Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Kössi-kenguru

Jos haluaa vanhat crossirenkaansa sitten tuhota lopullisesti,niin suosittelen asvaltilla ajoa. Tankillinen riitti tekemään kuluneista renkaista slicksejä.  :lol:
-

Tonyyyy

Juu renkaat meni viikossa ketuixs asvaltilla,tilattava 2kierrosta renkaita,asfaltille omat.
Onxs haittaa jos tukkis pohjasta käynnistin rattaan reiän?
Puskee roinaa siitä sisään ja tänään sammu kone kun kivi rattaan ja pohjan välissä.

rctruck

Lainaus käyttäjältä: Tonyyyy - 12.07.08 - klo: 22.38
Juu renkaat meni viikossa ketuixs asvaltilla,tilattava 2kierrosta renkaita,asfaltille omat.
Onxs haittaa jos tukkis pohjasta käynnistin rattaan reiän?
Puskee roinaa siitä sisään ja tänään sammu kone kun kivi rattaan ja pohjan välissä.

Ei haittaa jos peittää pohjasta sen reiän itekki aina tukin koska muute menee kaikkee p****a sinne.
Mad force, inferno mp 7.5 sports 2, traxxas emaxx, revo 3.3

Kössi-kenguru

Itsekin miettinyt tuota tukkimista,mutta se vaatisi,että kone toimii. Hoke,mä etin sut huomenna käsiini,jos vaikka jossain vaiheessa jaksaisit kattoa tuota mun romua. Kone haukkaa jostain ilmaa,muuta selitystä en tolle enää keksi,miksi kierrokset jää korkealle. Nyt tuli niin paljon ruuvattua ruuveja,että nyt se yskii (booaa) kun painaa kaasun pohjaan. Ehkä parempi etten koske noihin ruuveihin,vaan joku sellainen joka noista jotain tietää.. :grin:

Mulla meni noin vartissa renkaat sileäksi,tosin eipä niissä paljoa pintaa ollutkaan ennen asvaltilla ajoa.
-

*HOKE*

Lähdit ilmeisesti pois ennen kuin tuli pitkä tauko...
Olisin hetken ehtinyt vilaisemaan.
No joku toinen päivä... Mahdollisesti ensi lauantai tai sunnuntai menen radalle...
Tervetuloa.
Ruuvataan ossi toiminvaan.

Kössi-kenguru

Käväsin siellä teitin pilttuussa tauon aikana,mutta ajattelin että sulla parempaakin tekemistä,kuin toisten autojen ruuvaaminen. Näytti sunkin auto olevan vaiheessa silloin. Kyllähän tuon ehtii,ens viikonlppuna varmaankin pääsis kyllä kurvailemaan sinne itsekin. Oli kyllä aikamoista menoa.  :tongue:
-

plissken_s

Onkos kellään ollut käytännön kokemuksia Sportwerksin renkaista, tekeekö mitään? Hintansa puolesta ainakin houkuttelis.. esim: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_39/products_id/17908

Mites on tuolta sujunut tilaukset muuten? Mika?
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R


Kössi-kenguru

#3698
Uh,enpä tänne muistanut kirjoittaa.

Hoke sitten löysi "muutaman" vian meikäläisen menopelistä..   :shocked:

Oli vetarit liian pitkät,iskarit täynnä ilmaa,linkistö päin honkia jne. jne.  :grin:

Eipä ihme,että auto mahdoton ajaa..

Edit: Suositelkaas jotain hyvää iskari + jousiyhdistelmää tähän autoon!
-

plissken_s

Miten vetarit voi olla liian pitkät jos oikean auton osat kiinni oikeassa autossa?
Kyosho - Futaba - Novarossi

Kössi-kenguru

Edellisellä omistajalla vetarit mennyt sekaisin,kun auto ollut räjäytettynä. Etuvetarit on takana ja takavetarit edessä. Ilmeisesti pikkuisen pituuseroa noilla. Takapään kun painaa alas,vetarit tarraa suunnilleen diffiboksiin kiinni,joten jousto ei ole kauhean vapaa ja vastaavasti ei ole kaukana,että etuvetarit irtoaa diffistä,kun keulan painaa alas. Eli tolleen ne voi olla liian pitkät.  :wink:
-

plissken_s

Kyosho - Futaba - Novarossi

Kyöstimään

Tuntuu että tuolta kyöstiltä on useampiakin maanantai kappaleita lähtenyt.
Itellä kun oli inferno niin ei siinä ollut kuin vikaa. Mutta KÄYTETTY on aina käytetty. Kai ne uudet pelaa paremmin vai kuinka??
Hobao Hyper 8,5

*HOKE*

Sehän riippuu jälleen kerran täysin itse autosta ja myös myyjästä.

Ei se uusi rtr auto varmasti ole parempi kuin kisaajan käytetty pro auto.
Mikäli myyjä taas on ollut torsti tai muutenvaan sekoillut niin autossa voi olla ties mitä kummallista.
Esim kuten yllä mainittu etu ja takavetareiden päittäin oleminen.

Minä huomasin tuon heti kun satuin autoon koskemaan... Edellinen omistaja ei näköjään ollut huomannut edes ajaessa...

Kössi-kenguru

Juu,enkä edes minä huomannut tuota vetari-hommaa,vaikka autoa ropannut jo jonkin verran.  :wink:

Mutta eiköhän jokaiselta valmistajalta lipsahda noita maanantaikappaleitakin joukkoon. Taitaapi tosin tuo Kyosho olla vähän sama kuin Asus tietokonemaailmassa. Myyntimäärät kilpailijoita huomattavasti suuremmat,jolloin myös raportoitujen vikojen määrä nousee. Tässä harrastuksessa voi kyllä omalla suorituksella vaikuttaa hyvinkin paljon auton osien kestävyyteen. Jättää vain hypyt ja likaiset ajopaikat väliin,niin eiköhän auto kuin auto kestä pitkään. Eri asia on sitten tietenkin se,että miten eri valmistajilla kestää pelit ja vehkeet nuo hypyt ja vaihtelevat olosuhteet.

Omasta vessasta vielä sen verran,että olis pitänyt silloin kun auton hommasin.käydä vähän radalla testaamassa tuota. Silloin kaikki säädöt viittasivat huippunopeuteen,auto ei kääntynyt vauhdissa juurikaan,meni kuin juna kiskoillaan,suoraan. Nyt autoa ropattu sen verran paljon,että auto heittää välillä kuperkeikkaa,kun sen vain vauhdissa kääntää. Eli toisin sanoen kääntyy liiankin hyvin. ei siinä mitään,lavangossa muutaman kierroksen testanneena npolla säädöillä tuntui ettei auto käänny ollenkaan,kun aikaisemmat havainnot perustuivat urheilukenttä-suditteluun,jossa auto jo lähes ajettava.

Olipas taas selkeää tekstiä.
-

kesseli

Muista myös että keskidiffin ulostulossa on vakiona o-rengas ottamassa vastaan hittiä.
ilman sitä takavetari seilaa myös holtittomasti.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

matecci

Mitäs tulppia te infernoissanne käytätte? Itselläni on Inferno 7.5 sp3 ja edelleen koneen äkilliset sammumiset ja huono tyhjäkäynti tuottaa tuskaa,toimiessaan kulkee kyllä hyvin ja säädöt on kohillaan. Käytin aikasemmin os no.8:n tulppia mutta ne kärähti jo jopa yhden tankillisen jälkeen. Nyt oon ajellu sillä tulpalla joka oli ostettaessa koneessa,(mikä lienee edes),mutta edellä mainittuja ongelmia on paljon. Onko kokemuksia vastaavasta ja millä tulpalla vois ongelmat parantua?

Mika R

lue IGT topikki läpi lopusta päin, siinä on paljon juttua GXR28 :sta

INFERNO ST US

Minulla on Inferno st us ja käytin melkein vuoden O.S a3 tulppaa, toimi todella hyvin.
Lykkyä pyttyy!

Ile__

Nyt näköjään löytyy uudesta MP9:stä ja uudesta ST:stä olevan kuvia ja myynti hintoja... ST:ssä moottoripukit, mustakansi, pidempi siipiteline. Äkkisilmäyksellä aika siistin näköisiä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

MarkoL

Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

matecci

Pitää kokeilla sitä a3 tulppaa. Mitäs löpöjä kärryillenne syötätte?
Itelläni on se Model Technics 25% Big Bang...vois vaihtaa kyllä toiseen mutta mihin??..Ainakaan polttoaineista keskustelussa ei ollut hirveesti positiivistä sanomista porukoilla kyseisestä eväästä.Konehan mulla on se gxr.21

Mika R

No ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee.. Ihan mutu pohjalta ne kommentit kuitenkin tulee. Pieto ja moni muukin on ajellut gxr28 ihan hienosti. Mut toki voit kokeilla noita muita mainittuja.

matecci

Nyt kaipais vinkkiä että miten hitossa tuon uuden jousen saa kakspalaisen kytkimen ympärille!!??
Kun ei sitä voi muljauttaakkaan kun se menee vain palojen päistä sisään siihen uraan... :huh: :huh: :huh:

Kyöstimään

#3714
Kiinnostaisi tietää millanen kytkin kyseessä?

Korjaus:

Jos on se kaksipalainen niin kasaa se kädessä ja asenna sujauttamalla paikoilleen.Ei ole vaikeata nm. kokemusta on.

Pahoittelut kun kysyin turhaan. En näköjään ole viitsinyt lukea taaksepäin. :angel:
Hobao Hyper 8,5

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: matecci - 08.08.08 - klo: 17.15
Nyt kaipais vinkkiä että miten hitossa tuon uuden jousen saa kakspalaisen kytkimen ympärille!!??
Kun ei sitä voi muljauttaakkaan kun se menee vain palojen päistä sisään siihen uraan... :huh: :huh: :huh:
Kaksipalainen kytkin...
- Tapsa


Mika R

Lainaus käyttäjältä: matecci - 08.08.08 - klo: 17.15
Nyt kaipais vinkkiä että miten hitossa tuon uuden jousen saa kakspalaisen kytkimen ympärille!!??
Kun ei sitä voi muljauttaakkaan kun se menee vain palojen päistä sisään siihen uraan... :huh: :huh: :huh:

kasaat sen kytkimen ensin kädessä, laitat jousen paljon ympärille. sitten työnnät palat vauhtipyörään kampiakselin jatkopalan ympärille, taoit reikiin tietysti. koska jousi on siellä sisällä ympäri, avita vähän tappien rei'istä pienellä ruuvarilla että tapit pääsee läpi jos ei muuten mene painamalla.

matecci

Kiitoksia,nyt onnistuin. Jousen palojen ympärille saaminen oli todella vaikeeta koska kun palat olivat jonkin verran jo kuluneet niin se jousi ei oikeen tahtonut mennä uralleensa. Eli se palan pinta oli hiukan levinnyt uran reunojen yli.

kesseli

Lainaus käyttäjältä: matecci - 08.08.08 - klo: 22.35
Kiitoksia,nyt onnistuin. Jousen palojen ympärille saaminen oli todella vaikeeta koska kun palat olivat jonkin verran jo kuluneet niin se jousi ei oikeen tahtonut mennä uralleensa. Eli se palan pinta oli hiukan levinnyt uran reunojen yli.

Kannattaa aina avatessa kalvaa varovasti se jousen ura esimerkiksi veitsenkärjellä ja jos paloissa/kykinkellossa on skrubua sen voi varovasti hioa hiekkapaperilla.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd