:
- MM:
48*33*30mm, 70g.

- MMM:
56*48*35mm, 121g.

- eZRun 150A-SD:
68*55*45mm, 150g.

- RX8:
38*56*35mm, 76g.


(en vastaa käännösvirheistä)
/ Jere Siirilä

sjos

eZRun nyt on ainakin poissuljettu, tarvitsee jo peräkärryn  :laugh:

RX8 tod näkösin vaihtoehto on, jo kokonsakkin puolesta, mutta mutta ei osaa päättää kummalla koneella ottais: 4030/4038. Jälkimmäinen olis eteenpäin ajatellen viisaampi (1/8 tukki) ?

Kyllä sitä on jo pyöritelty tuolla towerin ostoskorissa, mut mut.
son loppu ny.

jesi

Joo, ns trukkimalli on siivun pisempi ja hieman hitaampi pyörimään.
(itse pistäisin sitä, laittaa vaa kunnon sahara välit...)
/ Jere Siirilä

sjos

#64
Odotetaan nyt vielä saapuvaksi se Neu:n kone ja katsotaan kuin 2200kv istuu.
Ja mihin lämmöt asettuu kans.
Huomenna pitäis tulla ropeliakin, hieman auttamaan jäähdytystä.

Jokos ite olet saanut RX8 käsiin (jesi) ?

edit:  :roll:
son loppu ny.

McJones

Tulipa samainen pirssi itellekin tänään. Koneena testattu nyt Novak HV5.5 (3700 kv). 16-piikkisellä pinjonilla testattuna 2s lipoilla ei liiku, 2x2s (4s) liikkui enempi kuin testialueella uskalsi avata. 3s oli oli varsin jees.

Ajokäytös vaikutti olevan aika nättiä. Pienihän se on, se on sanottava, eikä ehkä ihan säätäjäystävällisin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

sjos

Se huono tuossa xl koneisessa on (ehkä muissakin korostuu), enempi kun antaa happee ni kampee pahasti oikealle (koneen pyörimissuunta ?). Eli pituusakselinsa ympäri lähtee pyörimään tosi helposti, elikkäs lapasesta. :wink:

Nyt vaikuttais vetaritkin (takana) kestävän kun otin nitrosta CVD vetarit eestä, ja pistin nitron päreiksi et saa varaosia.

Painosta vielä: nitro painoi 2140g ja oma sähkö versio painaa 2610g.
Vaikka painoa tuli puolikiloa lisää, mut vauhtia tuli kaks kertaa lisää.  :lol:


Lainaus käyttäjältä: McJones - 25.06.09 - klo: 22.37
Tulipa samainen pirssi itellekin tänään. Koneena testattu nyt Novak HV5.5 (3700 kv). 16-piikkisellä pinjonilla testattuna 2s lipoilla ei liiku, 2x2s (4s) liikkui enempi kuin testialueella uskalsi avata. 3s oli oli varsin jees.

Ajokäytös vaikutti olevan aika nättiä. Pienihän se on, se on sanottava, eikä ehkä ihan säätäjäystävällisin.

Mistäs ostit auton ?
Ihan fiksu varmaan pysyä 3s lipossa, tuntuu ainakin vetarit ottavan itseensä ja taka alatukivarret myös 4s pakalla.

Täytyy nuuskia tuota crt.5 jos siinä olis hieman tukevammat takatukivarret ym ym.


son loppu ny.

jesi

se on imo siinä ja tässä, että luiskaako minin pois ja siirtyy vaikka M8 niin tarvi hämmästellä paikkojen kanssa.
Siirtymävaihe olisi varmasti helppo, kun alkaa sähköt olemaan sillä seinällä että vie jo isoakin autoa.
/ Jere Siirilä

sjos

Tää pakettihan http://www.impaktrc.com/product_info.php?cPath=22_356&products_id=3522 ois jo olemassa, tosin moottoripukki täytyy silti uusia. Tekin on 40mm jööti.

Täytys sovitella noita matrixin akseleita sattuisko samalle tontille tuohon alustaan.
Ku ei oo sopivaa elinten luovuttajaa osunnut silmiin (honkkaria).

No eniwei minillä mennään toistaiseksi, mut isojen poikin woimilla.
son loppu ny.

McJones

Lainaus käyttäjältä: sjos - 26.06.09 - klo: 10.29
Lainaus käyttäjältä: McJones - 25.06.09 - klo: 22.37
Tulipa samainen pirssi itellekin tänään. Koneena testattu nyt Novak HV5.5 (3700 kv). 16-piikkisellä pinjonilla testattuna 2s lipoilla ei liiku, 2x2s (4s) liikkui enempi kuin testialueella uskalsi avata. 3s oli oli varsin jees.

Ajokäytös vaikutti olevan aika nättiä. Pienihän se on, se on sanottava, eikä ehkä ihan säätäjäystävällisin.

Mistäs ostit auton ?
Ihan fiksu varmaan pysyä 3s lipossa, tuntuu ainakin vetarit ottavan itseensä ja taka alatukivarret myös 4s pakalla.

Towerista tuli auto. Noparin bec ei ole suunniteltu 3s jännitteelle, joten parempi olis 2s tai 2x2s, jolle piuhoitus noparissa olis jo valmiina. 2s:lläkin tuntuu nopari lämpenevän (tuuletin ei oikein mahdu korin alle), vaikka kone ei lämpene mihinkään. 3s:t oli jo, tilasin nyt vielä pari 2s akkua kun nykyiset kovakuoriset 2s:t ei oikein mahdu pareittain kyytiin.

Sikäli kiusallista, että autoon mahtuu isompikin kone ihan heittämällä, mutta isomman koneen nopari on vaikea saada mahtumaan :(
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

sjos

Mikäs nopari sulla on siin ?

Kyllä itelle tuo rx8 tulee ennemmin/myöhemmin, viimeistään siin vaiheessa kun mamba maxista tulee viimeiset savut ulos.
Eilenkin tuli vedettyä temp cut offiin saakka, ja lämmöt oli noparissa 105c ja koneessa 110c.

Saa nähdä kauan kestää vehkeet tollaista rääkkiä, jäähdytellään vehkeet meinaa vielä paineilmalla, pääsee nopeemmin ajelemaan taas  :grin:
son loppu ny.

McJones

T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

peanuts

Lainaus käyttäjältä: sjos - 26.06.09 - klo: 20.02
Mikäs nopari sulla on siin ?

Saa nähdä kauan kestää vehkeet tollaista rääkkiä, jäähdytellään vehkeet meinaa vielä paineilmalla, pääsee nopeemmin ajelemaan taas  :grin:

Nii ja onhan siinä se mukava puoli että ku krillaa ensin motin vituiksi niin ohan se yhtäkkiä taas ylitehokkaan tuntunen ku saa freshin roottorin/motin paikoilleen  :grin:

nimim. 120 asteen jälkeen juotokset on ihmeissään  :shock:
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

McJones

Eka vetari väännelty nyt täälläkin.

Mitä tuota antoi nyt "maallikon" käteen 2s:llä, oli myös sieltä tulleiden kommenttien perusteella kiva auto ajaa. Pitänee katsella josko jotain kiuvia sais aikaseks.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

sjos

Ny tuli Neu Neu mööttöri. Kyllähän tuntus olevan käsin hiplatenkin eroa kiina veljiinsä, kuin yöllä ja päinällä.  :shocked:

Toivattavasti kerkeis tänään testaamaankin, meinasin kokeilla alkuunsa 14 piikkisellä pinionilla ?
son loppu ny.

McJones

Erillinen BEC asennettu ja 3S:llä ajeltu kuviot eturenkaista. Pärjää ehkä liiankin hyvin nitrolle, mutta taitaa olla vähän epätasapainossa päätellen siitä, että toinen etupyörä kului enemmän. Ajoaikaa 5 Ah akulla tuntui olevan varsin ruhtinaallisesti.

4S:llä mennään takaspoileri maassa etupyörät sipulileikkureina, ihan vakiosetupilla muuten. 3S ja himppaste isompi pinjoni voisi sopia omille sähköille parhaiten, lisäksi pitää ruveta etsimään uutta rengassarjaa alle.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

sjos

Kuulostaa hyvältä. Kannatta kokeilla jotain jytympää oljyä keskidiffiin, itse laitoin 50000 ni vetää takapääkin  :grin:
Tosin kääntyvyys hieman heikkenee, mut kaasulla korjaantuu.

Itse pääsin myös testaamaan Neu:n (2200kv) konetta tänään. Eipä sit käynytkään 14 piikkinen pinni, oli 3,2 reikä.
Laitoin vanhan ja tutun 17 piikkisen. Kyllä nyt lentää  :tongue:

Lämmötkin rauhoittui kummasti, kone pyöri siin 60c:n tietämillä ja mamba pahimmillaan 80c.
Ja taas mentiin lapakumeilla tietysti, hiekalla sekä nurmikolla.

Differential Ratio:      3.9
Transmission Ratio:      1
Other Ratio:              1
Spur Tooth Count:      42
Pinion Tooth Count:      17
Total Voltage:              14,8
Motor KV:              2200
Tire Diameter (inches):      4
Tire Ballooning (inches):  0.5
Motor Current Draw:      0
Motor coil Ω:              0
Spur/Pinion Ratio:      2.47 : 1
Total Ratio:              9.63529 : 1
Tire Circumference (inches):   15.71 inches (398.98 mm)
Total Motor Speed:      30800 RPM
Vehicle Speed:              47.55 mph (76.38 km/h)
Effective KV Value:      2200
KT constant:   0.61 oz-in/A
Motor Torque:   Amperage not specified...
Final Torque:   Amperage not specified...
Final Power:   Amperage not specified...
son loppu ny.

McJones

#77


Keulii. Säädöt tehtaan paketista.

Differential Ratio:    3.9
Transmission Ratio:    1
Other Ratio:    1
Spur Tooth Count:    42
Pinion Tooth Count:    16
Total Voltage:    14.8
Motor KV:    3700
Tire Diameter (inches):    4
Tire Ballooning (inches):    0.5
Motor Current Draw:    0
Motor coil Ω:    0
Spur/Pinion Ratio:    2.63 : 1
Total Ratio:    10.2375 : 1
Tire Circumference (inches):    15.71 inches (398.98 mm)
Total Motor Speed:    54760 RPM
Vehicle Speed:    79.57 mph (127.81 km/h)
Effective KV Value:    3700

(editti: laskelmataulukot kohilleen)
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

sjos

Hieman ehti ulkoiluttaa autoa tänään.
Ei ole muuta tehty kuin rengas valikoimaa suurennettu, alkaa löytymään joka kelille/alustalle rengastusta.
Siitä kuvatus.



Täytys ottaa asiakseen ja lähteä kokeilemaan kuinka radalla auto tai lähinnä kuski toimisi.
Jospa kesälomalla tekis visiitin vesivehmaalle.
son loppu ny.

sjos

Nyt alkaa lämmötkin olemaan inhimillisellä tasolla.
Laitoin koneen päälle 2:lla tuulettimella varustetun siilen ja mambakin sai yhden tuulettimen.
Lämmöt oli n vartin ajon jälkeen vajaat 40c molemmissa.
son loppu ny.

sjos

Jep. Nyt alkaa olemaan setuppi kohillaan.
Lämmöt pyörii ihan maltillisina, kone n. 40c ja nopari n. 50c.

Nyt pystyy huoletta paukuttaa täysiä akullisia alusta loppuun, huolehtimatta lämmöistä. :tongue:

Anacondat on kun nenä päähän tähän autoon. Asfaltilla on mitä parhaimmat, just sopivasti luistaa. Hiekallakin menettelee, ei muutakun lisää näitä tilaukseen.

Vetari ongelmatkin katosi, kun laittoi samat mtä edessä.  :wink:
son loppu ny.

Audiko

Lainaus käyttäjältä: sjos - 14.07.09 - klo: 18.08
Anacondat on kun nenä päähän tähän autoon.

Mietinnässä onkin ollut mitkä renkaat sopisi asfaltille, pitää tollaset laittaa tilaukseen ja CRT.5:sen alle.

jesi

Jos en nyt aivan väärin muista, niin kannattaa tarkkaan tutkia miten se vannepolitiikka meni jos anakondat tilaa valmiiksi wanteillaan, ku muistelisin että et ja hex olisi poikkeava etu vs taka-wanne stampedessa/rustlerissa.

Mut haku tänne tai googleen jeesaa.
/ Jere Siirilä

Qazu

Juu rustlerin jotku vanteet ei käyny honkkariin eteen... näemmä taakse on käynyt rustlerin vanteet.. oiskohan noi ollu rearit sitten.

Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

sjos

Noi oli jaton takavanteita mitä tilailin.
Ja heittämällä menee, tuohon ainaskii.
son loppu ny.

Janezki

Valehteleeko silmä, vei mitenkä se näyttää että sjos:illa olisi eri offsetillä nuo Anacondat etu/taka? Voi tietty johtua kuvakulmastakin...

ps. Jaton takavanne = Pede/Rustler etuvanne

edit: ja vielä lisäksi siis Pede/Rustler etuvanne levittää enemmän ulospäin kuin takanen

Audiko

Juu rustlerin takavanne ei käyny eteen, testasin äsken.

Pitää laittaa etuvanteita tilaukseen ja testata.

sjos

Kyl ne on samalla ofsetilla etunen/takanen. Joko kuva tai silmä valehtelee  :wink:

Tarkistin etten puhunut läpiä päähäni. Jaton takavanteita ovat.
Liquidista tilailin ne, mut näyttäs ny olevan ei oota.
son loppu ny.

McJones

Lainaus käyttäjältä: sjos - 14.07.09 - klo: 18.08
Jep. Nyt alkaa olemaan setuppi kohillaan.
Lämmöt pyörii ihan maltillisina, kone n. 40c ja nopari n. 50c.

Nyt pystyy huoletta paukuttaa täysiä akullisia alusta loppuun, huolehtimatta lämmöistä. :tongue:

Anacondat on kun nenä päähän tähän autoon. Asfaltilla on mitä parhaimmat, just sopivasti luistaa. Hiekallakin menettelee, ei muutakun lisää näitä tilaukseen.
Jepos. 4S:llä ajeluita tänään... novakin nopari ilman tuulettimia n. 80 celciukseen ja kone 40...45 celciuksen kieppeille ilman mitään jäähyjä. Ei päästy akkuja loppuun asti, kun vakiorenkaat luovutti :(



Kulkupuoli oli kyllä kunnossa. Uskomattoman hyvin pysyi lapasessa vauhdista huolimatta. Ehkä voisi vielä harkita jopa isompaa pinjonia...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

McJones

HPI Yokohama Geolanderit tuli alle tänään. Kulku nurtsilla parani dramaattisesti...

4S-lipottimien kanssa oma painaa karkeasti 2,7 kg ja tuntuu, että sopivasta töyssystä tarjoaa perän aika korkealle. Onko joku säädellyt alustapuolta tällaiseen, että tietäisi vinkittää kokonaisvaltaisemmin millä lähteä korjaamaan?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST