Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Fillarimies

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 24.11.08 - klo: 21.14
Lainaus käyttäjältä: Fillarimies - 24.11.08 - klo: 18.20
Niin no siis tuohon tulee ne kevennysreiät ja onhan tuohon moottoriin väliä kuitenki sen 3-4cm että kait se ilma kiertää sitte ihan hyvin. Jos ei kierrä niin jäähytystä tekemään :p

Tee kerralla suuret kevennys reiät, sillä ilma ei mielellään pakkaudu pienistä rei'istä läpi. Yritin samaa, mutta lopulta kavensin suojaa niin että se on vain diffikotelon kohdalla, eikä leveämmällä. Lämpeneminen loppui siihen.
Joo.. Pitää ensin kattoa että lämpeneekö se sidewinder niin kovasti sitten kun ostan sen. :grin:

Mutta tuo nyt on vaan väliaikaisesti tuossa, toivotaan ainakin :mrgreen:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

nnikkem

Mikäs tässä nyt on!?! Olen aentamassa velineon settiä Stamppaani, ja nopari ei mähdukkaan noparin paikalle? Sivunupit menee yli, eikä osu kohdalleen? Minulle ei ole myyjä sanonut, että pitää se vaihtaa, enkä ole edes kuullut tuosta, että pitää vaihta? nopeasti vastaukset, olisi hieman kiirus!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

scylla


Laitoin YV,tä

Se on täysin normaalia, että uuden noparin hankkiessa se ei välttämättä sovi vanhalle noparin alustalle. VXL-3 noparille sopivia alustoja saa esimerkiksi sabesta.

Qazu

Jos ei käy ruuvit kohdalleen ruuvaa joku muovipala siihen ja kiinnitä nopari siihen
a) kangastarralla (jotain vahvaa esim. 3M)
b) kaksipuolisella teipillä
c) nippusiteellä
d) tarraklemmari (toimii vähän nippuside / metallinen klemmari)

Itse pilkoin tietokonekotelon suojalevystä sellaisen ja porasin vain reiät kohdalleenö. Aluksi oli siinä kiinni kaksipuolisella teipillä, mutta eilen laitoin noparin sitten kahvinsuodatinpussin sisään ja pyöräytin tarraklemmarila kiinni.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

nnikkem

Lainaus käyttäjältä: qazu - 25.11.08 - klo: 15.04
Jos ei käy ruuvit kohdalleen ruuvaa joku muovipala siihen ja kiinnitä nopari siihen
a) kangastarralla (jotain vahvaa esim. 3M)
b) kaksipuolisella teipillä
c) nippusiteellä
d) tarralenkillä (toimii vähän nippuside / klemmari)


Hyvä idea! Nippusiteitä onneksi löytyy, mutta käykö pahvi muovin sijasta? Muovia saakin ehti, että mistä sitä voisi ottaa...
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Qazu

Lainaus käyttäjältä: thorak - 25.11.08 - klo: 15.05
Hyvä idea! Nippusiteitä onneksi löytyy, mutta käykö pahvi muovin sijasta? Muovia saakin ehti, että mistä sitä voisi ottaa...
Pahvi varmaan kestää sen yhden ajon tai kaksi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

nnikkem

No hyvä! varmaan kolmekkin, kun pitää se hidas sisäänajo tehdä. Katson sitten mistä muovia saa. Kiitos!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Qazu

Lainaus käyttäjältä: thorak - 25.11.08 - klo: 15.08
No hyvä! varmaan kolmekkin, kun pitää se hidas sisäänajo tehdä. Katson sitten mistä muovia saa. Kiitos!
Hmmh, pitikös harjaton motti ajaa sisään? Ilmeisesti harjallinen pitää ainakin. :) Itselläni kyllä ollu "nappi pohjaan" -meininki ainakin harjattomien osalta. :D
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

nallepuh

Ei tarvitse kun ei ole kuluvia hiiliharjoja.

apt93

Mikä ois paras moottori mikä toi xl-5 nopari kestäis? Kertokaa myös hintalaatusuhteiltaan parhaita.

RCl

Lainaus käyttäjältä: apt93 - 25.11.08 - klo: 16.27
Mikä ois paras moottori mikä toi xl-5 nopari kestäis? Kertokaa myös hintalaatusuhteiltaan parhaita.

toi noparinhan kestää 540 kokoluokan koneesta 15T ja 550 kokoluokan koneesta 12T, eli siinä ainakin ääripäät.
traxxas stampede|X-ray T2 `007


nnikkem

Muten mikä on vikana, jos Stampede (VXL) ei kule, jos noaprissa palaa punainen valo, ajan siin NimH akulla? Olen saanut hyvin tietoja "Scyllalta", kuutelin hänen neuvojaan, ja luin ohjeen, mutta auto ei liiku? Renkaat vain kääntyy. Mitä säädöksiä pitäisi ohjaimessa tehdä? Pitäisikö se Nutral nappi ohjaimen ylä osassa olla 50/50 tmv? Ja olsiko mitään suomenkielisiä sivuja, missä kerrottaisiiin tuosta noparista, kun ei äitikään kaikkia sanoja tunnista?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

raxu

Pitäisikö nopari ohjelmoida..? Onhan johdot oikein kytketty.

scylla


Se kuitenkin toimi aluksi mutta löi "lipo cut offia" päälle nimh akulla ajettaessa koska siinä oli se toiminto päällä.
Ei siis noparissa silloin mitään vikaa, ainoastaan lievä "käyttövirhe"

Sitten yhtäkkiä se ei toimi ollenkaan? Mitä siinä välissä tapahtui?

Akussa virtaa?
Kaikki piuhat kiinni?

Ei kai se nyt vaan kuitenkin ottanut kosteutta kun sitä ulkona testasit? Toivottavasti ei..

nnikkem

Ei ottanut kosteutta ulkona ajaessa. Motista nopsuun menevät johdot ovat oikeilla paikoilla, ja vastaan ottiimeen n´menvät johdot ovat myös oikeilla paikoilla. Akun olen ladannut aikaisemmin, virtaa on. Mikäs se nyt voisi olla ongelmana, kun ei aja ilma cutt offia?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

SepiMies

No niin no VXL peden manuaalissa seisoo seuraavaa "Solid Red: VXL-3s power on light. Low-Voltage Detection is OFF (NiCad/NiMH setting)". Eli ihan normaalisti virrat päällä, Low-Voltage detection pois päältä (kannattaa pitääkkin näin, muuten täydelläkin akulla ajo tyssää parin minuutin sisään NiMH akulla).

Eli uskoisin myös vian olevan nopsun kalibroinnissa. Ohjain 50/50 tai 70/30 ja throttle trim nollille. Ja sitten suomennettuna kopioituna VXL peden manuaalista:

1. Kytke täyteen ladattu akku.
2. Laita lähetin (ohjain) päälle (kaasu neutraalilla)
3. Paina ja pidä pohjassa Ez-Set nappia. Ledi muuttuu ensin vihreäksi ja sitten punaiseksi. Päästä nappi ylös.
4. Ledin vilahtaessa kerran punaista, kaasu pohjaan ja pidä pohjassa.
5. Ledin vilahtaessa kaksi kertaa, täysin jarrulle ja pidä jarrulla.
6. Ledin vilahtaessa vihreää on kalibrointi valmis.

Ja sitten vielä linkkejä:
peden ohje, sivulla 19 noparin kalibroinnista.
video aiheesta
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poor


nnikkem

#3498
Ohjelmoin noparin. Tilasin myös Sabesta VXL 3s noparin alusta, toivottavasti löytyy. Ja johtoa vastariin, koska vakiona ei riitä. Taitaa tuo johdon lyhyys johtua siitä, että nopsu on banditista. Sitten, kun tulisi sitä kettinkiä, voisi tehrä lumiketjut, että liikkus nyt, kun lunta pyryttää.

EDIT: Siis en tajua tuota! Ohjelmoin noparin, ja se välkyttää edelleen noita punaisia? Siiten siinähän piti, kun on ohjelmoinu, niin laittaa vihreäälle, niin ajo on vähänaikaa taas kunnontehoilla, mutta laskee taas tehot? Ajoin vielä, mutta auto ei lähde heti liikkeelle, ja välisä ei ollenkaan, vaikka kaasua painaa? Meilläkään kun ei kukaan englantia osaa... Olisiko helpointa, jos nyt olisi Lipo akku? Muutenkin motti kuumeni 19 hampaisella?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

scylla


Tuo englannin kieli on kyllä erittäin tarpeellinen tässä harrastuksessa. Elkomaisilta nettifoorumeiltakin saa niin paljon hyödyllistä tietoa ja kaikkien laitteiden manuaalitkin on pääsääntöisesti englannin kielisiä.

Sitten siihen ongelmaasi:

Sinulla on lipo akkua suojeleva järjestelmä käytössä, joka katkaisee menon kun akun jännite laskee tietyn arvon alapuolelle. Vxl-3 tekee sen niin, että se aluksi rajoittaa moottorin virransaantia ja auto ei enää kulje kunnolla ja sen jälkeen katkaisee menon kokonaan.

Miten kytket tämän toiminnon pois päältä? (Ohjeista suomennettu)

1.Kytke vxl-3 päälle. Valo on vihreä.
2.Paina ez-set nappi pohjaan ja pidä se painettuna. Valo sammuu ja muuttuu sen jälkeen punaiseksi.
3.Irroita ote nappulasta.

Noparin pitäisi olla nyt Nimh-asetuksella.

Munkki

Itellä on Rustler VXL vakio sähköillä. Kesällä pääsi vähän kastumaan nopari, jonka jälkeen se toimi aluksi ihan hyvin välillä hiukan pätkien. No nyt se on pari viikkoa ollut toimimatta kokonaan tai siis se ei liiku eteen eikä taakse mutta muuten menee päälle ja servo toimii täysin joten radioissa ei ole vikaa. Tänään kokeilin sellaista kikkaa, että pistettyä noparin päälle ja muut pyöräytin kädellä taka renkaita vauhtiin ja sit painoin kaasua, jonka jälkeen se toimi moitteetta. Eli mistä moinen voisi johtua, että ei itestään lähde liikkeelle mutta pienen avustuksen jälkeen toimii hyvin.

Onko virran syötössä jotain vikaa?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

nnikkem

Nyt tajusin miten nopsunkassa toimitaan! Kiitos SepiMiehelle! Kun ohjelmoin noparin, sen jälkeen tuli vihreä, jonka jälkeen tuli punainen valo. Ajo sujui hyvin, 4,5a akku kyllä antaa mukavasti virtaa. Muuten pitääkö tuo toimenpide tehdä joka ajokerta? Ja vaikuttaako asiaan mitenkään, jos ottaa jonkun moodi, esim. Race tmv? Vielä, kun saisin, VXL 3s nopsulle alustan ja lisää johtoa, niin kaikki olisi kunnossa! Scylla, se johto on varmaan siksi lyhyt, kun setti on Banditista, jossa voi olla johdot erillaiset yms. :wink:

PS: Muuten saako Traksasin uros, (tai siihen johon "upotetaan" se toinen liitin) liittimestä sen metalliosan pois, pitäisi juottaa johto takaisin. Olen tehnyt ajeminkin juoton, mutta tuo muisti hieman pätkeilee...
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Juho-M

Lainaus käyttäjältä: thorak - 26.11.08 - klo: 22.48

PS: Muuten saako Traksasin uros, (tai siihen johon "upotetaan" se toinen liitin) liittimestä sen metalliosan pois, pitäisi juottaa johto takaisin. Olen tehnyt ajeminkin juoton, mutta tuo muisti hieman pätkeilee...

Naarakseen upotetaan ja uros on se joka "upottaa" tai näin siis ainakin traxxasin liittimissä ja joissain muissakin tilanteissa..

Joo sen metalliosan saa sieltä ktllä pois, käytä vaikka pihtejä.

Viltsu

No senhän takia käytetään nimitystä "uros" ja "naaras" kun ovat tarkoitettu juurikin noin sisäkkäin.
Voiko sen helpompaa ollakaan!  :afro:
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

SepiMies

Lainaus käyttäjältä: thorak - 26.11.08 - klo: 22.48
Muuten pitääkö tuo toimenpide tehdä joka ajokerta? Ja vaikuttaako asiaan mitenkään, jos ottaa jonkun moodi, esim. Race tmv?

Ollos hyvä vain. Kalibrointia ei pitäisi joutua tekemään kuin silloin jos vaihtaa ohjaimesta toisen asennon kaasulle (se 50/50 tai 70/30 nappi). Muutoin pitäisi pysyä kalibroituna huolimatta siitä, vaihteleeko noparin profiileja (sport/race/training).
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

nnikkem

Ikävä kyllä, VXL 3s noparille ei ollut alustaa Sabessa :undecided: Saavat vasta 8.12 varastoon :undecided:.  Elikkäs viikon ja kahdn päivän päästä, jos sunnutaina tilaisin, saisin ne. No, pitänee käyrä ostamassa vahvaa kaksipuolita teippiä, jotta saisin noparin suht normalin näköisenä kiinni. Toivottavasti se tilaamani johto tulee, helpottaa sekin saiaa paljon.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Fillarimies

Sinitarraa, liimaa, teippiä ja nippusiteitä. Näillä joka asia hoituu kuntoon :p
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

scylla

Lainaus käyttäjältä: scylla - 04.11.08 - klo: 11.16

VXL noparista irtosi se kuuluisa liitin.


Lähetin rikkinäisen nopeudensäätimeni Traxxasille tarkastettavaksi ja tänään tuli sähköpostiini ilmoitus traxxasilta, että he vaihtavat nopeudensäätimeni uuteen ja uusi nopari on jo postitettu.
Saapuu varmaan ensi viikolla.

Nopeaa toimintaa ja saan vielä kaikenlisäksi täysin uuden nopeudensäätimen tilalle. Todennäköisesti on vieläpä sitä uutta mallia, jossa on johtojen päissä on ne liittimet. Tästä ISO peukku traxxasille!
Kaikki vieläpä takuun piikkiin, ainoastaan noin 10 euron postikulut tulivat maksettavikseni.

Toni.T

No joo. Itellä ollu jo yli puolivuotta menossa takuuseen tuo VXL nopari.
Ois varmaan kannattanu lähettää suoraan sinne Traxxasille se eikä Medasecin kautta.. :roll:

nnikkem

Muuten onko vaarallista, jos uros liittimen ne keltaiset liittimet, eivät ole ihan päässä? Kysyimme tutuilta, että voisivatko juottaa, niin jä hieman taakse ne. Pitää käyttää hieman voimaa, kun ne laitetaan kiinni, mutta en ole nähnyt jälkiä liittimissä.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |