Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck

Aloittaja -rcmh-, 07.10.11 - klo: 07.38

JKK28

Voi v...ttu ku on per....tä toi vakio ohjausservo joka tän virtahevon mukana tulee!!! Tossa taannoin kirjoittelin et hyytyy hetken ajon jälkeen ja lähetin tämän modelsportiin ja sain takuuna uuden. No, tämän asensin kaasulle/jarrulle ja ohjaukseen laitoin savox 40kg/7,4v. 1/2 tankillisen jälkeen vakio sanoi itsensä irti, liikkuu edes takas hullun lailla tärinästä. En tiedä sit kestääkö vakio 7,4v ja onko sama servo minkä ohjaukseen jo laitoin ku heti hajos.
Ja per...ele just sain valot asennettua ja johdot nätisti nippuun ja piiloon ja eiku uudestaan purkamaan.
Onko muille losin omistajille käynyt samoin vai sainko takuusta jo kertaalleen käytetyn?
losi 5ive-T(myyty),Savage flux xl(myyty),Hpi drifteri(myyty)

eurorc.com

Yleensä emme kirjoita kuluttajien topiceihin mutta tässä tapauksessa varmaan helpointa hakea hiukan apua teiltä.

Olemme ottamassa Losin osia varastoon ja tarvitsemme hiukan apua siinä että mitä osia haluisitte ostaa meiltä. Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen info@eurorc.com niin huomioimme asian kun teemme ensimmäistä tilausta. Mitä paremmin saamme tietoa sen paremmin pystymme palvelemaan teitä Suomesta.

t. Axel
HobbyWing | Xray | Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Mordex

Lainaus käyttäjältä: eurorc.com - 30.12.12 - klo: 09.23
Yleensä emme kirjoita kuluttajien topiceihin mutta tässä tapauksessa varmaan helpointa hakea hiukan apua teiltä.

Olemme ottamassa Losin osia varastoon ja tarvitsemme hiukan apua siinä että mitä osia haluisitte ostaa meiltä. Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen info@eurorc.com niin huomioimme asian kun teemme ensimmäistä tilausta. Mitä paremmin saamme tietoa sen paremmin pystymme palvelemaan teitä Suomesta.

t. Axel

Puhutaanko nyt siis vain Losin valmistamista osista? Ainoat Losin valmistamat osat mitä olen tähän mennessä autoon ostanut, on toinen sarja vanteita ja punaiset jouset. Kaikki muut osat mitä olen autoon ruuvannut, ovat jonkun kolmannen osapuolen valmistamia hop-uppeja, joita Losi ei valmista tai jos valmistaa, niin häviää laadussa ja/tai hinnassa.


Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Mordex

Lainaus käyttäjältä: JKK28 - 30.12.12 - klo: 01.36
Voi v...ttu ku on per....tä toi vakio ohjausservo joka tän virtahevon mukana tulee!!! Tossa taannoin kirjoittelin et hyytyy hetken ajon jälkeen ja lähetin tämän modelsportiin ja sain takuuna uuden. No, tämän asensin kaasulle/jarrulle ja ohjaukseen laitoin savox 40kg/7,4v. 1/2 tankillisen jälkeen vakio sanoi itsensä irti, liikkuu edes takas hullun lailla tärinästä. En tiedä sit kestääkö vakio 7,4v ja onko sama servo minkä ohjaukseen jo laitoin ku heti hajos.
Ja per...ele just sain valot asennettua ja johdot nätisti nippuun ja piiloon ja eiku uudestaan purkamaan.
Onko muille losin omistajille käynyt samoin vai sainko takuusta jo kertaalleen käytetyn?

Vakio on Savöx SV-0236 Losin kuorilla ja se kestää siis 7,4v. Ko. servosta olen kuullu enemmänkin huonoa palautetta (tosin kuvailemasi hajoaminen ei ole mitenkään normaalia). Näinpä heitin sen heti käsittelyssä kaasu/jarru-servoksi (jossa se itsellä toimii moiteetta) ja ostin SV-0235 mallin ohjaukseen. Se on 5kg heikompi, mutta moni on todennut, että se ei lämpene/hyydy niin nopeasti. Jos ongelmasta haluaa kokonaan eroon, niin tällä hetkellä ainut vaihtoehto on ostaa kaksi servoa ohjaukseen.

Tosin itse ainakin odottelen tuota ensi vuonna julkaistavaa servoa, josta kirjoittelin tähän ketjuun aikaisemmin.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

HMS77

Ei taida tuo vakio ohjausservo kuumeta samaan malliin kaasuservona?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Mordex

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 30.12.12 - klo: 22.00
Ei taida tuo vakio ohjausservo kuumeta samaan malliin kaasuservona?

Itse en ole ainakaan moista huomannut.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

JKK28

Mulla on nyt 0235 kaasulla/jarrulla ja 0236 ohjauksessa ja akkuna 7200mh 7,4v lipo. Katotaan miten käy.

losi 5ive-T(myyty),Savage flux xl(myyty),Hpi drifteri(myyty)

timberjack

Asiasta kolmanteen olisko tässä hankkimisen arvoinen kone Losiin?
On meinaa harkinnan alla tämä mylly tilata..

http://bzm-micro.com/engines/bzm-micro-28-5cc/


Mordex

Lainaus käyttäjältä: timberjack - 31.12.12 - klo: 01.01
Asiasta kolmanteen olisko tässä hankkimisen arvoinen kone Losiin?
On meinaa harkinnan alla tämä mylly tilata..

http://bzm-micro.com/engines/bzm-micro-28-5cc/

Jenkeissä noita on ylikuumentunut ja hajonnut useampikin, tiedä sitten miten Suomen ilmastossa kulkisivat. Joka tapauksessa itse en rahojani tuohon laittaisi, vaan tuolla budjetilla kallistuisin vaikka 30,5 OBR:än suuntaan.

Jos haussa on enemmän tehoa kuin tarpeeksi, niin esim. tuo high torque versio tästä: http://www.oneillbrothers.com/8-2hp-full-mod-30-5cc-tr-obr-4-bolt-reed-case-engine.html joka näyttää kirjoitushetkellä olevan alennuksessakin.

Jos pää-asiassa radalla meinaat päristellä, niin joku kesympikin versio riittää hyvin.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

timberjack

Paljon kiitoksia vinkistä Mordex!
Obr 30.5 pistetty nyt tilaukseen  :smiley:

maukkadamngod

Jos sitä v-loppuna alkais konetta sovittelee paikalleen:D

tonij

Lainaus käyttäjältä: maukkadamngod - 01.01.13 - klo: 14.15
Jos sitä v-loppuna alkais konetta sovittelee paikalleen:D

suosittelen sitten useasti ekanajon aikana ja heti 5min jälkeen katsoa miten kytkin tykkää välityksistä. kytkimen saa poltettuu pilalle tosi nopeasti liian pitkillä välityksillä jopa alle 10:ssä minuutissa. itse käytän sen takia jopa vähän liiankin lyhyitä välityksiä. en tiedä mikä on se oikea tapa miten se katotaan onko kytkin liian kovilla mutta itse seuraan sitä että heti ku alkaa vähänki tulemaan valkosta pölyä niin välitys on liian pitkä.
TRKMANS racing

maukkadamngod

Lainaus käyttäjältä: tonij - 01.01.13 - klo: 15.08
Lainaus käyttäjältä: maukkadamngod - 01.01.13 - klo: 14.15
Jos sitä v-loppuna alkais konetta sovittelee paikalleen:D

suosittelen sitten useasti ekanajon aikana ja heti 5min jälkeen katsoa miten kytkin tykkää välityksistä. kytkimen saa poltettuu pilalle tosi nopeasti liian pitkillä välityksillä jopa alle 10:ssä minuutissa. itse käytän sen takia jopa vähän liiankin lyhyitä välityksiä. en tiedä mikä on se oikea tapa miten se katotaan onko kytkin liian kovilla mutta itse seuraan sitä että heti ku alkaa vähänki tulemaan valkosta pölyä niin välitys on liian pitkä.
Jep, juurikin tuolta Losi 5ive foorumilta lueskelinkin että kytkin ongelmia ollu monella ja voisin itte lähtee liikkeelle tolla 18t pinjonilla jahka koneen saan kasaan, vielä on outwearsit ostamatta ja avoin kytkinkehto yms.

mahu

Terve kaikille.
Uusi kaveri foorumille ja oikeastaan myös rc hommiin. Muutama halpa sähköauto ollut vuosia sitten ja nyt sitten innostuin ja eilen tuli tilattua Losi 5IVE, ohjain ja putki paketti kotia  :azn:

Muutama kysymys on tässä mieleen tullut.
Onko olemassa jotain semmosta varaosaa, joka kannattaisi ostaa jo etukäteen? Ettei mene ajo hommat heti reisille sen takia, kun odottelee postipakettia kotia jne.
Tarkoituksena ei ole heti päivittää kaikkia osia parempiin, vaan sitä mukaan, kun sattuvat pettämään.
Foorumia yrittänyt kahlata läpi, mutta ei ole silmään osunut mitään muuta, kun mahdollinen servon lämpö ongelma.

Lisää kysymyksiä varmaan tulee, kun pääsen Losia ulkoiluttamaan jne.

juhamatti

Onnee vaan nyt sit useastakin asiasta kerralla, mm että olet valinnut bensa-auton ja ison sellaisen uudeksi harraste välineeksi ja että olet uusi foorumilla.
Itsellä ei ole losia mutta tämän filmin näin jo pitkä aika sitten jossa noita joitain losin heikkouksia voi kotikonstein parantaa, toivottavasti on apua.
Teretulemast vielä :azn:
Losi 5ive or Five 1/5 Scale Truck Mods

Mordex

#675
Lainaus käyttäjältä: mahu - 02.01.13 - klo: 12.08
Muutama kysymys on tässä mieleen tullut.
Onko olemassa jotain semmosta varaosaa, joka kannattaisi ostaa jo etukäteen? Ettei mene ajo hommat heti reisille sen takia, kun odottelee postipakettia kotia jne.
Tarkoituksena ei ole heti päivittää kaikkia osia parempiin, vaan sitä mukaan, kun sattuvat pettämään.
Foorumia yrittänyt kahlata läpi, mutta ei ole silmään osunut mitään muuta, kun mahdollinen servon lämpö ongelma.

Kunhan käyt aluksi auton kunnolla läpi, suojaat kriittisimmät kohdat (outerwears ilmansuodattimeen, vetokäynnistimeen ja vaikka jotain pienireikäistä verkkoa vauhtipöyrän suojaksi), etkä laiminlyö huoltoja, niin ei suurempia ongelmia pitäisi tulla.

Ota pakkiin vaikka pakosarjan/imusarjan ja sylinterin tiivisteet. Käyttötavasta riippuen vetokäynnistin tai useampi. Myös lajitelma autoon sopivia ruuveja on hyvä olla olemassa. Jos tehokkaamman koneen hankit ja tapana on tulla hypyistä kaasun kera alas, niin pidä vetari tai pari pakissa varalla.

Itse olen antanut aika kunnolla runtua noin 20 litran edestä, enkä ole huoltanutkaan niin hyvin kuin olisin voinut, eikä yhtäkään osaa olisi tarvinnut hankkia sen vuoksi, että jotain olisi hajonnut.

Lähinnä olen ostanut ja tehnyt itse(tm) osia, jotka parantavat auton osien käyttöikää/kestävyyttä entisestään ja helpottavat huoltamista/putsaamista.

Vinkkinä kantapään kautta oppineena: Vakiomoottorin sylinterin ruuvien kireys kannattaa tarkistaa melkeimpä joka tankillisen jälkeen.

Aijoo, hanki ehtottomasti tappokytkin heti. Esim tämä: http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&filter_name=bee&product_id=362. Siitä ei kannata tinkiä.

Tuossa nyt mitä tuli mieleen näin äkkiseltään.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

mahu

Tämmöisen paketin tilasin jo eilen:
http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1247_01-y1247-01-hobbythek-gpm-dirt-cover-line-for-losi-5ive-t-set.html

Ilmeisesti riittävä suojaamaan moottoria?

Ihmetyttää tuo kannenpulttien määrä. En ole ennen törmännyt kaksi pulttisiin koneisiin. Tosin pienimmät koneet, joista on kokemusta on mopon moottorit. Isommista sitten enemmänkin kokemusta.

Moottorin päivittämistä en ole vielä suunnitellut. Katsotaan nyt alkuun miten vakio koneella kulkee.


HMS77

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Lerppu86

#678
Lainaus käyttäjältä: mahu - 02.01.13 - klo: 23.41
Tämmöisen paketin tilasin jo eilen:
http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1247_01-y1247-01-hobbythek-gpm-dirt-cover-line-for-losi-5ive-t-set.html

Ilmeisesti riittävä suojaamaan moottoria?

Tuolla pääsee hienosti alkuun. :wink: Suosittelisin kuitenkin että ostat tai väsäät itse lohkon suojuksen. Vauhtipyörän takana on myös "ilmastointi" aukkoja. Jos se jää suojaamatta niin käytännössä tuo vetostartin suojakin on yhtä tyhjän kanssa  :roll:

Ensimmäisestä koneesta hajosi itsellä vauhtipyörä (tai muutama ripa) kun sinne pääsi kivi lohkon rei'istä. Myös vetokäynnistin tahmoi likaantumisen takia vaikka sillä suoja olikin.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...


Lerppu86

Mitenhän tuo jäi minulla linkkaamatta joulun alla kun se oli "Ridiculous" tarjouksessakin RCLargescalessa.  :embarrassed:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Mordex

Dodih. Ekat ruuvailut omassa miesluolassa tehty. Laitoin tuliterät Trencherit, mustaks värjätyt Losin vanteet, Hostilen beadlockit ja Dark Soulin bling bling mutterit kiinni:



Hyvin pukee imo.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

HMS77

Sain anopilta kenkiin tarkoitettuja nastoja apout 40 kpl. Meinasin että jos ruuvailis nuo ainakin kahteen renkaaseen, todennäköisimmin kannattaa laittaa etusiin koska muutenhan tuo puskee aivan hulluna..
Mutta ongelmana vaan että noissa ei ole ns. itseporautuva kierre, vaan kierteet on "tasaset". Pitänee ilmeisesti tehdä ensin jonkinlainen alkureikä kumiin 2-3mm terällä että nuo saa uppoamaan..
Mutta pysyykö sitten kiinni kun ei ole itseporautuvat eikä kierrettä ole kuin apout 6mm..?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

HMS77

#683
Lumella ajelu on kyllä hemmetin tylsää.. Ei pitoja sitten ollenkaan ja ajaminen on pelkkää kylkimyyryä jatkuvalla syötöllä. Puhumattakaan tuosta lumen määrästä mitä auto kerää itteensä, ei hyvä..
Olen varmaan poikkeus mutta tuo ei täytä mun tunnusmerkkejä hauskasta..  :undecided:

Tais nyt samalla mennä sitten kaasuservo, ajot loppu kun servo alkoi väpättämään hulluna.
Pitää nyt tarkistaa vielä kunhan auto kuivaa että saiko vaan hetkellisesti kosteutta itteensä vai tuliko kosteuden kautta lopulliset vauriot.

Tyhjäkäyntikin taisi olla vähän pienellään kun sammuili vähän väliä. Tai sitten neulat liian laihalla..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

juhamatti

Mulla ainakin mcd vakiorenkailla pitää ihan kivasti.
2 MCD rrv4 bashin on a ski slope in Finland at mustavaara kontiolahti
Tosin riippuu alustasta missä ajaa.
Jäälle oltava nastat, muuten se ajo on ihan sama kuin uivaa kanaalia hinguttaa :roll:
Trencereistäkin saa pienellä vaivalla hyvät nastarenkaat, mm racingwithbaja on sellaiset tehnyt ja hän voinee kuva-arkistoistaan kuvan renkaita laittaa ja kertoa teoasta enempi.
Ja toinen juttu tuo auton suojaus, ite vaan patentoimaan sinne suojia ettei kajuutta ole lunta täynnä, mielikuvitus vaan liikkeelle.

diezel

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 08.01.13 - klo: 13.11


Tais nyt samalla mennä sitten kaasuservo, ajot loppu kun servo alkoi väpättämään hulluna.
Pitää nyt tarkistaa vielä kunhan auto kuivaa että saiko vaan hetkellisesti kosteutta itteensä vai tuliko kosteuden kautta lopulliset vauriot.



Samaa väpätystä alkoi tekemään nutechin ohjausservo, kosteutta varmaankin sit saanut.  :cry:

JKK28

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 08.01.13 - klo: 13.11
:undecided:

Tais nyt samalla mennä sitten kaasuservo, ajot loppu kun servo alkoi väpättämään hulluna.
Pitää nyt tarkistaa vielä kunhan auto kuivaa että saiko vaan hetkellisesti kosteutta itteensä vai tuliko kosteuden kautta lopulliset vauriot.


Oliko vakio vai vakio ohjausservo kaasulla/jarrulla? Mulla rupes kans sätkimään kaasuservo kun lumella ajelin
losi 5ive-T(myyty),Savage flux xl(myyty),Hpi drifteri(myyty)

juhamatti

Pojat pojat pojat.....

Kattokaa tää filimi ja tehkää ne servot märällekkin sopiviksi :wink:
RC How-to: Waterproof a servo
Tämä on myös erittäin hyvä tuote.

http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=2604&productID=8471

HMS77

Lainaus käyttäjältä: JKK28 - 08.01.13 - klo: 19.40
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 08.01.13 - klo: 13.11
:undecided:

Tais nyt samalla mennä sitten kaasuservo, ajot loppu kun servo alkoi väpättämään hulluna.
Pitää nyt tarkistaa vielä kunhan auto kuivaa että saiko vaan hetkellisesti kosteutta itteensä vai tuliko kosteuden kautta lopulliset vauriot.


Oliko vakio vai vakio ohjausservo kaasulla/jarrulla? Mulla rupes kans sätkimään kaasuservo kun lumella ajelin

Vakiohan tuo. Kävi mielessä suojata mutta koska menossa servot uusiksi tässä kevään aikana kuitenkin niin jäi sitten tekemättä..  :tongue:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

mahu

Tänään tuli putki + muuta rompetta kotiin. Tuossa vähän mallailin silmillä tuota putkea ja taitaa se auton koko sitten livenä yllättää kuitenkin  :azn:

Voiko tuota Samba 4800 putkea muuten pitää mitenkään ääneltään "piha ystävällisenä"?
Lähinnä naapureita ajatellen jne.

Jos lähettifirman sivuihin on luottamista, niin huomenna pitäs Losia tuovan lähetin kolkutella ovella. Voipi olla, että asunnon remppahommat joutuu odottamaan päivän pari, kun polte on kova päästä kokeilemaan miten se kulkee.