Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Juho-M

Lainaus käyttäjältä: Åsgard - 08.01.09 - klo: 22.21
Kyl jossain muualla alkaa oleen vika jos monta noparia on jo kärynnyt. Ei mallin vaihto siinä auta.

Mutta missä?

-Voimansiirto tsekattu.
-Akut kummallakin poksumiskerralla erit(2s ja 3s lipo)
-moottorit erit(velineon ja Ez-run 4000Kv)

EZ-runin tapauksessa epäilen viallisen moottorin käräyttäneen noparin, koska moottori paloi(EZ-run 4000Kv) Toisaalta voiko kiinannopari sekoilla virranjaossa moottorin eri vaiheille, polttaen moottorin?

Upouusi Ez-runin setti muuttui arvottomaksi ensimmäisellä ajokerralla 3s-lipolla. Sitä ennen testasin sitä kerran 2s-lipolla.

Kyllä nämä laitevioilta haiskahtaa, se pitäisi korjaantua toimivalla noparilla.

raxu

Lainaus käyttäjältä: thorak - 08.01.09 - klo: 22.26
Mikä akku pitää olla VXL setin kassa, jotta Stamppa XL-5:den vaihteisto sileytyy

Saisiko hieman tarkennusta kysymykseen..?

nnikkem

Tarkoitan sitä, että kuinka tehokas akku (Lipo) tarvittaan Velineon setin kassa, jotta Stampede XL-5:den muovivaihteisto menee sileäksi. Olen miettinyt nyt tota Lipoa stamppaa, mutta Penguin suosittelee myös näitä LiFePo4 akkuja kanssa...
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: thorak - 09.01.09 - klo: 13.08
Tarkoitan sitä, että kuinka tehokas akku (Lipo) tarvittaan Velineon setin kassa, jotta Stampede XL-5:den muovivaihteisto menee sileäksi. Olen miettinyt nyt tota Lipoa stamppaa, mutta Penguin suosittelee myös näitä LiFePo4 akkuja kanssa...

Muovivaihteisto? siis tarkoitatko sitä muovi idler-gearia? senhän saa jopa normi titan motillakin sileäksi.
Ainakaan harjatonta se ei kestä kovin kauan.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

nnikkem

Tarkoitan siis niitä akikkia muovirattaita, en Idleriä (minulla on jo alumiini Idleri) Tuo Lipo vs LiFePo4, en osaa päättää...
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

-rcmh-

Ok, kyllä ne muut rattaat kohtuu hyvin kestää muovisena, mutta jos hajoaa niin kannattaa laittaa se VXL:än teräsdiffi.

Mulla ei kestänyt se vakio muovidiffi 5070kv harjatonta ja 3s lipoa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

scylla

Jos lipon laitat, niin muista se että ne ovat osaamattomissa käsissä hyvin vaarallisia.
Lipo topikista katsoin viestejäsi ja vaikuttaa että sulla ei ole nämä lipo asiat aivan hanskassa vielä.
Lue koko keskusteluhttp://rc10.fi/index.php?topic=12567.0 läpi ajatuksella(36 sivua tällä hetkellä) ja harkitse sitten lipon hankkimista, ihan vaan yleisen paloturvallisuuden vuoksi.

Ennenkuin investoit kalliiseen akkuun, niin kannattaa odottaa että saamme selvyyden nopeudensäätimesi toimivuudesta/toimimattomuudesta.

Penguin

Minun kesäkuussa 2008 ostetussa Rustlerissa on isommat navat ja laakeri vakiona, pojan elokuussa ostetussa Stampedessä vain isommat navat ja joulukuussa ostetussa uudessa XL-5 Stampedessä molemmat. Viimeisessä on myös uusi akun kiinnitys.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

nnikkem

Scylla: Sitä odotankin, että syy selviää... katson sitten akkua asiaa.

SepiMies

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 09.01.09 - klo: 13.53
...joulukuussa ostetussa uudessa XL-5 Stampedessä molemmat. Viimeisessä on myös uusi akun kiinnitys.

Herätti mielenkiintoa, että millainen on tämä uusi kiinnitystapa pedessä? Oma viritys vai oikein tehtaan teko? Joko olen taidoton tai sitten siitä ei ole kuvia netissä eikä mitään muutakaan infoa. Mahtaisiko olla kuvaa?
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Penguin

Lainaus käyttäjältä: SepiMies - 09.01.09 - klo: 15.04
Herätti mielenkiintoa, että millainen on tämä uusi kiinnitystapa pedessä? Oma viritys vai oikein tehtaan teko? Joko olen taidoton tai sitten siitä ei ole kuvia netissä eikä mitään muutakaan infoa. Mahtaisiko olla kuvaa?

Tehtaan tekele varaosanumerolla 3627X.

Tuolla saa vastarin pysymään paikallaan kokoajan ja akulle tulee oma panta lukitsemaan sen. Näkyy olevan vakiokamaa jo uusissa Stampedeissä ja Rustlereissa, sekä XL-5 että VXL. Näin ainakin jenkeistä ja Ranskasta ostettuna.

Slugi

Ja mulla on tuo akkupanta myös kuten myös ne isommat hubit kesällä sabesta ostetussa XL-5ssa
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

nnikkem

Mitse muuten Stamppa liikkuu 7,4V 4000mah akulla? Ripeästikkö?

Fillarimies

Kyllä se liikkuu melko ripeästi. 25c virranantokyvyllä.
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

SepiMies

Eli vastaus on: olen taidoton :embarrassed:. Nyt kun tuon näin, niin täytyypi hommata itselle samanlainen. Itseasiassa olen tuollaisen ennenkin nähnyt, mutta luulin sen olevan omavalmiste. Traxxas tuntuu tekevän pientä hiljaista kehitystyötä jatkuvasti autojen eteen.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Penguin

Jatkuvalle virralle 20C ja jopa 15C riittää tuolla mAh-määrällä. Ei se VXL-spede koskaan ota jatkuvana virtana edes 60 A. Piikeissä voi nousta 70 tuntumaan sekunniksi tai pariksi korkeintaan. Tietty jos voimansiirto on jumissa, laakerit puuttuu tai hajalla ja oikein likainen, niin voi purskeet olla pidempiä, mutta taitaa sittenkin tulla lämpenemisongelmat paljon ennen kuin saa jatkuvanvirran tuolle tasolle.

Mitä itse olen eri maastoissa testannut, niin loggerin mukaan suurimmat virrat VXL ottaa kun asfaltilla kiihdyttää paikaltaan ylämäkeen täyskaasulla ja autossa on riittävän pitävät renkaat, ettei yhtään lyö tyhjää. Soralla, kovalla savella ja mullassa rengas lyö aina sen verran tyhjää, että pyörimisvastus pienenee ja virrantarve samalla. Jäällä ja kunnon nastoilla voi pito lähennellä kuivaa asfalttia, puhumattakaan asfaltilla jos ajaa nastoilla.

Penguin

Lainaus käyttäjältä: SepiMies - 10.01.09 - klo: 01.40
Eli vastaus on: olen taidoton :embarrassed:. Nyt kun tuon näin, niin täytyypi hommata itselle samanlainen. Itseasiassa olen tuollaisen ennenkin nähnyt, mutta luulin sen olevan omavalmiste. Traxxas tuntuu tekevän pientä hiljaista kehitystyötä jatkuvasti autojen eteen.

No ei ollut itselläkään tullut vastaan ennenkuin ostin Ranskasta käytetyn VXL:n rullaavana ja siinä huomasin. Samalla viikolla tuli sitten ajamaton XL-5 rullaavana jenkeistä ja siinä sama juttu.

Fillarimies

Ahaa.. Kiitos selvennyksestä että tuo auto ei ota sen enempää virtaa. Pääsen sitte halvemmalla kun hommaa vain 20c akun. Mukavaa että jotku on mitannu virta arvoja niin ei tuu ostettua semmosta mitä ei tarvi :azn:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

partajeesus

tuli tuollainen tänään kyhättyä.
oikeanpuoleinen lääkeripesä paukahti p*skaksi aika alussa, mutta ei siitä lannistuta vaan kuvataan video loppuun kun sitä kerran kuvaamaan aloitettiin.

pikkasen hankala ajaa kun pystyi kääntymään lähinnä vasemmalle ja sinnekkin vain jarrua käyttämällä.
muutenkin auto tykkäsi mennä vähän mihin sattui kun tuo toinen rengas täysin vapaana viipotti.

edit: video editoitu uusiksi.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

m@sse

Menihän se muovidiffi viimein sileäksi :D 10-kennolla kokeilin vähän..

Mistä saisi sen VXL-mallin teräksisen halvimmalla? Hobbypeoplesta koko diffi 14,20€, saako pelkkää teräsrengasta/kuorta erikseen? Muistaakseni liquidrc:ssä oli ihan parilla dollarilla, mutten juuri nyt löydä..

edit: kuva.

HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Penguin

Varaosanumerolla 2381X, mutta ei näytä olevan Liquidissa tällä hetkellä.

kanavaari

Väkästelin tälläisen suojauksen noparille lunta vastaan eikä kuumene liikaa ainakaan 7 kennosella
nimh:llä,mutta jotain pieniä reikiä pitänee porata kanteen tuuletuksen aikaansaamiseksi koska noparin lämpö kuitenkin tuottaa aavistuksen huurua (kosteutta) looran sisäpuolelle,
muuten tuntuu kelvolliselta ja on jotain hyötyä tyhjistä Futaban vataripakkauksista.

nnikkem

Tuohonhan kävisi esim. myös pakastepussi? Muuta mites VXL nopeudensäädin lämpenee pakastepussissa, 4,7V Lipolla? Sanottiin kuitenkin, että VXL kestää melkoisia lukemia.

kanavaari

Käy käy elmukelmusta ilmapalloon aivan mainiosti,niillä meillä on tähän asti suojattukin
ja mainiosti on pelittänyt niilläkin.

tomppa82

Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

tapsa92

- Tapsa

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 11.01.09 - klo: 12.45
Lainaus käyttäjältä: tomppa82 - 11.01.09 - klo: 12.33
Lainaus käyttäjältä: thorak - 11.01.09 - klo: 11.37
4,7V Lipolla

Eeeehhhh... 4,7V LiPo? :huh:
Joku on todella pahasti hukassa lipojen kanssa...

Oliskohan sattunu ihan kirjotusvirhe, numerot kuitenkin oikein ;)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

nnikkem

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 11.01.09 - klo: 12.45
Lainaus käyttäjältä: tomppa82 - 11.01.09 - klo: 12.33
Lainaus käyttäjältä: thorak - 11.01.09 - klo: 11.37
4,7V Lipolla

Eeeehhhh... 4,7V LiPo? :huh:
Joku on todella pahasti hukassa lipojen kanssa...

Kellään, ei varmaan tule koskaan kirjoitusvirheitä!? Vain väärin päin, kuten mirosHima sanoi!

tomppa82

Kyse oli lähinnä siitä, että olitko nää tosissas tuon jännitteen suhteen...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 10.01.09 - klo: 19.24
tuli tuollainen tänään kyhättyä.
oikeanpuoleinen lääkeripesä paukahti p*skaksi aika alussa, mutta ei siitä lannistuta vaan kuvataan video loppuun kun sitä kerran kuvaamaan aloitettiin.

Tais ola RPM:än laakeripesä kyseessä? ne menee yllättävän helposti pakkasella rikki.
Itsekkin muutaman rikkonut pakkasella, eikä edes kovaa iskua tarvi.
YouTube Kanava