Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

slayer

etsin halpoja ilman putsareita traxxas slayeriin haluaisin kysyä käykö nämä http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/27560/ traxxasin vakioon ilmanputsari runkoon  ( eli tälläiseen http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/17617/ ) ???
Vaikka kuinka ois päivä pielessä silti rc:t on aina mielessä.
traxxas slayer 3.3,traxxas t-maxx 3.3,assosiated tc4

Pekka_h

Mistähän sais edukaisesti multi laturin joka lataa hehkun,ohjaimen ja vastarin? Jos jollain ylimääräisenä niin paa yv:tä
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 27.06.11 - klo: 21.40
Mistähän sais edukaisesti multi laturin joka lataa hehkun,ohjaimen ja vastarin? Jos jollain ylimääräisenä niin paa yv:tä
Imax b6 pystyy noihin.
Passiivista harrastelua

ebbo

Olisiko teillä tietoa gx 21 moottorin ongelmaan??
Ja ennenkuin joku sanoo että lue foorumia niin olen lukenut jo melkein
Kaiken ja kaikkia säätöjä yms. On jo kokeiltu.
Eli itse ongelma on se että kun auton saa (melkein) normaalisti käyntiin ja rupeaa
ajamaan, auto käy ihan hyvin ja kulkee iloisesti suoralla mutta (ei meinaa pysyä käynnissä)
alakierroksilla Meinaa sammua ja kun on ajanut (jotenkin ajanut) jonkun aikaa auto vain sammuu kun tullaan kovilta kierroksilta alas niin silloin sammuu??  Ja toinen ongelma on se jälkeen auto ei lähde
käyntiin ajokuumana? Mistä tämä voisi johtua?
Kenties:

-säädöt ihan päin... Kun olen aika aloittelija
Varsinkin neulojen säädöt?
-jokin vika moottorissa, mutta sen olen kyllä avannut ja tarkistanut
-jokin vuoto jossain
-liian vanha pottoaine
Vai jokin muu??

Jos olisi jotain hyödyllistä tietoa niin vastatkaa, mutta en jaksa niitä kommentteja että
Opettele itse tai Sanotaan vain että lue topicia sillä olen jo lukenut (kuten mainitsin, paitsi jos linkkaa suoraan)
ja kokeillut kaikkea ja Säätöjäkin on kokeiltu kaiken näköisiä mikä sinäsään sekin voi olla jo virhe.
Mutta tuntuu että moottorin säätöjä ei ole koskaan saatu kohdalleen(neulat siis)
Jos jotain infoa olisi vielä annetavana?? :azn:

Eepo
-

Agama a8 evo | Kyosho inferno mp 7.5

*HOKE*

avaa alhaalta... Jos tyhjäkäynti tippuu niin käännä tyhjäkäyntiruuvia.

ebbo

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 30.06.11 - klo: 23.16
avaa alhaalta... Jos tyhjäkäynti tippuu niin käännä tyhjäkäyntiruuvia.

Kiitoksia täytyy kokeilla tuota.

Mutta olisi yksi kysymys että vaikuttaako yläpään säätäminen muuhun kuin
Isoilla kierroksilla oltaessa ja siihen? Ja kun sen saa kohdalleen sitä ei juurikaan
silloin tarvitse säätää?
Agama a8 evo | Kyosho inferno mp 7.5

*HOKE*

yläneula vaikuttaa koko alueeseen, koska sen kautta koneeseen ylipäätään menee polttoaine.
Kun yläneula on kohdallaan niin sen jälkeen säädetään alapää.. Ja kun alapää on kohdallaan niin yleensä konetta säädetään sen jälkeen vain ylhäältä. Joitain ratakohtaisia säätöjä saattaa joutua säätämään myös alhaalta. Eli jos rata on hyvin syheröinen ja paljon hidasta pienellä kaasulla ajamista niin monesti tarvitsee hieman kiristää alaneulaa. Ja taas isoilla avoimilla saattaa olla että alhaalta hivenen auki. Mutta siis mikäli säätää koneen kohdalleen ja seuraavalla ajokerralla kone tuntuukin tukkoiselta niin säädetään ylhäältä.

ebbo

Noniin nyt tuli sitten kokeiltua noita säätöjä mutta
kävi niin että moottori vielä sammuu kummallisesti kun
ajaa ensin kovilla kierroksilla ja sitten pysähtyy niin ei pysy
vain käynnissä. Ja tuntuisi siltä että voisiko syy olla jossain
Muussa kuin säädöissä? Vaikuttaako kuluuneet kytkinpalat ja
Jousi moottorin käynissä pysymiseen? Kone on kyllä muuten
Vähän ajettu noin 2 vuotta vanha eikä paljoa käytetty. Eli tuskin
itse koneessa vika on? Täytyy vielä jotain koittaa keksiä...
Agama a8 evo | Kyosho inferno mp 7.5

fride

kokeillut rpm ruuvia säätää?
Sakura D4 RWD

CluBBaH

Sen parempaa vinkkiä ei asiaan ole, mut friden kommentin neuvon jättämään täysin huomiotta.

Onhan kaasulinkistö säädetty oikein? eli niin että neutraaliasennossa kaasarin luisti on kiinni.
XRAY 808 2009 Spec |

JSJ

Ensisavut autosta otettu. Huomasin, että auton runko oli peräpäästä lämmennyt. Eli taka diffi kehittänyt lämpöä.

Noissa sähköautoissa en ole vastaavaa huomannut, eli onko nyt aihetta purkaa se perä ja tutkia?
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

ampperi

#1901
Olisko lämpö tullut kuitenkin moottorista eli olisi ihan normaalia?

edit: Myös kytkin lämpenee sitten ihan kiitettävästi, poltin just aamulla näppini laittaessani alakuoloon ajon jälkeen...  :laugh:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

ebbo

Lainaus käyttäjältä: fride - 03.07.11 - klo: 03.12
kokeillut rpm ruuvia säätää?
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 03.07.11 - klo: 06.23
Sen parempaa vinkkiä ei asiaan ole, mut friden kommentin neuvon jättämään täysin huomiotta.

Onhan kaasulinkistö säädetty oikein? eli niin että neutraaliasennossa kaasarin luisti on kiinni.

Eli kaasuvivusto on säädetty oikein ja saatöjä on kokeiltu
Mutta ongelmaan löytyi ratkaisu ja se on kytkin joka ottaa liian
Aikaisin kiinni eikä anna moottorin käydä vapaalla. Joten muokattuani
Kytkintä kevyemmäksi ja kiristämällä jousta auto rupesi toimimaan paremmin.
Nyt jos jollain olisi tietoa mikä kolmepalakytkin ja vauhtipyörä tietysti kavisi moottoriin??
Itse katsoin jo joitakin vaihtoehtoja. Samalla täytyisi varmaankin kytkinkellokin vaihtaa??
Agama a8 evo | Kyosho inferno mp 7.5


CluBBaH

Lainaus käyttäjältä: JSJ - 03.07.11 - klo: 09.52
Ensisavut autosta otettu. Huomasin, että auton runko oli peräpäästä lämmennyt. Eli taka diffi kehittänyt lämpöä.

Noissa sähköautoissa en ole vastaavaa huomannut, eli onko nyt aihetta purkaa se perä ja tutkia?

Polttiksessa tosiaan lämpiää pohjalevy aika tavalla, joka on ihan toivottavaakin.

Ainekin mun reiskassa oli tietokoneasennuksista tuttua piitahnaa moottoripukin ja pohjalevyn välissä maksimaalisen lämmönsiirron varmistamiseksi.
XRAY 808 2009 Spec |

JSJ

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 03.07.11 - klo: 18.00
Lainaus käyttäjältä: JSJ - 03.07.11 - klo: 09.52
Ensisavut autosta otettu. Huomasin, että auton runko oli peräpäästä lämmennyt. Eli taka diffi kehittänyt lämpöä.

Noissa sähköautoissa en ole vastaavaa huomannut, eli onko nyt aihetta purkaa se perä ja tutkia?

Polttiksessa tosiaan lämpiää pohjalevy aika tavalla, joka on ihan toivottavaakin.

Ainekin mun reiskassa oli tietokoneasennuksista tuttua piitahnaa moottoripukin ja pohjalevyn välissä maksimaalisen lämmönsiirron varmistamiseksi.

Jep joo, kiitos. Ei se diffi lämpiäkkään, vaan pelkkä pohjalevy.

Tietenkin se lämpö tulee moottorista, kuten ampperikin tossa ylempänä epäili.

-Kiitos
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Junnu85

Laitan tännekin kysymyksen, kun mistään ei tunnu löytyvän.

Mistä sais ostettua metalliset rattaat muovisten tilalle? Kyseessä Kyosho Giga Crusher.


Uskoisin, että muutkin Gigan omistajat taistelee samojen ongelmien kanssa, kun minä. Ei vaan muovirattaat kestä tuossa autossa : /
:)

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Junnu85 - 09.07.11 - klo: 00.14
Laitan tännekin kysymyksen, kun mistään ei tunnu löytyvän.

Mistä sais ostettua metalliset rattaat muovisten tilalle? Kyseessä Kyosho Giga Crusher.


Uskoisin, että muutkin Gigan omistajat taistelee samojen ongelmien kanssa, kun minä. Ei vaan muovirattaat kestä tuossa autossa : /
No ei mullakaan yhessä vaiheessa DRX rattaat tahtonu kestää kun oli muovisia, mut ei tarvii olla ihan piikillä kone niin toimiipi ihan hyvin ja rattaat ei kulu ainakaan niin nopeesti. Kyllä on toki varmaan mahdollisuus ulkomailta tilata metallisia päärattaita.

Voimaa ja valtaa.

Junnu85

Mitä tarkoittaa "piikillä kone"?
:)

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Junnu85 - 10.07.11 - klo: 15.43
Mitä tarkoittaa "piikillä kone"?
Mulle on annettu ymmärtää, et toimii ja on pirun kiree, ottaa kierroksia ja tehoo on, mut kone ei kestä sitä kauan. Eli periaatteessa erittäin laihalla, kummiskin toimii.
Voimaa ja valtaa.

jannes28

Lainaus käyttäjältä: Junnu85 - 10.07.11 - klo: 15.43
Mitä tarkoittaa "piikillä kone"?

Kone käy laihalla, mikä tarkoittaa sitä että käy myös kuumana. tämä lyhentää koneen elinikää. laihalla=yläneula liikaa kiinni. Petollista sinänsä että aloittelijasta voi tuntua että kone on säädöissä koska kulkee ihan pirusti. Kun taas rikkaalla ollessa röpöttelee eikä kulje minnekkään.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Kakkutukka

No itse kun alottelin, tiesin kyllä millon kone on sopivan hyvin säädetty, jaksaa lähtee muttei kiekumaan rupee liian kovaa, kyllä sen huomaa mun mielestä, tai tunteepi.
Voimaa ja valtaa.

elmeri

Mulla on kyosho dbx josta moottori hajosi  :embarrassed:, eli uuden moottorin osto ois edessä. Kannataako ostaa kyoshon oma kone vai ostaa jonku muun merkkinen. Ehdotelkaa hyviä koneita jos on kannatavaa osta eri merkkinen.(pitäs olla suurin pirteen saman hintanen)

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: elmeri - 17.07.11 - klo: 22.33
Mulla on kyosho dbx josta moottori hajosi  :embarrassed:, eli uuden moottorin osto ois edessä. Kannataako ostaa kyoshon oma kone vai ostaa jonku muun merkkinen. Ehdotelkaa hyviä koneita jos on kannatavaa osta eri merkkinen.(pitäs olla suurin pirteen saman hintanen)
O.S. 18 cv-rx.
http://www.osengines.com/engines/osmg2105.html
Tehoa löytyy vaikka miten.
http://www.youtube.com/watch?v=j4hI69QM3gY&feature=related
Passiivista harrastelua

pikru1

Moikkis! Voisiko joku auttaa pikkusen tietämätöntä rc autoilijaa. Tulipa sitten vedettyä vetostartin naru poikki ja aukasin vetostartin niin sieltähän tietenkin tuli jousi ulos ja nyt sitä ollaan sormi suussa että miten tämä kasataan. Voisiko joku auttaa tässä jotenkin? Niin ja muuten kone on gx 21. KIITOS!

kallekaahari

Jos kärsivällisyys riittää, niin laitat sen jousen sinne takaisin kiertämällä sen mahdollisimman tiiviiksi. Itsellä kävi sama homma, mutta kärsivällisyys ei riittänyt ja sitten piti hakea uusi vetostartti  :wink:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

pikru1

Juuh kyllä se jousi homma on tiedossa mutta se vetonarun kulku? Mistä kohtaa sen pitäisi tulla sieltä syydemistä vai voiko asiaa etes selittää vain sanoilla?

kallekaahari

Vetonaru tulee sen muovirinkulan ympärille ja jousi pyöritellään sen sisään. Tuossa video, jos yhtään auttaa:  http://www.youtube.com/watch?v=K1_Y2ukDp4M
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

pikru1

Kiitos todella paljon! Sain jo kerran kasaan ja nyin mutta pekki solmu kun olin laittanut huonosti :( No huomenna uudestaan :D

jannes28

Starttibokseja saa todella halvalla, ja muuttaa kyllä harrastamisen hauskuuden potenssiin kymmenen vetonarulliseen verrattuna. Suosittelen  :wink:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com