Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Starttiboksi

Aloittaja tz_, 17.09.03 - klo: 10.34

Loikkaa

kuuluukos tossa boxissa olla pohjaa? http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=240

kun se akku on vaikeahko saada pysyyn siellä kun ei ole pohjaa... jos siihen ei kuulu täytyy varmaan tehdä jostain metallista se pohja :wink:

opa

Auttakaas miestä hädässä.

Omistan 2 Kyoshon landmaxia ja yhden usa-1:n. Tähän asti oon käynnistellyt niitä sellaisella startterilla, jolle otetaan virta auton akusta, mutta tämä on todettu vaikeaksi tavaksi ja boksi on nyt saatava.

Voisiko esim. tolla hobaon boksilla saada ainakin noi landmaxit käyntiin vai pitääkö ostaa joku Kyoshon oma vehje?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Jose.92

Hmm. Onko kellään mitään rakennus ohjeita?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Jose.92

Niin ja toimisiko jos laittaisin tuollaisen laatikon sisälle savagen roton ja siihen päähän kumi pyörän? Jaksaisiko pyörittää 15 motin tulille?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

MikaelY

#124
-

Jankka

Sabestako ostit? , no jokatapauksessa mulla on samanlainen setti ja hyvin on palvellut tähän asti.

Catiska

Noh, nyt pukkas ongelmaa. Ostin starttiboksin ja innolla kokeilemaan ensimmäisiä savuja Hyperini moottorista, mutta starttiboksin voima ei riittänyt. Ei jaksa pyöräyttää puristusten yli. No, pitää palauttaa tuo purkki, mutta mikä olisi markkinoiden vahvin starttiboksi? Voimaa näet tarvitaan, kun moottorina on nelari, ja sen puristukset on "hieman" kovemmat kuin näissä 2-t moottoreissa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

MarkoL

Vähän ohi aiheen mutta oletkos Brutales touhunut vielä 1:1 offi-pelien parissa vai meneekö vapaa-aika rc-autojen parissa? Meinaatko Hobaolla ajaa oikein kilpaakin?

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Noh, nyt pukkas ongelmaa. Ostin starttiboksin ja innolla kokeilemaan ensimmäisiä savuja Hyperini moottorista, mutta starttiboksin voima ei riittänyt. Ei jaksa pyöräyttää puristusten yli. No, pitää palauttaa tuo purkki, mutta mikä olisi markkinoiden vahvin starttiboksi? Voimaa näet tarvitaan, kun moottorina on nelari, ja sen puristukset on "hieman" kovemmat kuin näissä 2-t moottoreissa.


Hobaon isomoottorinen boksi on ainakin voimakas! :wink:

Catiska

No, onhan tuossa yksi aihio 1:1 Offi-autoja, mutta vaatis vähän töitä ja laiskottaa... Ei nyt vain ole ollut virtaa rakentaa sitä, kaikki osat olisi siihen valmiina uusia Boggereita myöten...

Varmaan ajan Hobaolla kilpaa, kerhokisoissa crossareita vastaan, tuskin muuta. Eipä tuolla moottorilla mihinkään muualle pääse ajamaan, näissä kun ei tunneta samanlaisia sääntöjä kuin crossipyörissä tai moottorikelkoissa, joissa isomoottorisilla nelareilla saa ajaa 2-t vehkeitä vastaan... Mutta, ei se minua haittaa, en osaa edes ajaa 8)

Kumpi noista Hobaon bokseista on isompi moottorinen?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

Toi olis kyllä hauska nähdä kerhokisoissa, nelari hobao!
Toivottavasti onnistuu.

Nelarit voi vielä joku kaunis päivä olla arkipäivää jos kaliforniassa toteutuu se, että 2-tahti kielto alkaa koskea myös Hobbytoimintaa. Silloin on ihan varmaa että nelareissa alkaa tapahtua. Hope so :)

Kehitys kehittyy

Catiska

Ei siellä itseasiassa ole 2-t kieltoa, vaan useimmat 2-t moottorit eivät vain läpäise saastevaatimuksia... Tuskin tulee ulottumaan näihin laitteisiin, koska säännöt on jo astuneet voimaan siellä, enkä ole kuullut niiden vaikuttaneen RC-puoleen mitenkään. Eikä nämä RC-nelarit mene juurikaan paremmin niistä määräyksistä läpi, ei nämä mitään EKO-moottoreita ole, siitä pitää huolen reipas voiteluöljyn määrä polttoaineessa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

asiasta on kuitenkin ollut siellä puhetta että 2-T kielto tulee
eikä tietenkään vielä koske harrastustamme mutta kuka tietää

Catiska

Noh, minulla on vain toisen käden tietoa... Luin asiata eilen Tekniikan Maailmasta, uusimmasta numerosta... Eli, en käy väittämään vastaan.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

No sitten varmaan pitää hyvinkin paikkaansa ettei tule sitä kieltoa...

Catiska

Siinä oli juttua Husqvarnan moottorisahasta. He ottivat käyttöön nerokkaan idean, jolla saadaan 2-t moottorin päästöt ja kulutuksen kuriin likimain ilmaiseksi, ilman liikkuvia osia tai elektroniikkaa... Siksi he ovat ainoa valmistaja, jonka moottorisahat alittaa Kalifornian nykyiset päästörajat, muiden 2-t moottorit moottorisahoissa ei pääse rajan alle. Sama määräys tulee Eurooppaan parion vuoden päästä, kuulemma. Tuosta päätellen 2-t moottorit ei ole kielletty, vaan on asetettu niin tiukat päästörajat, ettei useimmat moottorit alita sitä. Siitä tietty helposti leviää huhu, että 2-t moottorit on kielletty...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Catiska

Noh, liike mistä starttiboksin tilasin, lähetti minulle tilalle isolla moottorilla olevan starttiboksin, joskohan se jaksaisi pyörittää moottoria. Yritin akkuporakoneella, laittaen siihen kumikiekon. Ei onnistunut, ei saatu tarpeeksi pitoa siihen, kun ei pääse kunnolla ottamaan mistään tukea. Ei auta kuin odottaa sitä starttiboksia, olisi niin mukava päästä kuulemaan sen nelarin äänet ;-)
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

screed

olen eläny siinä käsityksessä, että tuo mun hyper starttiboksi on se isompi malli, mut nyt en ookkaa enää ihan varma.. virtaa sille antaa auton akku, jonka latasin just. en kuitenkaa saanu hyper 21 konetta sillä käyntiin. kun vauhtipyörän painaa rullaa vasten, boksin moottori ei jaksa pyöriä. jos painaa löysemmin, niin rulla vaan hankaa vauhtipyörää.. onkohan tuossa virran anto puolessa jotain häikkää, vai eikö tuo starttiboksi vaan jaksa vääntää?
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Olbe

Eihän se boksin rulla ota alustalevyyn kiinni ? Kyllä nyt pitäs jaksaa vääntää kone tulille !
Junnumestari 2007

Sami L

Kyllä silläkin (isolla) boksilla voi raja vastaan tulla, jos kone on kovin tiukka. Tulppaa sai löyhätä ja konetta kuumentaa ja silti lujilla oli. (7Ah lyijyakun kanssa)

nimim. kokemusta on
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

inferno mp777

Lainaus käyttäjältä: "screed"olen eläny siinä käsityksessä, että tuo mun hyper starttiboksi on se isompi malli, mut nyt en ookkaa enää ihan varma.. virtaa sille antaa auton akku, jonka latasin just. en kuitenkaa saanu hyper 21 konetta sillä käyntiin. kun vauhtipyörän painaa rullaa vasten, boksin moottori ei jaksa pyöriä. jos painaa löysemmin, niin rulla vaan hankaa vauhtipyörää.. onkohan tuossa virran anto puolessa jotain häikkää, vai eikö tuo starttiboksi vaan jaksa vääntää?

Löysääppä tulppaa, tai paremmin ota tulppa pois ja yritä sitten pyörittä.
Merkit kertoo vahvasti poltoaine lukosta...
MP 777 sp1 sp2 Axe Rossi Cmb rs 21pro Novarossi p5x m11-spectrum

screed

kiitokset vinkeistä.. täytyy koittaa huomenna uudemman kerran paremmalla ajalla. rulla ei ota alustalevyyn kiinni. täytyy koittaa ilman tulppaa pyöräyttää.. tuo kone on vain pari tankkia ajettu ja siinä on kyllä ihan järkyttävät puristukset.. ihmetellään siis huomenna uudestaan... ;)
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Sami L

Ilman tulppaa jos pyörität, niin koneeseen ei saa vahingossakaan joutua roskaa. Jos sillä on jo maassa ajettu, niin en suosita ilman tulppaa rullaamaan. Ota vain tulppa auki (auto kyljellään/katollaan) ja vemppaa vauhtipyörästä ees ja taas, jolloin polttoaine valuu rööristä ulos (mutta lika ei pääse koneeseen) ja nestelukko purkautuu.

Jos kone on vielä puhdas, ja sitä käytät boksilla ilman tulppaa, niin pidä rättiä röörin edessä, sieltä lentää muuten kivasti polttoainetta. Ja sehän ei tunnetusti ole terveyskamaa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

Ei se lähde ellet lämmitä sitä pataa kuumailmapuhaltimella muutamia kymmeniä sekunteja ensin. Silloin homma helpottuu huomattavasti ja säästät sitä pataasikin.. ei joudu kiertokanki niin koville eikä pyttysatsi.
Säästät myös itseäsi, investointi on aika pieni ja käyttö ei jää viimeiseksi kerraksi...

screed

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Ei se lähde ellet lämmitä sitä pataa kuumailmapuhaltimella muutamia kymmeniä sekunteja ensin. Silloin homma helpottuu huomattavasti ja säästät sitä pataasikin.. ei joudu kiertokanki niin koville eikä pyttysatsi.
Säästät myös itseäsi, investointi on aika pieni ja käyttö ei jää viimeiseksi kerraksi...

tottahan tontilta kuumailmapuhallin löytyy vakiona.. :D ( sitä se on kun asuu maalla.. ;) )
niin pitipä muuten sanoa, että nestelukkoa tuossa ei ole.. sen vaihtoehdon tarkistin ensimmäisenä.. kyllä näiden vehkeiden kans on pelattu ennenkin, mut tuo boksi on hiukan uus kapistus meikäläiselle.. eiköhän sekin viä tutuksi kuitenki tule.. :D
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Mika R

hyvä, no sitten ei pitäs olla ongelmaa..kunnon lämmitys ja tulppaa vähän auki, pikkasen ryypyä ja hehkua..ja bootti :D

tagatubos

Onko kellään tietoa mistä päin pääkaupunkiseutua vois saada noita sähkömoottoreita starttiboxiin?
Mulle tarjotaan pakettia, jonka mukana on toimimaton unistart 2000 (ilmeisen surullisen kuuluisa?) boxi. Nyt näyttää siltä, että tuo sähkömoottori on saanu siipeensä.. koska se jaksaa pyörähtää vain vajaan kierroksen ja sitten jumahtaa, vaikka tarjoan sille virtaa muuntajankin kautta.
Sähkömoottorin kyljessä on tarra, jossa lukee: rs- 775 vf. Tämä ilmeisesti kertoo, että kone on mallia 775?
Kaikki mikä pitää meteliä, kulkee kovaa ja haisee bensalle ON MIELEKÄSTÄ!

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "tagatubos"Onko kellään tietoa mistä päin pääkaupunkiseutua vois saada noita sähkömoottoreita starttiboxiin?
Mulle tarjotaan pakettia, jonka mukana on toimimaton unistart 2000 (ilmeisen surullisen kuuluisa?) boxi. Nyt näyttää siltä, että tuo sähkömoottori on saanu siipeensä.. koska se jaksaa pyörähtää vain vajaan kierroksen ja sitten jumahtaa, vaikka tarjoan sille virtaa muuntajankin kautta.
Sähkömoottorin kyljessä on tarra, jossa lukee: rs- 775 vf. Tämä ilmeisesti kertoo, että kone on mallia 775?
Jep. Luultavasti "Mabuchi rs- 775 vf"
Mulla oli Asson boxi yhesvälis ja siinä oli 750 tai 775 (en muista varmasti),
jouduin siihen vaihtamaan sen ja se löytyi Rc-pisteeltä (alkup. varaosa).

Jos et muuta keksi niin soita ja kysele/vertaile myyjän kanssa voisko
sellanen sopia sun omaan, se toki maksaa n.30e... :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Tounison

Lainaus käyttäjältä: "tagatubos"Onko kellään tietoa mistä päin pääkaupunkiseutua vois saada noita sähkömoottoreita starttiboxiin?
Mulle tarjotaan pakettia, jonka mukana on toimimaton unistart 2000 (ilmeisen surullisen kuuluisa?) boxi. Nyt näyttää siltä, että tuo sähkömoottori on saanu siipeensä.. koska se jaksaa pyörähtää vain vajaan kierroksen ja sitten jumahtaa, vaikka tarjoan sille virtaa muuntajankin kautta.
Sähkömoottorin kyljessä on tarra, jossa lukee: rs- 775 vf. Tämä ilmeisesti kertoo, että kone on mallia 775?
Hobbylinnassa taitaa olla hyllyssä tuommoinen, Turussa meinaan.
Hinta taisi olla n. 25 ekee

Mika R

Siis jos toin unistart 2000 on se sama radiosistemin (Crono) tekemä boksi, niin itsellä on ollut sellanen viime vuosisadalta asti ja se on minusta aivan helvetin hyvä. Surullisen kuuluisa ei ole ainakaan minun korviin kantaunut.. edes kiekkoa ei ole tarvinnut vaihtaa. Mabuchi 770/775 moottori lienee sisällä ja eiköhän sitä varaosana saa esim. Tieto-Nikkarista Stadista, kysy.