Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

Rossari


Slashin uus nopari. Hyvin toiminut tähänkin asti :wink:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

-HL-

Onko tässä diffin ulostulot kiinni ruuvilla? Semmoisella missä on vähän kierrettä päässä.
Tilasin tommoset tuuppiin mutta ei taida sopia, vetari ei ainakaan mene kiinni ks. osaan.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

hukka

Ihan samalla tavalla on kiinni kuin tuupissakin. Nelkun ulostulo on aika iso tohon tuupin vetariin, mutta voi sitä siinä käyttää. Vähän se pääsee vatkaamaan, kun vetarin pallo on niin pieni. Mutta on se ainakin kestävämpi.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

200t

Onkos tossa 4x4 Platiniumissa speciaalina oleva keskidiffi ns jäykkyys säädettävää mallia?

hukka

Öljyjä vaitamalla säädellään tämän vakiodiffejä.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

jon.lindgren

Katuautokonversio :cool:
http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=125269
Mielenkiintoista... En ole saanut itse aikaiseksi niin on hyvä että tulee kaupallinen, valmiiksi mietitty vaihtoehto.

salkku00

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 24.05.11 - klo: 13.28
Katuautokonversio :cool:
http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=125269
Mielenkiintoista... En ole saanut itse aikaiseksi niin on hyvä että tulee kaupallinen, valmiiksi mietitty vaihtoehto.

Joo aika hienolta näyttää. Mahtais olla aika hyvä juttu kun menis radalle, ja joku kysyis: Mikä merkki? Traxxas.
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

nnikkem

Ja mikä malli? Slash 4x4  :grin:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

seeveerii

4x4 slässi näyttäis olevan kuvan perusteella.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

seeveerii

Mikäs nopari olisi hyvä ja halpa? Omasta slässistä oli nopari kärähtänyt.  :cry:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

hpi racing

Elikkäs tämmöinen http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188
mikäs moottori sulla on käytössä ?

markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

seeveerii

Lainaus käyttäjältä: hpi racing - 28.05.11 - klo: 12.07
Elikkäs tämmöinen http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188
mikäs moottori sulla on käytössä ?

markus.
velineon 3500kv moottori, eli vakio. Tuota noparia harkitsin, onko hyvä?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

hpi racing

Se on sitten ihan riittävä, ja nopari on ihan perus sudittajalle hyvä.

markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Peku

RPH joka vaikuttaa Ulvilan radalla on rakentanut minulle tässä viimeaikoina vähän erilaisen auton tuosta ulkorata-autostani.

Jotain pieniä fiksauksia autoon vielä tulee, ehkä ylädekki (jos tarvitsee) ja kanttaukset
teen (ihan itse  :laugh:) pohjalevyn reunoille. Oli mukava jättää auto "hoitoon" kun Ramilla oli selvät sävelet
muutoksien suhteen ja varsinkin siksi etten halunnut tilata kallista "jenkkialustaa".

Postailen vielä kuvat valmiista autosta kunhan sen saan käsiini ja lopulliseen iskuun.

Kiva kun ehtii itsekin harrastamaan... :evil:

Pari Ramin ottamaa kuvaa projektista:




Peku

Heittelin nämä www.large-scale-finland.eu - foorumin puolelta tänne, en viitsinyt tehdä kahdesta
viestistä yhtä, tässä siis jatkoa:

Nonni! Protolla testattu puoli akullista ja pitää kyllä sanoa että on se vaan uskomaton verrattuna alkuperäiseen.
Testialustana toimi pienirakeista soraa käsittävä piha, märkä nurmikko ja asfaltti. "Kumma" että sain vaan pari
kertaa tuon katon kautta ympäri asfaltilla verrattuna edelliseen joka noista nopeuksista olisi lennellyt heti. 

Kosmeettinen rakentelu on vielä kesken, mutta muuten autolle ei tarvitse tehdä muuta kuin pudottaa noparia vielä
alemmas ja spurrin alueelle pitää tehdä päätös joko kokonaan tiivistämisestä taikka sitten alustan reijittämisestä
pikkukivien kiilautumisen estämiseksi. Kyseessähän on edelleen prototyyppi, joten ulkonäkö on minulle sivuseikka...





PS: VERSTAALLA ON 20 PARIA BANAANILIITTIMIÄ, JOTEN ÄLÄ IHMETTELE SOKERIPALOJA... OLI KIIRE TAAS KERRAN...

jon.lindgren

Taitaa olla eka Suomessa tehty lcg-pohja?
Onko lisää kuvia, jos vaikka innostuisi tuostakin rakentamaan...

Rph

Toi on todella helppo modaus  :wink:.
mydään lennokipiruustuksia .)

Peku

Postailen lisää kuvia kunhan pääsen "maailmalta" kotiin.

ratikka

Laitetaas tänne oikeaan osioon. Tuli ostettua kyseinen auto...

Kuinka kestää/onnistuu ajaminen 1/10 krossiradoilla? Meinasin ajella ainakin Lavangon radalla.

Edit: Tämän videon mukaan pitäisi onnistua:

http://www.youtube.com/watch?v=jv9_xkHzLEE&feature=related
Tamiya Dark impact brushless 9t  & Traxxas Slash 4x4.

hukka

Pihasudituksen lisäksi, siihen tuon on kai Traxxasin setä juuri suunnitellut.
Kestää rata-ajoa erittäin hyvin ja olen nähnyt että hyvä kuski voi sillä ajaa aika kovaakin.   
Jos noin nätisti ajelet kuin tuossa videolla mentiin, en usko että menee rikki ollenkaan :grin:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Erkkeli

Tervehdys,

Sain vihdoinkin otettua itseäni niskasta kiinni ja ostettua ensimmäisen RC autoni. Valintani osui Traxxas Slash 4x4 Platinum Edition malliin 5000 mAh 2sYungton akulla, Futaba 3PL säätimellä ja graupnerin laturilla. Foorumeita luettuani ja jokusen aikaa pihalla suditeltuani päädyin hankkimaan Overtrayn, King Headzin blokin, metallisen voimansiirto-adapterin etupäähän (mikähän tän oikea nimi on... amainhobbies tuotenro TRA6888X) ja Hudyn meisselisarjan (1,5mm-3mm, 4 mm risti- ja suorapää.). Mitä muuta suosittelisitte slashiin ostamaan? Onkohan jostain saatavilla jotain valmista nippelinappeli lajitelmaa, joka kannattaisi ostaa?

Koska Slashissä on tuo ongelma tuon puoliavonaisen voimansiirron kanssa, niin erilaisia viritelmiä etupään tangon suojaamiseen on tehty. Olisiko teillä ehdottaa mikä näistä olisi paras, jottei kiviä ja hiekkaa putkeen menisi? Pitääkö suojaus myös tehdä tuonne moottorin luokse?

Mitä muita varaosia on syytä olla omassa varastossa? (Renkaat, vetarit, renkaiden tuentaa liittyviä osia,...?)

Jos tähän haluaisi laittaa tiukemman moottorin ja noparin, niin mikä suositus olisi?

Toista akkua tekee mieli, kun ei yksi tunnu riittävän. Kovasti olen selaillut eri jälleenmyyjiä suomesta ja ulkomailta, mutta varteenotettavaa vaihtoehtoa en ole löytänyt. Epäilyttää kovastikkin nuo Hobbykingin akut. Jos kuitenkin niihin päätyy, niin miten suosittelette liitokset tekemään, voiko käyttää jotain adapteria esim 4mm/5mm bullet->Traxxas. Onko laitteessa syytä olla korkeampi c arvo, kuin nykyisessä akussa (20c)

Toinen etupyöristä näyttäisi olevan suorassa tai jopa hieman osoittaa sisäänpäin. Millä kotikonsteilla olisi renkaiden suuntaus järkevintä tehdä?

Pahoittelen, jos kirjoittelen jo vastattuja kysymyksiä, mutta n viikon iltojen ja öiden luennalla en ole niihin saanut vastauksia.

Rossari

#1491
Moi.
Tässä syksyllä ostin oman slässin. Itsellä on mennyt yksi vetari, kun meni jäiseen lumipenkkaan tässä talvella. Kyllä kannattaa ostaa vaikka jo varastoon alatukivarsia. Yleisin rikki mennyt osa omassa slashissa. Ja itsellä on ollut käytössä kevään alusta saakka hobbykingistä tilattu zippy 3s 4000 mah 30c hardcase lipo. Hyvin on toiminut ja tehoa riittänyt. Suosittelen lämpimästi :wink: Taisi olla postituskuluineen 38e, joka on aika halpa. Ja yksi kardaani on kulunut päistä loppuun ja 3s lipolla oikein repesi :cheesy:
Kävi ikävästi tässä keväällä, kun oli vielä hiukan lunta. Servo jumittui, kun nopari paloi. Eli osti uuden servon ja tälläisen noparin: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
Tuokin toiminut hyvin, mutta täytyy vielä hommata ''säätökortti''.
Onnea vaan osien osteluun ja tulevien vuosien ajeluihin :laugh:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

seeveerii

Lainaus käyttäjältä: Rossari - 03.06.11 - klo: 22.02
Moi.
Tässä syksyllä ostin oman slässin. Itsellä on mennyt yksi vetari, kun meni jäiseen lumipenkkaan tässä talvella. Kyllä kannattaa ostaa vaikka jo varastoon alatukivarsia. Yleisin rikki mennyt osa omassa slashissa. Ja itsellä on ollut käytössä kevään alusta saakka hobbykingistä tilattu zippy 3s 4000 mah 30c hardcase lipo. Hyvin on toiminut ja tehoa riittänyt. Suosittelen lämpimästi :wink: Taisi olla postituskuluineen 38e, joka on aika halpa. Ja yksi kardaani on kulunut päistä loppuun ja 3s lipolla oikein repesi :cheesy:
Kävi ikävästi tässä keväällä, kun oli vielä hiukan lunta. Servo jumittui, kun nopari paloi. Eli osti uuden servon ja tälläisen noparin: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
Tuokin toiminut hyvin, mutta täytyy vielä hommata ''säätökortti''.
Onnea vaan osien osteluun ja tulevien vuosien ajeluihin :laugh:
Oma akku maksoi postien kanssa28e. Enkä usko, että servon jumittuminen johtui mitenkään noparista.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Rossari

Voi kyllä hyvin olla, mutta menivät omituisen samanaikaisesti :azn:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

4wdkanootti

Jospa se yhteinen tekijä olikin "oli vielä lunta", eli kosteuden imeytyminen elektroniikan koteloihin sekä servossa että noparissa.

RE:"...metallisen voimansiirto-adapterin etupäähän (mikähän tän oikea nimi on... amainhobbies tuotenro TRA6888X)"           
1/1 autoissa tuota nimitetään kardaanin rihla-urokseksi.

"Hobbykingin akut. Jos kuitenkin niihin päätyy, niin miten suosittelette liitokset tekemään, voiko käyttää jotain adapteria esim 4mm/5mm bullet->Traxxas."
Käytän ko myyjän akkuja ja hommasin/asensin nopariin akun tyyppiset 5,5mm liittimet. Joka adapteri kadottaa jotain matkalla, ja harjatomat noparit huomaaa sen heti lähdöissä. Ei traxxas-liittimetkään huonoja ole, mutta aina juottaen eikä adapterein.

"Onko laitteessa syytä olla korkeampi c arvo, kuin nykyisessä akussa (20c)"
Tuo riittää juuri ja juuri kesällä, mutta kylmässä pelivaraa olisi hyvä olla. Rajalleen kuormitettu akku kuumenee, ja on lyhytikäinen.

"Toinen etupyöristä näyttäisi olevan suorassa tai jopa hieman osoittaa sisäänpäin. Millä kotikonsteilla olisi renkaiden suuntaus järkevintä tehdä?"
Ensin katsotaan onko keinut tms kohta antautunut. Säädettävät yläkeinut ja raidetangot kaupasta, ja säätämään.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

seeveerii

Miksiköhän se kosteus pääsi sinne vasta keväällä, kun autoa on uitettu ojissa ja muutenkin kestänyt koko talven?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

hukka

Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 04.06.11 - klo: 11.49
Miksiköhän se kosteus pääsi sinne vasta keväällä, kun autoa on uitettu ojissa ja muutenkin kestänyt koko talven?

Aivan kuten muidenkin sähkölaitteiden kanssa, kastumisen, mahdollisen kuivumisen ja ensimmäisen kosteuden aihauttaman vian väli voi olla joissain olosuhteissa todella pitkä. Vähän puhdasta vettä, vähän happea ja vain harvoin / lyhyitä aikoja sähköt päällä.

Puhtaan veden resistanssi on sen verran suuri, että se ei välttämättä aiheuta suoraan mitään toimintahäiriöitä ja toisaalta hapettuminen on hyvin hidasta. Kastuminen tulee ilmi vasta, kun jostain syöpyy jotain poikki ja sähkö ei enää kulje tai joku oksiiditorni kasvaa niin suureksi että tekee oikarin.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

4wdkanootti

Kohtuullisesti suojattukin servo tai nopari käyttökertojen lämpösykleissään tekee ylipaineen lämmön noustessa, ja alipaineen jäähtyessään. Useimmiten tälle on jossain paineentasauskanava, tai -reikä. Tai vain heikoin kohta joustaa. Sitten eräänä kertana se alipaine imeekin sitten juuri siitä kohtaa, jossa on sulavaa lunta....
Servoissa paineen tasautumiskohta on usein akselin tai johdon läpivienti. Jälkimmäinen ja siilin reunat kovilla lämpötilan muutoksilla nopareissa.
Montako kertaa avasit ja katsoit mahdollisen  kosteuden tai oksidaation kertymistä kummassakaan?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Negatiivi

Mun slässin (platinum neliveto) kuulalaakerit oli imeneet hiekkaa jo niin paljon että youtubesta löytyneen laakerinputsausneuvojen avulla uskaltauduin puuhaan. Puhdistin keskikardaanille menevän laakerin ja takana suljetun umpion etummaisena olevan laakerin ja ne hyrräävät nyt mukavasti. Olisin myös puhdistaneet suljetun kammion renkaiden suuntaan menevät laakerit mutten keksinyt millä niitä lukitseva tappi saadaan irti hammaspyöräsysteemistä joten en saanut laakereita irti puhdistusta varten, mutta eivät onneksi niin pahasti rahise kuin nuo keskikardaanin ympärillä olevat.

Mutta sitten itse kysymykseen. Siinä sitten aikani pelkkä takaosa kädessäni rassatessa havaitsin että jos pyöritän takarenkaita niin pyöritys ei välity keskikardaanille menevälle hammaspyörälle kuin randomilla ja hammaspyörien ääni kuulostaa laiskalta, kuin hyppäisi välillä hampaiden yli. Onko tässä vikaa eli kun pyörittää takarenkaita niin pitäisikö myös keskikardaanille menevän hammaspyörän pyöriä samaa tahtia?

kaistapää

jos pyörität takarenkaita yhtäaikaa niin silloin kardaaninlähdön/kardaanin kuuluu pyöriä randomina mutta jos pyörität vain toista rengasta niin toisen puolen pyörä pyörii toiseen suuntaa ja kardaani luultavasti ei.välissähän on tasauspyörästö se että kumpi em. jutuista pyörii herkemmin,riippuu taasen siitä millaiset liemet on tasauspyörästössä
Kesämies!