Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

Jose.92

Ottamalla sen startin sieltä moottorin persiistä irti ja purkamalla sen startin.
On aika kiihkee virittää se jousi takas mikä vetää sitä narua takas kelalle. Kuitekii oon savageeni vaihtanut ja kestäväksi naruksi todettiin sälekaihtimissa oleva naru ellei halua ihan oikeeta startti narua ostaa. Sen kun vielä jollakin öljyllä tai vahalla käsittelee ni ei kulukkaan paljoa.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Hpi_savage

irrota veto käynnistin moottorista ja pura se! ja uus naru tilalle
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Olkku

Mitä eroa on esim 10% ja 15% polttoaineella on? Huomaako eron?

Antti M

Lainaus käyttäjältä: Olkku - 28.11.09 - klo: 19.27
Mitä eroa on esim 10% ja 15% polttoaineella on? Huomaako eron?
15% antaa enemmän potkua.
Kyllä huomaa, itse ainakin huomaan 20% ja 25% eron.
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

kallekaahari

Saako kytkinkello pyöriä vapaasti, kun moottori on irti autosta? Alkoi kuulumaan kummallista ääntä tyhjäkäynnillä, kun olin kytkimen jousen korjannut.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Hpi_savage

Kyllä saa pyöriä vapaasti jos siis sitä tarkotat että pyöräyttää sitä ja se pyörii siinä paikallaan.Äänestä en kyllä tiiä...
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

kallekaahari

juu sitä juuri, mutta ääni oli kyllä aika outo kun moottoria käytti tyhjäkäynnillä.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

tonyicc2

Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 29.11.09 - klo: 22.12
juu sitä juuri, mutta ääni oli kyllä aika outo kun moottoria käytti tyhjäkäynnillä.

Oliko laakeri kunnossa?

kallekaahari

Lainaus käyttäjältä: tonyicc2 - 01.12.09 - klo: 08.27
Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 29.11.09 - klo: 22.12
juu sitä juuri, mutta ääni oli kyllä aika outo kun moottoria käytti tyhjäkäynnillä.

Oliko laakeri kunnossa?

Kun tietäisin mikä se niistä on. Olisko etulaakerissa pipi?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

*HOKE*

Kytkinkello saa ja nimenomaan pitääkin pyöriä täysin vapaasti koneen ollessa irti.

Kuvaileppas tuota ihmeellistä ääntä...

Paha mennä sanomaan mikä siellä olis kun ei yhtään tiedä mitä ääntä se pitää.

Tosin... Hyvin yleinen kilinä koneen käydessä, johtuu kytkinviasta.
Kytkinjousi poikki... kytkinpala rikki... kytkimen laakerit entiset...

Eli... Ota kytkinkello pois ja katso että kytkin on kunnossa.

kallekaahari

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 01.12.09 - klo: 14.26
Kytkinkello saa ja nimenomaan pitääkin pyöriä täysin vapaasti koneen ollessa irti.

Kuvaileppas tuota ihmeellistä ääntä...

Paha mennä sanomaan mikä siellä olis kun ei yhtään tiedä mitä ääntä se pitää.

Tosin... Hyvin yleinen kilinä koneen käydessä, johtuu kytkinviasta.
Kytkinjousi poikki... kytkinpala rikki... kytkimen laakerit entiset...

Eli... Ota kytkinkello pois ja katso että kytkin on kunnossa.

Kytkinkello pyörii vapaasti. Sen tässä hiljattain purin kytkimen ja liitin katkenneen kytkimen jousen takaisin yhteen. Sitten tyhjäkäyntiääni muuttui aika paljon erilaiseksi ja kone ei tahdo pysyä käynnissä. Säätöjä en vielä ehtinyt ropeltaa, koska oletin niiden olevan kytkimenkin korjauksen jälkeen samat.

Ääni ei ollut tavallinen kilinä (Aina kuulunut pientä kilinää paikallaan). En enää kunnolla sitä muistakkaan, mitä siitä kuului, mutta normaalia se tuskin oli. Ääntä EI kuulunut, kun kaasutti. Vain tyhjäkäynnillä.

Mikäs se kytkimen laakeri sitten on? Voisi siitäkin johtua. Pitääköhän tässä vielä sössön kytkinkin ostaa...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Hpi_savage

Kumpi on tehokkaampi jarru:http://www.hobbylinna.com/fiberglass-dual-disk-brake-conversion-p-16335.htmlhttp://www.hobbylinna.com/fiberglass-dual-disk-brake-conversion-p-16335.html
Vastauksia nopeasti!!! täällä säilössä yhet tollaset toisenlaiset niin sanokaa kannattaako mun laittaa niitä mun savageen!
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Antti M

Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 02.12.09 - klo: 16.03
Kumpi on tehokkaampi jarru:http://www.hobbylinna.com/fiberglass-dual-disk-brake-conversion-p-16335.htmlhttp://www.hobbylinna.com/fiberglass-dual-disk-brake-conversion-p-16335.html
Vastauksia nopeasti!!! täällä säilössä yhet tollaset toisenlaiset niin sanokaa kannattaako mun laittaa niitä mun savageen!
Noi on samanlaiset jarrut...
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Hpi_savage

Samanlaiset? Näyttäis kyllä olevan VÄHÄN eroa...
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Antti M

Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 02.12.09 - klo: 16.11
Samanlaiset? Näyttäis kyllä olevan VÄHÄN eroa...
Molempien linkkien jarraut ovat FIBERGLASS DUAL DISK BRAKE CONVERSION KIT, osa numerotkin täsmää..
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

kallekaahari

Lainaus käyttäjältä: Antti M - 02.12.09 - klo: 16.31
Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 02.12.09 - klo: 16.11
Samanlaiset? Näyttäis kyllä olevan VÄHÄN eroa...
Molempien linkkien jarraut ovat FIBERGLASS DUAL DISK BRAKE CONVERSION KIT, osa numerotkin täsmää..

en minäkään huomannut edes pilkkua puuttuvan toisesta.... Tarkistas että osoitteet ovat oikein!
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT


TheArska

Jos sulla kerran on valmiina jo yhet uudet levyt niin eiköhän kannata ruuvata ne kiinni, kummatkin pysäyttää varmaan savagen tarpeeksi hyvin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Hpi_savage

Noni ja taas damagea savageen 1,5kk jälkeen.... ohjaus servon rattaat sileiksi :embarrassed:
Mitä metalli rattaista servoa suosittelette Savageen?
Laittakaa myös linkkiä..
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

hpi racing

Hobbylinnasta futaba s3305, se on hyvä ja myös metalli rattainen. :cool:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

jorist

Iltapäivää arvon harrastajat!! :police:

Ongelmana yllätys yllätys koneen säädöt, eli onko jollukulla kokemusta
nosram rs.28.sta? kuinka kaukana tehdas asetukset on hyvistä säädöistä?

en saa sitä pelaamaan kunnolla, jos se lähtee hyvin käyntiin kylmänä niin lämpimänä ei ollenkaan ja toisinpäin, tai jos kulkupuoli on kunnossa niin lämmöt karkaa ylös ja ei taaskaan lähde hyvin käyntiin...yms. sellasta!!
savage ss/nosram rs.28
savage x (ex)

Hpi_savage

Lainaus käyttäjältä: hpi racing - 03.12.09 - klo: 16.14
Hobbylinnasta futaba s3305, se on hyvä ja myös metalli rattainen. :cool:
Toihan on vaan 7.1kg? ja mun savage painaa nykysin 5.600kg..... mutta eiköhän tuo kelpaa...
Edit: tuleeko johot mukaan????
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

tturku

osta racingfactoryltä joku reilu 15 kg vääntävä savöx, ei oo kalliita verrattuna sanwaan tai futabaan ja kestää hyvin
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Hpi_savage

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-SERVOVARRET/Savox-SC-0251MG-16kg018-107539
Käykö tuo?
Johot mukaan?
Ja mikä on tuon ulos tulevan hammasrattaan koko? aattelin että pitääkö sellanenkin erikseen hommata jos ei sovi savageen suoraan
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

tturku

eiköhän se käy, soita ja kysy vaikka. Tottakai servossa on johto, on vaan editoitu kuvasta jostain syystä pois. Mulla on pari savöxin kalliimpaa ja nopeampaa servoa ja hyvin ovat toimineet.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Hpi_savage

OK :angel:Kiitos neuvoista :smiley:
Pitää kattoo jos tänään tilais :undecided:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho


jorist

Lainaus käyttäjältä: jorist - 03.12.09 - klo: 17.05
Iltapäivää arvon harrastajat!! :police:

Ongelmana yllätys yllätys koneen säädöt, eli onko jollukulla kokemusta
nosram rs.28.sta? kuinka kaukana tehdas asetukset on hyvistä säädöistä?

en saa sitä pelaamaan kunnolla, jos se lähtee hyvin käyntiin kylmänä niin lämpimänä ei ollenkaan ja toisinpäin, tai jos kulkupuoli on kunnossa niin lämmöt karkaa ylös ja ei taaskaan lähde hyvin käyntiin...yms. sellasta!!


Tarkemmin kun tutkin asiaa niin huomasin että kiertokangessa on välystä aika s*****asti, mitäs kun toi nosramin räjäytys kuva sanoo että siinä kampuran/kiertokangen välissä ei ole laakeria ja siinä kohtaa se välys on. Kumpi kuluu helpommin, se tappi siinä kampuras vai kiertokagesta se reikä? kummia laitteita sanon minä..ja syy hajoamiseen on varmasti vain käyttäjässä kun ei usko että kone ui ja vielä pitää koittaa nykiä käyntiin.
savage ss/nosram rs.28
savage x (ex)

Hpi_savage

KYSYMYS:
Voiko auton pattereita pitää lämpinänä niin että laittaa folio paperia ympärille ja vaikka jotain villaa sen alle??
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Makeclick

Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 03.12.09 - klo: 21.48
KYSYMYS:
Voiko auton pattereita pitää lämpinänä niin että laittaa folio paperia ympärille ja vaikka jotain villaa sen alle??

Miksikäs ei.. Akku kun purkautuessaankin tuottaa lämpöä myös. Jos vain mahtuu niin folion alle tietenkin voi laittaa jotain lisäeristystä. Voisi itsekin kokeilla myös tätä kikkaa. Savage xl:ssä kun akku muutenkin pomppii siellä väljässä kotelossa.