Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

Ile__

Onhan tuo se jo noilla muutoksilla parempi kuin vanhempi versio rtr:änä.
Gigaset radiot on jo erittäin hyvä lisä alkuperäiseen verrattuna. Renkaat on paremmat, niiden iskareiden lisäksi.

Se jäi vielä mietyttämään, että toivottavasti tässä on edelleen teräksiset lautaspyörät ja pinjonit...

Edit: Viime viikolla Kärkkäiseltä ostamassani VE:ssäkin oli jo vanttiruuvi ohjauksessa



Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

kappas.. pieni mutta hyvä päivitys.

Jos nyt olisin ostamassa harjatonta kasia niin tämä race spec olisi juuri sitä mitä haluaisin itse
Kiitos 20 vuodesta!

nnikkem

Onko yhtään tietoa, milloin tuo Race Spec olisi tulossa myyntiin? Hinta kun olisi kiva tietää..
On vissiin kalliimpi mitä tämä nykyversio, kun parempia osia, mutta silti.  :tongue:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

perr

#213
Tuollainen tuli viikonloppuna kasailtua(TKI2e) :roll:.
Suurimpana erona TKI:hin: iskarit/taka iskaritorni, pohjalevy ilmeisesti sama kuin Race mallissa, ja muutamia CNC-nippeleitä.


ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

perr

#214
Ajattelin huoltaa/vaihtaa tuohon Ve:hen muutamia osia.
Autolla ajettu n.40-50 akullista(asvaltilla/hiekalla/lumella), joista osa 6S-sillä
Muuta en ole autosta saanut rikki kuin tukivarsien sarana tappeja 3-kpl ja takasiiven ja kierroksen nivel-vetareita olen vaihtanut.
Purkasin tänään takadiffin ja lautaspyörän puolen laakeri oli tullut tiensä päähän toinen puoli oli vielä ehyt, mutta samalla meni vaihtoon. Lautaspyörä ja pinjoni kuin uusia. Diffin sisällä olikin sitten kulumaa havaittavissa isommista rattaista oli kulunut ainesta n.1/4 pois(vaihdoin uusiin), ja pienemmissä selkeästi vähemmän(jätin paikoilleen). Kuluma oli kauttaaltaan tasaista, eikä mitään sen kummempaa löytynyt. Diffien vetokupeissa alkaa olla kulumaa n. 1-1,5mm(vetareista tullutta). Seuraavaksi sitten etu ja keskidiffi.
Mites muilla on Kyoshon RTR-mallit kestäneet??
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

perr

Ja tarina jatkuu...
Keski-diffissä oli kaikki ok.
Etupään diffissä oli sisäisesti kaikki ok, mutta lautaspyörästä oli yhden hampaan kulma lohjennut(kuvassa suht. ylhäällä).
Pinjoni sekä kaikki laakerit oli kunnossa(laakerit toki vaihdoin).
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Paaasia

Oon hankkimassa tollasta Inferno VE: tä ja tossa luin että lisää kestävyyttä jos lisää diffeihin niitä pikkurattaita. Oliskohan kellään kuvaa operaatiosta tai osais selittää tarkemmin siitä?
Jos on muita hyviä vinkkejä vielä niin otetaan mieluusti vastaan.
Caster EX-1 ja ZX-1

jekku

#217
Ensimmäinen kuva kahdella pikkurattaalla ja toinen neljällä. Eli tarvitset 2 pussia IF102 sekä 1 pussi 97001 Samalla kannattaa laittaa sisään diffiöljyt esim: eteen 5000 keskelle 7000 ja taakse 2000 jäykkyydet. Viskositeettien suhteen ei ole olemassa sitä ainoata oikeaa. Öljyjen jäykkyyksillä pystyy auton ominaisuuksia säätämään radan ja pidon mukaan mutta siihen tarvii olla jo enempi kokemusta..

Toiset käyttää keskellä jopa 50000 öljyä jolla saadaan enemmän nelivetoefektiä aikaan jne...
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Paaasia

Kiitoksia. Tämä valaisi paljon.  :laugh:
Caster EX-1 ja ZX-1

Hount

Tekeekö Kyosho vieläkin autoja vain kahdella diffirattaalla? Luulin että tuommoiset leikit olisi loppuneet jo aikaa sitten.

Toinen ihmetys on nuo pianolangasta väännetyt työntötangot ohjauksessa ja kaasussa.

- Hount

mikari

Uudessa ei ole enää pianolankaa.



Mun kokemuksen mukaan pikkurattaiden määrällä ei ole juurikaan merkitystä. Ehkä siksi niitä on nykyään vain 2 kpl. Muistelen että tehdaskuljettajat ovat ajaneet vain kahdella rattaalla säästääkseen painossa ja rotaatiomassassa.....

Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Tekee juuri näihin rtr-malleihin. Niillä pystyy siitä huolimatta ajamaan vaikkei diffeissä ole kuin kaksi pikku ratasta ja sinne helppoa ja halpaa lisätä ne myöhemmin jos tekee mieli.

Nuo pianolanka työntötangot on myös halpoja ja vaikka se ihmeelliseltä tuntuukin, niin myös käytössä toimivia. Ja nekin voi myöhemmin päivittää halvalla oikeiksi vanttiruuveiksi ohjauksen osalta ja hommata jarrulinkeiksi säädettävät :wink:

Edit: tämän sivun ylimmässä viestisähän näkee että ei ne kaikissa uusimmissa Kyosteissäkään ole enää pianolankaa :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

perr

Lainaus käyttäjältä: kappi - 11.03.11 - klo: 20.48
GT 2 sai muutaman uuden osan. Iskareista en vielä tiedä mitä tekisin? Jotenkin tuntuu vaan niin "napakalta" ihan noilla orginaaleillakin että liekö tarvetta tuhlata rahoja vaikka TRW yksnollavitosiin? Auto on uusi ja tuossa jäi pikkasen uutta (käyttämätöntä)  tavaraa yli............. mahtaisko noille olla käyttöä jollekulle :roll:



Ja tuosta näkee kun nimimerkki "kappi" on päivittänyt nuo osat...
Taitaa olla ohjauksessa tiitaaninen vanttiruuvi...
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

mikari

No jos hifistelyyn lähdetään niin Kyosholta lötyy myös diffin sisälle titaaniset akselit. Mulla on sellaset RRR:ssä, sama osa nimittäin  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Onko kellään vielä tietoa joko sitä uutta VE Race Specciä on saatavilla mistään päin maailmaa?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

nnikkem

Käsitykseni mukaan ainakin tässäkuussa pitäs julukasta.  :tongue:
Kuukausi sitten kysyin siltä yhdeltä Youtube käyttäjältä, joka laittaa noin tuotevideoita nettiin, että millon julkaistaa. Hänkin viittasi tämänkuun puolelle.
Ja Kyosho.com:istakin näkee, mitkä ovat uusia tuotteita ja VE RaceSpec on maaliskuun kohdalla..

Tosin ks. videoon oli myös joku toinen tyyppi laittanut, että Saksassa auto tulee myyntiin Huhtikuussa.  :huh:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Paaasia

Race spec tulee myyntiin 13.5.2011! Ainakin Kyosho.fi sivuilla lukee näin.
Caster EX-1 ja ZX-1

nnikkem

Perhana, suomeen vasta sillo...  En ole vielä löytäny mistään ks. autoa myynnissä
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

nnikkem

Tuossa artikkeli, Kyoshon uusista tuotteista VE RaceSpecin keskimääräinen(?) hinta näyttäisi olevan 429e
http://www.bigsquidrc.com/more-from-nuremberg-kyosho-booth/
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Paaasia

#229
Keskiviikkona autoa ja tarvikkeita tilailemaan. Ens viikolla sitten jos sais auton talliin. :)
Caster EX-1 ja ZX-1

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 15.03.11 - klo: 11.08
Onko kellään vielä tietoa joko sitä uutta VE Race Specciä on saatavilla mistään päin maailmaa?

Päivitystä tähän: Toukokuun puolessa välissä pitäis olla VE Race Spec omissa käsissä Kärkkäisen kautta...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

perr

Odottavan aika on pitkä :wink:.
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

mikari

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 12.04.11 - klo: 10.30
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 15.03.11 - klo: 11.08
Onko kellään vielä tietoa joko sitä uutta VE Race Specciä on saatavilla mistään päin maailmaa?

Päivitystä tähän: Toukokuun puolessa välissä pitäis olla VE Race Spec omissa käsissä Kärkkäisen kautta...

Noni, hyvä hyvä.. Eli valitsit sitten VE version, nitron sijaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Kyosho Inferno  VE  Race Spec

ihi

onkos kellään tietoo ja kokemusta kui "suuret"siis tehokkaat akut veehen vois laittaa ?

jekku

Lainaus käyttäjältä: jekku - 19.05.10 - klo: 15.52
25C purkuvirta riittää.Suosittelen kahta 2S akkua.Valinnanvaraa on 2S-lipoissa vaikka kuinka,kunhan mitat on kutakuinkin: 140x26x55 tai alle,niin kaksi 2S lipoa menee rinnakkain akkukoteloon.

Noiden mittojen puitteissa voi laittaa kapasiteetiltaan niin suuret akut kuin vain mahtuu akkukoteloon.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

jekku

#236
Race Spec nyt jo listalla: http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.30876&familj=FamInf7&BildLopNr=01
Hintana näytti olevan 503€
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Auron

Kävin kaupassa hypistelemässä tätä infernoa ja taitaa olla ihan pakko-ostos. :cheesy:

Ile__

Varmasti hyvä valinta RTR-autoksi. Radio on todella hyvin käteen sopiva, 4 pariston ansiosta kevytkin ja löytyy myös EPA-säädöt.

Olinko eka jolla on jo VE Race Spec? :roll:




Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

Kiitos 20 vuodesta!