Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3

Aloittaja snakepoison, 20.06.09 - klo: 18.45

Soo






The engineers in Area 51 have once again evolved the B44 to keep it a winner, while everyone else is just trying to keep up. If you're ready to step up your 4WD program, the B44.2 is ready for you!

Factory Team 12mm 'Big Bore' hard anodized aluminum threaded shocks with TiN "Gold" 3mm shock shafts

· Updated 2.5mm carbon-fiber chassis +8mm optimized for LiPo saddle packs

· VTS slipper (variable torque, multi-plate slipper with 3 drive surfaces) assembly featuring a high-rate spring

· Composite battery trays allow for battery position adjustment with integrated spacers and quick-change battery straps

· Updated 3.5mm front shock tower and 3.0mm rear shock tower designed specifically for the new 12mm shocks

· Factory Team 12mm aluminum rear clamping hexes and rear hex wheels

· Updated front top deck for increased rigidity featuring locking antenna mount

· Factory Team 7075-T6 blue aluminum 0° rear hubs with oversized outer bearing

· Updated front suspension arm for increased durability

· Blue aluminum cam-type motor mount for easier and more secure gear mesh adjustments

· JConcepts Finnisher +8mm body (clear) and Factory Team protective chassis tape included

kisaaja

Aivan järettömän kova paketti! Kaikki päivitykset mistä kukaan asso kuski on voinut unelmoida <3
-Goldi

PSo

Lainaus käyttäjältä: kisaaja - 25.09.12 - klo: 16.11
Aivan järettömän kova paketti! Kaikki päivitykset mistä kukaan asso kuski on voinut unelmoida <3

eikä pelkästään assokuskit, kelpaa varmasti vaihtaa vaikka mistä merkistä uuteen nelkkuun...
Mietittiin tänään vähän tätä päivityshommaa, että Asso päivittää autoaan vielä paremmaksi, vaikka ei ole merkkiäkään siitä etteikö olisi kalusto kilpailukykyistä jo nyt.
Mutta kivaahan se on aina välillä saada jotain uuttakin, vaikka ei välttämättä mitään mullistavaa parannusta...
Looking for faster transponder...

Joppe75

Oisko kellään tietoa millon B44.2 rantautuu suomeen ja mitä kustantaa?  Toi on pakko saada :wink:

Blaze

Lainaus käyttäjältä: Joppe75 - 25.09.12 - klo: 18.11
Oisko kellään tietoa millon B44.2 rantautuu suomeen ja mitä kustantaa?  Toi on pakko saada :wink:
Lokakuun loppupuolella ja hinnasta ei tietoa. Seuraa www.rcm.fi sivua sinne tulee kohta ennakkomyyntiin

kisaaja

Rauhalliselta näyttää meno uudella B44.2 autolla: 2012 JConcepts Fall Indoor Nationals - Round 1 qualifying
Limo pohja sekä bigboret... näyttää aika helpolta ajaa. Myös tuuppi menee smoothisti uusilla iskareilla =)
-Goldi

Janne A

^ Mahtavan näköinen rata. Smööth like silk!

harrikal

No nyt olis ensi metrit B44.2 tikkurilassa ajeltu ja kyllä kulkee hienosti kädettömänki käsissä:). paketti setuppi pelaa hienosti. Ainut mitä kokeilin laitoin painoja akkujen väliin ja hiukan löysemmät iskarin öljyt.

200t

Sattuiskos hyvää iskari setuppia löytyy b44.2:seen sisäradalle? jousia taitaa olla 9 eri vahvuutta saatavilla

PSo

Tuli myöskin ostettua nyt sitten nelkku, vaikka ei tuo tuuppikaan vielä ole kunnolla hanskassa, mutta kun tahtoo niin tahtoo...
Auto on nyt sähköjä vaille nipussa ja olihan kiva kokemus laittaa nippuun. Amerikkalaiset vois sanoa että fits like a glove..
Eipä tarvinnut mitään osia hioa, paitsi nyt jotain purseita mitä valusta jää mutta muuten.
Ainoastaan 2 ruuvia oli sellaiset mihin oli ilmeisesti tullut valmistuksessa typo, eli etupään hingbrace, siihen kun tulee ne pinnien "lukitusruuvit".
Ainakin omassa kappaleessa oli niille tarkoitetuissa reissä väärät kierteet. Pieniä ruuvia kun olivat niin menivät kyllä paikoilleen, mutta selkeästi nihkeämmin =)
Onko muilla ollut vastaavia, vai oliko mun kappale vaan sattumaa?
Tänään vielä sähköt ja sittenhän sitä vois jo kohta ajatella menevänsä treenaamaan, onhan tätä talvea vielä jäljellä =)
Looking for faster transponder...

Scratti

Tuli hankittua tämmöinen b44 ft talven sisärata rientoihin ja tiedustelisin minkäslaisilla pinjoni/spurreilla porukka ajelee?

Autossa kiinni tällä hetkellä 20 hampainen pinjoni ja 84 spurri.

Iskariöljyjä?


Soo

Edelliseltä sivulta löytyy monta setuppia, joista kannattaa välityksiä ja öljyjä vakoilla.

Maukka70

Onko kellään ollut ongelmia B.44.2 slipperin kanssa? Tuntuu että se ei pelaa kunnolla.  Ollaan kasattu ja purettu sitä useamman miehen voimin, eikä se tunnu pelaavan oikein? Voiskohan vika olla muuallakin kuin miehessä :D
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Soo

Millanen ongelma siinä ? Pitääkö liikaa ? Vai liian vähän ?

Maukka70

Slipperi pitää liian vähän ja hirveen epätasaisesti. Välillä tuntuu että se on liian pehmeän tuntuinen ja välillä pitää. Kovasti paikalta lähtiessä kuuluu ihme rutinaa ja slipperi luistaa paljon. Diffin rattaan on kunnossa ja muutenkin diffit on kunnossa.
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Maukka70

Sain slipperin pelittämään. En tiedä oikein missä oli vika. Vaihdoin noparinkin hätäpäissäni :) ja kiristin aika tiukalle sen slipperin niin sitten rupesi pelaamaan. On nyt paremman tuntuinen kuin vanhemmassa mallissa.

Mitäs muut ovat mieltä uudesta slipperi mallista?
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

kisaaja

Helkkarin hyvä slipperi. Pehmeä alhaalta ja silti pitää isommalla syötöllä. Sulla saatto olla se ulompi alumiini levy väärin paikallaan... jos se ei ole lukittunut slipperi akseliin niin homma ei toimi oikein. Meinas itellä käydä noin.
-Goldi

Maukka70

Ahaa, pitääpä se vielä tarkistaa. Kiitos Petri :)
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Skriiks

Osa nro: 7230 Eli tukivarsien päässä olevat "kupit" hajoaa helposti.Onko tähän saatavilla jostain kestävämpää osaa?

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

m.e.

Moi!

Autopaketeissa olevat pallokupit ovat jostain syystä hieman kovempaa muovia kuin samalla varaosakoodila myytävät. RPM valmistaa nuo Asson varaosakupit, joten ne kyllä kestävät hyvin.

http://www.rcm.fi/7230-associated-plastic-ballstud-cup-molded-large.html

RPM:llä on tosiaan omiakin kuppeja, myös JC:n kupit ovat olleet aika suosittuja:

http://www.rcm.fi/2027-jconcepts-1-10th-scale-ball-cups-yellow-20pcs.html

Skriiks

JC:n kupit löytyy.Ne ei ole muuten hajonnut.Pikku hiljaa hajonnut kaikki alkuperäiset,joka kerta eri...Jospa ne nuo kestää. Kiitos vinkeistä..

Datajätkä

ite kokoilin heti uutena suoraan rpm kupeille oman b44.2, jotenkin en näe järkeä alkaa näin kädettömänä kuskina ottamaan riskiä että ekassa lähdössä on ne onnettomat org kupit palasina ja kiireessä yksitellen sitten alkaa vaihtelemaan noita parempiin.


jonu93

Tuli ostettua b44.1, ja tarvis hommata tuumaset kuusiokolo avaimet. En pahemmin noita tuumasia kokoja tiedä, mutta minkä kokosia avaimia kannattaa ostaa?

Onko esim. tossa setissä sopivia avaimia?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22645__Turnigy_Imperial_Hex_Driver_Set_050_1_16_5_64_3_32_4pc.html
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

-HL-

Tossa on kaikki koot mitä tarvii, avainten laatuun en ota kantaa :grin:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

jonu93

Ok. Se oli vaan esimerkkinä, kun siinä näky noi koot.  :azn:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

largo

Tossa olis uusin tulokas. Meni kasaan oikein hyvin. Tarvii antaa suunnittelijalle kyllä tunnustusta.
On suunniteltu todella hienosti. Autossa on todella vähän osia ja kaikilla osilla on useampi tehtävä.
Nelkku tais olla melkein nopeempi kasata kuin tuuppi  :smiley:
Auto painaa vakiona ajokunnossa 1658g. Tarvii vähän katsella mistä tota hieman laihduttelis :wink:

kisaaja

Tämmöistä tuli RCM:ltä :) Kasaus on jo paremmalla puolella ja huomenna otetaan liikkuvaa kuvaa...
-Goldi

Soo

Tuommosen kätevän työkalun bongasin, jonka tekeminen onnistuu itekkin.

Cool tool.....
How to build a diff tool for the B44, 44.1 and .2

pOINTER

Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.