Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy GV2

Aloittaja Don, 17.07.09 - klo: 23.40

Duster1

Mites teillä noitten lämpöjen kanssa?

Kone mulla ottaa sellasen 40 astetta ja nopari ilman tuuletinta 45-50. Siis kun ajetaan se lipollinen yhtä kyytiä.
Välitys oli tuolloin 21/86.
Kiihtyvyys ennenkaikkea :wink:

Onko teillä mennyt slipperin akselia kieroksi. Mulla mennyt, enkä kyllä keksi muuta kuin että se poikkitappi on pari kertaa päässyt O-renkaan alta pois. On ollut ruuvilukitteet, mutta täytyy näköjään liimata ruuvi kiinni.
Tai sitten vetää ihan tappiin asti kiinni, mutta tällöinhän menee koko slipperin idea harakoille.
Pari spurriakin mennyt sileeksi, kun ei ole yhtään luistoa ollut slipperissä.
Axial SCX 10 TR

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: SLap - 27.12.09 - klo: 11.50
HOKE : Se on saddle. Ostin, koska olen nelkkua tässä miettinyt. Ja niin, tosiaan ajelemme kajaanin radalla foumeilla, ja rata on neulahuopaa suurimmaksi osaksi. Ja jos laittaisi vaikka holeshotit alle, niin olis pitoa, mutta kuluu äkkiä. Nuokin mun foumit on jo ihan pesusieniä, eli pehmeitä. -Sami

Niin... niin on kuten sanoin...
Eli mitä ihmettä sä höpiset että et ole LiPoja kokeillu kun kuitenkin puhut että sulla on CS 7.5 kone ja nuo kyseiset GM lipot???
Sori vaan mutta kun ei ymmärrä mitä sä höpiset.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: mof - 27.12.09 - klo: 12.00
Lainaus käyttäjältä: SLap - 23.12.09 - klo: 16.18
Ei paljon 25C puruilla ole iloa, ainakaan kireimmille koneille. -Sami

Meinaatko ettei 105A (4200mAh/25C) eli yli 750W (täyteen ladattuna 880W) riitä takavetoisessa?  :roll:

Aika hauska heitto tuokin...
Vasta olen toisaalla höpissyt kuinka itse olen ajanut kiinahalpis lipolla 3700mah 25C nelivetoa.
Ja nimenomaan kisaa...
Talven kisoissa on tähänmennessä tullut nelkussa vain 3 parhaan joukkoon sijoittumisia...
Nelkussa 7.5 kone.
Akun virranantokyky todellakin riitää.
Olen kokeillut myös 5000mah 30C akkua kyseisessä autossa...
Joo... tehoa tuli karvan verran lisää, mutta tuo pieni tehonlisäys selittyy sillä että toinen tosiaan oli kiinahalpis ja toinen laatu akku.

*HOKE*

#513
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 27.12.09 - klo: 12.28

Kiihtyvyys ennenkaikkea :wink:

Onko teillä mennyt slipperin akselia kieroksi. Mulla mennyt, enkä kyllä keksi muuta kuin että se poikkitappi on pari kertaa päässyt O-renkaan alta pois. On ollut ruuvilukitteet, mutta täytyy näköjään liimata ruuvi kiinni.
Tai sitten vetää ihan tappiin asti kiinni, mutta tällöinhän menee koko slipperin idea harakoille.
Pari spurriakin mennyt sileeksi, kun ei ole yhtään luistoa ollut slipperissä.

No mutta tämä just edelleen ihmetyttää...
Kiihtyvyys ennenkaikkea, mutta punchit ei oo täysillä.
En käsitä.

Kuten olen toitottanut... 9.5-8.5 kone todellakin riittää oikein välitettynä.
Ja takatuupissa ajaa aikalailla saman asian kuin kireempikin kone.
Kireemmässä koneessa tosiaan joudut rajoittamaan tehoja jotta auto pysyy hyppysissä... Lussummalla koneella et.
Silti molemmilla saavutat saman kiihtyvyyden ja saman huippunopeuden... ennenkaikkea saman läppiajan.

Miten siis selität että teidän radalla ei 9.5 kone riitä, jos kuitenkin joudut 7.5 koneessa rajoittamaan punchia että auto pysyy kiihdytykissä räpylässä???

Laita slipperin ruuviin pieni pisara lukitetta.
Ja säädä se slipperi niin että se luistaa ennen diffiä.
Eli ei yhdeksi puuksi, eikä niin että kuulet sen luistavan kiihdytyksissä.
Tarkotushan on vaan olla voimansiirron suojana antaen periksi esim hyppyristä kaasupohjassa alastullessa jne.

Spurrit menee sileeks mikäli pinionin ja spurrin välys on "turhan" suuri...
Academyssä kannaattaa säätää aika tiukka välys rattaalle.
Niin että siinä on spurrin joka asennossa pienenpieni sormin tuntuva välys...

Moottorin kiinnitysrauta joustaa sen verran että jos välys on säädetty tyypilliseen tapaan hieman väljäksi niin pahemassa alastulossa kun moottoriin tulee tälli, välys tietenkin kasvaa ja rattaat saattaa päästä lyömään yli.

SLap

No joojjoo, ehkä hatusta heitin ton, että 25C ei riitä. Ja niin, että en ole vielä lipottimia kokeillut, vaan kuitenkin oli nimhit silloin käytössä. -Sami
Jeps

Jani L

Riittääkö 7.4V 25C 3000 mah akku CS Sport 9.5T harjattomassa moottorissa? Riittääkö kilpailuissa? Akun merkki oli Team Orion...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

SLap

Kapasiteetti ei ehkä ole kaikista riittävin, muuten koneelle sopiva, jostakin olen kuullut, että orionin merkki lipoissa kannattaa kiertää kaukaa, en ole varma. -Sami
Jeps

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: SLap - 27.12.09 - klo: 19.27
Kapasiteetti ei ehkä ole kaikista riittävin, muuten koneelle sopiva, jostakin olen kuullut, että orionin merkki lipoissa kannattaa kiertää kaukaa, en ole varma. -Sami

Jos ei ole tietoa, kannattaa jättää vastaamatta.
Flying Calacucco

Jani L

Onko tälläinen akku hyvä:

http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=07.14107&familj=FamAck&BildLopNr=01

Tässä toinen vaihtoehto:

http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=07.14105&familj=FamAck&BildLopNr=01

PS. Unohtakaa kokonaan akun hinta, tiedän että halvemmalla saa parempiakin, mutta kun joulupukki toi lahjakortin niin sillä olis hyvä nää ostaa...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Jani L

Ostin eilen kaksi kappaletta Team Orionin LiPo akkuja. 7.4V 25C 3000mah ja 9.5T harjattomalla moottorilla lähtee keulimaan maasta! Slipperi on viellä aika löysällä ja siltikin keuliin. Välitykset ovat 24/80, joten ei kamalan pienet 9.5T harjattomalla. Nokian radalla LiPoilla ja 9.5T harjattomalla moottorilla pitää ottaa jo punchia pois...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

SLap

Mitkä välit kannattaa laittaa lipolle ? Ku nyt on 23/83, niin kannattaako spurri pudottaa 80 ? Tai pinjoni 20 ja spurri 83 ? -Sami
Jeps

*HOKE*

Mene radalle ja katso kuinka kulkee nykyisillä välityksillä.
Välitys kuulostaa aikalailla passelilta jo nyt.

SLap

Ok. Enpä nyt voi mennä radalle, kun nopari pimeenä  :undecided:. Tosin juuri katselen foorumilta käytettynä sitä Ezrunin 80A säädintä. -Sami
Jeps

mop

Lainaus käyttäjältä: SLap - 29.12.09 - klo: 11.07
Ok. Enpä nyt voi mennä radalle, kun nopari pimeenä  :undecided:. Tosin juuri katselen foorumilta käytettynä sitä Ezrunin 80A säädintä. -Sami

Toi 80A malli on tarkoitettu kasikokoisille autoille. Saattaa olla aika vaikea sovittaa tämän auton kopan alle (68mm x 55mm x 45mm)  :cheesy:

SLap

Lainaus käyttäjältä: mop - 29.12.09 - klo: 16.11
Lainaus käyttäjältä: SLap - 29.12.09 - klo: 11.07
Ok. Enpä nyt voi mennä radalle, kun nopari pimeenä  :undecided:. Tosin juuri katselen foorumilta käytettynä sitä Ezrunin 80A säädintä. -Sami

Toi 80A malli on tarkoitettu kasikokoisille autoille. Saattaa olla aika vaikea sovittaa tämän auton kopan alle (68mm x 55mm x 45mm)  :cheesy:

Lievää korin modausta havaittavissa  :shock:  :laugh:  :roll:  :angel:. -Sami
Jeps

Duster1

Muuten ei mahdu kuin akkupannan päälle ja korista katto pois  :lol:
Omille sivu paikoilleen ei tule mahtumaan.

Oma nopari on 43x35x24mm + törröttävät johdot ja on ihan maksimi sivulle asentaa. Edes omassa ei mahdu tuuletin (lisää korkeutta) ilman, että kori ottaa kiinni.
Maks. leveys sivuissa on 35mm eli tuo ei mahdu mitenkään päin.

Jokos sen 80A ostit  :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

SLap

#526
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 29.12.09 - klo: 17.55
Muuten ei mahdu kuin akkupannan päälle ja korista katto pois  :lol:
Omille sivu paikoilleen ei tule mahtumaan.

Oma nopari on 43x35x24mm + törröttävät johdot ja on ihan maksimi sivulle asentaa. Edes omassa ei mahdu tuuletin (lisää korkeutta) ilman, että kori ottaa kiinni.
Maks. leveys sivuissa on 35mm eli tuo ei mahdu mitenkään päin.

Jokos sen 80A ostit  :mrgreen:

Joo ostin, huomenna varmaan jo laatikossa. Kuvia tulee modauksesta sitten  :cheesy:. Tuo saa välttää talven yli treenikäytössä. -Sami

Linkki joillekki vielä säätimeen : http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=431
Jeps

Duster1

Tulet järkyttymään sen koosta.

Kuvia odotellessa  :wink:  :grin:
Axial SCX 10 TR

SLap

#528
Tähän viestiin liitän kohta kuvia, kunhan saan noparin testattua yms. Otin tuosta tuulettimen vekeen, ja nyt se mahtuu jo ilman korin modauksia tonne, ehkä. -Sami

Edit : Kuvvie.
Jeps

svart

tolla ei enää sitten kannata paljon kaatuilla...
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

SLap

Oikeastaan, kun otan tuulettimen irti, ja kun tuuletin on paikallaankin, niin takaiskaritorni ottaa ennemmin osumaa. Kun tuulettimen ottaa pois, nopari on aika "suojassa". -Sami
Jeps

juhaj

tohonku kehittelis jokku pienet rautatangot päälle, niin olis nopari turvassa.
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

SLap

Lainaus käyttäjältä: juhaj - 30.12.09 - klo: 21.03
tohonku kehittelis jokku pienet rautatangot päälle, niin olis nopari turvassa.

Oikeastaan ajattelin tuohon jotain viritystä. Tulee sitten aika bajamainen academy  :cheesy:. -Sami
Jeps

Antti M

Lainaus käyttäjältä: SLap - 30.12.09 - klo: 21.04
Lainaus käyttäjältä: juhaj - 30.12.09 - klo: 21.03
tohonku kehittelis jokku pienet rautatangot päälle, niin olis nopari turvassa.

Oikeastaan ajattelin tuohon jotain viritystä. Tulee sitten aika bajamainen academy  :cheesy:. -Sami

Tuuletin irti ja muotoilet vaikka pullosta tolle scuupin :D
Joo noi 1/8 tarkotetut noparit on aika julmetun isoja, ite hämmästyin kun näin (edesmennneen) Mamba Monsterin koon.
Ainakaa ei noparista kii jos ei kulje :tongue:
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Duster1

Niinku mitähän hyvää tuossa noparissa on, jos ei muka tuosta ole kiinni kulku?

Noparin kestossa 80A on surkea tulos ja vielä tuossa koossa.
Axial SCX 10 TR

*HOKE*

Ei ole 80A surkea tulos.
Itse ajan 60A säätimellä nelkkukrossia.

Ja vielä kun otetaan huomioon että tuo säädin on 1/8 autoihin tarkoitettu...
Ja näitä ajetaan hyvin pitkälti neljällä kennolla.
Säädin siis kestää tuon 80A 4S lipolla yhtä leikiten kuin 1/10 auton 60A säädin 2S lipolla.

Ei siis suoraan verrattavissa keskenään.

Oli miten oli niin sori vaan, mutta aivan naurettava idea survoa tuota säädintä tuohon autoon.
En näe pienintäkään järjen häivää.

SLap

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 31.12.09 - klo: 13.34


Oli miten oli niin sori vaan, mutta aivan naurettava idea survoa tuota säädintä tuohon autoon.
En näe pienintäkään järjen häivää.

Voi olla. No tällä mennään talvikausi, ensikaudelle siis joku uusi ja parempi. -Sami
Jeps

Duster1

Mitenköhän pitkään säilyy ehjänä.

Ei se auta jos lattialla katollaan ei ota kiinni, mutta entäs kun radalla mennään kaiteita jne. päin miten perin sattuu ja kilpatoverit ryskii niskaan :wink:
Axial SCX 10 TR

jesi

Ei pahalla, mutta aika irstas setti  :huh:

Mitähä tuo säädin painaa, jonku 150g?
/ Jere Siirilä

Audiko

Ilman johtoja painaa 150g.