Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi Racing 22

Aloittaja mof, 02.12.10 - klo: 21.10

mof

Losilta uutta tuuppia...

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=58496

Team Losi is dead, long live Team Losi Racing. This all-new 2WD buggy came from nowhere and broke cover only from diligent eyes spotting it on their TLR website - a day before the official press release got sent round.



LOSI:
Twenty Two Competition 2 Wheel Drive Buggy Kit:

The all-new TLR "22" 1:10 Electric 2WD Racing buggy redefines the norm and raises thestandard that all 1:10 electric off road racing buggies will be marked by.

For the past few months, the TLR team have quietly been gathering data, testing prototypes andaccruing information about the 1:10 off-road global race scene. The 22 is the result of manymonths of hard work and countless hours and thousands of laps of testing. Testing in the hotsunny climate of Southern California and the wet and often uncompromising weather of the UK,the TLR design team have encouraged and supported input from our global team drivers in thequest to deliver the most complete competition buggy in the world.

Specification:
Type:Electric Race Buggy
Scale:1/10
Length:389mm (15.125")
Width:250mm (9.875")
Wheelbase:284mm-288mm (11.81" - 11.33")
Chassis:2.5mm 7075 T-6 Aluminum
Suspension:Independent
Shock Type:Oil Filled with Bladder Compensation
Drivetrain:3 Gear and 4 Gear Transmission Ball Differential
Wheel Type:Dish
Wheel Diameter:2.2" (55.9mm)
Wheel Width:Rear 38.1mm (1.5"), Front 24.8mm (.980")
Tyre Compound:No tyres included
Spur Gear:76
Gear Pitch:48
Internal Ratio:2.43:1
Kit or RTR: Kit

Features:
01. Mid- and Rear-Motor Option
02. 2.5mm Hard Anodised Aluminium Chassis
03. Adjustable Caster via the Spindle (0, 3, 5, 10°)
04. 12mm Big Bore Aluminium Shock with Bladder Compensator
05. Adjustable Front Kick via Shims
06. All-Metric Hardware
07. Adjustable Spindle Carrier (Inline or Trailing)
08. Gull Wing Suspension Arm Design (Front and Rear)
09. Wide Range or Rear Toe Adjustability
10. Optimised Motor Placement for Balance
11. Simple Repair Bolt-On Camber Blocks
12. Innovative Steering Rack Design
13. 3.5mm Heavy-Duty Turnbuckles
14. Long-Life Titanium Nitrated Hinge Pins
15. Vertical Mounted Ball Studs
16. Optimised Battery Tray to Use Future Battery Technology
17. Dual Disk Slipper Clutch
18. Secure Battery Straps










JiiIii

Onhan sitä pidemmän aikaa huhuiltu uuden tuupin perään. Tripla-X osoittautunut melkoisen kestäväksi, jos nyt mainospuheita uskotaan (ja miksei uskottaisi  :p) niin tuon pitäisi olla vielä kestävämpi, sitten saisikin taas heittää volttisarjaa ihan huoletta. Julkaisupäivää ei tainnut vielä olla, eikä taida kestää pitkään kun ilmestyy 44:nen tmv.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

mof

Lainaus käyttäjältä: JiiIii - 02.12.10 - klo: 22.35
Onhan sitä pidemmän aikaa huhuiltu uuden tuupin perään. Tripla-X osoittautunut melkoisen kestäväksi, jos nyt mainospuheita uskotaan (ja miksei uskottaisi  :p) niin tuon pitäisi olla vielä kestävämpi, sitten saisikin taas heittää volttisarjaa ihan huoletta. Julkaisupäivää ei tainnut vielä olla, eikä taida kestää pitkään kun ilmestyy 44:nen tmv.

Ooplen keskusteluiden perusteella helmikuun paikkeilla tuo 22 olisi saatavilla.

jerzirccar1

Tuo ohjaus juttu on jo keksitty juttu ja aikoja sitten.
Andys teki sen joskus -80 luvun lopussa ja Hirobo teki myös tuon tyylisen -80 luvulla.
Kerron vain että tuo ei ole Losin keksimä juttu.
Pn se hieno peli. Voisi kuvitella että kaikki on jo keksitty mutta taas tulee jotain uutta näihin rc-autoihin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

redman

Tää on vanha juttu, Hovi ajoi vastaavalla jo kesällä  :wink:

Näyttää kyllä siistiltä kapistukselta.. Auton korjaaminen taitaa myös onnistua nopeammin versus perus B4
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Matti Räsänen

Metriset ruuvit jenkkivehkeessä!! Alkaa ne pikkuhiljaa älyämään...

Penguin

Eihän se vielä mitään että jenkkivehkeessä, onhan noita, mutta että Losilla. Pitää melkein piirtää rasti seinään.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Vesa

Veikkaisin, että Steenarin Jukka on auton pääsuunnittelija. Hyvältä näyttää!
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 03.12.10 - klo: 13.07
Veikkaisin, että Steenarin Jukka on auton pääsuunnittelija. Hyvältä näyttää!

Eikös Jukka hoida RTR osastoa ja jättänyt suunnittelut muille  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

ripa_k

Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

_valtsu_

Ja toinen rasti seinälle. Näyttää ainakin 12mm hexiltä:
perä:


Keula:



mof

Lainaus käyttäjältä: ripa_k - 03.12.10 - klo: 15.24
http://www.rccaraction.com/ME2/dirmod.asp?&nm=Site+Features&type=news&mod=News&tier=3&nid=B99582704A0F4E8B809CB532C7024722

Alemmassa videossa esitellään auton suunnittelijana Dan Hissam


http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=438875&postcount=87

Lainaus käyttäjältä: Mark HeadlingFrom Todd Hodge on Rc Tech:

Unfortunately and Jr. left the company before we started on this design of the new 2wd car. I wish he was at TLR to be a part of it as he was great to work with and I truly miss those days. The 22 was designed from the ground up with input from myself, Dan Hissam, Jukka Steenari, Mike Truhe, Billy Fischer, Matt Chambers, Dustin Evans, and a few others. Dan Hissam was the man behind the PC doing all the CAD work with input from Brent Redlin, Jukka Steenari and myself as he created this masterpiece. As a team, I feel we have done an impressive job with the design of the 22 and I am excited to see it in the hands of the consumer.

2/22/11 sounds like a good release date. We are working diligently on getting the car to market and it will be out in the 1st quarter of 2011.<!-- google_ad_section_end -->


Its cool Steenari has been working on it, should be ace! :thumbsup:<!-- / message --><!-- sig -->

JiiIii

Autojen toimitus ei ole vielä alkanut, mutta fiilistelemään pääsee  jo manuaalin parissa.

I race what ever the marketing department tells me is fast.

kai71

Tänaan testataan Losi 22 saviratalla Tomelillassa...
Keron myöhemmin milltä se tuntuu


Kai

Koheltaja

Etu tukivarret/c-pala on kuin nelkussa ja tilaa vetarille, hyödynnetäänkö samoja osia nelkussa?
Kylätason RC-kuski.

Vesa

Tuli tempastua kisoista mukaan Losin 22. Osien laatu ja mekattavuus on äärimmäisen hyvä, pienetkin asiat on mietitty loppuun asti. Eteenkin iskarit ja yleisesti kestävänoloinen rakenne saa meikältä plussaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

uijui

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 27.03.11 - klo: 17.13
Etu tukivarret/c-pala on kuin nelkussa ja tilaa vetarille, hyödynnetäänkö samoja osia nelkussa?

Katoin itse ihan samaa, samat osat varmastikin. Ei tuohon muuta syytä varmaan ole.
Vastaheitolla voittoon.

Harw

Ei kait noihin samoihin tukivarsiin mahu vetari keskelle ellei sitten iskaria kiinnitetä pelekästään ulkolaitaan? Mut jännä ois nähä millanen nelkku sieltä tulee..
| Ospa RC |

uijui

Tuo ohjaus on muuten ihan *****. Ainakin Andysissa oli, tosin silloin ajeltiin kivituhkan seassa :cool:
Vastaheitolla voittoon.

anzi

ekat ajot ja kerho kisat ajettu parin 22:sen  voimin ja on sit ihan sika hieno auto, en oo koskaan ajanu näin makeeta tuupparia :grin: :grin: ja laatu vakuuttaa.

Midder

Onkos porukat jo paljon kerenneet kyseisellä autolla ajamaan? Onko tullut esiin jotain heikkoja kohtia tai tarvetta optio osille? Mahtuukos autoon pötköakku vai onko pakko sandlea käyttää?

mof

Lainaus käyttäjältä: Midder - 24.05.11 - klo: 00.15
Onkos porukat jo paljon kerenneet kyseisellä autolla ajamaan? Onko tullut esiin jotain heikkoja kohtia tai tarvetta optio osille? Mahtuukos autoon pötköakku vai onko pakko sandlea käyttää?

Pötkö mahtuu ainakin takamoottorisena.

JyrkiL

Noniin, Losin tuuppi tuli tuossa "männäviikolla" rakennettua ja laatu yllätti positiivisesti! En ole Losia pitänyt koskaan huonona, mutta tässä autossa oli viety hinta/laatu-suhde mielestäni kokonaan uusin sfääreihin, hintalappu ei kuitenkaan hirvitä, Saben hyllystä poimittuna ainakaan.

Grafiitti/"muovi"osien kovuus oli suuri yllätys, samoin pallokuppien. Kuvittelisi, etteivät ainakaan periksi anna, kestävyystestiä tulossa tulevaisuudessa...

Sähköjen asennuksessa pitää turvautua pieniin kevätjuhlaliikkeisiin, oma SSX TC Spec meni pikkuisella jäähdytyssiilin dremelöinnillä juuri kopan alle, samoin vanhat 4800mAh/40C LRP saddlet ottavat koriin kiinni, pitänee hioa nuo akun nystyrät pois.
Saas nähdä jos JConceptsin korin alla on enemmän tilaa...

Servoksi valikoitui Team XCoren low profile, "9kg/0,07s" sanoo arvot. Jos edes lähellä todellisia, niin pitää olla tyytyväinen. Matalaa servoa tähän autoon pitänee suositella, jotta kyytiin sopii edes hiemankin isommat vastarit.

Autoa oli mukava kasata, ainakin kun on 10 vuotta jo autoja rakentanut. Esim. iskareiden osalta manuaali oli kovin suppea, näytti kyllä missä järjestyksessä sisukalut tulevat, mutta aloittelevammat harrastelijat eivät välttämättä tiedä ilmauksesta mitään, jolloin iskarit jäävät todennäköisesti aivan rimpuloiksi.
Manuaali on muutenkin ehkä hieman suppeampi, mihin olen Assojen ja Tamiyan kanssa tottunut.

Iskarit itsessään olivat mielestäni laatukamaa.

Tämmöisiä ajatuksia itselle jäi autosta, ajokokemuksia odotellessa...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

JyrkiL

Noniin, ekat akulliset saviradalla takana...

"Vanhan kansan turistikuskin" käteen auto sopi yllättävän kivuttomasti. Koneena oli LRP X12 8.5T, mutta kun kaasukäyrän expan ruuvas -15%:iin niin mutkista alkoi päästä ulos pienemmällä määrällä piruetteja. Auto hyppäsi hienosti ja alusta toimi pakettisetupilla varsin mallikkaasti, mitään en lähtenyt muuttamaan. Mitään osia en saanut rikki, vaikka parit ilmalennot vähän äkkinäisesti päättyivätkin.

Keskimoottorisena autoa oli mukava viedä, saas nähdä tuleeko jossain vaiheessa kokeiltua takamoottorisena.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Tepaja

Tuli sitten ostettua 22 ensimmäiseksi tuupiksi. Sabelle suuri kiitos!
On se kyllä hieno ja helppo kasata. Hieman oli parissa kohtaa manuaalia epäselvyyttä, mutta erehdyksen kautta opittiin.

Muuten meni rakennus mallikkaasti ja vaikuttaa laadukkaalta, mutta takaiskareiden jouset rahnuttavat esijännityksen kierteisiin ikävästi. Sama ongelma oli myös honkkarin takaiskareissa. Onko ehdotuksia mitä pitäsi tehdä? Etuiskarit toimivat erittäin jouheasti.
Sähköjä odotellessa..

JyrkiL

LainaaMuuten meni rakennus mallikkaasti ja vaikuttaa laadukkaalta, mutta takaiskareiden jouset rahnuttavat esijännityksen kierteisiin ikävästi. Sama ongelma oli myös honkkarin takaiskareissa. Onko ehdotuksia mitä pitäsi tehdä?

Kummallista, omassa autossa jouset eivät hankaa. Jousista voisi yrittää raapia väriä pois, eiköhän se mustakin jottai maalia ole... Jos kyseess on tosiaan "ihan inan" rapina.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Midder

Tulipa itsekkin viimeinkin tämä auto kasattua. Niin kuin jo sanottuakin niin vähän oli välillä epäselvyyttä ohjeissa. Näyttää varsin laadukkaalta peliltä kyllä ja vähän uuttakin on keksitty viime mallista. Jotenkin ehkä olisin halunnut enemmän nähdä autossa jotain muuta materiaalia kuin pelkkää muovia. Tosin muoviosat tuntuivat todella kovilta ja kestävän tuntuiselta materiaalilta.
Heitin nyt aluksi laimean 9.5t motin vaan paikalleen ja katson miten radalla kulkee. Myöhemmin sitten voisi varmaan 6.5t motin heitellä.

Tepaja

Löytyi jousin rahnutuksen syy. Etummaisiin jousiin verrattuna, oli pieni viiste jäänyt tekemättä takajousien ylä-ja alapäihin (kuva).
Vasemmalla paketista otettu, keskellä hieman työstetty itse ja oikealla etujousi. Vielä kuvan oton jälkeen lähti hieman vielä pois.
Kumma kun ei muilla ole ollut kyseistä, kait joku yksittäis tapaus. Pääasia, ettei ollut tuon kummoisempi juttu.

Sähköinä on/tulossa Nosrman 8,5 octa wind, Spektrumin matala S6070 servo. Lipoksi meinasin varrota Losin 96mm akkua, tai sitten saddle packit ellei tuota Sabeen ole kohta puolin tulossa. Nopariksi ehkäpä Tekin RS pienuuden takia.

Hazard

Nyt tästä julkaistiin RTR-malli perus Spektrum radiolla ja 13.5T sensorillisella koneella.

http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0122

pasa

misois :huh:sähkölä toimivia :shocked:rc autoja? :cool:halvalla!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: