Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 21.07.11 - klo: 20.18
Lainaus käyttäjältä: sprawl - 21.07.11 - klo: 11.19

ite ajellu kyllä ihan ilman moisia hiekalla/soralla.

meinasinkin tota ihan siltä pohjalta että näät paljonka se vaikuttaa lämpöihin.

Ajelin tossa duunimestan kupeessa tyhjällä asfaltti parkkiksel ilman välikoppaa ja ei pätkinyt kaasu ja sisus kalut pysyi ihan viileinä akkua lukuunottamatta, se on aina lämmin. Mutta kyllä sinne lentää kaikkee pikku rojua :( 
Ikävää kun kivet menee kardaani tunneliin ja sieltä "vaihdelaatikkon". Sieltä kuuluu kummia rutinoita ja rähinöitä. Vaikka on se kardaanisuojamuoviläpyskä.

Mut näillä mennään.  :afro:

sitä muovia on helppo jatkaa, itse leikkasin jostain muovista pätkän ja liimasin sen siihen alkuperäisen jatkeeksi, loppui rutinarätinät.

Sampo_4x4

Lainaus käyttäjältä: Peku - 21.07.11 - klo: 20.54height=480]http://i5.aijaa.com/b/00840/6844718.jpg[/img][/URL]
Nythän auto on aivan erilainen (matala alu-runko)...
Miltä se näyttää ja mistä sen hankit.....  :wink:

Peku

#1832
Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 21.07.11 - klo: 22.41
Lainaus käyttäjältä: Peku - 21.07.11 - klo: 20.54height=480]http://i5.aijaa.com/b/00840/6844718.jpg[/img][/URL]
Nythän auto on aivan erilainen (matala alu-runko)...
Miltä se näyttää ja mistä sen hankit.....  :wink:

RPH Ulvilan radalta teki muutokset... (Edelleenkin sokeripalat kiireen takia kuvissa...).



Maukkaasti pysyy pystyssä noilla M8 renkailla asfaltillakin...

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Peku - 21.07.11 - klo: 23.24
Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 21.07.11 - klo: 22.41
Lainaus käyttäjältä: Peku - 21.07.11 - klo: 20.54height=480]http://i5.aijaa.com/b/00840/6844718.jpg[/img][/URL]
Nythän auto on aivan erilainen (matala alu-runko)...
Miltä se näyttää ja mistä sen hankit.....  :wink:

RPH Ulvilan radalta teki muutokset... (Edelleenkin sokeripalat kiireen takia kuvissa...).

Kuvia, tahtoo lisää kuvia autosta!
Vaikka projekteja riittää muutenkin, niin tämänkin voisi joskus madaltaa...

Ville Vainio

Joo kuvat ja vinkit ois kivoja.
Eilen tuli ultimate kaverille ja itelle platiniumi, ja ois tarkotus ajella niillä asfaltilla jonkin verran, eli madallusta ja jäykennystä tarvis ruveta suunnitteleen.

Vakio välityksillä, 2S:llä, umpinainen suojakuori (overtray?) päällä, max. 10min ajoa niin telemetria näytti motin lämmöksi 72c   :D
Täytyy kait ostaa se tuplatuuletin hässäkkä + noparin ropelli, suosituksia millanen kandee panna moottorille?
Kestääkö noparissa jo oleva virtaliitin pyörittäää 3:a pientä ropellia vai rupeeko nopari pätkimään?

Muuten ensikokemus autosta on se vaan pirusti hauskempi kun 2WD.

Tarvii ruveta tekeen se tarranauha patentti siihen kartaanin ympärille kivien estämiseksi.
Saako sen ehjänä pois sen kartaanin suojan, jos ei irrota moottoria, ite otin irrottamatta ja tuli pieni lohkeema.
Kyosho Inferno MP9e


seeveerii

Lainaus käyttäjältä: jonu - 22.07.11 - klo: 17.17
Kannattaako tuommoista hankkia: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1331/products_id/19766/n/Traxxas-Cooling-Fan-Velineon-ESC jos hankkii 11,1v lipon? Ylikuumeneeko muuten?
Riippuu ajotavasta ja välityksistä tuo kuumentuminen. Suosittelen kyllä tuuletinta, mutta kannattaa koittaa lämpeneekö ajossasi nopeuden säädin. Kannattaa harkita myös moottoriin tuuletin-siili yhdistelmää, 3s lipolla moottori lämpenee ajossani, millä välityksillä vaan.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

velli76

Lainaus käyttäjältä: jonu - 22.07.11 - klo: 17.17
Kannattaako tuommoista hankkia: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1331/products_id/19766/n/Traxxas-Cooling-Fan-Velineon-ESC jos hankkii 11,1v lipon? Ylikuumeneeko muuten?

Itsellä on hiekkaisella radalla ollut vakiorenkaita pitävämmillä renkailla ennemminkin ongelmana moottorin kuumeneminen kuin nopeudensäätimin kuumeneminen, toki sekin lämpenee mutta ei yhtä paljon kuin moottori.

mamyllyn

Moi,
Nyt paukahti laakeri takaa p*skakasi.

Jos sulta löytyy osa 5119, niin haen sen pois PK-alueen läheltä ja tarjoan vielä kahvit laakerin hinnan lisäksi ;-) Ota yhteyttä YV:llä!

Ps. Kaupasta kun saa osaa vasta maanantaina  :embarrassed:

mamyllyn

Hello,

Laitetaanpa kysymys muille ennen Dremelin antoa auton osalle. Kun säädätte moottorin ja spurrin välisen etäisyyden ja kiristätte moottorin paikalle, niin alkaako tuo muovien sisällä oleva mutteri pyörimään tietyssä momentissa mukana?

Mulla se tekee niin, mutta avaimella siitä ei saa kiinni kun on piilossa...

jon.lindgren

Ei sen pitäisi pyöriä. KH:n pukissa tuokin on tehty paremmin.
Työnnä pieni ruuvari tai piikki väliin niin saat kiristettyä moottorin paikoilleen.

simpo

Joo eli olin ajamassa slashillä ja siitä meni spurrin ratas.
Vaihdoin sen ,sitten menin taas ajamaan ja kuului outoa raksutusta ja avasin uudelleen auton perän.
Sitten löysin vian ja korjasin.
Ja kun rupesin kasaamaan autoa takaisin niin oli jo niin kova vi****s päällä ja kasasin auton nopeasti.
Mutta en huomannutkaan että olin kasannut auton torx avaimilla, eli nyt on sitten ylimmistä ruuveista kulunut pinta eli enää ruuveja ei saa auki :angry:
Siis kuusiokolo avaimen muotoinen osa on ruuveista lähes pyöreä kun torx avaimet kuluttivat ne :embarrassed: :cry:

Nyt en tiedä että miten ruuvit saa irroitettua pois :cry: :cry: :cry: :embarrassed: :embarrassed:

Auttakaa mua!!!
VASEN!!! EI KU...

nnikkem

Mulla on jopa Torxit ottaneet paremmin joihinkin kuusiokoloihin...
Ettei ainakaan haitaksi ole olleet.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

simpo

Saiskos noita ruuveja millä keinoin irti?
VASEN!!! EI KU...

Ville Vainio

Jospa aukeis jollai torksilla kun menny kiinnikkin.
Tai jospa joju tuumanen avain kävisi, tai jos hyvillä pihdeillä koittasit.
Kyosho Inferno MP9e

topcat

Ja jos nuo edellä mainitut ei toimi niin sitten askartelet dremelillä uran ruuvin kantaan johon menee iso talttapää ruuvari.

Hade

#1846
Lainaus käyttäjältä: simpo - 25.07.11 - klo: 02.39
Saiskos noita ruuveja millä keinoin irti?
Kokeileppa tuota ainetta jota pari sivua aiemmin neuvottiin käyttämään pyöristeneihin ruuveihin.
http://www.rakennuskemia.fi/Default.aspx?PageId=83&WebSiteId=1&Category=2&CategoryType=3&PageNumber=2&ProductId=312
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

hukka

Täältä jälkiviisauksia huutelen:) kannattaa käyttää vain ja ainoastaan oikeita työkaluja ja mielellään laadukaita sellaisia. Välttyy monelta harmilta.

Jotenkin on alkanut useammasta ruuvi aiheisesta kirjoituksesta tuntumaan, että ne ruuvit vedetään niin kireelle, kuin ne vain suinkin menee. Tarkoitus olisi kuitenkin saada tulos, jossa ruuvi pysyy kiinni, mitään ei hajoa ja ruuvin saa edelleen auki. Se on usein aika kaukana siitä hampaat irvessä vääntämisestä.

Tuon kokoisen ruuvin pyöreeksi vääntäminen vaatii kohtuutonta voimaa väärilläkin työkaluilla.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

simpo

No oma mokani tuo oli :embarrassed:

No asiaan,eli mikä tuo dremell on siis jolla saisi ruuviin tehtyä ruuvimeisselille sopivat urat?

Tai onko mitä muita keinoja jolla saisi ruuviin urat meisselille?
VASEN!!! EI KU...

simpo

Onko se tällainen vehje se dremell?

VASEN!!! EI KU...

simpo

No voi vadelma! ei tullut kuvaa.
No onko se sellainen pieni puikula joka muistuttaa porakonetta?
VASEN!!! EI KU...

seeveerii

HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

hukka

Lainaus käyttäjältä: simpo - 25.07.11 - klo: 16.00
No oma mokani tuo oli :embarrassed:

No asiaan,eli mikä tuo dremell on siis jolla saisi ruuviin tehtyä ruuvimeisselille sopivat urat?

Tai onko mitä muita keinoja jolla saisi ruuviin urat meisselille?

Jos dremeliä ei ole, eikä tee mieli juuri nyt hankkia, eikä mikään muu tunnu auttavan -  voi juotinta (ja tässä tapauksessa myös kolvia) tai jotain muuta "hitsausvehjettä" käyttää. Juota joku vanha meisseli kiinni siihen ruuviin.
Voi olla että ei tartte paljon pyöritellä, kun muovit sulaa ruuvin ympäriltä, mutta tulee ne tappiot paljon dremeliä halvemmaksi. Tosin dremelillä on varmasti käyttöä jatkossakin tämän ja monen muun harrastuksen kanssa.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Sampo_4x4

Ompas pirullinen peli Lipo 3s akulla!!! Mielettömästi virtaaa. Keula pystyssä ja ympäri keulii viel kovassakin vauhdissa.... Sairaan Mageeeta  :laugh:
Ja viheltäää niiin iloisesti.... ja ehkä ihan hyvä et on vaaan 3900mAh.

Ville Vainio

mitkä välitykset paljonko lämpöjä?
Kyosho Inferno MP9e

Sampo_4x4

Lainaus käyttäjältä: Ville Vainio - 27.07.11 - klo: 06.30
mitkä välitykset paljonko lämpöjä?
18/54 ja lämpöä ihan liikaaa.

samp-pa

Rataa kiertäessä 3S:llä ja 13/52 välityksillä nousi vakiomoottorin lämmöt helposti yli 80C:n. Parhaimmillaan/pahimmillaan mittari näytti noin 90C, mutta silloin tuntui menokin vähän hiipuvan, onneksi ei pysyvästi. Olisikohan noparin ylilämpösuoja puuttunut peliin. Vakionoparin lämmöt oli 15-20 astetta moottoria matalammat.

Pitää varmaan hankkia moottorille jonkinlainen tuuletin/siili.

Ville Vainio

Kyosho Inferno MP9e

Sampo_4x4

Onko hyviä vinkkejä miten etupyörät saa pidettyä maassa 3s akulla??? Pitääkö ajaa ilman kuomua vai....??

sprawl

Kyllä se nokka maassa pysyy parhaiten liipasinta löysäämällä. Jonkunverran pystyy noparista riippuen säätämään lähdön voimakkuutta.

Joku kyseli lämpöjen lasku vinkkiä niin tuuletinsiili yhdistelmä esim sabelta maksaa 16e joka auttaa hyvin lämpöihin. Mutta toinen iso vaikuttaja on laakereiden ja renkaiden kunto.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk