Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck

Aloittaja -rcmh-, 07.10.11 - klo: 07.38

HMS77

Hö, Losi ei käynnisty viime ajeluiden jälkeen. Bensaa saa, happea saa, kipinää saa, kokeiltu kahta eri tulppaa, sammutuskatkasin ei ole jääny pohjaan, ilmavuotoja ei pitäs olla. Ei siis edes lupaa käynnistyä.
Mitään en ole renkannu edellisen ajon jälkeen. Ideoita mitä vois vielä tarkistaa?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Mordex

Tulppa irti, auto kalleen ja narusta nykimistä, josko koneeseen on päässyt liikaa bensaa. Itsellä kävi kerran niin. Tai sitten low neulaa hieman laihemalle ja tyhjäkäyntiä isommalle. Ruiskaus WD40 tulpanreijästä sisään. Noita voisi vielä kokeilla.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

Tota L neula juttua itekki suosittelen kokeilemaan..
Laita eka vakio säädöille ja sit hiukan kiristäen kokeile, jos ei lupaile niin sit on outo jo vika.
Jos lähtee käyntiin, niin sit L ruuvin säätää sille kohti missä ei smoaa kun kaasu antaa.


diezel

Myykö mikään liike suomessa losi 5ive-t osia (losin omia)?

Mordex

Nutechracing ja EuroRC, noista kannattanee kysellä.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

diezel

#815
Muutamia päivityksiä:
DDM HD Shock Springs for Losi 5ive - Rear 9.6 lb Rate - CHROME   
Vertigo Quick Release Gas Tank Posts for Losi 5ive
Full-Force RC v2 High Flow Fuel Line Kit
DarkSoul Fuel Quick Connectors
Turtle Racing HD Chassis Braces

Vielä odotellaan loppu osia  :wink:

juhamatti

Hyvältä näyttää..
Mikä pata+putki sulla on tossa?

diezel

Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 14.05.13 - klo: 19.55
Hyvältä näyttää..
Mikä pata+putki sulla on tossa?

Vakio kone ja putki.
Päivitetään lisää kun saadaan loput tavarat hyppysiin.

juhamatti

Ok, noillakin ihan vauhtiin pääsee :azn:
Killer rc on tekemässä losiin tällästä high voltage regua, joilla saa servoihin hiukan lisää virtaa, tosin toimii tolla hitecin jytky servolla.
Pitäs voiman riittää 1,222unzzia :laugh:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=513050918743009&set=a.141213889260049.22349.141161159265322&type=1&relevant_count=1&ref=nf
Hitec HS-900SGS 1,222 oz Servo Test, Losi 5IVE

New Hitec servo powered by a Killer RC 4S 14.8v LiPo. A Killer RC voltage regulator powers the radio receiver and throttle servo. It is an extremely strong servo. The servo is covered up because the mounting kit is using prototype parts that we don't want to be seen yet.

diezel

Juuh, ihan kiva mutta tuo Hitec HS-900SGS servo maksaakin sitten reilut 400$  :cry:

juhamatti

Niin mä muistelin et se on kallis, mutta noin kallis :shocked:
No jenkeissä noita myydään ku voita, visat vinkuu ja kauppiaat on tyytyväisiä :laugh:
Kuralla muutenkin sen maan talous, ja ihmiset vaan velkaantuu enempi ja enempi..

diezel

Fedexin setä toi tämmöistä tällä kertaa  :smiley:


Bartolone XP Bigbore


Jofer skidplatet

-rcmh-

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Mordex

Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Mordex - 12.05.13 - klo: 15.00
Tulppa irti, auto kalleen ja narusta nykimistä, josko koneeseen on päässyt liikaa bensaa. Itsellä kävi kerran niin. Tai sitten low neulaa hieman laihemalle ja tyhjäkäyntiä isommalle. Ruiskaus WD40 tulpanreijästä sisään. Noita voisi vielä kokeilla.

Juups, jostain kumman syystä tuo oli tulvinu ja vaati vähän kuivattelua.
Eka kerta lajiaan niin ei osannu moista edes arvata..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

manez

Eipä tosta hitecin servosta voi sanoa muuta kuin et kallis ja hidas.  :grin:

juhamatti

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 16.05.13 - klo: 14.55
Losi näköjään julkaisee rollerin http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB0024

Hmm, ton voisi ostaakkin jos hinta on sopivaa luokkaa.. :tongue:
Tosin veronpalautuksiin on vielä aikaa, mikä toisaalta on parempi, kerkee tulla markkinoille tännekkin noitakin malleja.
Nyt kun saisi Suomestakin jälleenmyyjän noille autoille, osia kyllä saa mut ei autoja  :huh:
Ranska, Saksa tai Englanti mistä sit auton voi hommata nähtävästikin..

juhamatti

No ei tuo nyt niin paljoa edullisempi ole rullaavana kuin rtr mallisena.
Rullaavana.
http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/196758/
rtr
http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/116257/
Ehkä ton kuitenkin ostaisin rtr mallina, pääsis kuitenkin ajamaan noilla eväillä, ja teharilla toi liikkuu ihan kivasti alkuunsa..

Mordex

Melko tyyris kyllä verrattuna ARTR malliin. Taitaa olla kannattavampaa ostaa ARTR ja myydä ylimääräiset osat pois.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Nutechracing.fi

Moi,

Vahvistettu Losi 5ive rollerin Eurooppa hinta 999Euroa. Tilauksia saa laittaa mailitse tulemaan info@nutechracing.fi
Toimitus aikaa selvittelen vielä.

-Hanno
/Hanno Kruus
www.nutechracing.fi

manez

Katos katos. Tota Rolleriia on odoteltukin, ikävä kyllä kerkesin hommamaan jo ARTR.
Kyllä tiukkaa tekee että saa tosta cy pannusta,vastarista ja servoista ton erotuksen myymällä osia itse. Toki jokainen voi kokeilla. Olen jo jonkin aikaa ylimääräisiä uusi osia myynyt halvalla.  :cry:

juhamatti

Taitaa tulla Hannon kanssa kaupat loppuvuodesta tehtyä :tongue:
Toi on jo kyllä hyvä hinta, jos laskee että Euroopassa losi artr maksaa sellasen 1300-1400€.
Hyvä puoli tossa rollerissa on myös se, että saa korin maalata mieleisekseen.

manez

aivan, tossa on kirkas kori. Pitäisköhän tilata varaosa autoksi :grin:

Mordex

Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

maukkadamngod

Tänää oli aikaa ihmetellä Losia ja toiveekkaana ryntäsin paikallisten BMX radalle losia testailee, no enpä saanu sitä RMCK:n konetta käymään vaikka mitä yritti se vaan jostain syystä hukuttaa sen koneen bensaan ja sitä valuu putkesta ihan reilusti pihalle kun kääntää auton kyljelleen että tyhjää sylinterin:angry:.
No tunninkaks sen kanssa tuskailtuani ajattelin että ja minähän haluan ajaa tällä tänää ja kaivoin orkkis CY:n koneen pakista ja rupesi vaihtaa hiluja kiinne siihen vaikka en tätä konetta saannu koko talven aikana käyntiin mutta suureksi ihmeekseni kone pärähti heti ekalla käyntiin kun sen sain kasaan :cheesy: ja yritin vähän tästä riemukkaasta tapahtumasta kuvata videota, joka oli taas aika haastavaa kun yrittää ohjastaa ja kuvata samaan aikaan ja siksipä ne nakkisormet siinä kuvassa viuhuukin tasaseen tahtiin.

Linkki videoon http://youtu.be/NVhPV5CGilc

juhamatti

Onko sulla 990 kaasari?
Kokeiles laittaa L ruuvi 0,75 kierrosta auki, tai vaikka vain puolikierrosta, pitäisi lähteä tulille.
Mulla kun oli tossa omassa rcmk:n koneessa uutena 990, niin sitä en meinannut saada tulille niillä säädöillä mitä se kaasari oli esim esp:n koneessa ollessa.
Minun piti L ruuvi vääntää kiinni ja tulille se ei lähtenyt kuin vasta sitten kun neulaa oli avattu puolikerrosta.
Zenoahissa L ruuvi oli 1 tai 1,1.
H ruuvi on jotain 1,2 kierrosta auki.
Tyhjäkäyntiruuvia kanssa kohtuudella, ettei se huku bensaan.
Onko muuten ilmansuodatin kevyesti öljytty, ettei se oli liian öljyssä, se tekisi sitä että toimii kuin ryyppyä antaisi ja sitten kastelee koneen varmasti.
Mutta kokeile noita kaasari asetuksia eka jos suodatin on ok.

maukkadamngod

Mulla tais olla 1052 kaasari, täytyy paneutua tohon rcmk:hon kun on pahimmat ajohalut tyydytetty.
Tattis vinkeistä kuitenki!

yazca

Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

BadLuck13

Lainaus käyttäjältä: maukkadamngod - 17.05.13 - klo: 14.52
Tänää oli aikaa ihmetellä Losia ja toiveekkaana ryntäsin paikallisten BMX radalle losia testailee, no enpä saanu sitä RMCK:n konetta käymään vaikka mitä yritti se vaan jostain syystä hukuttaa sen koneen bensaan ja sitä valuu putkesta ihan reilusti pihalle kun kääntää auton kyljelleen että tyhjää sylinterin:angry:.
No tunninkaks sen kanssa tuskailtuani ajattelin että ja minähän haluan ajaa tällä tänää ja kaivoin orkkis CY:n koneen pakista ja rupesi vaihtaa hiluja kiinne siihen vaikka en tätä konetta saannu koko talven aikana käyntiin mutta suureksi ihmeekseni kone pärähti heti ekalla käyntiin kun sen sain kasaan :cheesy: ja yritin vähän tästä riemukkaasta tapahtumasta kuvata videota, joka oli taas aika haastavaa kun yrittää ohjastaa ja kuvata samaan aikaan ja siksipä ne nakkisormet siinä kuvassa viuhuukin tasaseen tahtiin.

Linkki videoon http://youtu.be/NVhPV5CGilc

Sama homma.Sain vihdoin joulukuussa ostetun RCMK ´koneen kiinni autoon. Eipä käynnistynyt tuolla samalla kaasarilla ei sitten millään. Vaihdoin kaasarin 990 ja käynnisty ekalla. Tolla 1052 kaasarilla ei käynnistynyt mun vanhakaan kone joka on ollu todella varma käynnistymään aikaisemmin. Tiedä sitten mikä on vikana kun kaikkia mahdollisia säätöjä kokeilin. Tänään kävin kokeilemassa uudestaan, niin eipä auto taaskaan käynnistynyt muuta kuin IRIDIUM tulpalla?! Mites ton Iridium tulpan kanssa, mulla oli siinä nyt Iridium 8 tulppa. Pitäisikö hommata 7 tulppa vai kelpaako toi?!

maukkadamngod

No täytyypä kokeilla tolla cy:n kaasarilla tota rcmk:n mosaa.