Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

JQ Products - THE Car

Aloittaja JQ, 03.08.10 - klo: 03.44

[twister]

Lainaus käyttäjältä: risla - 02.03.14 - klo: 19.49
mihis nää tulee ja sitten tuo messinkinen kartioholkki kuuluu?

edit:kartioholkkihan tuli tonne vauhtipyörän taakse :roll:
Ne kuuluu tankin pohjaan. Jos ei aja kilpailuja ei niillä tee mitään ja tämä siksi että niitten tarkoitus on pienentää tankin tilavuutta (säännöissä määrätään tilavuus) siinä tapauksessa että käyttää PA-suodatinta.

Edit. Suomeksi jos sinulla ei ole pitkiä polttoaine letkuja tai polttoaine suodatinta et tarvitse kyseisiä paloja edes kilpailussa  :laugh:

*HOKE*

Ne on polttoainetilavuuden säätöä varten. Tankin sisään pohjaan kiinni.
Ruuvin paikka näkyy tankin korkista. Pienempi on millilitran ja isompi kaks.

Kisasäännöt on 125 milliä letkut mukaan laskettuna.
Eli jos käyttää pitkiä letkuja tai letkun välissä polttoainesuodatinta niin voi joutua käyttämään jompaakumpaa kisoissa.

risla

oorait, eli mun tapauksessa roskiskamaa.

micsa.fi

Onkohan jossain taulukoituna JQ:n jousia? Liikkeellä tuntuu olevan erilainen kirjava joukko jousia joiden jäykkyyksiä toisiinsa on vaikea saada selvää.

Wacky Stack Racing Team

Salamisormi

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 13.01.14 - klo: 14.21

Itse ajelin viime kesänä pari kisaa RTR:llä. Ihan hyvin silläkin pärjää, seuraavat muutokset enemmän tai vähemmän pakollisia:

- vetostartti pois ja kiinteä takalevy tilalle
- renkaat vaihtoon

RTR-radiolla en koskaan ajanut, mutta kyllä silläkin alkuun pärjää.

Kun vaihdoit kiinteän takalevyn vetostartin tilalle, jätitkö ne 2mm prikat moottorin alla paikoilleen? Ylettyikö starttiboksin pyörä auton vauhtipyörälle näiden prikkojen kanssa?

Salamisormi

Lainaus käyttäjältä: Salamisormi - 04.03.14 - klo: 22.34
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 13.01.14 - klo: 14.21

Itse ajelin viime kesänä pari kisaa RTR:llä. Ihan hyvin silläkin pärjää, seuraavat muutokset enemmän tai vähemmän pakollisia:

- vetostartti pois ja kiinteä takalevy tilalle
- renkaat vaihtoon

RTR-radiolla en koskaan ajanut, mutta kyllä silläkin alkuun pärjää.

Kun vaihdoit kiinteän takalevyn vetostartin tilalle, jätitkö ne 2mm prikat moottorin alla paikoilleen? Ylettyikö starttiboksin pyörä auton vauhtipyörälle näiden prikkojen kanssa?

Onko kellään muulla kokemusta tuon Alphan RTR-motin ja starttiboksin yhteiselosta, kun vissiinkin joutuu niistämään motin alareunasta hieman tavaraa pois, että saa vauhtipyörän tarpeeksi alhaalle, ja ettei moottori osu auton pohjaan?

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Salamisormi - 25.03.14 - klo: 14.07
Lainaus käyttäjältä: Salamisormi - 04.03.14 - klo: 22.34
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 13.01.14 - klo: 14.21

Itse ajelin viime kesänä pari kisaa RTR:llä. Ihan hyvin silläkin pärjää, seuraavat muutokset enemmän tai vähemmän pakollisia:

- vetostartti pois ja kiinteä takalevy tilalle
- renkaat vaihtoon

RTR-radiolla en koskaan ajanut, mutta kyllä silläkin alkuun pärjää.

Kun vaihdoit kiinteän takalevyn vetostartin tilalle, jätitkö ne 2mm prikat moottorin alla paikoilleen? Ylettyikö starttiboksin pyörä auton vauhtipyörälle näiden prikkojen kanssa?

Onko kellään muulla kokemusta tuon Alphan RTR-motin ja starttiboksin yhteiselosta, kun vissiinkin joutuu niistämään motin alareunasta hieman tavaraa pois, että saa vauhtipyörän tarpeeksi alhaalle, ja ettei moottori osu auton pohjaan?

Mulla riitti että nappasi moottorin alta ne korotusprikat pois, muuta ei tarvittu. Riippuu tosin starttiboxin kumipyörän koosta, että kuinka alas vauhtipyörä pitää saada.

Wacky Stack Racing Team

kyoshodbx

kevät huoltoo oon tuossa tehny.huomasin et autossa on etutukivarret eri mittaiset :shocked:.osaako joku arvata mitä on tapahtunu kun en ite keksi selitystä.nuita pitempiä näkyis varaosapakissa olevan mut lyhempiä ei.onko niistä jotain eri versioita.ja mitä sillä haetaan

Frodotus

Miten olette tuon starttiboksi ongelman taklanneet? Löytyykö joku starttiboksimalli, mikä sopisi ilman mitään modauksia? Meidän starttiboksin pyörä tuntuu olevan kokoa iso, eikä se tunnu yltävän lähellekkään RTR Alphan vauhtipyörää (korotusprikkojen poistaminen ei riitä).

Mönkkiinen

korota boxin moottoria

Frodotus

Lainaus käyttäjältä: Mönkkiinen - 22.04.14 - klo: 13.37
korota boxin moottoria

Boxin moottorin korotus ei auta, koska boksin pyörä osuu molemmilta puoliltaan auton pohjalevyyn. Yksi vaihtoehto, olisi pienempipyöräinen boksi. Mittasin boksin pyörän ja se oli n.7,5cm. Jos satutte tietämään pienempipyöräisiä bokseja, niin olisin tiedosta kiitollinen.

jerzirccar1

Hio rungon reunat..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

siffonen

Mikähän olisi sopiva tulppa rtr-mallille 25% polttoaineella? Nyt käyttänyt Sirio s5:sta (kuuma), muilta foorumeilta lukenu jotta suurempi nitromäärä-> kylmempi tulppa, ja taas the car:in foorumeilla taas sanotaan että tykkää kuumista tulpista. Hyvin tuntus toimivan nykyisillä tulpilla, mutta käyntiin lähteminen tuntus turhat vaikealta, saa nykiä montaa kertaa että herää, voi toki olla vielä säädötkin päin p:tä
Hpi Baja 5B SS

Elmaurizio

Lainaus käyttäjältä: siffonen - 23.04.14 - klo: 19.13
Mikähän olisi sopiva tulppa rtr-mallille 25% polttoaineella? Nyt käyttänyt Sirio s5:sta (kuuma), muilta foorumeilta lukenu jotta suurempi nitromäärä-> kylmempi tulppa, ja taas the car:in foorumeilla taas sanotaan että tykkää kuumista tulpista. Hyvin tuntus toimivan nykyisillä tulpilla, mutta käyntiin lähteminen tuntus turhat vaikealta, saa nykiä montaa kertaa että herää, voi toki olla vielä säädötkin päin p:tä

Alphan oma 3. tulppa toimii melko varmasti, ja onhan moottoria esilämmitetty kunnolla ennen käynnistystä.

Frodotus

Lainaus käyttäjältä: siffonen - 23.04.14 - klo: 19.13
Mikähän olisi sopiva tulppa rtr-mallille 25% polttoaineella? Nyt käyttänyt Sirio s5:sta (kuuma), muilta foorumeilta lukenu jotta suurempi nitromäärä-> kylmempi tulppa, ja taas the car:in foorumeilla taas sanotaan että tykkää kuumista tulpista. Hyvin tuntus toimivan nykyisillä tulpilla, mutta käyntiin lähteminen tuntus turhat vaikealta, saa nykiä montaa kertaa että herää, voi toki olla vielä säädötkin päin p:tä

Mulla on samoja kokemuksia tuosta Sirio s5:stä. Sai moottori kuumanakin nykiä kunnolla, ennenkun käynnistyi. Vaihdoin Novarossi #6 (Medium) Mitä löytyi pakin pohjilta niin lähtee käyntiin huomattavasti pienemmällä tuskalla. Tosin radalla joku epäili, että se Sirio olisi ollut viallinen.

antero

#645
Lainaus käyttäjältä: Frodotus - 24.04.14 - klo: 09.51
Lainaus käyttäjältä: siffonen - 23.04.14 - klo: 19.13
Mikähän olisi sopiva tulppa rtr-mallille 25% polttoaineella? Nyt käyttänyt Sirio s5:sta (kuuma), muilta foorumeilta lukenu jotta suurempi nitromäärä-> kylmempi tulppa, ja taas the car:in foorumeilla taas sanotaan että tykkää kuumista tulpista. Hyvin tuntus toimivan nykyisillä tulpilla, mutta käyntiin lähteminen tuntus turhat vaikealta, saa nykiä montaa kertaa että herää, voi toki olla vielä säädötkin päin p:tä

Mulla on samoja kokemuksia tuosta Sirio s5:stä. Sai moottori kuumanakin nykiä kunnolla, ennenkun käynnistyi. Vaihdoin Novarossi #6 (Medium) Mitä löytyi pakin pohjilta niin lähtee käyntiin huomattavasti pienemmällä tuskalla. Tosin radalla joku epäili, että se Sirio olisi ollut viallinen.
Ite oon ajellu OS:n 8 tulpalla ja hyvin on pelannu.
Onkohan täällä josaki keskustelua mitä diffiöljyjä kannataisi käyttää tässä rtr mallissa? Ja käyttöhän olisi perusrälläilyä missä sattuu.

E: Ja saako tähän rtr mallin sellaisen roto start päädyn jostakin että voisi porakoneella startata käyntiin?

siffonen

Taiwanista tuli hankittua alpha nro. 3 tulppia ja niillä toimii hyvin, suomesta en noita löytänyt mutta onneksi taiwanin poika möi edullisesti :)
Hpi Baja 5B SS