Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

FTT 2011 -ennakkotietoja

Aloittaja Mr Cale, 11.10.10 - klo: 19.57

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 16.11.10 - klo: 23.39
Tänään testasin uudella lrp 17.5t koneella 3.8 välityksiä moottori oli yli 80c ei hyvä. Pudotin välityksen 4.1+risat ja edelleen mennään yli 70c eli seuraavaks pudotan 4.3 välityksen ja toivon että lämmöt putoo reilusti.

Normi settiä korkeet lämmöt LRP/Nosram moottoreilla.

80 on vielä ihan hyvä lämpö.

Itsellä porokone on aina viiden minuutinkin jälkeen sen 80.

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.11.10 - klo: 15.18
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 16.11.10 - klo: 23.39
Tänään testasin uudella lrp 17.5t koneella 3.8 välityksiä moottori oli yli 80c ei hyvä. Pudotin välityksen 4.1+risat ja edelleen mennään yli 70c eli seuraavaks pudotan 4.3 välityksen ja toivon että lämmöt putoo reilusti.

Normi settiä korkeet lämmöt LRP/Nosram moottoreilla.

80 on vielä ihan hyvä lämpö.

Itsellä porokone on aina viiden minuutinkin jälkeen sen 80.


Ok. antaapi sitte olla tuon 4.1 välit ja seurailee vielä lämpöjä. Tottunu sp ja  cs koneiden kanssa että lämmöt sais olla siellä alle 60c tai näin olen ainakin ymmärtäny että jossain 60c hujakoilla ois maksimit sp ja cs koneille.
Kyosho, elämäni auto.

Ralo

Noista Sorex renkaista sen verran, että ainakin meidän auton alla tuppaa rengas irtoomaan vanteesta. Yksi sarja ajettu loppuun ja liimausta on korjattu useita kertoja.


Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 17.11.10 - klo: 15.45
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.11.10 - klo: 15.18
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 16.11.10 - klo: 23.39
Tänään testasin uudella lrp 17.5t koneella 3.8 välityksiä moottori oli yli 80c ei hyvä. Pudotin välityksen 4.1+risat ja edelleen mennään yli 70c eli seuraavaks pudotan 4.3 välityksen ja toivon että lämmöt putoo reilusti.

Normi settiä korkeet lämmöt LRP/Nosram moottoreilla.

80 on vielä ihan hyvä lämpö.

Itsellä porokone on aina viiden minuutinkin jälkeen sen 80.


Ok. antaapi sitte olla tuon 4.1 välit ja seurailee vielä lämpöjä. Tottunu sp ja  cs koneiden kanssa että lämmöt sais olla siellä alle 60c tai näin olen ainakin ymmärtäny että jossain 60c hujakoilla ois maksimit sp ja cs koneille.

Koko talvi ja kesä tuli ajettua CS:n stanukoneella ja lämmöt olivat lähes aina yli 70 johtuen SP:n sen aikaisista ohjelmista ja kone kesti oikein hyvin.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Grasshopper - 17.11.10 - klo: 15.54
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 17.11.10 - klo: 15.45
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.11.10 - klo: 15.18
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 16.11.10 - klo: 23.39
Tänään testasin uudella lrp 17.5t koneella 3.8 välityksiä moottori oli yli 80c ei hyvä. Pudotin välityksen 4.1+risat ja edelleen mennään yli 70c eli seuraavaks pudotan 4.3 välityksen ja toivon että lämmöt putoo reilusti.

Normi settiä korkeet lämmöt LRP/Nosram moottoreilla.

80 on vielä ihan hyvä lämpö.

Itsellä porokone on aina viiden minuutinkin jälkeen sen 80.


Ok. antaapi sitte olla tuon 4.1 välit ja seurailee vielä lämpöjä. Tottunu sp ja  cs koneiden kanssa että lämmöt sais olla siellä alle 60c tai näin olen ainakin ymmärtäny että jossain 60c hujakoilla ois maksimit sp ja cs koneille.

Koko talvi ja kesä tuli ajettua CS:n stanukoneella ja lämmöt olivat lähes aina yli 70 johtuen SP:n sen aikaisista ohjelmista ja kone kesti oikein hyvin.

Ok. Ilmeisesti olen liiankin varovainen ollu noitten lämpöjen suhteen. Koko ajan oppii uutta.
Kyosho, elämäni auto.

Stilo

Lainaus käyttäjältä: Ralo - 17.11.10 - klo: 15.52
Noista Sorex renkaista sen verran, että ainakin meidän auton alla tuppaa rengas irtoomaan vanteesta. Yksi sarja ajettu loppuun ja liimausta on korjattu useita kertoja. 

Kyllähän ne renkaanliimaukset joutuu jokaisen erän jälkeen tarkastamaan ja korjaamaan, näin on ollut CPX lukuunottamatta melkein kaikissa renkaissa. Kannattaa opetella automaattisesti tarkistamaan ne aina erän jälkeen. :wink:

jarkko

Lainaus käyttäjältä: Stilo - 17.11.10 - klo: 19.05
Lainaus käyttäjältä: Ralo - 17.11.10 - klo: 15.52
Noista Sorex renkaista sen verran, että ainakin meidän auton alla tuppaa rengas irtoomaan vanteesta. Yksi sarja ajettu loppuun ja liimausta on korjattu useita kertoja. 

Kyllähän ne renkaanliimaukset joutuu jokaisen erän jälkeen tarkastamaan ja korjaamaan, näin on ollut CPX lukuunottamatta melkein kaikissa renkaissa. Kannattaa opetella automaattisesti tarkistamaan ne aina erän jälkeen. :wink:

Ilmeisesti Turussakin pito on jo sen verran hyvä, että sorex on turhan pitävä. Jos ja kun Sorex alkaa olla turhan pitävä ja aikaisemmin pystyssä pysyneet autot alkavat kaatuilla pidosta, kannattaa testata CPX:iä. Niillä ajaminen on huomattavasti rennompaa kovalla pidolla kuin Sorexeilla. Tämä on varsin yleinen havainto myyrissä ajavien keskuudessa.

Kannattaa harkita säätääkö auton sellaiseksi, että se toimii Sorexeilla kovalla pidolla. Virallisen kisarenkaan ominaisuuksiin kannattaa tietysti tutustua hyvin jo ennen kisakauden alkua, mutta todennäköisesti FTT1 kisaradalla lähdetään kisaa ajamaan huomattavan erilaisella pidolla kuin mikä on Isomyyrissä ja ilmeisesti Turussakin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

goos

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 17.11.10 - klo: 15.45
Ok. antaapi sitte olla tuon 4.1 välit ja seurailee vielä lämpöjä. Tottunu sp ja  cs koneiden kanssa että lämmöt sais olla siellä alle 60c tai näin olen ainakin ymmärtäny että jossain 60c hujakoilla ois maksimit sp ja cs koneille.
SP ja CS koneita voi hyvin grillata sinne 80 hujakoille. Kaasutuntuma tosin vähän heikkenee siinä matkalla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

jarkko

Kuinkas se menikään akkulistan suhteen? Oliko niin, että EFRA julkaisee tammikuussa uuden akkulistansa ja sitten ne ovat FTT-laillisia?

Koitin löytää 2011 liittyen jotain, mutta löytyi vain vuoden takaista

  • "EFRA 2010 lista otetaan käyttöön kun se tulee (kuten jo oli aiemmin), mutta ainoastaan kilpailuihin joiden ilmoittautuminen ei ole vielä mennyt kiinni. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos lista julkaistaan nyt ennen Kuusankosken kisaa, niin se tulee voimaan vasta seuraavaan osakilpailuun. Tällä pyritään estämään "yllätykset" mikäli EFRA päättääkin julkaista kisan esim. perjantaina illalla juuri ennen seuraavan päivän osakilpailua jne."

Onko kuvio sama 2011 osalta?

Onko EFRAn julkaisuaikatauluista tietoa?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mr Cale

#99
Olin sattumalta juuri parhaillaan pyytämässä lajiryhmältä tähän asiaan päätöstä. Nykysääntöjen mukaanhan menettely on juuri niinkuin tuohon lainasit.

EFRAn aikataulu on meidän kannalta taas haastava. EFRA lupaa uuden listan julki tammikuun aikana...

goos

Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 30.11.10 - klo: 15.48
Olin sattumalta juuri parhaillaan pyytämässä lajiryhmältä tähän asiaan päätöstä. Nykysääntöjen mukaanhan menettely on juuri niinkuin tuohon lainasit.

EFRAn aikataulu on meidän kannalta taas haastava. EFRA lupaa uuden listan julki tammikuun aikana...

Miten ROAR listan kanssa?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

APK

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 30.11.10 - klo: 15.46

Onko EFRAn julkaisuaikatauluista tietoa?

Kuulinpa tuossa sellaista että EFRA olisi aikaistanut päivämäärän ajankohtaa, milloin uudet akut pitää olla lähetty luokittelemista varten. Syynä on juuri se, että listat tulisivat aiemmin eetteristä ulos tammikuun alussa.
Aika näyttää toteutuuko tämä. Kuka niitä akkuja haluaa mittailla ja luokitella jouluaattona, vähiten varmaan EFRA (Worsley)...  :roll: :smiley:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Mr Cale

Akut on toimitettava EFRAlle (Worsleylle) tutkittavaksi 1.12. mennessä. Eli periaatteessa voi olla mahdollista saada lista ulos aivan tammikuun alussa ja tämä siellä varmaan on tavoitteenakin.

jarkko

Lainaus käyttäjältä: goos - 30.11.10 - klo: 16.25
Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 30.11.10 - klo: 15.48
Olin sattumalta juuri parhaillaan pyytämässä lajiryhmältä tähän asiaan päätöstä. Nykysääntöjen mukaanhan menettely on juuri niinkuin tuohon lainasit.

EFRAn aikataulu on meidän kannalta taas haastava. EFRA lupaa uuden listan julki tammikuun aikana...

Miten ROAR listan kanssa?

Jossain asioissa EFRA on käsittääkseni lähtenyt komppaamaan ROARia. Muistaako joku oliko akkujen kohdalla sellaista?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

goos

FTT sarjassa oli viime vuonna ROAR akut sallittuja, joten olisi varmaan hyvä täsmentää miten niiden kanssa toimitaan tänä vuonna. Sieltähän tulee myös lista tammikuussa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Bulvaani

Onkos stoc -luokkien 0-ennakkosäädinlistaan tullut päivitystä? Vai kelpuutetaanko listan ulkopuolelta löytyvät "selvät tapaukset" mukaan FTT -kekkereihin? Esim. SP Prostoc 2.1 samalla softalla kuin listalta löytyvät SP 2.0 PRO tai SP 2.0 LPF...
Tiim Lahti

Mr Cale

Tuohon säädinasiaan voi lajiryhmä heittaa oman kantansa, mutta minun mielipiteeni on melkeinpä ROARin säädin listan mukaan meneminen. Siellä ilmeisesti testataan noita juttuja ennen kuin hyväksytään listalle.

Tässä on ollut näitä "selviä tapauksia", mitkä sitten ei oikeasti olekaan olleet niin selviä.

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: Bulvaani - 30.11.10 - klo: 22.51
Onkos stoc -luokkien 0-ennakkosäädinlistaan tullut päivitystä? Vai kelpuutetaanko listan ulkopuolelta löytyvät "selvät tapaukset" mukaan FTT -kekkereihin? Esim. SP Prostoc 2.1 samalla softalla kuin listalta löytyvät SP 2.0 PRO tai SP 2.0 LPF...

Tähän pohdintaan on  hyvä ottaa mukaan myös Hobbywing Xerun-säätimet koska niissä käytetään samoja ohjelmia kuin SP:ssä, kun Hobbywing ne kuitenkin molemmat tekee. Olisi kummaa jos toista saisi käyttää ja toista ei.  Itse asiassa mun SP GT 2.0 LPF:ssä on ollut Hobbywingin 0-ohjelma koko syksyn.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: goos - 30.11.10 - klo: 17.44
FTT sarjassa oli viime vuonna ROAR akut sallittuja, joten olisi varmaan hyvä täsmentää miten niiden kanssa toimitaan tänä vuonna. Sieltähän tulee myös lista tammikuussa.

Lajiryhmän päätöksellä 12-luokissa on sallittuja sekä voimassa olevan ROAR-, että EFRA-listan mukaiset akut. Uusien listojen ilmestyessä (EFRA tammikuussa 2011 ja ROAR helmikuussa 2011) uudet akut tulee sallituiksi nykyisen säännön mukaan. Eli julkaisuhetkeä seuraavaan kilpailuun, minkä ilmoittautumisaika ei ole vielä loppunut.

goos

Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 01.12.10 - klo: 12.17

Lajiryhmän päätöksellä 12-luokissa on sallittuja sekä voimassa olevan ROAR-, että EFRA-listan mukaiset akut. Uusien listojen ilmestyessä (EFRA tammikuussa 2011 ja ROAR helmikuussa 2011) uudet akut tulee sallituiksi nykyisen säännön mukaan. Eli julkaisuhetkeä seuraavaan kilpailuun, minkä ilmoittautumisaika ei ole vielä loppunut.

Lainaa
   b.   2S (7.4V) akut
      i.   Hyväksytty EFRA 2009 listalla
      ii.   tai hyväksytty EFRA 2010 listalla (ei julkaistu liitteen kirjoitushetkellä, kts. kohta 11)
      iii.   tai hyväksytty ROAR 2010 listalla (päivätty 20.1.2010)
         1.   ROAR 2010 listalla on myös ns. "soft pack" akkuja, jotka eivät ole sallittuja.

2s akut olivat myös hyväksyttyja ja varmaan ovat tänä vuonna?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Mr Cale

2S sääntöihin ei ole ainakaan minun tietääkseni tulossa muutoksia. Tosin listojen vuosiluvut ja päivämäärät varmaankin päivitetään.

snakepoison

Onko muilla ollut kisarenkaiden vanteet heti pussista otettua kierossa ja kumit huonosti paikallaan ? En silti valita, parempaa joka tapauksessa kun viimekauden Xenon
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Bulvaani

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 06.12.10 - klo: 14.41
Onko muilla ollut kisarenkaiden vanteet heti pussista otettua kierossa ja kumit huonosti paikallaan ? En silti valita, parempaa joka tapauksessa kun viimekauden Xenon

On. Neljästä ajetusta setistä löytynyt yhteensä 6 pyöreää rengasta. Ei tämä laadultaan sen kummoisemmalta vaikuta kuin esim. LRP:n CPX, eikä ainakaan paremmalta kuin edellisten kausien ulkorengas VTEC. Liimata saa joka hiitin jälkeen, mutta näin on monessa muussakin renkaassa hyvällä pidolla. Ajettavuudeltaan kyllä oikein miellyttävä tuttavuus ja tuntuu toimivan johdonmukaisesti aika loppuun asti.
Tiim Lahti

unkka

Onko lajiryhmän jäsenille jo tullut ajatusta tuon ROAR-säädinlistan tulkinnasta? Mennäänkö tiukasti sen mukaan vai mitkä säätimet kelpuutetaan Suomessa mukaan?

Pitäisi stock-mattikseen uusia säädin kun vanha listan mukainen kapine ei mahdu kyytiin autopäivityksen jälkeen. Tuolla listallahan ei täällä hetkellä ole montaakaan 1s-lipolla suoraan toimivaa mallia... Tai ylipäänsä yleisesti Suomessa käytössä olevaa SP:n ja Tekinin lisäksi.

Sitten suora kysymys kelpaako Speed Passion Cirtix stock tai LRP Zero talven kisoihin? Entä Hobbywing?

ripa_k

Olen foorumeilta ymmärtänyt että Citrix Club Racessa olisi jonkun verran kiinteätä ennakkoa joten se ei ole tulossa Roar-listalle.

On tämä melkoista että ameriikan paikallinen markkinatilanne ja maahantuojat (tai niiden puute) vaikuttaa sääntöihin ympäri maailman.
http://www.rctech.net/forum/8287162-post1789.html

Tuolla roar-listalla on muuten varsin heikosti 1S-säätimiä mitkä eivät tarvitse vastariakkua.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

goos

Lainaus käyttäjältä: ripa_k - 08.12.10 - klo: 22.45
Olen foorumeilta ymmärtänyt että Citrix Club Racessa olisi jonkun verran kiinteätä ennakkoa joten se ei ole tulossa Roar-listalle.

On tämä melkoista että ameriikan paikallinen markkinatilanne ja maahantuojat (tai niiden puute) vaikuttaa sääntöihin ympäri maailman.
http://www.rctech.net/forum/8287162-post1789.html

Tuolla roar-listalla on muuten varsin heikosti 1S-säätimiä mitkä eivät tarvitse vastariakkua.
Cirtix taisi olla listalla mut se poistettiin?

1s säätimiä taas ei taida olla kuin 2 mitkä ei tarvii vastari akkua? LRP SXX ja hobbywing 120A 1s?

Jos suomessa hyväksyttäisiin säätimiä listalle niin ei taida olla ihan helpoin juttu. Tietty arvaamalla voisi parit säätimet listaan lisätä mutta missä ja miten vedetään raja?

Koskakohan ROAR:lla on seuraavat isommat skabat, tietäisi ainakin koska heillä on paineita päivittää listaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

snakepoison

Toi Cirtixin pois vetäminen oli itelle ainakin pettymys. Olisi ollut säädin jonka hinta olisi ollut monelle nuoremallekin kuskille sopiva. Noh shithappents
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: goos - 08.12.10 - klo: 23.07
Jos suomessa hyväksyttäisiin säätimiä listalle niin ei taida olla ihan helpoin juttu. Tietty arvaamalla voisi parit säätimet listaan lisätä mutta missä ja miten vedetään raja?

Tuossa goos onkin juuri asian ytimessä. Mutta katsotaan, mitä lajiryhmä sanoo.


goos

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 08.12.10 - klo: 23.12
Toi Cirtixin pois vetäminen oli itelle ainakin pettymys. Olisi ollut säädin jonka hinta olisi ollut monelle nuoremallekin kuskille sopiva. Noh shithappents

Hobbywingillä on Justock, 60A ja xtreme stock jotka ovat halvemmasta päästä niihin saa tuon 508 softan joka on jo listalla, joten toivotaan parasta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

snakepoison

Jep toivotaan. Täytyy ilmeisesti itsellekin joku uusi säädin katsella. LRP SPX Bullet Reversellä ajelin BCR-kisat, mutta säädintä ei listalta löydy joten se ilmeisesti ei tule käymään.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx