Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

Hpi_savage

Pitää testata maanantaina jos vaikka toimisikin kun aluksi kääntösäde on ½metriä ja kun patterit kylmät on säde silloin jo 10m!
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Hpi_savage

Jälleen kysymys!!! Ostin ton Savöx servon ja pitää pientä nakutusta?
Tietääkö joku pitääkö se normaalisti sellasta ääntä vai pitääkö vain uutena? siis loppuu vähän ajan päästä...
Kun ostin savagen niin se oma perus servo piti sellasta ääntä ja pitää vähän nyttekin(kun vielä ehjä)
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

kallekaahari

juu pitää pientä ääntä kun se yrittää kokoajan korjailla vähän sitä liikettä. Jos nostat pyörät ilmaan niin sen pitäisi loppua.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Hpi_savage

OK
Kyllä se korjaantuu ainakin vähän.... myöhemmin ehkä kokonaan
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Hpi_savage

#424
Ei helevetti ku menee hermot ton savagen pinionin kans!!
taas ajon jälkeen menny rikki vaikka viikko sitte vaihoin ja sitte ajoin ja vain 2tankillista(siis viim. viikoll. 1tankki ja äsken toinen)!!
Pitäisköhän ne bulletproofit hommata niin ei ainakaan tarvi vaihtaa niitä?
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

SLap

Voiko 16% lennokkinitrolla käyttää 16% toimivaa auton konetta ? En aio ajaa, vaan käyntiin laittaa. Tietääkseni se ei paljoa eroa autokäyttöisestä. -Sami
Jeps

tturku

Kyllä niissä on eroja. Polttislennokkien moottorien kierrokset pysyy käytännössä aika kapealla alueella, ja autoissa kierrokset menee vähän väliä tyhjäkäynniltä täysille. Eli lennu ja auto polttoaineet eroavat voiteluominaisuuksiltaan. En lähtis käyttämään lennu polttoainetta ollenkaan auton moottorissa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Ripepipe

jostain luin ettei missään nimessää saa käyttää lennokki polttoainetta...

hpi racing

Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 08.12.09 - klo: 16.25
Ei helevetti ku menee hermot ton savagen pinionin kans!!
taas ajon jälkeen menny rikki vaikka viikko sitte vaihoin ja sitte ajoin ja vain 2tankillista(siis viim. viikoll. 1tankki ja äsken toinen)!!
Pitäisköhän ne bulletproofit hommata niin ei ainakaan tarvi vaihtaa niitä?
Miten ne pinionit menee noin helposti sulla rikki, mulla kestää suunilleen 2 gallonaa, oliko sulla rasvaa siellä. :wink:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Hpi_savage

Noo en diffin ja pinionin väliin mitää oo laittanu?
vaan diffin sisälle
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

hpi racing

Pitää sinne diffin ja pinionin väliin myös pistää sitä rasvaa.  :smiley:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Hpi_savage

OK :laugh:
Hyvä tietää...
Vaimentaa jotenkin niitten kohtausta kun menee hammas kahen muun väliin?
Äsken tuli tilattua bulletit ja varmaan jo huomenna täällä:)) pääsee sitte perjantaina ajelee
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Jani_1987

Kannattaako polttis buggyn keski hammasratasta voidella jollain? jos niin millä?
Tuli sellainen hypoteesi mieleen että jos sitä voitelee niin siihen jää kaikki P**ka kiinni ja hammasrattaat kuluu kahta kauheammin?  :grin:

Antti M

Lainaus käyttäjältä: Jani_1987 - 09.12.09 - klo: 15.53
Kannattaako polttis buggyn keski hammasratasta voidella jollain? jos niin millä?
Tuli sellainen hypoteesi mieleen että jos sitä voitelee niin siihen jää kaikki P**ka kiinni ja hammasrattaat kuluu kahta kauheammin?  :grin:
Eipä niitä kukaan yleensä voitele justiinsa ton takia.
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

SLap

#434
Polttis-aloittelija kysyy : Miten kiinnitetään vetostartti koneeseen ? Siinä kampiakselin päässä on reikä, johon pitäisi tulla semmoinen pieni tappi mikä on siinä vetostartin akselissa, mutta vetostartin akselissa ei sitä ole  :shocked:  :shock:. Ja vielä, saako polttiskonetta käyttää jossain penkissä ilman kuormitusta, vai pitääkö tehdä joku hihnapyörä, jonka päähän joku isompi vauhtipyörä ? Ja vielä, mistä saa tuohon koneeseen sopivat kytkinpalat, sekä käykö tuohon kaikki ilmansuodattimet, vai onko ne suodattimet koneen suuruuden mukaan ? Kun tämä kone on .12, ja malli on Protech SX-12. Kiitos. -Sami

E: Vetostartti juttu ratkaistu, konekkin on nyt puhdistettu ja koekäyttöä vaille valmis. -Sami
Jeps

saku123

Elikkäs nyt on mulla ensimmäinen polttis ostettu ja se on kyosho dst. Osaisiko joku sanoa, että mitä säädän, kun autolla painaa kaasun pohjaan ja se sammuu välittömästi. Sitten kun autolla ajaa esim 1/2 kaasulla niin se käy nätisti ja ei sammuile. :huh:
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

juhku1

Onko sisäänajettu?
Ja onko polttoaine kannua ravistettu kunnolla?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

saku123

Auto on sisäänajettu ja polttoaine on ravistettu kunnolla.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Antti M

Lainaus käyttäjältä: saku123 - 12.12.09 - klo: 21.43
Elikkäs nyt on mulla ensimmäinen polttis ostettu ja se on kyosho dst. Osaisiko joku sanoa, että mitä säädän, kun autolla painaa kaasun pohjaan ja se sammuu välittömästi. Sitten kun autolla ajaa esim 1/2 kaasulla niin se käy nätisti ja ei sammuile. :huh:
Voi olla liian rikkaalla, tukehtuu bensaa..
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

saku123

Ok. Onko mitään muita säätöjä mitkä vaikuttaa siihen?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Antti M

Lainaus käyttäjältä: saku123 - 12.12.09 - klo: 22.40
Ok. Onko mitään muita säätöjä mitkä vaikuttaa siihen?
No esim sulla voi olla alaruuvvi tosi laihal ja ylhäält tosi rikkaal, miten se lähtee/ääntelehtii kun painaa kaasun pohjaa?
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

saku123

#441
No auto käy kyllä erittäin tasaisesti ja nätisti. Ja lähdotkin etenevät ripeästi ja tasaisesti.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Antti M

Lainaus käyttäjältä: saku123 - 12.12.09 - klo: 22.54
No auto käy kyllä erittäin tasaisesti ja nätisti. Ja lähdotkin etenevät ripeästi ja tasaisesti.

Jaa a, paljon sulla on pääruuvvi auki?
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

saku123

Säädin vähän autoa ja nyt ongelma on poissa.   :grin:
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

joo-ananas

Saako muuten madforceen kytkinjousia erikseeen jostain vai pitääkö aina ostaa palat myös?
Ku nyt 3jousi poikki ja palat aivan hyvii vielä.
Kyosho mad-force

ponsse19

Mulla on toi kyoshon gs11r kone ja nyt ottaa liikaa kierroksia eikä pysy käynnissä(voi johtua yhestä bensa letkusta vaihdan tänään ni sitte nähään). Kierrokset rupes yhessä vaiheessä pikku hiljaa nousee tyhjäkäynnillä ihan itestään. Joku vois kertoa mikä on :azn:
Ja vetokäynnistin koko ajan p*skana.

Oon aatellu jos ostais HPI:n T 15 koneen tai SH engine:n 07 side exhaust koneen(http://www.rcmodel.com.hk/ Sh engine löytyy tuolta). Voisko joku kertoo kumpi noista on parempi ja sopiiko ne? Muitaki sopivia koneita voi kertoa. :huh:
Traxxas Summit

hpi racing

Lainaus käyttäjältä: ponsse19 - 15.12.09 - klo: 13.30
Mulla on toi kyoshon gs11r kone ja nyt ottaa liikaa kierroksia eikä pysy käynnissä(voi johtua yhestä bensa letkusta vaihdan tänään ni sitte nähään). Kierrokset rupes yhessä vaiheessä pikku hiljaa nousee tyhjäkäynnillä ihan itestään. Joku vois kertoa mikä on :azn:
Ja vetokäynnistin koko ajan p*skana.

Oon aatellu jos ostais HPI:n T 15 koneen tai SH engine:n 07 side exhaust koneen(http://www.rcmodel.com.hk/ Sh engine löytyy tuolta). Voisko joku kertoo kumpi noista on parempi ja sopiiko ne? Muitaki sopivia koneita voi kertoa. :huh:
Tota hpi T 15 konetta ei kai valmisteta enään.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

kallekaahari

Lainaus käyttäjältä: ponsse19 - 15.12.09 - klo: 13.30
Mulla on toi kyoshon gs11r kone ja nyt ottaa liikaa kierroksia eikä pysy käynnissä(voi johtua yhestä bensa letkusta vaihdan tänään ni sitte nähään). Kierrokset rupes yhessä vaiheessä pikku hiljaa nousee tyhjäkäynnillä ihan itestään. Joku vois kertoa mikä on :azn:
Ja vetokäynnistin koko ajan p*skana.

Oon aatellu jos ostais HPI:n T 15 koneen tai SH engine:n 07 side exhaust koneen(http://www.rcmodel.com.hk/ Sh engine löytyy tuolta). Voisko joku kertoo kumpi noista on parempi ja sopiiko ne? Muitaki sopivia koneita voi kertoa. :huh:

Pääneulaa rikkaammalle. Mulla oli sama juttu. Ja alaneula kannattaa myös tarkistaa.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

ponsse19

Kiitos vastauksista
Tower hobbyssä ainaki myytin viela T 15:sta. Tietääkö joku muita sopivia moottoreita? :huh:
Tossa kyoshon kaasarissa ei mun mielestä ole kun pääneula ja tyhjäkäynti ruuvi. Tarkotiko tolla alenulalla tyhjäkäynti ruuvia vai jotain muuta. Mulla on se iso pääneula 2 kierosta aiki, mikä olis hyvä määrä?
Toi moottori on tossa kyoshon lumikissassa. Näin talvella olis kiva saada se toimimaan :grin:
Traxxas Summit

kallekaahari

Sun moottorissas on luultavasti 3 neulaa. Se alaneula on niinä luistin päässä eli siinä missä servon varsi menee kaasariin. Rc-harrastus foorumilla on säädöt esitetty hyvin ja kai täälläkin jossain, mutta tuossa kuitenkin:

http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=3266.html

ja eikun lukemaan..
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT