Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3

Aloittaja snakepoison, 20.06.09 - klo: 18.45

tulijyrä

Kiitoksia vastauksista.
Epäilen rattaiden välyksien olevan olevan liian pieni tutkittuani asiaa.
Autolla ei ole hyppitty.
Ratas siinä kunnossa ettei välystä välttämättä tarkasti kohdilleen, ajan mitä se kestää ja päivitän sen.
Autohan on kittinä ostettu ja ostin sen vähän käytettynä.
Montako akullista kesti kyoshodbx: n spurri?
8.2E-Tron. *ajossa taas*

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: tulijyrä - 14.10.13 - klo: 17.49
Kiitoksia vastauksista.
Epäilen rattaiden välyksien olevan olevan liian pieni tutkittuani asiaa.
Autolla ei ole hyppitty.
Ratas siinä kunnossa ettei välystä välttämättä tarkasti kohdilleen, ajan mitä se kestää ja päivitän sen.
Autohan on kittinä ostettu ja ostin sen vähän käytettynä.
Montako akullista kesti kyoshodbx: n spurri?

En oo laskenu mut kymmeniä akullisia per spurri.(ei oo onneks kallis)mut selkeesti särkyivät kun slipperi ei antanu periks.

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 14.10.13 - klo: 17.59
Lainaus käyttäjältä: tulijyrä - 14.10.13 - klo: 17.49
Kiitoksia vastauksista.
Epäilen rattaiden välyksien olevan olevan liian pieni tutkittuani asiaa.
Autolla ei ole hyppitty.
Ratas siinä kunnossa ettei välystä välttämättä tarkasti kohdilleen, ajan mitä se kestää ja päivitän sen.
Autohan on kittinä ostettu ja ostin sen vähän käytettynä.
Montako akullista kesti kyoshodbx: n spurri?

En oo laskenu mut kymmeniä akullisia per spurri.(ei oo onneks kallis)mut selkeesti särkyivät kun slipperi ei antanu periks.
selvä, kiitoksia.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

kisaaja

Juu.. liian tiukka pinjoni välys ja slipperi kireellä... moottorin kiinnitys kun ei tässä autossa löysty.

Siinä pari kuvaa meikän kiesistä isoista kisoista:
-Goldi

largo

On se komee :)
Mitäs pidät tuosta alumiini pohjalevystä?

kisaaja

Kovalla pidolla toimi hyvin, mutta huhujen mukaan normaalilla savi pinnalla ei tarvii ajaa. Vastaavanlaisella setillä mennään tämä talvi joten raportoidaan kokemuksia kun/jos niitä kertyy :D
-Goldi

Kimi

Miten on kuuladiffit kestäneet kovapitoisilla radoilla?

Kimi

kisaaja

Kyllä kestää kunhan slipperi luistaa ensin. MM-kisoissa ei ollut ongelmia. Kovempaa pitoa saa etsiä hyvin pidotetulta touring radalta :shocked:

Rattaat tosin on kovilla, mutta ongelmia senkään suhteen ei ilmennyt. Pitää vaan diffit shimmata kunnolla, eli tiukaksi. Paketti ohjeen mukaan ja ainakin yksi prikka ylimääräistä, ettei diffi enää pyöri herkästi... se kyllä sisään ajautuu hetkessä.
-Goldi

Kimi

Kiitoksia vastauksesta :smiley:
Minkälaisilla diffin-/painelaakerin kuulilla olette ajaneet?

kisaaja

Ihan vakio rojuilla oon ajanu. Kannattaa hioa diffilevyt ennen kasausta. Ite oon vetäny ensin 600 karkealla ja sitten 1000:lla hiomapaperilla, veden kanssa tietty ;)

Kaippa keraamikuulilla saadaan herkkyyttä lisää, mutta kyllä se diffi kyrvähtää kuitenkin jossain vaiheessa.... =)
-Goldi

shark-18_

Miten noi 44.2 ruuvit eroo 44.1 ? Vai onko ees eroja

maironi

tuli nyt hommattua vähän käytetty suht hyväs kunnos oleva B44.1 ja ei oo vissii ihan normaalia, että edestä hävii veto kokonaan, vetarit pomppaa paikaltaan ja iskarin varsi katkeaa n. 5 metrin pituisen hypyn jälkeen?

Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

uijui

Vastaheitolla voittoon.

m.e.

Jos edestä on veto hävinnyt, niin tarkastapa etuboksin rattaat. Kun rattaat on entiset, niin sieltä kyllä alkaa kuulumaan naksumista ennen kuin veto on kokonaan hävinnyt. Eli kerralla ei veto sieltä häviä.

Jos vetari pääsee putoamaan, niin silloin iskarissa on liikaa ulosjoustoa. Siis mikäli muuten auto on kasattu ohjeiden mukaan.

Iskarin varret kestävät hyvin normihyppyytystä radalla. Jos tuollaisen pikkupompun jälkeen varsi hajoaa, niin silloin varsi on ollut viallinen jo valmiiksi tai sitten se on alastulossa osunut johonkin kiveen tms. esteeseen.

maironi

vähä tutkiskelin ja huomasin että renkaan päästä oli tapit lähteny kävelee... (tyyppivika?)  ja joo oli liikaa ulosjoustoa, ja ne on nyt korjattu. Hypyt suoritetettiin tasaisella asfalttialustalla, johon on laitettu hyppyri vanerista ja uutta palikkaa taas tilailtu RCM.fi:stä (ihme ettei oo tullu alennuskoodeja spostiin viel)  :laugh: no mut huomenna varmaan pääsen taas ajeleen ku saa palikat.  :smiley:
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: maironi - 21.10.13 - klo: 15.51
vähä tutkiskelin ja huomasin että renkaan päästä oli tapit lähteny kävelee... (tyyppivika?)  ja joo oli liikaa ulosjoustoa, ja ne on nyt korjattu. Hypyt suoritetettiin tasaisella asfalttialustalla, johon on laitettu hyppyri vanerista ja uutta palikkaa taas tilailtu RCM.fi:stä (ihme ettei oo tullu alennuskoodeja spostiin viel)  :laugh: no mut huomenna varmaan pääsen taas ajeleen ku saa palikat.  :smiley:
mikä tappi lähti irti, hubin kiinnityskö siitä alta?
8.2E-Tron. *ajossa taas*

maironi

Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

tulijyrä

8.2E-Tron. *ajossa taas*

shark-18_

Mairon kannattaa tarkistaa aina ennen ajoa se tapin pidike .

Stilo

Se rengas joka tulee vetarin päälle ja pitää tapin paikallaan, kannattaa liimata kiinni täpällä pikaliimaa. Renkaassa oleva katkos myös tulee katsoa 90 astetta eri kohtaan kuin missä tapin päät ovat. Kunhan ei ihan koko rengasta ympäröi liimalla, lähtee se kyllä helposti pihdeillä auki tarvittaessa.

maironi

#320
myyjä sanoi huoltaneensa ja laittaneensa kuntoon sen ennen vaihtoa ja en voinut tietää tommosesta... no nyt tiiän  :police:
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

shark-18_

#321
.

uijui

Lainaus käyttäjältä: maironi - 21.10.13 - klo: 06.24
tuli nyt hommattua vähän käytetty suht hyväs kunnos oleva B44.1 ja ei oo vissii ihan normaalia, että edestä hävii veto kokonaan, vetarit pomppaa paikaltaan ja iskarin varsi katkeaa n. 5 metrin pituisen hypyn jälkeen?

Tästä sai semmosen kuvan, että etuiskarin varsi katkesi ja etuvetari hyppäsi pois paikaltaan, jolloin veto katoaa. Asson pikkuiskarin varsia, niitä kullanvärisiä ei voi hyvällä omallatunnolla kestäviksi sanoa, itse olen niitä B44.1:ssä katkonut yli kymmenen tsipaletta. B44.2 on eriasia sitten. Samoin kuin se vanhempi hopeinen pikkuiskarin varsi, joka vääntyy, ei katkea.
Vastaheitolla voittoon.

maironi

Lainaus käyttäjältä: uijui - 21.10.13 - klo: 18.41
Lainaus käyttäjältä: maironi - 21.10.13 - klo: 06.24
tuli nyt hommattua vähän käytetty suht hyväs kunnos oleva B44.1 ja ei oo vissii ihan normaalia, että edestä hävii veto kokonaan, vetarit pomppaa paikaltaan ja iskarin varsi katkeaa n. 5 metrin pituisen hypyn jälkeen?

Tästä sai semmosen kuvan, että etuiskarin varsi katkesi ja etuvetari hyppäsi pois paikaltaan, jolloin veto katoaa. Asson pikkuiskarin varsia, niitä kullanvärisiä ei voi hyvällä omallatunnolla kestäviksi sanoa, itse olen niitä B44.1:ssä katkonut yli kymmenen tsipaletta. B44.2 on eriasia sitten. Samoin kuin se vanhempi hopeinen pikkuiskarin varsi, joka vääntyy, ei katkea.

olet käsittänyt aivan oikein. kannattaisko vaa laittaa toiset iskarit vai mitä vinkkejä tarjoatte?
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

kyoshodbx

Voi siihen laittaa toisen valmistajan varret.meijän pakista asson iskareihin eksyi kyoshon varret.lazerin varret laitoin b4.1köseen taakse ja on toimineet.asson iskarit on ihan hyvät nii miks vaihtaa toisen merkkisiin.ja kyllä ne normiajon kestää.

m.e.

Tuo B44.1 iskarin varsi 9723 on kierteen osalta heikompi kuin uudempi varsi 91305, joka tulee vakiona mukana B4.2 ja B44.2 iskareissa. Eli kannattaa vaihtaa nuo kestävämmät varret etuiskareihin.

maironi

kiitoksi vinkistä. mulla hajosikin juuri iskarin varresta kierteen kohilta :)
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Testikuski

Tossa B44.2 näyttä tippuvan etu-vetarit tuon tuosta, piti sisälle kasata parilla rajoitin prikalla. Onko tähän mitään pätevää patenttia tarjolla?
Ospa Rc

Janne A

^

Lainaus käyttäjältä: m.e. - 21.10.13 - klo: 09.28
Jos vetari pääsee putoamaan, niin silloin iskarissa on liikaa ulosjoustoa. Siis mikäli muuten auto on kasattu ohjeiden mukaan.

Testikuski

Kylläpä ne putoili ihan ohjeen mukaan kasattuna. Siis matolla, ulkona ei ollut ongelmaa.
Ospa Rc