Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy GV2

Aloittaja Don, 17.07.09 - klo: 23.40

Jani L

Moottori ei ole paikalla, auto ei ole viellä kokonaan kasattu ja renkaita ei ole viellä paikoillansa. Voimansiirron kun ottaa käteen ja pyörittää spurrista käsin niin se on aika kankea. Varmaankin pitää laittaa auto kasaan ja kaasutella pari akullista. Laitoin 86 hampaisen spurrin ja ajattelin laittaa vakio pinionin, onko hyvä välitys?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Duster1

Hyvä välitys lentokentälle vai syherölle mattoradalle?
Mistäs sen kukaan tietää miten sillä ajat ja missä ja millä koneella ja millä akuilla jne. jne.
Välitys pitää itse hakea sopiva ja voithan sitä tuolla alkaa kokeilemaan.
Ei sitä kukaan osaa sanoa mikä sun liipasin sormelle ja tekniikalle on hyvä.
Axial SCX 10 TR

*HOKE*

Tuo välitys on todella lyhyt, eli erittäin kireelle moottorille.

Kuten olen aikaisemmin sanonut niin omassa autossa on 8.5 koneella ollut 25/83

Nyt on 25/80

Mahdollisesti tampereen radalla tulen käyttämään pykälän suurempaa pinionia...  saa nähdä onko tarpeellista.

Jani L

Ok, laitan vähän pienempää kehiin... (:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

SLap

Mullakin on 7.5T cs magneticilla 23/83 välit, kiihtyy, kulkee ja lämmöt pysyy kurissa hyvin. Ei nuokaan ole parhaimmat, ja vähän muuttamalla saisi ehkä vähän enemmän irti, mutta nuo nyt on niin on. -Sami
Jeps

Jani L

Sain auton koottua kokonaan. Laitoin sitten moottorin kiinni siihen alumiini levyyn ja väänsin ruuvia liian kireelle ja ruuvin kanta pyörähti... Oisko vinkkejä millä kyseisen ruuvin saisi auki?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

SLap

Jos on dremeli, niin siihen ura ja tasapäällä auki, jos ei, niin jollakin pienellä viilalla hinkkaat siihen uran (oma ratkasu). Oletpa aika tiukalle vääntänyt moottorin ruuvit, kun on mennyt kanta pultista ihan ! Kokeile noita, jospa se auttas. -Sami
Jeps

Mika R

TheKyosho ja InfernoSami vois pyytää ylläpitoa vaihtaa tunnuksenne vaikka theacademyksi ja academysamiksi. Mielellään tietty käytettäis näissä nimimerkeissä vaikka ihan omia nimiä jotenkin.

juhaj

onko teillä tullu rengasliimaa auton mukana.
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

SLap

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 17.11.09 - klo: 19.30
TheKyosho ja InfernoSami vois pyytää ylläpitoa vaihtaa tunnuksenne vaikka theacademyksi ja academysamiksi. Mielellään tietty käytettäis näissä nimimerkeissä vaikka ihan omia nimiä jotenkin.

Minä olen kyllä halunnut vaihtaa nimimerkkini jo kauan, kun joskus mulla oli mini inferno, niin siitä se nimi sitten tuli, nyt olisi hyvä joku SamiL tms. . Laitanpa heulille viestiä. -Sami
Jeps

Mika R

Jees, hyvä, kiitos. Saman vois TheKyosho tehdä. SamiL on varattu.

Jani L

Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Mika R

No eikö se nyt olis jotenkin sopivampaa. Mieti asiaa.

Jani L

Jaa a... Ruuvi ei aukee edes kirveellä...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

PaavoNokkava

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 17.11.09 - klo: 19.30
TheKyosho ja InfernoSami vois pyytää ylläpitoa vaihtaa tunnuksenne vaikka theacademyksi ja academysamiksi. Mielellään tietty käytettäis näissä nimimerkeissä vaikka ihan omia nimiä jotenkin.

Ihan oikeesti, eikö muuta valitettavaa enää löydy kun toisten nicit. Kyllä se kyöstin maine menee muilla ansioilla kuin näiden kahden niceillä... Ja löytyyhän "The Kyosholta" vielä DBX kotoa, olisiko sopiva nimimerkki sitten "1/2 kyosho + 1/2 team acadedy", herätys Mika R!!!
[PRCA] [TamUa]

Mika R

Ihan iisisti vaan siellä. Mutta ettei enempää OT:ksi niin en enempää suostu asiasta keskustelemaan tässä topikissa. Sankarit kun vaan sattu olee sopivasti peräkkäin tuossa edellä.

Jukka

Ja sitten loppuu tää naurettava nickkivääntö ja jatketaan Academyistä jauhamista.
Tiim Lahti | S-grafix

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: InfernoSami - 17.11.09 - klo: 19.17
Jos on dremeli, niin siihen ura ja tasapäällä auki, jos ei, niin jollakin pienellä viilalla hinkkaat siihen uran (oma ratkasu). Oletpa aika tiukalle vääntänyt moottorin ruuvit, kun on mennyt kanta pultista ihan ! Kokeile noita, jospa se auttas. -Sami

Ei tarvitse kovaa vääntää kun on huonot työkalut.

Millään L mallin avaimilla ei tee yhtään mitään.
Laadukkaat RC touhuihin tehdyt kuusiokoloavaimet on ehdoton tässä harrastuksessa.
Muuten saa olla aina kiroomassa löysällä olevia, putoavia ja kannat pyöreenä olevia ruuveja.

tapsa92

Ideana taisi olla se että nykyään koko topikki koostuu nykyään kahden kyseisen kaverin viesteistä ja kommenteista.
- Tapsa

Duster1

Joo pidetään ne Kyöstit nyt erossa kunnon autoista  :lol:

Mutta onko kellään ollut ongelmia servosaverin ruuvin löystymisen kanssa.
Eilen taas 10 minsan ajon jälkeen ihan löysällä.
Sit kun kiristin niin tappiin kun vaan saa niin kesti jo kiinnikin, mutta siinähän menee koko saverin ideakin kun niin yhtäpuuta tulee.

Toki on mulla Savöksin servo metallirattailla, jotta kestäähän se ainakin vähän aikaa.
Pakko oli laittaa 1.5mm paksu rikka kiristysruuvin ja yläpään laakerin väliin, jos nyt kestäis kireälläkin, mutta antaa vähän periksi.

Axial SCX 10 TR

JQ

ruuvilukitetta vaan
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*HOKE*

Ei ole ollut ongelmia löystymisen kanssa.
Kerran kun on kireelle säätänyt niin siinä on pysynyt.

Ja ruuvilukitteella varmistus.

Duster1

Oli lukitteet, mutta näköjään löysällä ei kestä pitää siltikään.
No tulipahan samalla shimmailtua välykset pois.

Juu ja yhdessä välissä hävis spurrin akselista se pieni lukitustappi O-renkaan alta.
Olisko slipperi ollut liian löysällä vai mitenköhän se on voinut edes tippua.
No sinnekin nyt laitettu 2 X O-rengas varmistukseksi.

Onko tähän saatavilla kallistuksen vakaimia?
Onko se Asson setin laitto isokin projekti?

Meinaa matolla ja tuoreilla minipinneillä kipata.

On tuo meidän rata sen verran aakeeta laakeeta, että vauhtia kyllä saa.

Lyhyt pätkä Joensuun harrastajien mestasta. Tuossa vielä parempien hyppyjen jne. teko tekemättä.
http://www.youtube.com/watch?v=5IRT_B_LmOs
Axial SCX 10 TR

*HOKE*

Tuolla meinaa pidosta kaatua????

Setuppia kuntoon vaan.

Ihan vakio valkosilla jousilla ollaan josen kanssa vedetty aivan tappo pidolla, eikä auto missään nimessä ole helposti kaatuva.

Tuon tapin katoaminen kyllä ihmetyttää.
Pakko olla slipperin ihan tosissaan löysällä että tappi pääsee pois paikaltaan.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.11.09 - klo: 23.21
Tuon tapin katoaminen kyllä ihmetyttää.
Pakko olla slipperin ihan tosissaan löysällä että tappi pääsee pois paikaltaan.

Slipperikin löystyy lisää kun se on löysällä eikä ole lukitetta. Oma tappi löytyi spurrisuojasta...

Tänään irtosi moottoripukki  :embarrassed: Ruuvit pitkin rataa, löysin kuitenkin kaikki. Lukitetta sinnekin ja nyt ehkä muistan tarkistaa ruuvit aina välillä.

*HOKE*

Joo...
Lukitetta niihin pitkiin ruuveihin.
Slipperin ruuviin myös pisara pehmeetä lukitetta niin pysyy säätö paikallaan.

Duster1

Juu kovalla vauhdilla kun vetää matolla ja tiukka käännös niin ympäri menee.
Rata kyllä nykyisellään jo ihan eri mallilla. Siitä myöhemmin lisää, kun muistaa kuvata.

Pitää tässä säädellä.
Vakio jouset mullakin.

Pitkään tuota vedon häviämistä ihmettelinkin, kunnes huomasin tapin tippuneen. Löysällähän se on väkisin ollut.
Axial SCX 10 TR

m.e.

Ihan yksinkertainen säätötoimenpide, jota isotkin pojat käyttävät, on leikata uloin (ja sisimmäinen) nappularivi pois Mini Pin -renkaasta, jos tökkii liikaa. Tuo rauhoittaa kummasti pitävällä alustalla.

*HOKE*

Totta.
Tosin takatuupissa ei takarenkaiden osalta tuota tarvinnut ainakaan tähänmennessä tehdä.
Mikäli on minipinnit edessä niin tuo saattaisi hommaan auttaa.

Tosin kun rataa katsoi ja ongelmana on auton kallistuminen niin itselle tulee ehdottomasti mieleen että setuppi ei oo kyllä ihan alueella.

Duster1 katseleppa ylempää minkälaisella setupilla minä ajan.
Laitat siis ainakin takatukivarret lyhyeksi ja linkit kuten minulla.
Iskariöljyjä myös jäykemmäksi jos auto tuppaa haukkaamaan turhan nopeasti ja tämän seurauksena myös kaatuu... Myös hyppyohjauksen säätö auttaa tuohon... eli vähän prikkaa ohjauspalaan.

SLap

Itse olen ajatellut laittaa ensi kesänä jotkut nappularenkaat eteen, ihan kokeilun vuoksi, että onko parempi ajettavuus. Nyt tuo nimimerkkini on muuten Mika R vaihdettu, ja nyt se on mielestäni parempi. -Sami
Jeps