Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

samperi

joo kiitti :smiley:  pitää sanoo kaverille ja ehdottaa.
team associated 18B rtr + rpm leveämpi puskuri, mt:een renkaat ja itse tehty alum. etuiskaritorni.

hannu_s

Vetarit tilasin lauantaina, nyt jo tuli. Pieni testiajo ja jo "vähän" kärsineet diffin rattaat mureni lopullisesti. Eikun uusi VXL:n diffi sisuskaluineen tiluuseen, reilulla 8e selvisi, kiitos halvan dollarin :angel: Nyt vois kokeilla jotain sitkeää diffirasvaa että ei ala sama rumba alusta.

Tuo takatukivarsien sovitus eteen alkoi mietityttämään, ehkäpä vois tilata parin joutessaan ja kokeilla joskus.....

On pyörinyt mielessä tulevina rokkiksina myös akselivälin pidennys ja etupään Castor kulman radikaali pienennys
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

m@sse

Viimeinkin hobbypeoplen tilaus tuli! Vajaan akullisen ehdin tuossa ajamaankin. Ei mitenkään erityisen tehokkaalta tuntunut, lienee akut vähän nukuksissa (viime kesänä käytetty viimeksi) :)

Autona siis Bandit, Mambana 5700 ja väleiksi laitoin 16/87 nyt alkuun. Varaa pidentää 18/78 saakka..
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

HMS77

Noni, ensimmäinen ajokerta Stampedella takana..
Kaahauksen tulos: Haljennut ohjausservon kotelo ja vääntynyt iskarinvarsi.. :cry:
Tuon ohjausservon voinee yrittää ehjätä hetipitiliimalla, mutta iskarin joutunee tilaamaan uuden..

Mikähän muuten mahtoi autolle tulla, kun olin ajellut jotain 5 minuuttia, niin auto vaan pysähtyi, ei reagoinu mihinkään ja sitten kun reagoi, niin vauhtia oli tuplaten ekaan ajokertaan??? Voisko olla että noparin ohjelmointi meni jotenkin väärin, mutta jokatapauksessa tuon blackoutin jälkeen auto alkoi kulkemaan kuin vimmattu..
Kauaa siitä vauhdista ei tosin kerenny nauttimaan..

Jos tuo servon liimaus ei onnistu, niin mitäs kannattaa ottaa tilalle? Alkuperäinen Traxxasin servo on vissiin ihan jees?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

raxu

Koita liimalla sitä servoa, se joko kestää tai ei kestä.  :azn:

Itsellä vääntyi myös iskarin metallivarsi mutta suoristin se ja toiminut melko hyvin, ei voi tietenkään täysin suoraan verrata mutta ajamaan pääsee kuitenkin

SepiMies

Lainaus käyttäjältä: hannu_s - 29.07.08 - klo: 22.12
Nyt vois kokeilla jotain sitkeää diffirasvaa että ei ala sama rumba alusta.

Itse tumppasin vxl stampeden diffin täyteen (pursui ulos) asson 300K WT diffi"öljyä". Tuloksena "lukkoperä" mikä kuitenkin antaa lopulta myöten (kun stopissa pitää toista rengasta paikoillaan, toinen ottaa kierroksia hitaasti kohti huippukierroksia). Ainuttakaan vetaria ei ole mennyt, joten voisin suositella. Pysyy jopa kohtuullisesti diffin sisällä.

PS. Semmosesta vanhasta 5ml "lääkeruiskusta" saa oivan "rasvaprässin" sillä tuo "öljy" ei enää valu ulos purkista...
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

HMS77

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 31.07.08 - klo: 13.15
Mikähän muuten mahtoi autolle tulla, kun olin ajellut jotain 5 minuuttia, niin auto vaan pysähtyi, ei reagoinu mihinkään ja sitten kun reagoi, niin vauhtia oli tuplaten ekaan ajokertaan??? Voisko olla että noparin ohjelmointi meni jotenkin väärin, mutta jokatapauksessa tuon blackoutin jälkeen auto alkoi kulkemaan kuin vimmattu..

Itse itseäni lainaten..

Tais löytyä syy tuohon "blackoutiin"..
Ilmeisesti tuo nerokas "EZ-set"-nappi jumittuu pohjaan joskus ja auto alkaa rullaamaan niitä eri moodeja läpi.
Se minkä takia se teki sen yhtäkkiä kesken ajon, on mysteeri..
Milläs tuota nappia vois herkistellä, ei varmaan mitään öljyä voi tuonne kuitenkaan lorauttaa?

Kannattasiko tuosta muuten tehdä Toweriin jonkinlaista reklamaatiota, kun uuden auton noparin nappi jää heti pohjaan..?  :huh:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

samperi

paljoako menee vakiona? ja mistä kannattais ostaa?hobby peoplesta vai hobby linnasta vai rc sabesta  mistä hyvä tavallinen laturi?ja mistä hyvä 7,4v NiMh akku semmoinen jolla saa ajaa kauan? :huh:Pitäis saada aika halvalla.
team associated 18B rtr + rpm leveämpi puskuri, mt:een renkaat ja itse tehty alum. etuiskaritorni.

Juhaz

Voihan sitä kysya että saisko uutta tilalle, mutta niitä nappeja ei saa ruhjoa koska ei kestä sellasta menoa pitkään.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Janezki

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 31.07.08 - klo: 14.51
...
Kannattasiko tuosta muuten tehdä Toweriin jonkinlaista reklamaatiota, kun uuden auton noparin nappi jää heti pohjaan..?  :huh:
Tunnettu vika, eikäpä se Toweri tuolle mitään voi.
Korjausvaihtoehtoina noparin aukaisu ja napin reiän isontaminen tai silikonisprayn suihkaus namikkaan.

hannu_s

Diffin osat löytyi itseltä ja eiku testaamaan pienennettyä caster kulmaa, kääntyy nyt paremmin pitävällä alustalla, ei puske. Niin ja nyt säädin alustan niin että tukivarret on suorassa, etujouset piti lyhentää että sai täysin suoraksi.

Aika kakkaalaatua nuo tersävetarit, toinen jo katkes eikä ollut lukkoa perässä, ihan perus kakkaringin pyöritystä pitävällä alustalla ja POKS :azn: Tilasin jo uuden palikan niin täytyy vain toivoa etä oli maanantai versio.

Ehkä se sittenkin on saavutettu se mitä virittämisellä haetaan, eli ei kestä akullistakaan ehjänä :grin:

Moottorin vois vielä päivittää ja siinäpä se tekniikan puolesta, alustan jalostamiseen vois keskittyä sitten.
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 31.07.08 - klo: 16.31
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 31.07.08 - klo: 14.51
...
Kannattasiko tuosta muuten tehdä Toweriin jonkinlaista reklamaatiota, kun uuden auton noparin nappi jää heti pohjaan..?  :huh:
Tunnettu vika, eikäpä se Toweri tuolle mitään voi.
Korjausvaihtoehtoina noparin aukaisu ja napin reiän isontaminen tai silikonisprayn suihkaus namikkaan.

Joo kiitos. Silkkarispray ei auttanu, mutta tuo reiän isontaminen auttoi merkittävästi. Kumman ahtaaks ovat sen tehneet jo tehtaalla.
Noparin sisällä oli itellä halkasijaltaan reilun sentin mittainen O-rengastiiviste, enkä kertakaikkiaan keksiny missä se oli, kun en avatessa sitä tajunnu kattoa joten jätin pois. Tuskin vaarallista kun nopari ei muutenkaan ole roiskeenkestävä..

Asiasta kukkaruukkuun..
Tämän auton ostajille tiedoksi asia josta on tietääkseni puhuttu täällä aiemminkin, mutta nyt huomasin sitten ihan omakohtasesti..
Eli auton ruuvien vastakierteistä 99% on muovia, joten ne ei kestä todellakaan hampaat irvessä kiristystä, auto päivän vanha ja kaksi kierrettä jo nylpätty.. :angry:
Tuo tosin pätee varmaan suurimpaan osaan muovirunkoisista autoista.
Mietin vaan että minkä hemmetin takia niitä vastakierteitä ei ole tehty niin että reiän sisällä olis metalliholkki jossa on kierteet..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Penguin

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 01.08.08 - klo: 11.49
Noparin sisällä oli itellä halkasijaltaan reilun sentin mittainen O-rengastiiviste, enkä kertakaikkiaan keksiny missä se oli, kun en avatessa sitä tajunnu kattoa joten jätin pois. Tuskin vaarallista kun nopari ei muutenkaan ole roiskeenkestävä..

Sen O-renkaan tehtävä on pitää ne noparin kaksi piirilevyä irti toisistaan.

Lainaa
Eli auton ruuvien vastakierteistä 99% on muovia, joten ne ei kestä todellakaan hampaat irvessä kiristystä, auto päivän vanha ja kaksi kierrettä jo nylpätty.. :angry:
Tuo tosin pätee varmaan suurimpaan osaan muovirunkoisista autoista.
Mietin vaan että minkä hemmetin takia niitä vastakierteitä ei ole tehty niin että reiän sisällä olis metalliholkki jossa on kierteet..

Itse olen laittanut niihin reikiin pikaliimaa aina välillä, niin reiästä saa taas tiukemman ja ruuvit pysyvät paikallaan. Kokemusta on siitäkin, että laitetaan sinne kierteellinen metalliholkki ja mielestäni se on lopulta hankalampi, kun holkki alkaa pyöriä tyhjää muovissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Duster1

Ja jos jokaikinen reikä olis holkitettu niin auto maksais enemmän.

Halvalla ei hyvää saa ja piste.

Mitä tulee noihin muovireikien nyplääntymiseen niin ainakin Hong Norissa ja Hobaossa kestää muovi, mutta sehän onkin sitä laatua :wink:
Axial SCX 10 TR

Habaku

Jep, tukivarsista iskarin kiinnityksestä menee helposti jenkat. Ite poraan reiät läpi ja mutteri varmistus, niin siinäpä se. Muualta ei ole vielä korkannu kierteet.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

HMS77

Pitääpä laittaa pieni videonpätkä toisen ajopäivän touhuista. On kyllä kahteen päivään mahtunu niin monenmoista ettei uskois että auto tuli postissa vasta eilen..
Ekan päivän ajothan päätty tosiaa tuon ohjausservon ja iskarin tuhoon.
No, ne on nyt kunnossa, mutta toisen ajopäivän jälkeen esim. keulinta"rauta" on kolmesta kohtaa poikki, täysin korjauskelvoton.
Tuon lisäks vasen takarengas irtos 2 kertaa tän päivän aikana, enkä tajua mistä johtui toinen kerta, kun ekan kerran jälkeen oli vääntävinäni rengaspultin niin tiukkaan kuin vaan uskaltaa vääntää..

Mutta tässä siis renkaan irtoaminen nro 1:

http://www.youtube.com/watch?v=1QAPB4XrHu0

Eka olin aivan varma että noni, nyt sieltä katkes/murtu joku tukivarsi, tms. Helpotus oli suuri kun huomas että pulttihan se sieltä oli lentäny huitsin kankkuun.
Kattellaan mitä huomenna saadaan aikaseks.. :roll:
Tällä tuhovauhdilla alkaa käydä kohtuu kalliiks tämäki harrastus.. :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Penguin

Ainakin tuossa vasemman puolen takarenkaan kiinnityksessä saisi olla vasenkätinen kierre, niin renkaan pyöriminen kiristäisi mutteria, eikä löysäisi sitä. Kiinni on kuitenkin pysynyt, kun laittaa vähän ruuvilukitetta kierteisiin.

Vaihdoin Rustler VXL:ään Big Boret iskareiksi, mutta jäin ihmettelemään, että millaiset jouset niihin pitäisi oikeasti olla. Mukana tulleet ylä- ja alapään jousilautaset ovat noin millin liian pienet, joten otin lautaset vanhoista Ultra Shockeista, vaikka yläpään lautanen onkin vähän väljä tuon Big Boren ympärille. Ne pienemmät lautaset vaikuttivat kuitenkin siltä, että jousi ei pysy paikallaan niiden avulla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Habaku

Nyt ois rusty noparin kiinnitystä vaille testiä. Yllättävän paljon piti touhuta, et sai kaiken kohilleen noille takatukivarsille
mitkä on nyt edessäkin. Nyt pitäs kuitenki olla kokeilemisen arvosesti nipussa.

Taas pari kuvaa otin, jos ketään sattuu kiinnostamaan.





Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

SepiMies

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 01.08.08 - klo: 20.42

Mutta tässä siis renkaan irtoaminen nro 1:

http://www.youtube.com/watch?v=1QAPB4XrHu0

Tulipa tässä mieleen, että tuossa kun on ilmassa aikaa, niin ensi kerralla tempaise jarru täysille ilmassa. "Ohjaa" keulan kivasti alas ja putoaa paremmassa asennossa :grin:.

Itseäkin vaivaa tuo pulttien pysymättömyys. Akselit ovat hievenen liika lyhyet, eikä pultin lukko-osuus ota kunnolla kiinni. Noh toivottavasti nyt lukitteella pysyisi.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Habaku

Joo, akullisen kävin asfaltilla rustyä koittamassa. Yllättävän hyvin pystyi ajamaan kun tottui vaan tuohon parempaan pitoon.
Pikkasen autoa alas ja jäykemmät öljyt iskareihin niin mukava auto asfaltillakin.

Moottorina on gm 4,5T, noppari speed passion gt 1.1 ja 2s lipoilla virtaa koneeseen. Ja kulkuakin riittävästi, ainakin vielä :wink:

Ei vaan ole viteo kuvaus vermeitä, ois kyllä kiva pistää ihan faktaakin tuosta tekeleestä, mut eipä tässä vaiheessa mahollista :undecided:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

HMS77

Lainaus käyttäjältä: SepiMies - 02.08.08 - klo: 21.48
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 01.08.08 - klo: 20.42

Mutta tässä siis renkaan irtoaminen nro 1:

http://www.youtube.com/watch?v=1QAPB4XrHu0

Tulipa tässä mieleen, että tuossa kun on ilmassa aikaa, niin ensi kerralla tempaise jarru täysille ilmassa. "Ohjaa" keulan kivasti alas ja putoaa paremmassa asennossa :grin:.

Itseäkin vaivaa tuo pulttien pysymättömyys. Akselit ovat hievenen liika lyhyet, eikä pultin lukko-osuus ota kunnolla kiinni. Noh toivottavasti nyt lukitteella pysyisi.

No joo, tuo on tiedossa, mutta nuo hienommat autonhallintakikat on vielä vähän hakusassa. Kaikki keskittyminen kun menee vielä melkein siihen että saa pidettyä tuon paholaisen edes käsissä jotenkuten, saati sitten että alkaa ilmassa kikkailemaan jarrulla ja kaasulla.. :grin:
Tuossakin olis riittäny varmaan vaan että olis päästäny kaasusta just ennen hyppyä.
Vaihdoin muuten tuohon vasempaan takarenkaaseen ihan erillisen kunnon lukkoprikan ja lukkopultin, nyt pysyy niin hyvin ettei saa auki enää.. :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Slugi

#2691
Mikähän on moottorissa tai sen hiilissä/kollektorissa?

Olen nyt noin 10-15 akullista ajanut tuolla monsterilla ja pari päivää sitten oli koko auto hiukan hyydyksissä molemmilla akuilla, no tässä parin päivän sisällä tyhjensin akut ja latasin pienemmällä virralla täyteen sekä asensin takarenkaisiin kuulikset...

Tänään ajelin taas akullisen ja auto toimikin moitteetta ja entiset tehot olivat palanneet jostain syystä, mutta kuitenkin kun akku alkoi lähestyä loppua niin auto pysähtyi siihen eikä ole sen jälkeen täydellä akullakaan liikkunut(ohjaus kuitenkin toimii moitteetta ja rivakasti)
Profiileja koitin vaihtaa ja resetoida sekä akun liitin oli noin puoli tuntia irti, mikään ei auttanut kunnes sitten kun napautin ruuvimeisselin kahvalla moottorin kylkeen kevyesti niin auto kulki taas metrin pari kunnes taas pysähtyi, tästä seurauksena ajattelin syyn olevan moottorissa..

Voiko tuolle itse tehdä jotain vai onko ostettava uusi? Ja mikähän tuohon moottoriin tuli? Tyhjentymässä ollut akkuko tuon aiheutti?

Edit:
Kävin äsken irroittamassa motin ja koitin 7.5v muuntajalla, kone täytyy auttaa käyntiin pyöräyttämällä pinjonista mutta kyllä se näytti pyörivän kun ensin lähti...

Laitoin koneen takaisin autoon ja koitin niin se toimi taas samalla huonolla teholla kun pari päivää sitten ja nopari ei ole säädetty 50% harjoittelumoodiin...

Kumpaakos veikkaatte hajonneeksi? Nopari vai motti
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

partajeesus

jos kyseessä on xl-5 malli niin veikkaan moottoria.
on nuo titanit aika helppoja hajoamaan varsinkin jos vakio 19 pinjonilla ajaa.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Slugi

#2693
Juurikin se XL-5nen löytyy... ja titanin 12t ja vakio pinjoni myös
Eli mitään korjaustoimenpiteitä ei ole?
Mikä olis hyvä motti minkä tuo nopari vielä kestää jos täytyy ostaa uusi?

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO97412
Onko samantasoinen?
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Juhaz

Kannattaa ostaa harjaton niin saat enemmän tehoa ja hauskempi kun kulke kovaa.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Slugi

Sitten on kuitenkin ostettava noparikin ja sitten olisi jo kannattanut ostaa se vxl malli alunperin:)
Koitan nyt tällä rahatilanteella saada sen kuntoon mahdollisimman halvalla joten olisiko tuo nosram edes yhtä hyvä kuin tuo titan?
Ja nuo vauhdit mitä tossa toimivana oli riittää kyllä mainiosti tuohon mun maastorataan;)
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

partajeesus

jos tuo nosrami on 540 kokoinen moottori niin ei käy.
xl-5 nopari kestää 540 kokoisen 15 lankaisen ja 550 kokoisen 12 lankaisen.

yleensä suositellaan vielä pitämään parin langan "turvaväli" eli jos nopari kestää 15 lankaisen niin käyttää 17 lankaista mottia.
pinjonin kannattaa sitten taas olla kaksi hammasta pienempi kuin koneen lankamäärä.
eli jos laitat 17 lankaisen koneen niin siihen sitten 15 hampainen pinjoni.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

tomppa82

#2697
Niin tuota, tuossa XL-5-mallissahan on vakiona 12-lankainen, 550-sarjan kone. Mutta toisaaltahan kunnolliset, "aftermarket"-kisakoneet on aikalailla eri luokkaa tehojen puolesta, kuin RTR-settien alkuperäiskoneet...

Tuo aiemmin mainittu Vision nyt ei ole mikään huippulaadukas kisakone, mutta jo senkin takia kannattaa se jättää laittamatta XL-5-noparin perään, että se on 12-lankainen...

Partajeesus: 1:10-kokoisiin autoihin se tarkoitettu on, eli 540-kokoa...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Penguin

Se alkuperäinen titan on tosiaan heikko kestämään. Meillä on Stampede XL-5:ssä nykyisin 12-lankainen LRP Big Block, joka on 650 kokoa. Sen jälkeen kun tuo vaihdettiin on koneen lämpeneminenkin ollut historiaa. Löytyy esim.: http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=PS-4001
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 05.08.08 - klo: 10.07
Meillä on Stampede XL-5:ssä nykyisin 12-lankainen LRP Big Block, joka on 650 kokoa.

Kuis hyvin Spede kulkee Big Blockilla?
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja