Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet

Aloittaja Fbzero, 30.08.09 - klo: 07.56

vihku

Moro!

Olis noparin tarvetta ja valinnaksi on tullut tämä: http://fi.eurorc.com/product/3842/hobbywing-ezrun-60a-splash-proof-esc

1/10 takaveto truggyyn tulossa ja enintään monttu ajeluun ja satunnaiseen rata ajoon! Moottoriksi tulee 8.5t 3983kv moottori. Pysyykö lämmöt kurissa tolla motilla?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

MLA

Niin pitkään, kuin noita XeRuneja löytyy varastosta tuolla hinnalla, niin suosittelen säästämään kympin lisää (jättää 4*karkkipussin tai 5*limpparipullon ostamatta...) ja ostamaan sensorillinen nopari (erityisesti tuuppiin...) http://fi.eurorc.com/product/3392/hobbywing-xerun-90a-v21---musta (Molemmille edellisille tämä siis vastauksena...)

vihku

Lainaus käyttäjältä: MLA - 08.04.13 - klo: 21.08
Niin pitkään, kuin noita XeRuneja löytyy varastosta tuolla hinnalla, niin suosittelen säästämään kympin lisää (jättää 4*karkkipussin tai 5*limpparipullon ostamatta...) ja ostamaan sensorillinen nopari (erityisesti tuuppiin...) http://fi.eurorc.com/product/3392/hobbywing-xerun-90a-v21---musta (Molemmille edellisille tämä siis vastauksena...)
Tuota oon kanssa miettiny mutta kun ei ole roiske tiivis... Kai se tuo on sitten ostettava kun hyvän halvalla saa  :azn:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Benihill

Soveltuskohan tuo 90A nopari 1/8 4wd truggyyn? 3S näyttäs toimivan.

goos

Lainaus käyttäjältä: Benihill - 09.04.13 - klo: 13.12
Soveltuskohan tuo 90A nopari 1/8 4wd truggyyn? 3S näyttäs toimivan.
Uskon että saat paremman kokemuksen SCT-Pro:lla tai 150A 1/8 säätimellä jotka on tehty tuon kokoluokan autoihin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Manskus

Onkos tuo hobbywing xerun 150a nopari roiskeenkestävä?

goos

Lainaus käyttäjältä: Manskus - 24.04.13 - klo: 15.31
Onkos tuo hobbywing xerun 150a nopari roiskeenkestävä?
Kyllä se pientä roisketta kestää niinkuin kaikki hobbywing säätimet.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

MiG-77

Onkos kellään tullut sellaista vastaan että Hobbywing SCT Pro:n moottorin pyörimisuunta aina muuttuu mode 2:een (pois defaultilta) kun jotain käy siellä säätämässä?

goos

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 25.04.13 - klo: 10.48
Onkos kellään tullut sellaista vastaan että Hobbywing SCT Pro:n moottorin pyörimisuunta aina muuttuu mode 2:een (pois defaultilta) kun jotain käy siellä säätämässä?
Päivitä softa uudelleen säätimeen, se on aina hyvä lähtökohta jos säädin toimii kummast. Tämä toimi ainakin hyvin vanhoihin v2 jos jarrut toimi epämäärisesti.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

zebi2

Kokeillaas täällä:

Lainaus käyttäjältä: zebi2 - 20.04.13 - klo: 21.58
Nyt olis semmonen ongelma ezrun 25a noparin kanssa, että

Lakkasin siitä piirilevyn ulkonevat osat about viikko sitten elektroniikan suojalakalla, jolloin en tietenkään muistanu suojata ohjelmointinappia. Lakkauksen jälkeen testasin toimivuutta, jolloin virrat päälle laitettaessa noppa meni ohjelmointitilaan. Päättelin, että lakkaa meni ohjelmointinamiskan sisään, jolloin hetken miettimisen jälkeen päätin varovasti irrottaa sen askarteluveitsellä. Ajattelin, että nyt virta, joka kytkee ohjelmointitilan, ei kulje. No eipäs auttanutkaan, joka hieman ihmetytti, kun nappi oli irti. Nimittäin mittasin, että napin toiminta on kunpainaa -> virtapiiri sulkeutuu. Varsinainen kummallisuus asiassa on se, että kun laitoin palan maalarinteippiä siihen kohtaan missä nappi oli ollut, nopari alkoikin yllättäen toimimaan. (kun otin pois, meni taas virrat uudestaan kytkettäessä ohjelmointitilaan, eli oli vaikutusta) Nyt tänä iltana kun uudestaan kokeilin, eipä auttanut teipinpalat enää mitään. Missäköhän vika on? / Mitä tapahtui?
Stampede 4x4

Temmu

Moro,

120a v3 xerunissa ongelmaa, eilen normaali akunvaihdon jälkeen nopari ei suostu käynnistymään, siis napista ei tapahdu mitään. Nopari ei ollut lämminnyt yhtään ja liitokset on tarkastettu.

Viime viikolla samainen nopari sekosi, akku kiinni, virrat päälle=kaasu pohjassa samantien, ongelma korjaantui kalibroimalla.

Olisiko tuossa virtanapissa vika vai?! Jos tuo kaasupohjassa ongelma korjaantui kalibroimalla niin olisiko se nappi juminut ja noppa kalibroinut "itsekseen". Ja voiko tuolle napille, jos vika siinä olisi tehdä mitään.

Käyttötunteja ei noparilla paljoa ole
TD Desc410 , TD Desc210

Manskus

Tähän väliin tyhmä kysymys että miten noi tarrat toimii mitkä tulee mukana noitten hobbywingin tuotteiden mukana?

Temmu

Lainaus käyttäjältä: Temmu - 29.04.13 - klo: 14.12
Moro,

120a v3 xerunissa ongelmaa, eilen normaali akunvaihdon jälkeen nopari ei suostu käynnistymään, siis napista ei tapahdu mitään. Nopari ei ollut lämminnyt yhtään ja liitokset on tarkastettu.

Viime viikolla samainen nopari sekosi, akku kiinni, virrat päälle=kaasu pohjassa samantien, ongelma korjaantui kalibroimalla.

Olisiko tuossa virtanapissa vika vai?! Jos tuo kaasupohjassa ongelma korjaantui kalibroimalla niin olisiko se nappi juminut ja noppa kalibroinut "itsekseen". Ja voiko tuolle napille, jos vika siinä olisi tehdä mitään.

Käyttötunteja ei noparilla paljoa ole

Itse itselleni vastaten, vastarin piuhan lapiviennistä mahtuu "kiviä" sisään nopariin, ne kun poistaa niin toimii nappikin  :embarrassed:
TD Desc410 , TD Desc210

ylikar-h

Ongelma: Xerun 150 säädin ei tunnista/erota 3 s lipoa 4 s liposta, eli kytkee cut offin päälle heti 3 s lipolla, vaikka akku täynnä..tunnistaa sen siis 4 s lipoksi..
Säädin on siis ohjelmoitu tunnistamaan kennojen määrän automaattisesti. .kun manuaalisesti vaihdan säätimen 3 s lipolle , toimii normaalisti.
Kokeiltu usealla eri 3 s akulla, 2 s lipon tunnistaa automaattisesti. .
Säädin on uusi.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 08.06.13 - klo: 20.47
Ongelma: Xerun 150 säädin ei tunnista/erota 3 s lipoa 4 s liposta, eli kytkee cut offin päälle heti 3 s lipolla, vaikka akku täynnä..tunnistaa sen siis 4 s lipoksi..
Säädin on siis ohjelmoitu tunnistamaan kennojen määrän automaattisesti. .kun manuaalisesti vaihdan säätimen 3 s lipolle , toimii normaalisti.
Kokeiltu usealla eri 3 s akulla, 2 s lipon tunnistaa automaattisesti. .
Säädin on uusi.

Olen joskus lukenut tämän korjaantuvan softapäivityksellä. Kannattaa tarkistaa asia.

sande555

Onko kellekkään tuttua?:Minulla on Hobbywingin EzRun combo ja siinä on semmonen "vika" että kun aloittaa ajamisen niin toimii hyvin, noin puolen minuutin päästä alkaa vauhti hiipua kunnes pysähtyy ja siitä 3sekuntia niin on taas täydet vauhdit..... :shocked: :embarrassed:
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

sande555

Nii ja vielä että akussa ei oo vikaa ja combo on 2kk vanha :huh:
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

vihku

Lainaus käyttäjältä: sande555 - 25.07.13 - klo: 20.35
Onko kellekkään tuttua?:Minulla on Hobbywingin EzRun combo ja siinä on semmonen "vika" että kun aloittaa ajamisen niin toimii hyvin, noin puolen minuutin päästä alkaa vauhti hiipua kunnes pysähtyy ja siitä 3sekuntia niin on taas täydet vauhdit..... :shocked: :embarrassed:
Minulla oli sama ongelma aikoinaan ja en saanut vastausta siihen. Noparin säätöjä muuttamallakaan ongelma ei poistunut.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

sande555

TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

Diese-listi

SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

sande555

TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

goos

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

sande555

No nyt oon saanu kuntoon. piti säätää ajotusta.... :cheesy:
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

MiG-77

Olisiko tietoa mikä on noparissa (Hobbywing Xerun SCT Pro) vikana, kun kovasti kiihdyttäessa Auto/moottori jää kiertämään paikoilleen (ihankuin moottori löisi tyhjää tai napojen ennakot ihan pielessä). Hitaasti (tai jo auton renkaat ilmassa ja täysillä) jos kiihdyttää, niin moottori kiertää kuitenkin loppuun saakka.

Vertailun vuoksi kokeilin myös paljon mopommalla SP:n speed passionin noparilla (SP reventon stock club race) ja sillä moottori/auto kiertää paljon paremmin ja mitään vastaavia ongelmia ei ole.


goos

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 02.08.13 - klo: 08.02
Olisiko tietoa mikä on noparissa (Hobbywing Xerun SCT Pro) vikana, kun kovasti kiihdyttäessa Auto/moottori jää kiertämään paikoilleen (ihankuin moottori löisi tyhjää tai napojen ennakot ihan pielessä). Hitaasti (tai jo auton renkaat ilmassa ja täysillä) jos kiihdyttää, niin moottori kiertää kuitenkin loppuun saakka.
Oletko ennakkoja kuinka paljon säätänyt? Paras näissä tapauksissa kun moottori pitää ikävää ääntä on katsoa että ennakot ovat maltilliset, juotokset kunnossa sekä sensorijohto ehjä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: goos - 02.08.13 - klo: 09.27
Oletko ennakkoja kuinka paljon säätänyt? Paras näissä tapauksissa kun moottori pitää ikävää ääntä on katsoa että ennakot ovat maltilliset, juotokset kunnossa sekä sensorijohto ehjä.

Ennakkoja ei ole laitettu lainkaan ja sama sensorijohto toimii kyllä oikein siinä toisessa noparissa. Juotokset voisi vielä tarkistaa, mutta ainaskin päällisin puolin on hyvin tukevasti kiinni.

goos

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 02.08.13 - klo: 09.33
Ennakkoja ei ole laitettu lainkaan ja sama sensorijohto toimii kyllä oikein siinä toisessa noparissa. Juotokset voisi vielä tarkistaa, mutta ainaskin päällisin puolin on hyvin tukevasti kiinni.
Tsekkaa juotokset ja kokeile toisella sensoripiuhalla. Jossei ala toimimaan niin ole yhteydessä EuroRC:hen jos on Suomesta ostettu.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Mikko_

Moro,

Olisi tarkoitus päivittää vähän Asson b4.1 RTR sähköjä. Tarkemmin sanottuna suunnitelma on päivittää tähän sähköt, kasata talvella joku nelivetoinen kitti (esim. B44.2 tai Duran SC) ja siirtää uudet sähköt sitten siihen. Tavoitteena ajaa rataa sekä ulkona että sisällä, eli Lavangon radalla ja Tiksissä.

Olen kallistumassa EZrun nopariin. Nyt sitten mietin, että kombo vai erikseen.

Eli:
1. http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo
vai
2. http://fi.eurorc.com/product/3391/hobbywing-xerun-120a-v31---musta
http://fi.eurorc.com/product/132/hobbywing-program-card-for-esc
http://fi.eurorc.com/product/482/hobbywing-xerun-sensored-85t
+ pinion
+ sensorin johto

Setin pitäisi käydä myös 3s Lipoille. Mitäs olette mieltä? Jälkimmäiselle vaihtoehdolle tulee ainakin aika paljon enemmän hintaa.

Tekno SCT410

goos

Lainaus käyttäjältä: Mikko_ - 02.08.13 - klo: 19.01
Moro,

Olisi tarkoitus päivittää vähän Asson b4.1 RTR sähköjä. Tarkemmin sanottuna suunnitelma on päivittää tähän sähköt, kasata talvella joku nelivetoinen kitti (esim. B44.2 tai Duran SC) ja siirtää uudet sähköt sitten siihen. Tavoitteena ajaa rataa sekä ulkona että sisällä, eli Lavangon radalla ja Tiksissä.

Olen kallistumassa EZrun nopariin. Nyt sitten mietin, että kombo vai erikseen.

Eli:
1. http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo
vai
2. http://fi.eurorc.com/product/3391/hobbywing-xerun-120a-v31---musta
http://fi.eurorc.com/product/132/hobbywing-program-card-for-esc
http://fi.eurorc.com/product/482/hobbywing-xerun-sensored-85t
+ pinion
+ sensorin johto

Setin pitäisi käydä myös 3s Lipoille. Mitäs olette mieltä? Jälkimmäiselle vaihtoehdolle tulee ainakin aika paljon enemmän hintaa.
Vertaat omenia ja banaaneja :)

SCT-Pro on SC autoon tai 1/8 krossariin tarkoitettu säädin, kestää runtua ja 4s akkuja ja ei haittaa vaikka auto painaisi 3.5kg. Eli tämä on ihan liian raskas ja iso sinulle.

Tuo toinen on taas top of the line säädin maailman markkinoilla, Esim Juho Levänen ajaa sillä kilpaa touring autossa. Eli parasta mitä rahalla saa :) Ohjelmointi kortti ei toimi kyseisen säätimen kanssa tarvitset ohjelmointi boxin. Moottori on hyvä valinta.

Tässä pari muuta hyvää comboa jotka ovat sensorilla:
http://fi.eurorc.com/product/678/hobbywing-xerun-65t-sensored-motor-combo-x4a-esc-120a
Perus 120A säädin, on vanhempaa v2.1 mallia mutta aivan loistava säädin. Moottori ehkä vähän tuju takamoottoriseen radalle mutta jos suunnittelet lisätehoa 3s akuilla, niin et varmasti pety. Ei tarvii laittaa 3s akkuja koska saat tuosta mootorista tarpeeksi kulkua ja ennakoilla loput.

http://fi.eurorc.com/product/3395/hobbywing-xerun-sensored-combo-x8b-90a--85t
Säätimessä hiukan vähemmän kestoa mutta riittävästi 4wd autoon. 3s:llä kyllä ajaa mutta pitää olla tarkkana lämpöjen kanssa 4wd autossa. Moottori myös hiukan miedompi ja inhimiilsempi ajaa tuupilla esim radalla. Ennakoilla saa kulkua reilummin.

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Mikko_

#1259
Lainaus käyttäjältä: goos - 02.08.13 - klo: 19.21
Lainaus käyttäjältä: Mikko_ - 02.08.13 - klo: 19.01
Moro,

Olisi tarkoitus päivittää vähän Asson b4.1 RTR sähköjä. Tarkemmin sanottuna suunnitelma on päivittää tähän sähköt, kasata talvella joku nelivetoinen kitti (esim. B44.2 tai Duran SC) ja siirtää uudet sähköt sitten siihen. Tavoitteena ajaa rataa sekä ulkona että sisällä, eli Lavangon radalla ja Tiksissä.

Olen kallistumassa EZrun nopariin. Nyt sitten mietin, että kombo vai erikseen.

Eli:
1. http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo
vai
2. http://fi.eurorc.com/product/3391/hobbywing-xerun-120a-v31---musta
http://fi.eurorc.com/product/132/hobbywing-program-card-for-esc
http://fi.eurorc.com/product/482/hobbywing-xerun-sensored-85t
+ pinion
+ sensorin johto

Setin pitäisi käydä myös 3s Lipoille. Mitäs olette mieltä? Jälkimmäiselle vaihtoehdolle tulee ainakin aika paljon enemmän hintaa.
Vertaat omenia ja banaaneja :)

SCT-Pro on SC autoon tai 1/8 krossariin tarkoitettu säädin, kestää runtua ja 4s akkuja ja ei haittaa vaikka auto painaisi 3.5kg. Eli tämä on ihan liian raskas ja iso sinulle.

Tuo toinen on taas top of the line säädin maailman markkinoilla, Esim Juho Levänen ajaa sillä kilpaa touring autossa. Eli parasta mitä rahalla saa :) Ohjelmointi kortti ei toimi kyseisen säätimen kanssa tarvitset ohjelmointi boxin. Moottori on hyvä valinta.

Tässä pari muuta hyvää comboa jotka ovat sensorilla:
http://fi.eurorc.com/product/678/hobbywing-xerun-65t-sensored-motor-combo-x4a-esc-120a
Perus 120A säädin, on vanhempaa v2.1 mallia mutta aivan loistava säädin. Moottori ehkä vähän tuju takamoottoriseen radalle mutta jos suunnittelet lisätehoa 3s akuilla, niin et varmasti pety. Ei tarvii laittaa 3s akkuja koska saat tuosta mootorista tarpeeksi kulkua ja ennakoilla loput.

http://fi.eurorc.com/product/3395/hobbywing-xerun-sensored-combo-x8b-90a--85t
Säätimessä hiukan vähemmän kestoa mutta riittävästi 4wd autoon. 3s:llä kyllä ajaa mutta pitää olla tarkkana lämpöjen kanssa 4wd autossa. Moottori myös hiukan miedompi ja inhimiilsempi ajaa tuupilla esim radalla. Ennakoilla saa kulkua reilummin.

Jaahas, en ole lainkaan yllättynyt, että vertailu oli päätön  :azn: Olen vielä melko kujalla näistä RC-hommista. "top of the line" kuulostaa siis minulle juuri sopivalta :wink:

Pitää vähän pohtia. Tuo linkittämäsi kombo vaikuttaa kyllä myös hyvältä vaihtoehdolta.
http://fi.eurorc.com/product/678/hobbywing-xerun-65t-sensored-motor-combo-x4a-esc-120a
Tässä tulee ilmeisesti myös tuo ohjelmointiboxi mukana? Tarvitsenko pinjonin lisäksi asennukseen jotain muuta, esim. johtoja? Mitä pinjoneita suosittelet tuohon?

edit:
Onko muuten Hobbywing Xerun 120A V3.1 -noparista tulossa komboa tarjolle lähiaikoina?
Tekno SCT410