Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista

Aloittaja rc-kinggi, 23.10.03 - klo: 22.38

Gorexx

Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"Otankss mä ne kaikki irtisiel takaant..? jätänkö sinne mitää ? paitsi kiertokannen?

Irrotat ensin sen muovisen kuoren ja sen sisällä olevan starttinarukelan (4 ruuvia). Sen jälkeen irrotat metallisen takalevyn (4 ruuvia). Viimeiseksi "turbon turbiinin", jonka tappi menee kiertokangen alalenkin läpi ja jossa on yksisuuntalaakeri kiinni.
Nyt aukosta näkyy siis kampiakseli ja kiertokanki.
Seuraavaksi asetat paikalleen sen vakiomallisen takakannen ja sen päälle boost-levyn. Ne neljällä ruuvilla kiinni. Pakkauksessa oleva nippa asetetaan lohkossa olevan ruuvin tilalle tiivisteen kanssa ja letku nipasta boost-levyn nippaan.
Siinä se.

Sami L

Itselläkin vielä tuli muutos:
Koneeksi tulee tuo Sirion 3porttinen perusmalli, joka muuten on Timpalla alennuksessa.

Nyt on kaikki kaupat sovittu ja noutoa / tilailua vaille valmista. Kuvia on sitten luvassa! Sähköt saan (vasta) 22.1., mutta enköhän pysy nahoissani siihen asti.
(Paljon mahdollista että en pysy ja alan ratustaa Infernon sähköjä irti.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

HVoltage

Onpas se kiva nähdä että krossi topicissa alkaa "kuhista" näin "kevään" kynnyksellä :wink:

Tätä lisää...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Niko

LainaaHobaon osien määrä on kenties suurimpia, mutta asiakkaana toimituksia seuranneena voisin väittää että tilaustiheys myös harvimpia.

Tilaan kerralla paljon ja jos joku kertaa käy niin, että jokin osa loppuu niin korjaan asian aina seuraavassa tilauksessa kuten tähänkin asti. Hätätilanteessa osa otetaan autosarjasta. Muistan myös kun siivet ja kytkin osat loppuivat ja se otti ennen kaikkea minua itseäni päähän kun joku osa loppuu. Siksi tuolloin seuraavassa tilauksessa korjasin tilanteen siten että ko. osia on vieläkin. Viime vuonna en voinut tehdä riittävän usein tilauksia johtuen TIEDÄT KYLLÄ MISTÄ. Tilauksen tekeminen kun ei ole niin yksinkertainen juttu. Tilauksen tekeminen vie paljon aikaa ja sitäkin enemmän menee aikaa kun käy läpi varastoa, mitä tarvitaan.

Lainaasillä tarkoituksenani oli vain tuoda esille asia, että mielestäni Xrayn useampi maahantuoja

Tietääkseni Xraylla on kyllä vain yksi virallinen maahantuoja, eli Dantom Oy.

LainaaMikäli viime kesää katsoo, se mikä minua eniten risoi oli aikataulun pitämättömyys. Tämä on osittain riippummattomista syistä, mutta mikäli minulle kerrotaan että osat tulevat kahden viikon kuluttua, oletan niiden olevan kahden viikon kuluttua perillä, eikä joskus puolentoista kuukauden päästä.

Kerroin vain sen mitä minulle oli kerrottu. HoBaon toimitusajat pitenivät viime vuonna yskinkertaisesta syystä. HoBao valmistaa nykyisin paljon tavaraa ja heillä on kiire. HoBao tekee osia ym kamaa esimerkiksi Kyosholle ja muutamalle muulle firmalle. Ennen HoBaolta tavara lähti 2 päivän kuluessa rahojen saapumisesta, mutta nyt 30 päivän sisällä rahojen saapumisesta. Kerran kävi myös niin, että TNT hukkasi jossain Saksassa yhden laatikon, jonka vuoksi muita laatikoitakaan ei voitu minulle toimittaa. Tämä taas pidensi toimitusaikaa luvattoman paljon.
Myös muilla firmoilla on useinkin pitkiä toimitusaikoja. Esimerkkinä mainittakoon kun tilasin Xray Raycerin, jonka piti olla minulla 2-3 viikon sisällä, mutta tulikin minulle noin 3 kk päästä.

LainaaTällöin olisin voinut varautua tilanteeseen ja hankkia osat muualta, kuten Jalakselta.

Enpä ymmärrä mikä sinua esti alkujaan ostamasta tavaroita Iso Hepalta, jos siellä kerran oli hyllyssä. Et kuitenkaan tilannut tavaroita etukäteen minultakaan.

LainaaXraysta ostopäätöstä pähkäillessäni mietin myös sitä, että postikulut Tampereelta ovat helposti jopa pienemmät kuin bensakulut Raisio - Kaarina välillä.

Kaarinassakin on posti.

LainaaViime kesänä pyysin useasti tuomaan joitain osia radalle, mutta arvon herra unohti palikat kotiin vaikka puhelusta oli vain vartti aikaa.

Sen verran näsäviisastelen, että jos olet soittanut minulle 15 min ennen kuin tulin radalle, olin jo matkalla, sillä matkani radalle kestää selkeästi enemmän kuin 15 min. Myönnän kyllä olleeni toisinaan hajamielinen, enkä muista tätä kyseistä tilannetta. Jätin myös Turkuun varaosapakin, jossa oli tärkeimmät ja välttämättömimmät varaosat. Lisää osia oli ja on edelleenkin saatavilla Salosta Heinosen Jarilta. Toivottavasti muutkin myyjät tekisivät niin vastaavassa tilanteessa, että jättäisivät pakin, että osia saa edes jotenkin vaikka itse myyjä on poissa. Halusin tällä osoittaa, että en jätä asiaa kuin koira pask**nsa kun lähdin armeijaan, sillä olen ihan oikeasti tässä hommassa täysillä mukana. Ja jatkossa vielä enemmän.

LainaaOstaessani autoa sain kuulla kommentteja "se on todella hyvin huollettu" yms Herra Asiantuntijalta.

En kyllä muista sanoneeni, että auto olisi ollut missään huippukunnossa. Kertoihan sen jo auton "ajettu" hintakin. Muistan kyllä sanoneeni, että autolla oli paljon ajettu ja osia oli vaihdettu kun siihen oli tarvetta. Et myöskään tehnyt kauppaa minun kanssani, vaan auton omistajan ja kauppanteko hetkellä varmasti kyllä näit mitä olit ostamassa!!! Halusit tuolloin saada halvalla auton. Käytetty auto kun on käytetty auto ja sillä siisti. Auto oli todellakin halpa ja hintansa arvoinen. Mukana oli kuiten CNC ohjauspalatkin.

LainaaKauden mittaan siihen tuli vaihdettua kuitenkin hyvin paljon osia kulumisen takia.

En valitettavasti ole nähnyt vielä polttiskrossiautoa, joka ei kulu. Myös kaikilla muilla merkeillä on heikoimmat kohtansa. Myönnän sen että Hyper 7 autossa on osia jotka kuluvat turhan nopeasti. Mainittakoon vakio ackemanlevy, jonka voi vaihta 5 eurolla CNC jyrsittyyn versioon, joka ei kulu läheskään niin nopeasti. 5 eurolla ei tosin muihin merkeihin saa juuri mitään. Ihmettelen kyllä miksi vastaavassa mittakaavassa ei ole tullut vastaavia valituksia muilta kokeneemmilta kuskeilta. Ehkä siksi, että he tietävät, että myös muun merkkiset autot kuluvat.

LainaaJa etuvetoakselit olivat täydellinen pettymys myös. Pari loikkaa ja ne olivat niin vääntyneet että raahasivat c-palaan kiinni. Yllättäen toisen suoristuksen jälkeen alkoivat pysyä kutakuinkin suorana.

Kyllä silloin on jossain muussakin vikaa, kuin pelkissä vetoakseleissa. Kenties Jyrkkälän radan isot takahyppyrit ovat syynä? Harmi sinänsä kun minä ja muutamat muut pidämme takahyndistä. Minä en kylläkään ole rikkonut siellä ainuttakaan osaa. Toivottavasti ensi kesänä takahyndät tehdään sitten helpommiksi niin ne sujuvat vähemmän ajaneiltakin paremmin. Tiedän kyllä että etuvetoakselin saa vääntymään, mutta selostuksesi kuulostaa melko kärjistetyltä. Varsinkin kun itse ajoin viime kesänä armeijasta huolimatta noin 50 litraa eikä yhtään vetoakselia vääntynyt, paitsi yksi etukardaani koska rungon jäykistimen ruuvi oli löystynyt ja hyndästä alastullessa isku väänsi runkoa sen verran, että kardaani taipui hieman. Ei tosin häirinnyt menoa.


Muistuttaisin myös, koska olen HoBaon maahantuoja ja omaan kohtuu hyvät välit HoBaolle, niin minulla ja kuten myös Josella on mahdollisuus ehdottaa HoBaolle parannuksia. Muutamat pikkuparannukset kun ovat Suomesta peräisin. Tätä mahdollisuutta ei monellakaan muulla merkillä ole.

LainaaRuoho on kuitenkin aina vihreämpää aidan toisella puolella.

Tämä on mielestä varsin pätevä syy vaihtaa auto ja ymmärrän sen, sillä HoBaon uutuudenviehätys taitaa olla jo unohtunut monella. On se myös kiva nähdä radalla muitakin autoja ja nähdä onko niissä sitten niin suuria hehkuttamisen arvoisia eroja. Haluan vain toivottaa onnea ja menetystä Xrayn kanssa. Toivottavasti saat siitä sitä parempaa vastinetta rahoillesi mitä ehkä et HoBaosta saanut.

Lainaauuden Hobaon markkinoilletulo näytti viivästyvän huomattavasti siitä mitä "tahot" tälläkin foorumilla alunperin antoivat ymmärtää. Yhdessä vaiheessa oli jo kova hype että ensimmäinen julkinen "Hyper8" olisi ollut Kaarinassa näytillä jo ennen lumien tuloa, viimeistään ennen kevättä..

Uuden HoBaon tiimoilta on ollut vähän liian paljon turhaa huhumyllyä. Osa siitä on kotoisin ameriikan maalta OFNA:lta osa muualta. Autohan alkujaan sanottiin tulevan myyntiin keväällä 2005. Tämä pitää paikkansa edelleen. Lokakuussa sain Viiksmalta vähän väärää tietoa joka sai minut innostumaan vähän turhan paljon (olen henkilökohtaisesti aivan housut sekaisin uuden auton tulemisen kanssa). Viiksma kun sanoi minulle "varmana" tietona, että Jose oli hehkuttanut uuden auton tulevan myyntiin marraskuussa ja oli käynyt sitä jo Italiassa testaamassakin. Ainakaan tieto ei pitänyt paikkaansa, että auto olisi tullut marraskuussa. Toisesta väitteestä en tiedä, eikä niistä varmaankaan saa sen enempää kertoakkaan. En tiedä toden peräisyydestä, että oliko Jose todellakin näin sanonut, mutta Viiksma näin minulle vakuutti. USA:ssa vallitsee vieläkin sellainen tieto, että auto tulisi myyntiin helmi- /maaliskuussa. Se kun ei pidä paikkaansa. Alkuperäinen markkinoilletuloaika kun on HoBaolta annettu touko-/kesäkuuksi.

HoBao otti minuun viimeksi tänään yhteyttä ja kertoi auton kuitenkin tulevan myyntiin hieman aiemmin. He kertoivat myös uuden auton tilanteesta ja pyysivät minua välittämään tietoa kaikille teille, että HoBao tekee tällä hetkellä autoon uutta tankkia, keksidiffiä/housingia ja vastariboksia. Myös tottakai uudessa autossa on uusi kori. He myös pyysivät minua kertomaan, että hyvää kannattaa odottaa ja tämä odotus palkitaan :-)

EDIT: Korjansin kirjoitusvirheen.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Miksi Suomessakin ei voi olla tälläistä rataa? TAHTOO :-)



Huom. siis sisärata kyseessä
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

kc67

Joo ja se sisärata tänne Ouluun kun teillä "Etelän harakoilla " on ajokelit näköjään 365 vrk/vuosi :lol:
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

copter

On se kiva että keskustelua käydään, mutta jos nyt jätettäisiin tämä kinastelu tästä ketjusta pois. En ota sen enempää kantaa Nikon toimituksiin armeijan aikana, mutta sen voin sanoa että tämän kaltainen kinastelu ei ainakaan johda yhtään mihinkään. Jokaisella on varmastikin oma mielipiteensä asiasta ja myöskin oikeus siihen.

Jatketaan keskustelua vaikka tuosta makeasta baanasta jonka Niko tänne laittoi. ;)

Hount

Pääseekö minnekkään enää ajelemaan?

Tuskin lunta on missään radalla, mutta missä kunnossa ne radat on? voiko esimerkiksi jyrkkälässä ajaa vielä?
Autoa joutu putsaamaan ja pitkään, muttta haitanneeko tuo.

-Hount

Niko

Lainaus käyttäjältä: "Hount"Pääseekö minnekkään enää ajelemaan?

Tuskin lunta on missään radalla, mutta missä kunnossa ne radat on? voiko esimerkiksi jyrkkälässä ajaa vielä?
Putsaamaan joutuu ja pitkään, muttta haitanneeko tuo.

-Hount

Lauantaina yritetään ajaa :-)
Jos on vähän pakkasta ja pinta hieman jäässä on ajokeli mitä parhain  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Jani Lindqvist

Furulundin korokesysteemi hiukan huonossa jamassa, tainnut käydä pikku myrsky siellä..  Harmi


kc67

Toi kallistettu mutka ois ilman tota shikaania tosi "siisti"..mutta jos auto karkaa lapasesta niin se menee pitkälle metsään  :shock:
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Sami L

Siinä näyttäisi olevan aita. Nostajan mukava lähteä tuonne pöpelikköön, tiedä mitä Ruotsin metsistä auton lisäksi löytyy...
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

kc67

Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Niko

Toi kuva antaa vähän väärän kuvan ko nurkasta. On meinaan aika iso tuo alue. Katsokaa neo-buggyn sivuilta videoita. Aika katsomisen arvoisia sellaisia.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

rc-kinggi

Tossa hobaon takalevyssä tai siis siinä paketissä missä tulee takalevy ja boosti ,, niin onko se kumilangan tapainen punainen pikku lenkki mikä ja mihin se tulee? onko sillä väliä joss sitä ei laita? jos laittaa kiinni vain sen takalevyn eikä boostia?

*HOKE*

Se taitaapi olla tiiviste siihen takalevyn ja boostin kannen väliin.
En nyt just muista kun siitä on vähän aikaa ku purin ton toisen koneeni.
Mutta jokatapauksessa se on tiivisterengas.

Tom Byron

Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"Tossa hobaon takalevyssä tai siis siinä paketissä missä tulee takalevy ja boosti ,, niin onko se kumilangan tapainen punainen pikku lenkki mikä ja mihin se tulee? onko sillä väliä joss sitä ei laita? jos laittaa kiinni vain sen takalevyn eikä boostia?
Se on o-rengas. Onko siihen takalevyyn tehty ura sille, jos niin ni laita se siihen.

ropsan

Genesis 46 Suomesta. Tietääkö kukaan?????
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "ropsan"Genesis 46 Suomesta. Tietääkö kukaan?????
Ei saa,mutta miten se liittyy 1/8 crosseihin?

blenheim

ropsan, huhuja on liikkunut, että jälleenmyyjä on löytynyt suomeenkin. Mutta enempää en tiedä. Jälleenmyyjä itse kommentoikoot asiaa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "blenheim"ropsan, huhuja on liikkunut, että jälleenmyyjä on löytynyt suomeenkin. Mutta enempää en tiedä. Jälleenmyyjä itse kommentoikoot asiaa.
Heissan!
Tuleva jälleenmyyjä nyt sitten kommentoi. (En halua mainostaa, vastaan vaan kysymykseen)
Eli,  Cen Racingin Genesis .46 on tulossa suomeen! Saapuunee meille näillä näkyminen kahden (2)viikon sisällä varastoon.
Eli jälleenmyyjä on Suomeenkiin löytynyt.  :)


Tuukka

Jarruista voisi keskustella hieman. Miten olette säätäneet tahtoen tai tahtomatta jarrunne? Meillä on jarrut säädetty passiivimoodiin eli ne on säädetty sellaiseksi, että mahdollisimman tasapainoinen, mutta kuitenkin etupäätä painottaen ja tarvittaessa lukkiutuvat. Eli helpot jarruttaa, kun auto ei lähde lapasista (siis menee suoraan). Mites teillä?

Tulee ainakin pari muuta tapaa mieleen. Yksi on tehdä takapainotteiset jarrut, jolloin voi käyttää käsijarrun lailla. Tai sitten hyödyntää radion "ABS" toimintaa, mutta siinäkin tietty voi tehdä nämä painotukset etu- ja takapään välillä. Kai voi sitä tehdä pehmeät jarrutkin eli tahalleen lukkiutumattomat tankojen pehmennyksillä ja/tai säädöillä.

Ja vielä jos ajatuksella hullutellaan, niin itse kun oikealla autolla ajaa, niin voi talvikelillä saada autoon lisää pitoa kurviin, kun painaa vasurilla jarrua kun polkee oikealla kaasua. Voisiko tästä olla hyötyä krossissa? vai toimiiko tämä sama idea näillä jarruilla ollenkaan? Pitäisi vissiin olla pyörissä jarrut. Toinen juttu on tietty miten sen toteuttaisi. No kunhan ajattelin ääneen.

Matias V

Itselläni oli kesällä jarrut siten, että sai kaikki pyörät vedettyä lukkoon ihan täysin. Siksi minulla oli siis 2+2 jarrut.

Kesällä täytyy kokeille jotain muuta 1+2 tai 2+1 jarruja.

Mites muut?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

driver

mulla on 1+1 jarrut ja laitettu silleen että auton eturenkaat lukkiutuvat lujasti ja takapäässä jarrut on silleen että ne menevät melkein lukkoon :!:
CEN | RB | FUTABA |

Tuukka

Oikeastaan Matias se ei täysin ole kiinni jarrulevyjen määrästä, koska jos servossa on potkua, niin yhdelläkin levyllä kyllä pysähtyy. Tällöinkin voi jarrut olla etu / taka / tasapainossa. Mutta ymmärrän vastauksesi niin että pyrit tasapainoon?

Matias V

Eli siis laitoin niin että saan kaikki fillarit lukkoon.
Voisi kokeilla sitä, että saisi takafillarit lukkoon ja edessä pyörisi vielä. Silloin voisi jopa ohjata vielä.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Tuukka

Siinä Matias ei vaan voi vaan joutuu ohjaamaan. Tätä lievää suurempaa yliohjautuvuutta tietysti voi käyttää hyödyksi.

Matias V

Tuukka, Ensi kesäksi on tarkoitus ajaa lasikuitulevyillä.
Ne kun ovat kevyemmät ja niissä ei tarvitse kitkapintoja.

Ovat siis kokeilemisen arvoiset.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Tuukka

Löytyy pakista. Ei pitäisi turvota kosteudesta ja pitoa riittää.