Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Habaku

Penguin. Normi rullaava rustleri tai runko + gearboxi sisuskaluineenkin kyllä kävis, jos jostain löytys vaan  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

ghhgtd

Moottorin itse asiassa nostin tänään laatikosta ihan uutena että siinä tuskin on vikaa. Avaanpa huomisella ja kattselen onko jumissa mitään.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Penguin

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 08.11.10 - klo: 19.04
Penguin. Normi rullaava rustleri tai runko + gearboxi sisuskaluineenkin kyllä kävis, jos jostain löytys vaan  :wink:

Sillä mä tuon ensimmäisen alurungon tein, kun oli ylimääräisiä speden osia laatikossa ja vain muutamalla lisäosalla sain tehtyä Rustlerin niistä. Laatikossa edelleen jotain ylimääräistä, joten ajattelin, jos niistä askartelisi noita lisää tai sitten Slashejä. Katsotaan mitä tulee ja palataan asiaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Gurvus

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 08.11.10 - klo: 18.28
Mikä minulla on rikki stampedesta voi onko mitään jos rengasta kun pyörittää toinen rengas ei pyöri vastapäiseen suuntaan mutta sitten kun pidän vaikka spurrista kiinni niin sitten pyörii. Moottori ja pinioni on kiinni.

Ei tuo mullakaan pyöri jos on renkaat paikallaan. En ole kyllä kokeillut pitää spurrista kiinni. En kyllä usko että siinä mitään on rikki, vaikka en näistä asioista paljoa tiedäkään.

Penguin

Ihan normaalilta vaikuttaa tuollainen silloin kun voimansiirto on ehjä, löysät litkut diffissä, laakerit kunnossa ja harjaton kone (esim. Velineon) paikallaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

ghhgtd

Ok harjaton moottorihan siinä on ja muuten toimii hyvin.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Habaku

Kellään tietoa mistä saisin just nyt seuraavia osia. 2517x ja 2518x eli hiilikuituset iskari tornit nitro stampede/ rustler ?

Yleisimmät paikat kattonu jo, out of stoccia pukkaa. Mut en varmaankaan kaikkia paikkoja tiiä mistä näitä osiaa saa, niin jos joku vois helpata pikkasen  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Penguin

#7117
Ei siis oikestaan edes sähköautojen puolelle kuuluva kysymys :smiley: Nuohan on alunperin SRT:n, Nitro Sportin ja Nitro Rustlerin optio-osia ja pahasti epäilen ettei noita ole saatavilla enää mistään. Sellaisesta paikasta voisi kysellä kuin Ultimate Action Toys, Australia, jos niitä olisi jopa varastossa.

Lähempää tekisin Sabelle kyselyn pystyvätkö hankkimaan niitä. Yleensä vastauksen saa jos ei ihan samana päivänä, niin parin päivän sisällä, vaikka olisi vähän harvinaisempikin osa.

Edit: RC Ninjasta löytyy 2518x ja ainakin yhdeltä eBay-kauppiaalta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Habaku

Joo, eihän tää ollu ihan oikea paikka...sori :roll: Mut näitä nähny laitettavan sähikäisiinkin. Kiitti kuitenki, pitääpä koittaa selvitellä asiaa.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Penguin

Sähköhärveliinhän on ihan omat vastaavat osat, jotka sopii paljon paremmin paikalleen kuin nuo nitron osat.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Speed79

Taas osia odotellessa väsäsin pidennetyn alustan Rustyyn, toimivuudesta en tiedä mutta kohtahan sitä paasee kokeilemaan painopiste siirtyy reilusti edemmäs kuin originaalissa. Taka korituki puuttuu hitsausta tiedossa huomenna töissä.





Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Habaku

Kuinka pitkä on akseliväli nyt ? Mulla oli joku vuosi sitten rustyssä 315mm akseliväli ja voin sanoa, että hyvä oli ajella  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

daggeri

Mietityttää tuo kohta mistä akun johdot tulee ulos että kestääkö tuo pohjalevy jos tulee alas pahassa kulmassa? Eihän siinä kohdassa ole muuta kuin tuo pohjalevy eli mikään ei tue etu ja takapäätä siitä kohtaa kuin poihjalevy.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Speed79

Lainaus käyttäjältä: daggeri - 09.11.10 - klo: 22.40
Mietityttää tuo kohta mistä akun johdot tulee ulos että kestääkö tuo pohjalevy jos tulee alas pahassa kulmassa? Eihän siinä kohdassa ole muuta kuin tuo pohjalevy eli mikään ei tue etu ja takapäätä siitä kohtaa kuin poihjalevy.

No se siitä taipuu niin suunnitelmissa on jo vahvistukset pohjaan mutta sittenhän sen näkee kun pääsee testaamaan. akseliväli nyt 340mm
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Penguin

Tuohan on jo pidennetty Slash. Hyvältä se näyttää, mutta muutama kohta pistää silmään:

  • Akun laittaminen paikalleen ja poisottaminen vaikuttaa hankalalta ja aikaa vievältä. Ei tietty haittaa, jos ajellaan vain yhdellä akulla paitsi jos akku sattuu päästämään käyttösavun pihalle.
  • Rungossa on kaksi potentiaalista paikkaa, joista se taittuu mutkalle hypyssä ja rytkytyksessä. Nämä ovat heti takaylädekin edessä ja etuylädekin takana.

Molemmat voisi poistaa sillä, että siitäisi noparin "takaisin" tuonne takaylädekin eli noparilevyn päälle, poistaisi koko akunyläpuolisen levyn ja tolpat/ruuvit ja laittaisi niiden tilalle sopivasta alumiini-L-profiilista akkukotelon reunat, jotka toimivat samalla rungon jäykisteinä. Akku kiinni joko koko pohjapinta-alaltaan velcrolla (näin tuossa meidän alu-rustlerissa on) tai parilla velcropannalla poikkipäin kiristäen. Nuo kulmaprofiilit tuskin ainakaan nostaisivat painoa, mutta jäykistävät runkoa todella paljon ja estävät pohjalevyn taittumisen hypyissä. Näin erityisesti, jos profiilin saisi alkamaan jo takaylädekin alta.

Miksi et kääntänyt jo samalla perää ympäri ja tehnyt keskimoottorista? Tilaa ainakin olisi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Speed79

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 10.11.10 - klo: 09.57
Tuohan on jo pidennetty Slash. Hyvältä se näyttää, mutta muutama kohta pistää silmään:

  • Akun laittaminen paikalleen ja poisottaminen vaikuttaa hankalalta ja aikaa vievältä. Ei tietty haittaa, jos ajellaan vain yhdellä akulla paitsi jos akku sattuu päästämään käyttösavun pihalle.
  • Rungossa on kaksi potentiaalista paikkaa, joista se taittuu mutkalle hypyssä ja rytkytyksessä. Nämä ovat heti takaylädekin edessä ja etuylädekin takana.

Molemmat voisi poistaa sillä, että siitäisi noparin "takaisin" tuonne takaylädekin eli noparilevyn päälle, poistaisi koko akunyläpuolisen levyn ja tolpat/ruuvit ja laittaisi niiden tilalle sopivasta alumiini-L-profiilista akkukotelon reunat, jotka toimivat samalla rungon jäykisteinä. Akku kiinni joko koko pohjapinta-alaltaan velcrolla (näin tuossa meidän alu-rustlerissa on) tai parilla velcropannalla poikkipäin kiristäen. Nuo kulmaprofiilit tuskin ainakaan nostaisivat painoa, mutta jäykistävät runkoa todella paljon ja estävät pohjalevyn taittumisen hypyissä. Näin erityisesti, jos profiilin saisi alkamaan jo takaylädekin alta.

Miksi et kääntänyt jo samalla perää ympäri ja tehnyt keskimoottorista? Tilaa ainakin olisi.

Kaikki muut viestissä olleet ehdotuksesi on jo käynneet mielessä mutta tuo keskimoottori homma oli uutta, täytyykin alkaa suunnittelemaan sellaista. L-profiiliset tuet/akkukotelo on jo käytössä tuossa normikokoisessa alu alustassa akun kiinnitys tarranauhalla. Akun kansi tuli siksi kun ajattelin asentaa siihen noparin ja vastarin mutta kun alusta oli kasassa niin laitoinkin vastarin tuohon 2 rungon päälle ja samalla huomasin ettävoisi laittaa noparin pidennyksen päälle tai väliin mutta kun tuli jo tehtyä tuollai niin kokeillaan nyt näillä, jos ei kestä niin sitten muutosta. Kuvista puuttuu vielä se takimmainen korikannake joka tulee juurikin tuohon pidennyksen etuosaan. Laitan vaikka kuvia tänään "valmiista" alustasta. Akun kiinnitys vie noin minuutin. avaa toiselta laidalta kaksi ruuvia ja löysyttää toiselta puolelta 2 ruuvia niin akku lähtee pois.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Penguin

#7126
Keskimoottorin kanssa menee taka-akselien ja pyörien kulmat väärinpäin, mutta jos sen kestää, niin painopisteen muutos sillä tavalla tekee autolle ihmeitä. Toisekseen caster-kulman saa takaisin kohdalleen tekemällä pienen taitoksen pohjalevyyn vaihdelaatikon etupuolelle.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Speed79

Kiitokset vinkistä, ei tullut vielä vetarit postissa niin huomenna joutuu tekemään pari muutosta, muutan noparin sinne jatkopalan päälle ja teen u muotoisen kotelon akulle joka liimataan alustaan ja pohjaan tulee 2kpl 240mm pitkää 5mm sivultaan olevaa L-muotoista alumiini listaa 1,5mm alumiinista, lisää vääntöjäykkyyttä reilusti juurikin noista saumojen kohdista.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

ghhgtd

Kun käännän niin kumi osuu tukivarteen. Käännän ihan tavallisesti ratista enkä käsillä kumeista ja kun kääntää niin rengas lopettaa pyörimästä. Mikä nyt on rikki?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 10.11.10 - klo: 17.35
Keskimoottorin kanssa menee taka-akselien ja pyörien kulmat väärinpäin, mutta jos sen kestää, niin painopisteen muutos sillä tavalla tekee autolle ihmeitä. Toisekseen caster-kulman saa takaisin kohdalleen tekemällä pienen taitoksen pohjalevyyn vaihdelaatikon etupuolelle.

HotRacingin laatikossa http://www.hot-racing.com/index.cgi?partnumber=TE12M01;c=430 on irtonaiset tukivarsien kiinnityskorvat. Eli kulmat säilyvät oikeina kun laittaa palikat oikeille paikoille L ja R merkkien mukaan.

Penguin

Totta, mutta on vähän hintava ja saman lopputuloksen saa tekemällä pohjalevyyn 3 asteen taitoksen, jolloin tukivarsien kulma on taas normaalit 1,5 astetta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

jon.lindgren

Auraus menee noin tehden edelleen väärin päin :sad:

Slice:en on kiilapala laatikon alle, ei tarvitse taittaa pohjalevyä.

Onhan toi kallis verrattuna vakiolaatikkoon.
Työjälki voisi olla parempikin.

Omani hankin Ebay:n kautta, maksoi ~35$ sis. postit.

Jäähdyttää konetta hyvin eikä jousta niin kuin vakiolaatikko.

Speed79

#7132
Nyt olis jo evo 3 tehty vaikka evo 2:sta ei keretty ees testaamaan mutta nyt on vääntöjäykkyyttä  :azn: kiitokset kaikille ideoista ja neuvoista, seuraavaksi sitten istuttamaan konetta väärinpäin paikoilleen.







Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

ghhgtd

Voisko joku vastata kun en itse tajua ? :cheesy:  :afro:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

masazi

No kai se lopettaa pyörimisen, jos rengas ottaa tukivarteen kiinni?
VXL Stampede+slash

OzKi

Saatat olla laittanut takarenkaat eteen ja toistenpäin.
HoBao Hyper 7, HoBao.21|Traxxas Rustler, Lrp 6900kv

ghhgtd

No siinähän se vika olikin. Vaihtoin renkaiden paikat ja heti muuttui paremmaksi :wink:.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

daggeri

sano nyt vielä, että vakio renkaat ovat kyseessä:D kyllä niist pitäisi huomata.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

ghhgtd

Oli vakiot ja en muistanut miten ne alunperin oli  :embarrassed:.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

savo

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 10.11.10 - klo: 20.57
Kun käännän niin kumi osuu tukivarteen. Käännän ihan tavallisesti ratista enkä käsillä kumeista ja kun kääntää niin rengas lopettaa pyörimästä. Mikä nyt on rikki?
Vois äkkiseltään luulla jopa trolliksi tälläistä viestiä...  :shocked: :shocked:
Ei millään pahalla mutta...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!