Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Divi

laiska saa olla vaan ei saamaton

nestori


pasi78

Tänään alkoi kuulua rolinaa voimansiirrosta ja spurri ja pinjoni oli ehjiä joten laatikossahan siellä oli hammasrattaat sökönä..Kysymyksenä oliskin et onkohan nuo hajonnut sen takia et slipperi liian kireellä vai pääseekö lootaan p****a sen verran et rattaat menee jokatapauksessa?Ei ne sileeksi ollu menny enkä oikeen tiedä mikä siellä kolisee mut nakkasin entisen xl-5 kotelon kaluineen paikalleen ni ongelma poistu.

Vxl vakiolaatikko oli melko kuiva ja sieltä tuli jotain jauhetta,onkohan noi rattaat sit sen verran kulunu et ne ei ottanu kunnolla yhteen..?

Ens viikolla tulossa alumiiniloota,sinne ei varmaan samallakeinon pääse törkyä sisään..Kannatttaako mulla laittaa ne xl-5 sisuskalut sinne uuteen lootaan vai tilata kenties jotkut kestävemmät rattaistot?

Kun näissä uudemmissa xl-5 autoissa on vissiin ihan sama rattaisto kuin tuossa vxl lootassa??

Saanko mä jatkossa pelkällä slipperin löysytyksellä kestämään noi lootan sisuskalut?

Penguin

Uudemmissa xl-5 laatikoissa on samat sisuskalut kuin VXL:ssä, ollut jo syksystä 2009 asti. Suomessa näkyy kuitenkin edelleen myynnissä/esillä jopa tuota vanhempia XL-5:sia. Kyllä ne uudemmankin laatikon sisärattaat saa rikki, jos sieltä esim. laakeri pettää ja muutenkin kun vaan voimaa on tarpeeksi koneessa ja renkailla hyvä pito.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

ariilari

Moro! Minkälaisia lipo-akkuja stampede VXL:n omistajat olette käyttäneet. Käsikirjassa oli mainintaa 3s 20C 4500mAh akusta. Mielellään sellainen akku että ei tarvisi autoa kaivertaa.

Tunari-82

Lainaus käyttäjältä: ariilari - 01.07.11 - klo: 15.16
Moro! Minkälaisia lipo-akkuja stampede VXL:n omistajat olette käyttäneet. Käsikirjassa oli mainintaa 3s 20C 4500mAh akusta. Mielellään sellainen akku että ei tarvisi autoa kaivertaa.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/Vapex-LiPo-6600mAh-25C-74V-Traxxas-109063
Omaan vxl 4x4 stampedeen ostin tänään tuollaisen,mahtui paikalleen kun leikkasi siitä akkukotelon pehmusteesta 1cm palan pois,tuosta virtajohtojen kohdalta.
Sai kiinni sillä vakio kiinnitys pannalla,tai mikä onkaan nimeltään.
Ajamaan en ole vielä päässyt kun alkoi satamaan.

primeri

Ennemmin tilaa hardcase akun hobbykingiltä, saa reilusti halvemmalla. Esimerkiksi tällainen jos 2S:n hankkii: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10098
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

ariilari

#7717
Jeps! Mittojen mukaan tunari-82:n akku menisi modifioimatta 2WD stambedeen. Kerro sitten kun olet päässyt ajamaan millainen akku oli. Oisko noi 3s:t sitten liian rajuja 2WD stampedeen?

Johan on rajut hinnanerot akuilla, kun ei kiirus ole niin taidan tilata hobbykingiltä. Onkos tuolta tulevat tavarat tulleet tullin läpi noinvain vai onko joutunut makselemaan tulleja?

primeri

Itsellä ei ole kertaakaan jäänyt tulliin, vaikka on ollut yli alvirajan tilaus.http://rc10.fi/index.php?topic=43221.0 Tuolta lisää HK-tilauksista.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

ariilari

Jeps! Näyttää siltä että kaikkia kamoja ei saa edukkaasti samasta paikasta. Lipot hobbykingistä, laturi graupner 14 plus hobbyfactorystä. Mutta mistäs tuuletin VXL-3s säätimeen.

ghhgtd

Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

nestori

ebaysta niitä saa ja ei tarvi olla mikään VXL:n omakaan.

ariilari

Käytiin taas kurvailemassa ja lämpimän sään vuoksi hiekkakentällä sora lensi ja pölyä riitti. Kulkua oli liikaakin kun pojalla oli eka kerran kiinni 8.4 V akku ja täystehot. Ajon jällkeen oli taas rohinaa ja kiviä löytyi pinjonin ja lautaspyörän kopan alta. Tarkemmin kun hommaa katsoin, niin miksi hitossa siinä suojakopassa on kolo juuri vetoakselin sen kuulan kohdalla, sinne kopan sisäänhän ne kivet siitä kolosta menee. Näin maalikkona tulee mieleen että liimaan muovipalan siihen kolon kohdalle ja poraan ehkä pienen reiän  kopan pohjaan josta mahdollinen kosteus poistuu. Vai onko sillä kololla joku tärkeämpikin tehtävä jota en ymmärrä :tongue:

Chili

Itsekkin olen tukkinut röörin teipillä, kosteudesta en tiedä, mutta jospa traxxas halusi myydä päärattaita enemmän  :grin:, tai se jäähdyttäisi hieman? Itsellä ei ole ollut ongelmaa tukkimisien jälkeen..
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

ghhgtd

Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

primeri

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 04.07.11 - klo: 15.23
Tarvinko jonkin välikapulan

Et tarvitse. Kaikki kiinnittämiseen tarvittavat osat tulevat mukana.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

2Gigaa

Lainaus käyttäjältä: ariilari - 03.07.11 - klo: 23.34
Käytiin taas kurvailemassa ja lämpimän sään vuoksi hiekkakentällä sora lensi ja pölyä riitti. Kulkua oli liikaakin kun pojalla oli eka kerran kiinni 8.4 V akku ja täystehot. Ajon jällkeen oli taas rohinaa ja kiviä löytyi pinjonin ja lautaspyörän kopan alta. Tarkemmin kun hommaa katsoin, niin miksi hitossa siinä suojakopassa on kolo juuri vetoakselin sen kuulan kohdalla, sinne kopan sisäänhän ne kivet siitä kolosta menee. Näin maalikkona tulee mieleen että liimaan muovipalan siihen kolon kohdalle ja poraan ehkä pienen reiän  kopan pohjaan josta mahdollinen kosteus poistuu. Vai onko sillä kololla joku tärkeämpikin tehtävä jota en ymmärrä :tongue:

Voit ostaa siihen RPM:n suojan, jossa tuota reikää ei ole:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVVP0&P=7

Mulla on kyllä olla kiviä välissä, vaikka onkin tuo RPM:n suoja, mutta huomattavasti vähemmän kuin orkkiksen kanssa.

ariilari

#7727
Asia on ilmeiseti noteerattu, jos suojia löytyy ilmankin reikää. Alkuperäisessä suojassa näyttäisi siltä kun ehjään suojaan olisi saksittu se kolo, sen verran rosoinen on jälki.
Muotoilin koloon muovinpalan kuumailmapuhaltimella, liimasin sisäpuolelle kiinni ja dremelillä jyrsin niin että rattaat mahtuvat pyörimään. Tuli suht samanlainen muoto kuin tossa rpm:n suojassa.

ps. kiviä sisällä kopan fixauksesta huolimatta, mutta vähemmän. Pitäisi kai laittaa silikonia väliin, mutta vois mennä huoltaminen vaikeaksi :undecided:

Munkki

Meneekö Rustler VXLään mitään muita koreja kuin sen oma malli? Edes pienellä muokkauksella?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

-rcmh-

Esim. Pro-Linen Desert Rat menee rustyyn suoraan ilman muokkauksia.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

pasi78

Jollakin tais olla joskus irronnut se spurrille menevässä akselissa kotelon sisällä oleva tappi,miten sen mahtaa saada pysymään kunnolla siinä hammasrattaan hahlossa?Jonkun aikaa sai ehtiä vikaa kun kone ja kaikki pyöri normaalisti paitsi renkaat ja kaikissa hammasrattaissa oli hampaat tallella,sit huomasin et se tappi ei ole paikallaan ja hammasratas pyöri tyhjää siinä akselilla..

Tästä tais olla jossain sivulla puhetta mut en jaksa lukee koko sivustoo taaksepäin..

Munkki

VXL-3 noparista akuille lähtevät johot alkaa katketa/revetä sieltä noparista johtojenjuuresta.

Onko noiden johtojen vaihtaminen helppoa? Perus kolvauksella sinne nopariin?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

bladi

Mulla oli eriste mennyt rikki yhestä johdosta. Avasin noparin ja tulin siihe tulokseen etten ala johtoja vaihtamaan. Johtojen juotos paikkoja ei näkynyt kun oli elektroniikat "edessä". Laitoin rikki menneeseen johtoon kutistesukkaa päälle. Oli muuten harvinaisen hyvin liimattu tehtaalla tuo nopari kiinni. Pienellä väkivallalla aukesi.. Eli mielestäni ei ole helppoa!!

Lainaus käyttäjältä: Munkki - 06.07.11 - klo: 21.36
VXL-3 noparista akuille lähtevät johot alkaa katketa/revetä sieltä noparista johtojenjuuresta.

Onko noiden johtojen vaihtaminen helppoa? Perus kolvauksella sinne nopariin?

Munkki

No katoin kanssa avatessa, että vaikeelta näyttäis. Täytyypä siis vaan vetää uutta materiaalia pintaan suojaksi..
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

nestori

Mäkin laitoin mun castle sct noparin motin johtoihin vaan kutistesukkaa kun se eriste oli joistain kohti revennut.Ko motin johdot raapii aina asfalttia kun pede keulii ympäri.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

hukka

Lainaus käyttäjältä: pasi78 - 06.07.11 - klo: 20.02
Jollakin tais olla joskus irronnut se spurrille menevässä akselissa kotelon sisällä oleva tappi,miten sen mahtaa saada pysymään kunnolla siinä hammasrattaan hahlossa?Jonkun aikaa sai ehtiä vikaa kun kone ja kaikki pyöri normaalisti paitsi renkaat ja kaikissa hammasrattaissa oli hampaat tallella,sit huomasin et se tappi ei ole paikallaan ja hammasratas pyöri tyhjää siinä akselilla..

Tästä tais olla jossain sivulla puhetta mut en jaksa lukee koko sivustoo taaksepäin..

Jos se on päässyt jo jonkinaikaa siinä lyömään tyhjää, on sekä akseli että ratas hieman kuluneet ja ehkä myös rataslaatikko. Sinne voi laittaa teflonprikkaa väliin, jotta ei pääse ratas heilumaan sivusuunassa, tai parempi vaan laittaa uutta osaa.

Uusien osien kanssa ongelma on ennemmin miten saada ratas löytyä akseliin paikalleen, kun on niin pirun tiukka.

Kannattaa lukea se aikaisempikin. Rami on siinä koostanut kivasti välykset, prikat jne...
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

pasi78

Lainaus käyttäjältä: hukka - 08.07.11 - klo: 15.01
Lainaus käyttäjältä: pasi78 - 06.07.11 - klo: 20.02
Jollakin tais olla joskus irronnut se spurrille menevässä akselissa kotelon sisällä oleva tappi,miten sen mahtaa saada pysymään kunnolla siinä hammasrattaan hahlossa?Jonkun aikaa sai ehtiä vikaa kun kone ja kaikki pyöri normaalisti paitsi renkaat ja kaikissa hammasrattaissa oli hampaat tallella,sit huomasin et se tappi ei ole paikallaan ja hammasratas pyöri tyhjää siinä akselilla..

Tästä tais olla jossain sivulla puhetta mut en jaksa lukee koko sivustoo taaksepäin..

Jos se on päässyt jo jonkinaikaa siinä lyömään tyhjää, on sekä akseli että ratas hieman kuluneet ja ehkä myös rataslaatikko. Sinne voi laittaa teflonprikkaa väliin, jotta ei pääse ratas heilumaan sivusuunassa, tai parempi vaan laittaa uutta osaa.

Uusien osien kanssa ongelma on ennemmin miten saada ratas löytyä akseliin paikalleen, kun on niin pirun tiukka.

Kannattaa lukea se aikaisempikin. Rami on siinä koostanut kivasti välykset, prikat jne...

Joo,prikkaa mä sinne laitoin lisää ja näinollen sivuttaisvälys hävisi joten nyt saattaa tuurilla toimiakkin:)

Kolmena iltana peräkkäin purkanut perän ja avannut lootan niin ei oikein enää mielenkiinto riitä.

pasi78

Mikä on isoin pinioni mikä sopii vakiospurrin kans(86)?Kokeilis ihan huvikseen paljonko tuon sais kulkemaan pitkillä välityksillä isommalla tiellä..

Vatanen

Lainaus käyttäjältä: primeri - 01.07.11 - klo: 22.24
Ennemmin tilaa hardcase akun hobbykingiltä, saa reilusti halvemmalla. Esimerkiksi tällainen jos 2S:n hankkii: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10098

2 ostin noita ja toinen jo niistä mykistyi. en suosittele kyllä.
Vatasen jalat ja omat kädet

-rcmv-

Tänään tuli velineon vxl motti ja nopari,kummassa vika noparissa vai akussa?
Nopari antaa mennä eteenpäin täydellä kaasulla kävely vauhtia ja kun pakittaa niin sen jälkeen ei mene eteenpäin?Akku on nimh ja kuumu yhen kerran tuli kuumaksa niin että päällä oleva muovi repesi.Että kummassa vika?Kiitos apua antaneille jo etu käteen!
Hpi baja 5b ss