Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DEX210

Aloittaja Haze, 15.01.10 - klo: 15.36

mof

Ei se nyt ainakaan toivottamalta tapaukselta näytä:

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=76690

The 2WD class saw Hupo Honigl dominate first time out with his brand new Team Durango DEX210, taking the 4 rounds of qualifying on Saturday to take TQ - only for Tom Cockerill to take the final round on Sunday to ruin his perfect qualifying run.
Hupo managed to hold of serious pressure from Craig Collinson's DEX210 to win all three legs of the A final for the win

J.Hovi

Hupon auto keskimoottoriseksi tehtynä:


Renkaat on muuten jotkut Dboots-merkkiset.

ghhgtd

Renkaat taitaa olla nämä: http://www.rcdisco.com/part-info.php?partNo=DB1001RA Saattas olla ihan ok renkaat irtotavara radoilla.

Tää on melko kiinnostava auto, saattaisin hyvinkin ostaa tuupiksi, mutta sellainen löytyy jo eikä ole rahaa/tarvetta toiselle.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

J.Hovi

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 01.08.11 - klo: 22.47
Renkaat taitaa olla nämä: http://www.rcdisco.com/part-info.php?partNo=DB1001RA Saattas olla ihan ok renkaat irtotavara radoilla.

Eiköhän nuo renkaat ole ihan astroturffille/nurmikolle/sisäkrossiin tehdyt. Vaikea kuvitella että missään muualla toimisivat kovin hyvin. Alunperin kiinnostuin renkaista että jos olisivat olleet halvempia kuin minipinnit, mutta eivät näemmä sitten olleetkaan..

Traxxas_Topi

Vaikka juuri ostin Asson tuupin , niin silti vähän polttelisi :grin:
Milloinkahan tämä tulee myyntiin ?
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Soo

Luvattu syyskuuksi myyntiin, mutta näissä rc hommissa tulee aina muutama kuukausi lisää. :D
Eli realistisesti lokakuussa siis.

Ite vähän petyin, kun tekivät tollasen muovikipon, mutta kilpailu on kovaa 2wd kilpureissa, joten hinta ratkasee. Ois ollu mukava nähdä tuo auto hiilarilla ja työstetyilläosilla maustettuna, mutta varmaan ne optioina sitten tulee.

Hazard

Lainaus käyttäjältä: Soo - 03.08.11 - klo: 10.21
Luvattu syyskuuksi myyntiin, mutta näissä rc hommissa tulee aina muutama kuukausi lisää. :D
Eli realistisesti lokakuussa siis.

Ite vähän petyin, kun tekivät tollasen muovikipon, mutta kilpailu on kovaa 2wd kilpureissa, joten hinta ratkasee. Ois ollu mukava nähdä tuo auto hiilarilla ja työstetyilläosilla maustettuna, mutta varmaan ne optioina sitten tulee.

Eikö muka ole hyvä idea myydä ensin muovisena ja sitten toisen kerran kolminkertaisella hinnalla CF- alublingillä?

Janne A

Muoviosissa on paljon parempi kate, ainakin isoja määriä tehtäessä. Koneistaessa pitää tehdä aina sama homma ja se vie saman ajan. Tästä johtuen varmaan Durangon on lähtenyt muoviautolinjalle. Sillä voi pitää hinnat kurissa ja voi tehdä jopa vähän rahaakin.

Onhan toi auto tosi rujon näkönen nelivetoon verrattuna. Tämä pitäisi olla mielestäni DEX210R, jos ne meinaa tuoda sitten myöhemmin reilusti alu- ja hiilariosia tarjolle.

Spekulaatiota, spekulaatiota... :)

Haze

Jos nyt olen yhtään oikein ymmärtäny, niin tuupista tulee yksi versio. Eli ei tulisi R:ää ja Full Spec erikseen. Optiana sitten jotain bling blingiä.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Janne A


Poinas2

EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

J.Hovi

No nyt näyttäis olevan vähän tarkempaa dataa saatavilla: http://www.team-durango.com/race-cars/dex210/

Vaan kohtapa tuotakin ihmetystä pääsee silmäilemään ihan livenä :cool:.

ps. Mielenkiintoinen ratkaisu tuo taka-aurauksen (ja casterissa myös) säätö.

redman

Lainaus käyttäjältä: J.Hovi - 04.10.11 - klo: 18.17
No nyt näyttäis olevan vähän tarkempaa dataa saatavilla: http://www.team-durango.com/race-cars/dex210/

Vaan kohtapa tuotakin ihmetystä pääsee silmäilemään ihan livenä :cool:.

ps. Mielenkiintoinen ratkaisu tuo taka-aurauksen (ja casterissa myös) säätö.

caster & inline/trailing säädöt on ihan jees, ainakin kun tuossa asson keulassa piti kaikki palikat olla erikseen.
Tuossa säästyy varmasti myös ylimääräiseltä ruuvaamiselta.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

J.Hovi


J.Hovi

Pari kuvaa omasta deksteristä.
Rakensin keskimoottoriksi ainakin näin alkuunsa. Toimi Turussa pari viikkoa sitten loistavasti,  kuski vaan oli ihan jäässä niinkuin yleensä...

Oli muuten makea laite pistää nippuun, kun mitään kohtaa autossa ei tarvinnut paljoa ihmetellä. Kaiken lisäksi vaikuttaa kestävältä kiesiltä, kuten Durangolta toki odottaa sopii. Ohjaussysteemi on paras takavedossa vastaantullut tähänastisista näkemistäni.






Mikko L

Joko ootte kerenny ratasdiffiä ruuvailemaan paikoilleen? Ilmeisesti Asson hilut menee 1:1, ainakin kuuladiffin osalta, joten luulisi myös ratasmallin menevän.

Joillakin on ollut ongelmia kuuladiffin kanssa, tarkemmin C-prikan paikallaan pysymisessä. Itellä kanssa diffi tuntuu löystyvän itekseen, johtuuko juuri tuosta c-prikan irtoamisesta vai olenko toheloinut painelaakerin levyt väärin päin 50/ 50 mahkut että olisi oikein.
Old fart

Jonkka

Ite epäilin kans aluksi et diffi luistaa mut syyllinen löyty slipperistä.
Vaikka vetää kuinka kiinni ni luistaa.pari kertaa jo asetelman avannut eli kaiken pitäs olla oikein kasattu.padit meinaan vielä koittaa vaihtaa.
Asson ratasdiffiä pitää vissiin shimmaa aika tavalla et saa toimimaan.
Jared

redman

Lainaus käyttäjältä: Jonkka - 16.01.12 - klo: 15.46
Ite epäilin kans aluksi et diffi luistaa mut syyllinen löyty slipperistä.
Vaikka vetää kuinka kiinni ni luistaa.pari kertaa jo asetelman avannut eli kaiken pitäs olla oikein kasattu.padit meinaan vielä koittaa vaihtaa.
Asson ratasdiffiä pitää vissiin shimmaa aika tavalla et saa toimimaan.

Sama homma - oon vaihtanut Asson padit, ne menee heittämällä paikalleen ja toimii ok.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

PSo

Vähän OT, mutta onhan hyvännäköinen kiesi.
Looking for faster transponder...

J.Hovi

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 16.01.12 - klo: 15.34
Joko ootte kerenny ratasdiffiä ruuvailemaan paikoilleen? Ilmeisesti Asson hilut menee 1:1, ainakin kuuladiffin osalta, joten luulisi myös ratasmallin menevän.

Joillakin on ollut ongelmia kuuladiffin kanssa, tarkemmin C-prikan paikallaan pysymisessä. Itellä kanssa diffi tuntuu löystyvän itekseen, johtuuko juuri tuosta c-prikan irtoamisesta vai olenko toheloinut painelaakerin levyt väärin päin 50/ 50 mahkut että olisi oikein.

Sitten voisin kokeilla ratasdiffiä, jahka Durangolta sellainen tulee pihalle. Johan tuo on hinnoiteltu nettisivuilla, joten kai se sieltä parin kuukauden sisään tulee pihalle.
Ylipäätään ratasdiffin toiminnan suhteen olen kyllä aika skeptinen, paitsi tietty sisäkrossissa pitävällä pinnalla, mutta pitäähän se silti kokeilla (vaikka vain siksi että pääsee sitten ehkä sanomaan, että minähän sanoin ettei se toimi :wink:).

Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia diffin löystymisen kanssa, että ei se ainakaan tyyppivika ole.
Ensimmäisen kerran kasasin alkuperäisellä rasvalla kokeilumielessä (virhe.).
Kesti tasan yhden akullisen että diffirasvat katosivat diffistä, ja täten alkoi luistamaan.
Sen jälkeen kun vaihdoin kuulat keraamisiin ja diffirasvan asson punatekstiseen (silicone grease), ei ole ollut mitään ongelmaa. Ja yleensä tällä metodilla kasattu diffi kestää takatuupissa kauden verran herkkänä avaamatta.
Diffin jousi on tosin hieman liian löysä alunperin (parempaa etsitään..), jonka huomaa taas siitä että oikea kireys diffille löytyy käytännössä lähes täysin kiinni ruuvattuna.

Jos diffistä on C-prikka irronnut, niin ei sen kyllä luulisi sen jälkeen pitävän ollenkaan, eikä myöskään enää kiristyvän.

Lainaus käyttäjältä: redman - 16.01.12 - klo: 16.00
Sama homma - oon vaihtanut Asson padit, ne menee heittämällä paikalleen ja toimii ok.

Mä taas vahdoin X6:seen aikanaan Durangon padit. Makunsa kullakin.. :grin:

Lainaus käyttäjältä: PSo - 16.01.12 - klo: 16.09
Vähän OT, mutta onhan hyvännäköinen kiesi.

Joo, osaa ne gyntherit korin muotoilla. ...Tai jos tuota mun kiesiäni tarkoitit niin kiitosta vaan :cool:.

Koheltaja

Asso B4:ssa ja Blitz ESE:ssä ei ratasdiffi toiminut ulkona, takapää kirjoittaa ihan jatkuvasti ja joutuu ajamaan tosi herkällä sormella ettei spinnaa, varsinkin kovemmissa vauhdeissa ja mutkasta ulos lähtiessä. Vaihto kuuladiffiin niin takapito parani huomattavasti, sai runtata menemään kuin nelkulla eikä spinnaamisista tietoakaan.

Kylätason RC-kuski.

Jonkka

Nyt toimii loistavasti ku vaihto asson slipperi padit paikalle.
Durangon omat oli niin ohuet että alumiinilevyt pääsi puristumaan toisiaan vasten eikä slipperi kiristynyt riittävästi.

Ja loppuun vielä kuva omasta Dexistä
Jared

Mikko L

Diffi riipastu pihalle ja todettu, ettei lottoominen ole mun laji... Painelaakerin levyt oli väärin päin. Asiaa kun aloin tutkimaan niin totesin, ettei vika tällä kertaa löydy yksinomaan peilistä, sillä rakennusohjeissa ei tästä asiasta mainittu mitään. Jos taas tämä on "RC yleissivistykseen" kuuluva juttu niin opinpahan taas jotain uutta. Ja jos nyt vielä joku muu "sivistymätön" miettii mikä ero noissa painelaakerin levyissä on niin niiden sisäreikien halkaisijat ovat erisuuruiset ja pienempi kuuluu ulkopuolelle - vetarin puolelle.


Halkaisija on helppo todeta laittamalla levyt vaikka diffiruuviin jossa isompi kallistuu enemmän.



Jos joku haluaa keraamisen painelaakerin niin Xrayltä löytyy 100% sopiva, jopa levyissä on vastaavasti isompi ja pienempi sisäreikä. Osanro: 930238

Ja kuulemma durangon painelaakeria paikallaan pitävä c-lukkorengas on ruostumatontaterästä ja "väsyy" helposti. Tilalle voi laittaa xrayn vastaavan, joka on tehty jousiteräksestä, osanro: 966080

Muutoinkin tekee mieli kritisoida noita ohjeita! Ne on todella puutteelliset ja virheelliset. Toisaalta kuka noita ohjeita lukee, mutta kun kuitenkin jotku niitäkin tavaa kuin pappi raamattua niin saisihan ne olla nyt vaikka edes oikein. Toki ohjeläpyskä on hieno ja siinä on kauniita suuntaa antavia kuvia, mutta osaviittaukset ovat toisinaan pielessä, joistain osista ei mainita mitään ja erityisesti kaikki vinkit ja ohjeet säätöihin puuttuu. Missään ei esim mainita, että kun etuakselia siirtää eteen tai taakse tulisi c-palan ympärillä olevia neljää prikkaa siirtää vastaavasti c-palan puolelta toiselle. Toki tämä on "luonnollista" mutta ei kaikki sitä tiedä...

"Puutteista" huolimatta auto on kyllä ensikokemusten perusteella hyvä, itse kanssa kasasin keskimoottoriseksi neljällä rattaalla.
Old fart

largo

Mun autossa oli slipperin akseli 0.6mm liian pitkä. Se esti että slipperin alumiini levyt ei puristunut yhteen saakka vaikka ei ollut spurria välissä. Shimmasin ensin koko paketin 0.5mm ulospäin, mutta sitten spurri otti kiinni suoja koteloon. purin akselin pois ja lyhemsin sen. Nyt saa slipperin kiinni saakka.

Janne A


Mikko L

Oma kikotin ja kun ei jaksa ratassuojaa aina irroitella niin tein pienen modin, jotta suojan saa pitää lähes aina paikallaan ja taas toisaalta nostaja ei ala säätämään hammasvälystä...

Old fart

Mikko L

Sattu olemaan asson vakaajia pakissa ja siitä se ajatus sitten lähti.
Old fart

Iku

Alkaa pieni epätoivo kalvaa mieltä, eli onko muilla puuttunut osia paketista? Multa puuttuu ainakin ohjauksen laakerit, shimmit ja ne pallopääruuvit tms.(pivot ball c-type).
Vaikuttaa siltä, että puuttuu yksi a-pussin pienemmistä pusseista.

Poinas2

Virtuaalisesti kun ei sulle voi niitä osia taikoa, niin ei kun yhteyttä myyjään ja sieltä sitten tarvittavat osat puuttuvien tilalle.  :wink:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 17.01.12 - klo: 17.21
Sattu olemaan asson vakaajia pakissa ja siitä se ajatus sitten lähti.
Ja kisojen jälkeenkin vakaaja on edelleen kiinni, tuntuisi toimivan.
Old fart