Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

5R

#1320
Nyt sain alu idlerin käsiini ja pitäis alkaa asentamaan ,mutta miten tuo homma onnistuu.Eli otetaanko vetarit pois asentamisen ajaksi?Ja pitäisikö loota lähteä pois kun avaa pohjasta ja shock towerista ruuvit pois?Ja miten vetarit saa pois? 

Traxxas Rustler MM 5700

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: 5R - 23.07.07 - klo: 16.38
Nyt sain alu idlerin käsiini ja pitäis alkaa asentamaan ,mutta miten tuo homma onnistuu.Eli otetaanko vetarit pois asentamisen ajaksi?Ja pitäisikö loota lähteä pois kun avaa pohjasta ja shock towerista ruuvit pois?Ja miten vetarit saa pois?
Juurikin niin, kaikki mainitsemasi osat irti.
Vetareissa on pieni kuusiokoloruuvi (Menee vetarin läpi) joka pitää vetaria sisäpäästä paikallaan.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

5R

Nyt spurri pitäisi saada pois ,kun ei yhtä ruuvia pääse avamaan.Eli miten tuo tapahtuu? :huh:
Traxxas Rustler MM 5700

Janezki

Se neljän millin nylocmutteri vaan auki mikä puristaa sitä slipperin jousta siinä akselin päässä.

5R

Ei se vaan aukene.Pitäikö sen lähteä tavallisesti pyörittämällä?
Traxxas Rustler MM 5700

Janezki

#1325
Se voi olla hieman tiukka aukaistava, mutta kyllä se auki lähtee. Pidä spurrista kiinni ettei se pyöri mukana.

edit:
Moottoriahan ei välttämättä tarvitse ruuvata irti että laatikon saa auki. Vetarit pois ja kaikki ruuvit vaan laatikon vasemmalta puolelta auki (huom. ruuvien koko ja paikat!) ja motti jää oikeaan puoliskoon kiinni.
Kun aukaiset laatikon, huomioi ohuet prikat jotka ovat main gearin ja idlerin akselilla.
Muovinen idleri pois, siitä laakerit alumiiniseen ja alu-idleri paikoilleen.
Kasaus suoritetaan sitten perinteisesti päinvastaisessa järjestyksessä kuin purku.  :smiley:

5R

#1326
Pitääkö vetarit
ottaa pois ennenkuin loota lähtee irti? 

EDIT: Sain lootan irti :smiley:
Traxxas Rustler MM 5700

Gerbiili

Se räjäytyskuva on aika hyödyllinen.......... :wink:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

R5

Onko muuten nykyisen Stampeden ja Rustelrin vakionopareista mihinkään? Meinaan kun elektorinen härveli ainakin Traxxasin sivujen mukaan näyttäisi olevan?
Rustler XL5 med Titan 12T :E

Taski

Lainaus käyttäjältä: R5 - 24.07.07 - klo: 21.07
Onko muuten nykyisen Stampeden ja Rustelrin vakionopareista mihinkään? Meinaan kun elektorinen härveli ainakin Traxxasin sivujen mukaan näyttäisi olevan?
kyä se kuulopuheitten mukaan kestää _ainakin_ semmosta kunnollista 15 lankasta ihan hyvin
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

5R

Onko rustlerin vakiomoottorin kiinnitysruuvit liian pitkät mamba max moottorille?
Traxxas Rustler MM 5700

Gerbiili

Kokeilemalla selviää.. Pyörität moottori kädessä ja sitten VAROVASTI kokeilet pyörittää moottoria kädellä sen akselista.. Sitten jos ottaa kiinni niin lyhyempää tilalle.. :grin:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Janezki

Lainaus käyttäjältä: 5R - 24.07.07 - klo: 22.51
Onko rustlerin vakiomoottorin kiinnitysruuvit liian pitkät mamba max moottorille?
On. Ei toinna edes kokeilla.
Sitäpaitsi ne ruuvit kiertyvät tietääkseni suoraan käämeihin jos ne ovat liian pitkät, joten kone on pilalla kertalaakista.
Jos nyt en ihan omiani muista, niin luin jossain sopivaksi ruuvien "uppoumaksi" kannuun 3mm.

Taski

Tuleekos mambassa omat kiinnitysruuvit mukana, vai pitääkö alkaa heti jostakin etsimään?
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

tapsa92

- Tapsa

Janezki

Jahans, VXL versiot ovat näköjään toimituksessa.
Kohta varmaan saapi noiden varaosiakin...

Taski

onkos noiden tehosta / laadusta vielä minkäänlaista tietoa? meinaan onko kannattavampaa odotella tuota vaiko ostaa mamba spedeen tai rustleriin?
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Janezki

Eipä taida kukaan olla vielä noita uusia malleja testaamaan päässyt. Olisi kyllä kiva nähdä sarjavalmisteisen VXL:n ja esim. Mambatun version testi/vertailu.
VXL:n Velineon moottorihan tarjoaa 3500 kierrosta voltille ja vakiovälityksinä (pinion/spur) on ymmärtääkseni Rustlerissa 25/83 ja Stampedessa 19/86.
Omassa Rustlerissa tällä hetkellä välitykset 18/86 ja kolmikennoisella lipolla kyytiä saa reilu 73km/h - en uskalla ajatellakkaan paljonko tuo kelaisi noilla VXL:ään tarjolla olevilla 31/76 välityksillä...

historia

Se ois aika kyytiä  :grin: iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tumps.
(Täysillä päin seinää)
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

5R

Vetarit ei meinaa lähteä mitenkään pois,kohta avain jo sileenä :cry:
Traxxas Rustler MM 5700

tapsa92

Vika työkaluissa mitä käytät tai ruuveissa. Hommaappas kunnon kuusiokolo ruuvarit :smiley:
- Tapsa

5R

Mistä saisi hyvän avaimen millä saisi vetarien kuusikolon auki?
Traxxas Rustler MM 5700

tapsa92

Monistakin liikkeistä. Katso esim. Jp-Nitroracingin sivuilta tms.
- Tapsa

5R

Mikä olisi sopivan kokoinen?
Traxxas Rustler MM 5700

Janezki

1.5mm on tuo vetarien kuusiokolo.
Jos on päässyt "nylppääntymään" se ruuvin kolo, niin kannattaa kokeilla siihen 1/16 tuuman avainta.

5R

Itsellä on 1\16 tuuman avain ja lyö tyhjää.Pitää varmaan laittaa tilaukseen 1,5 millin avain sitte.
Traxxas Rustler MM 5700

Duster1

Lainaus käyttäjältä: 5R - 27.07.07 - klo: 11.32
Itsellä on 1\16 tuuman avain ja lyö tyhjää.Pitää varmaan laittaa tilaukseen 1,5 millin avain sitte.

Paljon matikka?
Axial SCX 10 TR

Janezki

Ei siitä 1.5 millisestäkään sitten ole apua, kun 1/16 tuumainen on isompi (1.5875mm)

5R

#1348
Mikälie ajatuskatkos tullu kirjoittaessa,tietysti toisinpäin.
Duster1: 9

P.S miten laakerit saa pois idler gearista?
Traxxas Rustler MM 5700

Janezki

Työntämällä sitä toiselta puolelta laakerin sisäreunasta esim. talttapäisellä meisselillä ulos. Vastakkaisilta puolilta vuorotellen kun sitä tökkii, niin pitäisi kohta luiskahtaa pihalle.