Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

dazed/confuced

Kävin kesällä pikkupoikien ja Nikkoautojen kanssa ihan mielenkiinnosta Kauhavalla RC-radalla. Pojat innoissaan juoksivat autojensa perässä sen hetken mitä parit akut kesti. Sitten oltiin kaikki äimän käkenä, kun näimme Slashin radalla, ja oli pakko varovasti tiedustella alan asiantuntijalta perus-asioita..

Piti sitten hankkia harjallinen Stampede pojille ja isukille.. Pakko myöntää, että rc-kärpänen haukkasi ihan kunnolla tätä poikaporukkaa, ja nyt pitäisi pelin olla kunnossa.  :cheesy: Parin kolmen hajonneen tai sulaneen motin jälkeen meni harjat vaihtoon. Nyt on sitten erinäisten vaiheiden jälkeen Toron 120A -säädin ja Castlen 4600kv harjaton moottori. Pinjoni on 17-hampainen ja spur gear 90. Akkuina 2 kpl Turnigy 2c 5300 50-100 lipot. Erittäin kirkkaat ajovalotkin tuli tusattua omalla virtalähteellä ja katkaisijalla..  :cool:

Tähän mennessä ei monsterista oltu saatu moottoreiden, parin spur gearin ja korivaurioiden lisäksi mitään muuta. Nyt kuitenkin ensimmäisen vartin testin (tai koe-lentojen) jälkeen katkesi vaihdelaatikon rattaasta hampaita. Uusi ei kyllä maksanut juuri mitään, ja sen pitäisi olla postissa näillä näppäimillä. Mietityttää vain, että mikä tuosta lähtee seuraavaksi. Päätin oikein rekisteröityä tälle niin loistavasti informaatiota tarjoavalle foorumille, jos vaikka saisi ajan tasalla olevat vastaukset näihin:

-Mistä saa järkevällä hinnalla alumiinisen vaihdelaatikon Stampedeen?
-Kannattaako sellaista hankkia ollenkaan jos seurauksena on siihen liitettyjen muoviosien tuhoutuminen ja jatkuva alumiiniosiin päivittämisen kierre?
-Tuo Castlen 4600kv moottori käy melko kuumana, joten saako siihen jonain yleisosana hankittua jäähdytys-siilen päälle?

jon.lindgren

Tervetuloa mukavan harrastuksen pariin :smiley:

Päivityskierre on uhkana aina kun lähdetään korvaamaan muovia alumiinilla. Tässä tapauksessa suurta vaaraa ei ole, vaan alumiininen vaihdelaatikko ratkaisee useamman ongelman.
Alumiinilaatikko on tukevampi eikä spurrin ja pinjonin välys pääse vaihtelemaan. Näin spurreja ei kulu enään samaan tahtiin. Samoin laatikon sisällä rattaiden välykset pysyvät kohdallaan.
Lämpöongelmat Castlen koneilla ovat yleisiä. Tämänkin alumiininen laatikko ratkaisee. Siiliä et tarvitse.
Ensimmäiseen kysymykseen viimeisenä, kvg. Kaikki hajoaa aikanaan, jopa alumiinilaatikko. Ulkomailta kai kuitenkin kun täällä ei noita ole hyllyssä näkynyt.

dazed/confuced

Kiitokset pikaisesta vastauksesta.
Toki noita vaihtoehtoja jokunen löytyy, mutta firmat on sen verran outoja että toivoin vaan vinkkiä hyväksi todetusta vaihtoehdosta. Alumiinin laadussakin taitaa olla melko laajaa kirjoa tarjolla. Tähän mennessä kaikki vastaukset on löytynyt selailemalla forumeita ja kuukkeloimalla ympäri netin syövereitä. tuo Integyn vaihtoehto on yleisin, ja löytyy mm. ebaysta, mutta hintaa tulee aika roimasti parista metallipalasta posteineen.. Joku voi kuitenkin tietää hyvän "Kiinavaihtoehdon" näille kamoille, kun ne monesti ovat samoja härpäkkeitä joita myydään merkkituotteina eri tarroilla..


dazed/confuced

Kiitos, tuota päädyinkin pyörittelemään. Laitetaanpa tilaukseen, jos kerran on toimivaksi havaittu.

dazed/confuced

Vieläköhän joku vaivautuisi ehdottamaan sopivaa diffiöljyä tuohon edellämainittuun masiinaan?
Ei mitään hajua minkälaista siellä on vakiona ollut. Jokseenkin se tuntuu siellä kuitenkin pysyneen tähän mennessä. Ilmeisesti pitänee olla jäykemmästä päästä, että pysyisi rattaissa?

Pahoittelut tietämättömyydestäni, mutta nuo löytämäni keskustelut asiasta meinaa mennä tällaiselta peruspässiltä yli hilseen, eikä selvittämiseen käytettävää aikaakaan ole liikaa. Vaihdelaatikosta on nyt mennyt pari ratasta parin ajokerran välein, joten ajattelin kasata koko setin uusiksi uusiin muovikuoriin, kun alumiinisen laatikon saapumisessa kestää ja pojat hinkuu taas toistaiseksi lumettomalle radalle.

Eli, osaisiko/viitsisikö joku valaista muutamalla lauseella ymmärtämälläni "palikkakielellä" mistä tiedän millä cps-lukemalla varustettua öljyä pitäisi tilata? Racing factoryn valikoimassa loppupään lukemat harppovat mielenkiintoisesti 50k->60k->100k->500k ..luulisi noin isoilla lukemaeroilla olevan isoja käytännön eroja myös.

jon.lindgren

Tiukinta silikoniöljyä mitä löytyy :tongue: Tai melkein.
Älä täytä liikaa, ylimääräiset tulee aina ulos.

Tossa on ohjetta.

Näitä juttuja kannattaa lukea ulkomaanfoorumeiltakin. Siellä on paljon aktiivista ja osaavaa porukkaa.

diezel

500000wt öljyillä se on sitten lukkoperä (kokeiltu on). Nyt käytössä 60000wt öljyt ja kyllähän nuokin kääntymistä hieman heikentää. Kokeilemalla löytyy mieleinen jäykkyys :wink:

Blaze

Mitkäs paikat rustlerissa on heikot  ?
Parinviikon sisällä pitäs ostaa toi auto jos vielä myynnissä. Eli käytettynä ja uudella combolla.
Hintakaan ei paha ole niin pakko ostaa ellei samaan hintaluokkaan saa parempaa.

Tampio

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 25.11.12 - klo: 20.37
Mitkäs paikat rustlerissa on heikot  ?
Parinviikon sisällä pitäs ostaa toi auto jos vielä myynnissä. Eli käytettynä ja uudella combolla.
Hintakaan ei paha ole niin pakko ostaa ellei samaan hintaluokkaan saa parempaa.
RPM:n puskuri eteen, samalta puljulta "bearing carrierit" ja casterpalat. Jos on varaa niin alumiinilla nämä. Muita osia en ole saanut rikki. Niin ja RPM:ltä myös ratassuoja, se on suositeltava, alkuperäinen on melko surkea.

-rcmv-

Saako suomesta stampedeen mistään teräs vetareita.
Jos jollakin on niin tarjotkaa yv äkkiä!
Hpi baja 5b ss

samimake

.......

-rcmv-

Miten hyvin spede menis hangessa lapagummeilla? Mitkä ois parhaat laparenkaat?
Hpi baja 5b ss

-rcmv-

Miten ootteko saanu muuten saanu mipin teräs vetareita rikki 3a käytössä? Meneekö paljon osia rikki 3s ajellessa?
Hpi baja 5b ss

-rcmv-

#8354
Nyt vastatkaa joku:mitkä välit on sopivat ajellessa 3s 5000mah 20-30c lipolla? Itellä pysähtyy vähän väliä ja punanen valo vilkkuu..se on varmaan se lämpö suoja juttu?paitsi se vilkkuu samala lailla ku low voltage cutt off.mut meno jatkuu vähän ajan jälkeen.stampede siis autona.
Hpi baja 5b ss

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: mad truck rc - 17.12.12 - klo: 18.49
Nyt vastatkaa joku:mitkä välit on sopivat ajellessa 3s 5000mah 20-30c lipolla? Itellä pysähtyy vähän väliä ja punanen valo vilkkuu..se on varmaan se lämpö suoja juttu?paitsi se vilkkuu samala lailla ku low voltage cutt off.mut meno jatkuu vähän ajan jälkeen.stampede siis autona.

Ite oon 3s ajanu vakio välityksillä, eikä ole lämpö ongelmia ollut. Mitkä välitykset sulla on autossa?

-rcmv-

Lainaus käyttäjältä: Miksu L - 17.12.12 - klo: 20.24
Lainaus käyttäjältä: mad truck rc - 17.12.12 - klo: 18.49
Nyt vastatkaa joku:mitkä välit on sopivat ajellessa 3s 5000mah 20-30c lipolla? Itellä pysähtyy vähän väliä ja punanen valo vilkkuu..se on varmaan se lämpö suoja juttu?paitsi se vilkkuu samala lailla ku low voltage cutt off.mut meno jatkuu vähän ajan jälkeen.stampede siis autona.

Ite oon 3s ajanu vakio välityksillä, eikä ole lämpö ongelmia ollut. Mitkä välitykset sulla on autossa?


90 ja 21
Hpi baja 5b ss

Miksu L

Välitykset on ainakin ok. Akun C arvo on kovin pieni. Onko akut kiinalaiset vai laatu kamaa? Akun ikä? Veikkaampa että akku kyykkää.  :roll:

-rcmv-

Hpi baja 5b ss

-rcmv-

Ai s*****a ku alkaa kyrpimään tää auto! 3 kertaa 2 päivä sisään on takapää pitäny purkaa! Taas meni joku v*tun ratas p*skaks!  :angry:
Hpi baja 5b ss

diezel

Lainaus käyttäjältä: mad truck rc - 21.12.12 - klo: 11.43
Ai s*****a ku alkaa kyrpimään tää auto! 3 kertaa 2 päivä sisään on takapää pitäny purkaa! Taas meni joku v*tun ratas p*skaks!  :angry:

Traxxas stampede vxl med.3s massive power!!! :D

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: diezel - 21.12.12 - klo: 17.00
Lainaus käyttäjältä: mad truck rc - 21.12.12 - klo: 11.43
Ai s*****a ku alkaa kyrpimään tää auto! 3 kertaa 2 päivä sisään on takapää pitäny purkaa! Taas meni joku v*tun ratas p*skaks!  :angry:

Traxxas stampede vxl med.3s massive power!!! :D

:grin:

Onko vaihdelaatikko varmasti ehjä? Ei halkeamia yms?

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Miksu L - 21.12.12 - klo: 17.26
Lainaus käyttäjältä: diezel - 21.12.12 - klo: 17.00
Lainaus käyttäjältä: mad truck rc - 21.12.12 - klo: 11.43
Ai s*****a ku alkaa kyrpimään tää auto! 3 kertaa 2 päivä sisään on takapää pitäny purkaa! Taas meni joku v*tun ratas p*skaks!  :angry:

Traxxas stampede vxl med.3s massive power!!! :D

:grin:

Onko vaihdelaatikko varmasti ehjä? Ei halkeamia yms?

Onko autossa vakiolaatikonkuoret? Ne tuskin kestää 3s-akulla varsinkaan laparenkailla. Riippuu tietenkin ajotavasta ja moottorista ja ja ... ja slipperin kireydestä.

-rcmv-

On vakio laatikon kuoret.

Elä diezel vidduile.ärsyttää jo tarpeeks  :grin:
Hpi baja 5b ss

Oi!RC

onko ton rustler vanteet 12 mm hex?
Traxxas Slash Anza Evo STRC Integy, Slash LCG BAJR Integy, Slash, Stampede, Rustler 4wd twin motor

Janne O

Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

-rcmh-

Nyt olis rustlerissakin nastarenkaat kiinni, tulis kunnon jääkelit niin vois käydä testaamasaa onko näissä pitoa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Temez

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 08.01.13 - klo: 23.06
Nyt olis rustlerissakin nastarenkaat kiinni, tulis kunnon jääkelit niin vois käydä testaamasaa onko näissä pitoa.
mistäs ostit nuo renkaat ?, teitkö ite ?

-rcmh-

Renkaat ja vanteet tilasin liquidrc:stä, jep itse tein piikkirenkaat.

Tossa muuten video rustlerista noilla renkailla.

Monster Energy Rustler on snow with Spike Tires (Slow-mo)
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

niinkö

Hyvinhän se kulkee :cheesy:
Tekis kyllä mieli lähtee e-maxxilla täräyttelee :evil:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.