Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Vilperix

Nyt stampilleni tuli joku "vika", kun lähden ajamaan voin ajaa n:5-10min ja autosta loppuu veto ja noparissa välkkyy punainen valo, servo kyllä toimii, kun otan piuhat irti akusta ja laitan takaisin ja käynnistän auton, se toimii taas n:2-5min, ja taas sama juttu, mikä stamppiani siis vaivaa, voiko sen vaan käynnistää uudelleen ko tavalla vai pitääkö sen antaa olla, entä mitä asialle voi tehdä. Onko se joku ylikuumenemis suoja ynm...

apt93

Lainaus käyttäjältä: Vilperix - 03.08.09 - klo: 21.11

Onko se joku ylikuumenemis suoja ynm...


Kuumeneeko nopari tai muut paikat?

HMS77

#5402
Lainaus käyttäjältä: Vilperix - 03.08.09 - klo: 21.11
Nyt stampilleni tuli joku "vika", kun lähden ajamaan voin ajaa n:5-10min ja autosta loppuu veto ja noparissa välkkyy punainen valo, servo kyllä toimii, kun otan piuhat irti akusta ja laitan takaisin ja käynnistän auton, se toimii taas n:2-5min, ja taas sama juttu, mikä stamppiani siis vaivaa, voiko sen vaan käynnistää uudelleen ko tavalla vai pitääkö sen antaa olla, entä mitä asialle voi tehdä. Onko se joku ylikuumenemis suoja ynm...

Manuaali tuttu kapistus?

Siellä seisoo:

-Nopea punaisen vilkutus = lämpösuoja
-Hidas punaisen vilkutus = low voltage detection on, eli alijännitesuoja on kytkeytyny, eli akkusi on tyhjät
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

LaNi5

Itse olen huomannut, että Traxxasin säätimet ei toimi kunnolla, jos kaasun säätöpotikka ei ole oikeassa kohdassa, vaan esim. liipasin vapaalla auto ryömii koko ajan eteen päin.

McMäysä

#5404
Autoni on Rustler Xl-5 jonka ostin käytettynä eilen.

Tänään ekalla akulla ajelin ja meno loppui kuin seinään, tutkimuksien jälkeen vaihdoin moottorin vakio titaniin ja se toimi. Moottori  siis oli Annsman racingin clash 18x2.
Loppu akun titani toimi moitteetta.

Seuraavalla akulla Titan sitten hajosi.Tämän ymmärsi Titan päästi savut karkuun ja oli tulikuuma, mutta clash oli vain lämmin, enkä huomannut savua.Vakio välitykset olit rystyssa eli 23:86.

Kuuluko moottorien näin hajota?

Kysyisin kumpi on parempi: http://www.hobbylinna.com/tornado-12x2-p-17420.html
vai http://www.hobbylinna.com/vision-12-x-2-p-17353.html

Sitten kysyisin kun sanotaan, että on hyvä pitää noparissa turvaväli eli kaksi käämiä mutta xl-5 kestää 12 käämiä ja titan on 12 kääminen, eli voinko ostaa uudeksi moottoriksi 12 kääminen vai 14?

SepiMies

Taisi olla niin, että XL-5 kestää 550 kokoiset koneet 12-lankaan asti ja 540 kokoiset 15-lankaan asti. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

hallipatsui

Lainaus käyttäjältä: SepiMies - 04.08.09 - klo: 17.07
Taisi olla niin, että XL-5 kestää 550 kokoiset koneet 12-lankaan asti ja 540 kokoiset 15-lankaan asti. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
Näinhän se menee.
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

nestori

Noh modelsportuk on seuraavaksi edullisin. Eikä vissiin tuu tulleja

Vilperix

Sitten seuraavan laisia ongelmia stampissa, neuvvokaa te viisaammat :D
1) Kun kääntää ohjaimesta osuu aina ulompi rengas autoon kiinni ja ei pyöri kunnolla, mitä tälle on tehtävissä?

2) Kun aloitan ajamisen esim race modella ihan tuoreella akulla antaa auto kiihdyttää vauhdin puoleen huipusta eli n.45km/h ja sen jälkeen loppuu moottorista teho ja antaa vain sen 50% minkä antaa akun lopussa, ja nopari näyttää että akku olisi tyhjä. Kun kuitenkin vetää piuhat irti ja laittaa tämän jälkeen training moden, toimii auto taas normisti akun oikeaan loppuun saakka. Sama ilmiö tapahtuu myös sport modella antaa ajaa 3min ja vilkuttaa taas akun loppua. Onko vika akussa vai autossa, ja mitä asialle voi tehdä?

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Vilperix - 04.08.09 - klo: 18.34
Sitten seuraavan laisia ongelmia stampissa, neuvvokaa te viisaammat :D
1) Kun kääntää ohjaimesta osuu aina ulompi rengas autoon kiinni ja ei pyöri kunnolla, mitä tälle on tehtävissä?

2) Kun aloitan ajamisen esim race modella ihan tuoreella akulla antaa auto kiihdyttää vauhdin puoleen huipusta eli n.45km/h ja sen jälkeen loppuu moottorista teho ja antaa vain sen 50% minkä antaa akun lopussa, ja nopari näyttää että akku olisi tyhjä. Kun kuitenkin vetää piuhat irti ja laittaa tämän jälkeen training moden, toimii auto taas normisti akun oikeaan loppuun saakka. Sama ilmiö tapahtuu myös sport modella antaa ajaa 3min ja vilkuttaa taas akun loppua. Onko vika akussa vai autossa, ja mitä asialle voi tehdä?

1) Säädä trimmiä.

2) Tarkista paljonko akkuus menee latauksen yhteydessä.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Vilperix

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 04.08.09 - klo: 19.10
Lainaus käyttäjältä: Vilperix - 04.08.09 - klo: 18.34
Sitten seuraavan laisia ongelmia stampissa, neuvvokaa te viisaammat :D
1) Kun kääntää ohjaimesta osuu aina ulompi rengas autoon kiinni ja ei pyöri kunnolla, mitä tälle on tehtävissä?

2) Kun aloitan ajamisen esim race modella ihan tuoreella akulla antaa auto kiihdyttää vauhdin puoleen huipusta eli n.45km/h ja sen jälkeen loppuu moottorista teho ja antaa vain sen 50% minkä antaa akun lopussa, ja nopari näyttää että akku olisi tyhjä. Kun kuitenkin vetää piuhat irti ja laittaa tämän jälkeen training moden, toimii auto taas normisti akun oikeaan loppuun saakka. Sama ilmiö tapahtuu myös sport modella antaa ajaa 3min ja vilkuttaa taas akun loppua. Onko vika akussa vai autossa, ja mitä asialle voi tehdä?

1) Säädä trimmiä.

2) Tarkista paljonko akkuus menee latauksen yhteydessä.


1.Siis se osuu molemmilla puolilla,
2. Yli 2000mahhii

mop

Lainaus käyttäjältä: Vilperix - 04.08.09 - klo: 19.48
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 04.08.09 - klo: 19.10
Lainaus käyttäjältä: Vilperix - 04.08.09 - klo: 18.34
Sitten seuraavan laisia ongelmia stampissa, neuvvokaa te viisaammat :D
1) Kun kääntää ohjaimesta osuu aina ulompi rengas autoon kiinni ja ei pyöri kunnolla, mitä tälle on tehtävissä?

2) Kun aloitan ajamisen esim race modella ihan tuoreella akulla antaa auto kiihdyttää vauhdin puoleen huipusta eli n.45km/h ja sen jälkeen loppuu moottorista teho ja antaa vain sen 50% minkä antaa akun lopussa, ja nopari näyttää että akku olisi tyhjä. Kun kuitenkin vetää piuhat irti ja laittaa tämän jälkeen training moden, toimii auto taas normisti akun oikeaan loppuun saakka. Sama ilmiö tapahtuu myös sport modella antaa ajaa 3min ja vilkuttaa taas akun loppua. Onko vika akussa vai autossa, ja mitä asialle voi tehdä?

1) Säädä trimmiä.

2) Tarkista paljonko akkuus menee latauksen yhteydessä.


1.Siis se osuu molemmilla puolilla,
2. Yli 2000mahhii

Mikäs akku sulla tarkalleen ottaen on? Jos tuo lipo, niin lämpeneekö käytössä? Riittääköhän virrananto tai onkohan rikottu/lopussa..

Ettei vaan akku kyykkäis ja jännitteet putois hetkellisesti alle ton noparin cut-off arvon (3,0 v/kenno), jolloin nopari nollaa sen vasta kun akku irrotetaan.

Toikkanen

Käykös nuo e-maxxin mod 0.8 spurrit suoraan rustleriin?
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

McMäysä

Voinko siis huoletta ostaa 12 käämisen moottorin?

Vilperix

Juu lipo on, ja vähän lämpenee :/ Entäs se rengas juttu, se osuu molemmin puolin sutoon kääntäessä..

Breweri

Ohjaimesta EPA-asetus sekä vasemmalle että oikealle vaikkapa 80% paikkeille. Tämä siis jos ohjaimesta sitä voi säätää. Jos ei riitä niin säädä vielä pienemmäksi.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

nnikkem

Niin, tai autossasi on takarenkaat edessä.  :wink: Itselläni kerran ilmestyi sama ongellma, joka korjaanuti noiden renkaiden vaihdoilla.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Vilperix

Lainaus käyttäjältä: thorak - 05.08.09 - klo: 15.20
Niin, tai autossasi on takarenkaat edessä.  :wink: Itselläni kerran ilmestyi sama ongellma, joka korjaanuti noiden renkaiden vaihdoilla.

Taisi mennä näin renkaiden pesussa :) Ei nissä kyllä mitään eroa silmällä huomaa :D


Lainaus käyttäjältä: Breweri - 05.08.09 - klo: 14.59
Ohjaimesta EPA-asetus sekä vasemmalle että oikealle vaikkapa 80% paikkeille. Tämä siis jos ohjaimesta sitä voi säätää. Jos ei riitä niin säädä vielä pienemmäksi.
Ei ole

Heuli

Jos ei löydy EPA-säätöä niin pienennä DUALRATEA, jolloin kääntyvyys vähenee molemmilta puolilta tasaisesti.

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Vilperix - 05.08.09 - klo: 15.24

Taisi mennä näin renkaiden pesussa :) Ei nissä kyllä mitään eroa silmällä huomaa :D


Täh? No aivan varmasti huomaa kun kattelee niitä vanteita hieman tarkemmin..
Sanooko offset mitään..?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

McMäysä

#5420
Saisiko tämän rustleriin moottoripukin sahauksella
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=7566

Kysyisin vielä mitkä osat hajoavat rustlerissa herkimmin, eli mitä osia pitää hankkia säästöön?


nestori

Suositelkaas jotain hyviä katu kumeja spedeen.

m@sse

Lainaus käyttäjältä: McMäysä - 05.08.09 - klo: 20.04
Saisiko tämän rustleriin moottoripukin sahauksella
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=7566

Kysyisin vielä mitkä osat hajoavat rustlerissa herkimmin, eli mitä osia pitää hankkia säästöön?

Voi olla että joutuu tuota siiliäkin vähän pilkkomaan. Pitäisi mennä kyllä mennä moottoripukin saahamisellakin..

Osat joita hajoaa.. Itsellä pahimpia hajoajia ovat olleet takahubit, caster blockit, yoket/vetoakselit ja spurrit. Kaikki on alkuperäisenä muovia, osan olen päivittänyt metalliseksi. Myös valkoiset 2.2" vanteet halkeilevat helposti asfaltilla kuperkeikkaillessa.

Lisäksi kertaalleen on mennyt iskaritorni, bulkhead, diffin sisuskalut yms.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

partajeesus

tuli pitkästä aikaa ulkoilutettua pedeä ja rustya.
nyt kun oli kunnon hellepäivä niin huomasi eron noissa tuulettimissa.
yeah racingin high speed vipperän kanssa rustyn lämmöt oli korkeintaan 52 astetta.
nyt joudun käyttämään alkuperäistä 3racingin siilin mukana tullutta vipperää ja 80 astetta.
tuo vipperä siirtää ilmaa ihan olemattomia määriä ja sen lisäksi joku i*iootti on suunnitellut sen niin että se puhaltaa moottorista pois päin.
olisi varmaan samat lämmöt vaikka repisin koko vipperän irti.

ja pedestä mene etuakseli poikki.
ei edes saanut osumaa tai mitään vaan kesken suoraan ajon lähti eturengas omille teilleen.
aluksi luulin että mutteri vaan irtosi, mutta koko akseli poikki.
viimeksi meni takaa akseli poikki.
kaikki hajoaa mitä pedeen laitan.
rustyssa taas on ollut alusta asti ne samat vetarit joita pedellä rääkkäsin varmaan 6kk 3s lipolla ja u-jointtien reiätkin ihan venyneet.
alusta asti olin varma että pian napsahtaa, mutta ei vielä ole hajonnut ja likemmäs 30 akullista jo ajettu.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

masazi

OT: puhaltaahan tietokoneissakin tuuletin pois päin ilmaa. Eli kuumaa ilmaa pois. no voi toimia noissa moottoreissa erilailla. OT
VXL Stampede+slash

mop

Lainaus käyttäjältä: masazi - 07.08.09 - klo: 00.25
OT: puhaltaahan tietokoneissakin tuuletin pois päin ilmaa. Eli kuumaa ilmaa pois. no voi toimia noissa moottoreissa erilailla. OT

Ja korjaus-OT:

Lähes aina tietokoneissa tuulettimet puhaltavat jäähdytyssiileille viileää ilmaa. Eli juurikin sisään päin. Kotelotuulettimet puolestaan hoitavat yleensä ilmankierron siten, että alhaalta etupaneelista viileää ilmaa sisään päin ja ylhäältä takapaneelista lämmintä ulos.

mop

Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 06.08.09 - klo: 23.53
tuli pitkästä aikaa ulkoilutettua pedeä ja rustya.
nyt kun oli kunnon hellepäivä niin huomasi eron noissa tuulettimissa.
yeah racingin high speed vipperän kanssa rustyn lämmöt oli korkeintaan 52 astetta.
nyt joudun käyttämään alkuperäistä 3racingin siilin mukana tullutta vipperää ja 80 astetta.
tuo vipperä siirtää ilmaa ihan olemattomia määriä ja sen lisäksi joku i*iootti on suunnitellut sen niin että se puhaltaa moottorista pois päin.
olisi varmaan samat lämmöt vaikka repisin koko vipperän irti.


Millanen tuo sun jäähdytysviritelmä on? Olisko kuvaa/linkkiä heittää tuotteisiin? Pitäs keksiä joku kestävä patentti noihin lämpöongelmiin kanssa.

partajeesus

#5427



siili:
http://www.rcmart.com/catalog/rc-heat-sink-3racing-motor-wcooling-3racmhs004-p-15819.html?cPath=293_32

vipperä: http://www.rcmart.com/catalog/rc-yeah-racing-tornado-motor-heat-sink-30x30x10mm-ya0180-p-27394.html?cPath=293_1303

tuo siili on sitten todella helppo taipumaan joten iskuja se ei kestä ottaa vastaan.
ilman tuollaista nippari patenttia lähtee irti todella helposti.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

McMäysä

Olisiko sulla jotain selvempää kuvaa moottoripukista, eli paljon sitä pitää leikellä?

partajeesus

Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t