Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloittelijan polttiskysymykset

Aloittaja vilzuh, 10.06.09 - klo: 10.08

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: JamiJärv7346 - 11.07.13 - klo: 21.55
Pikkuhiljaa kiristelet ruuvena eli n.5min maksimissaan (lue 5 min kellotaulussa) kerrallaan, pääasiassa yläneulaa. Aja pannu lämpimäksi ja sitten vasta alat säätämään. säädät koneen silleen että se liikkuu ja sit lämpöseks ja säätämään. 4.25 tarkoittaa 4 kierrosta ja 1/4 osa kierrosta auki pohjasta eli kiristät ruuvin pohjaan asti huom. ei liian kireelle eli kun tunnet että ruuvi pohjaa niin lopetat heti kiristämisen ja siitä sitten tuo annettu arvo auki. Sama tossa alaneulassa eli 2 j vartti kierrosta auki. Jos tuntuu että säädöt menee pileen niin palaat noihin tehdas säätöihin.

Alaneulaa piti vääntää 4.25 ;) mutta kiitos avusta pitää vaan yrittää nyt sitten säätää kohilleen. Miten tota tyhjäkäyntiä säädetään ilmeisesti yläneulasta? Kiinnipäin niin suurenee? Kuinkahan suurella pitää tyhjäkäynti olla? voi olla niin pienelläkin kuin mahdollista?
[/quote]

Niin miten toi nyt sitten on tarkoitettu. 4.25 voi myöskin olla että tuo .25 tarkoittaa varttikierrosta eli 4x0.25=kokonainen kierros.
Kyosho, elämäni auto.

JamiJärv7346

Lainaus käyttäjältä: Asvalttisoturi - 11.07.13 - klo: 22.12
Tyhjäkäyntiä säädetään tyhjäkäyntiruuvista, löydät siitä alaneulan vierestä. Vaikka ohjekirjassa lukee et 4.25 kierrosta auki niin vielä 1/4 osakierrosta auki ohjearvosta siksi että kone käy tarpeeksi rikkaalla. Siitä sitten lähet 1/8 kierrosta kerrallaan säätämään pienemmälle, täyskiihytys ja sitten kiihdytyksen äänen / kierrosten mukaan pienemmälle siihen asti että saat parhaan mahdollisen suorituskyvyn koneesta irti.

Pienemmälle säädetään niin että, kiristetään ruuvia ?

tonza81

sillä tyhjäkäynnin säätöruuvilla...luisti n1mm auki ja loput ala neulalla.+katso mitä rodder kirjoitti...

JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

JamiJärv7346

Kiiitoksia neuvoista, pitää yrittää saada säätöihin. Kirjoittelen taas, jos tulee ongelmia harrastuksen parissa.  :smiley:

tonza81

jees passaa kysellä...ja autetaan mielellään.tsemppii...NE"OIKUTTELEE AIKA AJOIN"...!
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

JamiJärv7346

Pakko kysyä näin mielenkiinnosta että, saako lrp rebel bx s8 autoon ralliauton koppaa. Auton kokohan on 1/8. Ja jos saa suomesta niin mistä kaupasta?

JamiJärv7346

Mistäs päin pirkanmaata sais nitroo? Rupee käymään vähiin.

Riku.F

Katsoppas tuolta sitä rallikoriahttp://www.rceet.net/deltaplastik-korit-c-67.html
Sun pitäisi myös rakennella koritolpat autoosi. esim. näistä (sivun kaksi ensimmäistä tuotetta) http://www.rceet.net/varaosat-pientarvike-gt8-c-33_68.html
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

risla

Lainaus käyttäjältä: JamiJärv7346 - 12.07.13 - klo: 12.10
Mistäs päin pirkanmaata sais nitroo? Rupee käymään vähiin.

eikö ideaparkis oo kyoshon kauppa mistä saa fuilia?

JamiJärv7346

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 12.07.13 - klo: 12.33
Katsoppas tuolta sitä rallikoriahttp://www.rceet.net/deltaplastik-korit-c-67.html
Sun pitäisi myös rakennella koritolpat autoosi. esim. näistä (sivun kaksi ensimmäistä tuotetta) http://www.rceet.net/varaosat-pientarvike-gt8-c-33_68.html

Jos vaikka ensi talven aikana rakentelisi tohon koritolpat ja hommaisi tollasen rallikopan.

JamiJärv7346

Juu kävin kyselemässä mutta, ei ollut kuin 16% :( ja mieluiten vähän vahvempaa nitroo tarvis. Vähintään 20%

JamiJärv7346

Säätöjä yrittäny hakee mutta, tuloksetta. Roiskii aika hel...... bensaa. Eli pitäisikö alaruuvia kiinnipäin aika paljon?

RoddeR

Kaada fuilit pois putkesta koska sinne on melko varmasti kertynyt aika paljon öljyä, voi olla että roiskiminen vähenee jo tällä. Pikkuhiljaa yläneulaa kiristelet. Yläneulahan vaikuttaa myös alaneulaan, koska säätää polttoaineen kokonaismäärää kaasarissa.
Kyosho, elämäni auto.

JamiJärv7346

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 12.07.13 - klo: 14.31
Kaada fuilit pois putkesta koska sinne on melko varmasti kertynyt aika paljon öljyä, voi olla että roiskiminen vähenee jo tällä. Pikkuhiljaa yläneulaa kiristelet. Yläneulahan vaikuttaa myös alaneulaan, koska säätää polttoaineen kokonaismäärää kaasarissa.

Kun tehdas asetuksista alkaa vääntämään ainoastaan yläneulaa niin kuullostaa siltä että, kierrokset nousee pirusti? Pitääkö näiden käydä suhteellisen kovaa tyhjäkäynnillä? Vaiko mahd. pienellä tyhjäkäynnillä. Ei kumminkaan renkaat liiku ilmassa missään vaiheessa mutta, kuullostaa ainakin siltä et käy liian kovaa tyhjäkäyntiä.

JamiJärv7346

Ja kun riittävästi vääntää kiinnipäin yläruuvia niin kaasua painaessa sammuu. Eli silloin on liikaa vääntäny kiinni :DD

RoddeR

Juu eli kun ruuveja kiristää niin tyhjäkäynti nousee ja sen takia pitää säätä tyhjäkäyntiä pienemmälle. Se tyhjäkäynnin säätöruuvi sijaitsee kaasarinrungossa yläneulan jommallakummalla puolella. Tyhjäkäynnin säätöruuvia joutuu kääntämään yleensä enempi kuin seosruuveja jotta vaikuttaa.

Lue tämä läpi ajatuksen kanssa kerran tai pari jotta pääset kärryille perusasioista. Säätäminen on tämän jälkeen varmasti helpompaa.

http://lehtojarvi.net/blog/2011/02/15/nitromoottorin-saataminen/   
Kyosho, elämäni auto.

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: JamiJärv7346 - 12.07.13 - klo: 14.37
Ja kun riittävästi vääntää kiinnipäin yläruuvia niin kaasua painaessa sammuu. Eli silloin on liikaa vääntäny kiinni :DD

Muista sitten säätää vähän kerrallaan. Olet melko varmasti vetänyt ruuvia kiinni melko rankalla kädellä jos ensin roiskii fuilia putkesta ja toinen ääripää on että sammuu fuilin puutteeseen.
Kyosho, elämäni auto.

JamiJärv7346

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 12.07.13 - klo: 14.52
Juu eli kun ruuveja kiristää niin tyhjäkäynti nousee ja sen takia pitää säätä tyhjäkäyntiä pienemmälle. Se tyhjäkäynnin säätöruuvi sijaitsee kaasarinrungossa yläneulan jommallakummalla puolella. Tyhjäkäynnin säätöruuvia joutuu kääntämään yleensä enempi kuin seosruuveja jotta vaikuttaa.

Lue tämä läpi ajatuksen kanssa kerran tai pari jotta pääset kärryille perusasioista. Säätäminen on tämän jälkeen varmasti helpompaa.

http://lehtojarvi.net/blog/2011/02/15/nitromoottorin-saataminen/   

Josko nyt onnistuisi sitten :) Pitää lukea tuo kyllä läpi. Kiitoksia jälleen avusta. :)

JamiJärv7346

Tuossa minkä linkkasit(ohjeen säätämiseen) niin siinä lukee et 1mm auki. Nyt kun se on oikee niin siihen kö ei tarvi koskea enää? Vaikka säätäisi muita neuloja?
edit:Tarkista tyhjäkäyntiruuvin säätö, luistin tulee olla noin 1mm auki

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: JamiJärv7346 - 12.07.13 - klo: 15.04
Tuossa minkä linkkasit(ohjeen säätämiseen) niin siinä lukee et 1mm auki. Nyt kun se on oikee niin siihen kö ei tarvi koskea enää? Vaikka säätäisi muita neuloja?
edit:Tarkista tyhjäkäyntiruuvin säätö, luistin tulee olla noin 1mm auki


Eli tuo 1mm on se perussäätö ja siitä sitten hienosäädetään suuntaa tai toiseen pikkasen. Eli tarkista että kun luisti on kiinni niin kaasarinrungon ja luistin välissä on n.1mm rako. Kun irroitat ilmanputsarin niin huolehdi ettei kaasariin pääse likaa.
Kyosho, elämäni auto.

JamiJärv7346

Koitin kallistella autoo että sais öljyt pois mutta, ei sieltä tullut mitään putkesta. Tällä hetkellä auto savuttaa aika rankasti.

JamiJärv7346

Nyt tarvittaisi pikaisesti vastausta. Olen lähdössä vähän pitemmälle ajaan lrp:lläni ja hehkuna toimii mirage perus hehku. Osaatteko sanoo että, kuinka kauan tuolla hehkulla pärjää? Pärjääkö n.4h ajosession jos lataa kunnolla täyteen kerralla.

JamiJärv7346

Tämän pitäisi olla kyseinen hehku. Ainakin sarjanumeron perusteella ja ulkonäön :DD http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=5313&nav=600200112

P.R

Team Näätäracing                 www.rcm.fi

JamiJärv7346

Lainaus käyttäjältä: P.R - 12.07.13 - klo: 16.50
Pärjää.

Hyvä sitten. Voi hyvillä mielin lähtee ettii säätöjä ja rälläämään (jos saan ne säädöt kuntoon) :)

JamiJärv7346

Nyt kävi kämmi  :angry: Kerkesin about pari tankkia ajaan (säädöistä en oo varma kävi aika kovaa tai ainakin siltä kuullosti. Mutta liikku rivakkaasti eteen päin. Kierrokset vähän jäi ylhäälle kun päästi kaasun mutta parin sekunnin päästä laski) Sitten asiaan. Lähti tuo vetostartin naru irti. En mielestäni ees nykässy liian pitkälle. Mites tota osaako joku pikaisesti neuvoo miten tuon narun saa takasin kiinni?

JamiJärv7346

Nyt on vetostartti purettu. Miten ihmeessä sen narun tonne kuuluu pistää?

RoddeR

Vetostarttiin en ota kantaa mutta toi kierrosten päällejäänti poistuu melko varmasti kun avaat alaneulaa 5min tai jos ei riitä niin toinen vitonen lisää, olettaen että yläpää on kohillaan.
Kyosho, elämäni auto.

JamiJärv7346

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 12.07.13 - klo: 19.29
Vetostarttiin en ota kantaa mutta toi kierrosten päällejäänti poistuu melko varmasti kun avaat alaneulaa 5min tai jos ei riitä niin toinen vitonen lisää, olettaen että yläpää on kohillaan.

Kiitoksia neuvosta. :) Pitää koittaa kunhan saan jotain selkoa tuosta vetostartista. Vaikuttaa ainakin pirun monimutkaselta. :(

JamiJärv7346

Onnistuisikohan jos, toisesta autosta ottaisi "porakone käynnistys tsydeemin ja laittaisi sen tuon vetostartin tilalle? Käynnistyskin helpottuisi :DD