Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3

Aloittaja snakepoison, 20.06.09 - klo: 18.45

JyrkiL

AE/Destiny/TLR

-HL-

Minkä kokoset tässä on ne takahubien ulommat laakerit?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

jööni

Osasko joku sanoo et mistä voi ostaa sopivia koreja b44? Tilasin B44.1 bulldog korin ja se oli liian lyhyt. Oon tähän mennessä löytänyt vaan b44.1 koreja, mutta en ton vanhemman b44...

Tossa kori: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_1000_1001/products_id/187295/n/Pro-Line-BullDog-B441-Body-Clear

Heuli

JC:ltä löytyy B44:een hyviä koreja: http://www.jconcepts.net/store/index.php?main_page=product_info&cPath=2_6&products_id=183 ja http://www.jconcepts.net/store/index.php?main_page=product_info&cPath=2_6&products_id=250

B44.1 korit saa menemään myös vanhaan autoon mutta rungon etuosan viisteitä pitää tehdä viistommiksi että saa sopimaan.

jööni

Joo muokkasin etuosaa ja on nyt sopiva. Kiitos vastauksesta.  :laugh:

Datajätkä

Mistä kestävämpi etupuskuri, tahtoo nokkaländissä hieman taipua.

Entä onko jollain heittää setuppia savibaanalle (pölyävä paikoin heikko pitoinen), vois huvikseen testata toistaki setuppia nykysen pakettisetin tilalle (Etulinkki on ainoastaan muutettu lyhyemmäksi kääntymistä auttaan).


Stilo

#156
Etupuskurista ei ole tietoa, ei taida RPM puolestakaan löytyä.

Setuppina toimii käytännössä aina jenkkitiimin LiPo setuppi. Muistaa vaan löydä punttia auton takapäähän tiimin ohjeiden mukaan "Add weight between batteries on LiPo cradle to make battery + weight = 375g". Paino rauhottaa auton perää todella paljon, mutta ei kuitenkaan hirveästi uhraa kääntyvyyttä. Vähintään mustaa takavakaajaa kannattaa myös käyttää aina, vaikka rata olisi röykkyinen. Ilman vakaajaa auto pääsee nojaamaan ihan liikaa ulkokurvin takapyörälle ja spinnaa helposti hanskasta. Röykkyiselle radalle kun ottaa takaa antisquat shimmit pois niin rauhoittaa perää tarpeeksi. Lyhyt akseliväli myös auttaa autoa kääntymään tiukkoihin mutkiin.

edit. Assolla löytyy Youtubesta hyvä ohjevideo uusien V2 mallisten iskarien rakentamiseen, myös muita pieniä tipsejä tuolta videoista löytyy.

Datajätkä

Joo lähdin sotkamoon ajeleen perussetupilla että antiskuattia oli prikan verran lisää pakettisetuppiin vrt. Ajattelin että tuolla sais kääntymään kaasu päällä paremmin, mutta ois siinä röykytyksessä kyl varmaankin ollu paras ajaa kokonaan ilman prikkoja. Ei vaan siinä hötäkässä ehtiny tekeen muutaku akkuja latailla. Lisäpainoakaan en ehtiny testaileen ollenkaan,  eikä takavakaajaakaan ole. Voikko stilo mittoa ton mustan vakaajan paksuuden niin tsekkaan voisko T4 vakaajasta tehdä B44 vakaajan vähän taivuttelemalla. wb tais ollakki jo lyhyt.

Niin joo ja autona on siis tuo nelkkukrossien Corolla - B44 - korisarjana lipotellinki, ei juppimallin GTI 44.1  :grin:


uijui

Musta vakaaja on 1,2mm, hopea 1,4mm. Mitun tönärillä mitattuna.
Vastaheitolla voittoon.

Datajätkä


Tänks!

Mittaatko vielä linkkien pituudet tukivarsista vakaajaan.


jööni

Tietääkö kukaan et onko assolla uutta jälleenmyyjää nyt kun rc-piste meni konkkaa?
Tai onhan tuolla RCM jotain osia, mutta b44 ei oikeen yhtään...
Linkki: http://www.rcm.fi/index.php/team-associated-varaosat/b44-viritys-ja-varaosat.html

jarkkom

Kannattaa tiedustella puhelimella tuolta RCM:stä. Ei taida toi nettipuoli olla ajantasalla...
---

Soo

Rcm toimii Suomessa jälleenmyyjänä. Eivät ole varmaan vielä kerenneet lisätä b44 osia kauppaan, mutta kyllä niitä sieltä löytyy eli maililla vaan tilausta.

jööni


jööni

AAAAAapuaaaa, Nyt myykää mulle nopeesti b44 motor mount eli se mihin moottori kiinnitetään. Ostin meinaan ton: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_1786/products_id/177908/n/Team-Associated-Factory-Team-B441-Cam-Motor-Mount   ja sitä pitää leikata, jotta menisi paikoillee ja on muutenkin outo...

Datajätkä

? tä, siis onko siinä joku osa epäkesko, vai onko asentajassa vikaa vai mikä mättää? Ei noita oo pahemmin tarttenu kyllä ite pajotella että paikoilleen menee.


jööni

Tutkin juttua, onko niin, että jos ostaa ton b44.1 motor mountin, niin pitää ostaa siihen sivuun sellanen puristava osa vai voiko ihan ruuvata moottorin kiinni mounttiin?

SubZan

#167
Lainaus käyttäjältä: jööni - 18.07.11 - klo: 12.51
AAAAAapuaaaa, Nyt myykää mulle nopeesti b44 motor mount eli se mihin moottori kiinnitetään. Ostin meinaan ton: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_1786/products_id/177908/n/Team-Associated-Factory-Team-B441-Cam-Motor-Mount   ja sitä pitää leikata, jotta menisi paikoillee ja on muutenkin outo...
Tarviit ton vielä ni rupeaa pelittää
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_701/products_id/177909/n/Team-Associated-Factory-Team-B441-Motor-Mount-Cam
Vai onkohan tuossakaan sitä puristin osaa??
TLR 22-4|Asso B44&T4|Xray T3|Sanwa MT4
Oulun seudun pienoisautoilijat ry

jööni

#168
en lukenu edellistä kokonaa...

Pököeemi

XB2  -  XB4  -  VD-12
         osparc

jööni

Joo tiiän, mutta laitoin sinne vaa hakuu motor mount ja siihen tuli lähen saman muotoinen osat kun se vanhan version osa. Sitten vaa tilasin sen kattomatta että kuuluuko siihen mitää muuta....

Nojaa virheistä oppii  :grin:

CallidaC

Olisiko kellään tietoa miten takakuuladiffin "vetorattaat" saisi kestämään kulutusta?
Onkohan autossani jotain vikaa, vai onko tämä "ominaisuus", kun diffin rattaat kestää takana n.3 akullista jonka jälkeen hyppii ylitse? Edessä ei ole ollut mitään ongelmaa.
Etenkin pitävillä (matto)osuuksilla rataa nopeasti kaasua painettaessa rupee rattaat hyppimään ylitse.
Myös GPM-Racing alumiiniset rattaat on kokeiltu ja kestivät muutaman akun verran pidempään.

Diffi on shimmattu ohjekirjan mukaan ja slipperi säädetty myös ohjekirjan mukaan.
Hyppytekniikkaakin on kokeiltu muuttaa enemmän rattaita säästäväksi.
Vinkkejä mahdollisen vian etsimiseen kaivataan.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

uijui

Shimmaa oikein, älä ohjeen mukaan. Ekaks ratasvälys yhtä shimmiä verran löysäks (ei välystä miinus yksi shimmi) ja sitten sivuvälys pois kokonaan miinus yks simmi. Itte vetelen 6.5 lrp:llä matolla ja kyllä tuolla tavalla simmattuna kestää ja on todella hiljainen. Simmejä menee mulla riipuen boxin kuorista jopa +5 vakioon.
Vastaheitolla voittoon.

jööni

Pinjoni ja spurri "kolisee" ja on hirvee jäykät... Onko syynä, että pinion on liian lähellä spurria? En oikee taho löytää sitä kultasta keskipistettä jolloin pinjoni ei raapis vaan spurrin hampaita, muttei kuitenkaa olis liian lähelläkään. Onko siis mahd. että pinjoni ja spurri ei sivi hampailtaan toisiinsa??
Pinion on 18t ja spurri varmaan joku 84t....

Maukka70

Laitetaan tännekkin omalle sivulle. Talviauto kaudelle 2011-2012.
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Datajätkä

Löytyiskö team assolta setuppeja wj ralleihin messumatolle? Sais vääntää valmiiksi kamat, eikä menis päivää ihmetellessä.

Renkaat ilmeisesti schumilta, jotku, mitkä? Mitään kokemusta ei mistään ole ja ainoat renkaat mitä itellä on holari 2






Roudari

Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 23.11.11 - klo: 15.19
Löytyiskö team assolta setuppeja wj ralleihin messumatolle? Sais vääntää valmiiksi kamat, eikä menis päivää ihmetellessä.

Renkaat ilmeisesti schumilta, jotku, mitkä? Mitään kokemusta ei mistään ole ja ainoat renkaat mitä itellä on holari 2

Tehtaan perussetuppi on varsin hyvä lähtökohta myös sisäradalla. Voihan toki myös kokeilla http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/B44.1/Factory_Team/manuals_setups/ setuppisivulta löytyviä turffiradoille tarkoitettuja setuppeja. Jos radassa on myös heikommalla pidolla olevia osia, saattavat turffisäädot olla kuitenkin hieman liian "jäykkiä".

Jos tarkoituksena on ajaa Kiimingin WJ-kisassa, kilpailukutsun mukaan ratamateriaali on "neulahuopamatto + muu materiaali". Kisakutsussa luvataan myös, että virallinen kisarengas ilmoitetaan näinä päivinä, ja suosittelen sellaisen käyttöä, vaikka sarjasäännöt muunlaisen kiekon sinulle sallisivatkin. Rengas on siis joko Schumi Mini Pin tai Mini Spike. HoleShotilla ei tee sisäradalla käytännössä mitään.
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Datajätkä

Jovain kotikisoissa ja mattolaadun suunnilleen tiiänki. Ongelma lähinnä on ku en tiiä yhtään millä setupilla rakentais pirssin "valmiiksi" ja millä renkailla ajaa. Mutta ehkä tuo sitten menis suunnilleen ulkosetupeilla ja oikeilla renkailla.

Onko tarvetta ollu rajoitella joustoja pidon/kippaamisen johdosta sisällä.

pOINTER

Petitiltä löytyy jokunen brittien mattosetuppi mistä voi osviittaa hakea: http://www.petitrc.com/setup/associated/SetupSheetsAssociatedRC10B44.html
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Soo

#179