Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Speed Passion rs2

Aloittaja ArskaJ, 30.10.11 - klo: 21.00

nestori

Hommaa nuo 6Ah zippyt vaan.Jos ei akkukiinnike mahdu niin laitat tarranauhalla niinkun mulla on ansmannissa 3s.

Hiekkamonttu

We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

hpi racing

Noi akut käy kyseiseen autoon.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Hiekkamonttu

Jep. Sen takia minä niitä paripäivää hainkin. Riittävän iso mutta sopii.  (hope so)
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

nestori

Iha hyvä akku on.Ajoaikaa varmaan tolla motilla saa 20min suunnilleen.

Hiekkamonttu

Ja tuolla 5a laturilla latailee sen reilun tunnin. (ehkä)
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

hpi racing

Joo lataukseen menee about 45min.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

nestori

Tunti menee jos 5A virralal lataa.

Hiekkamonttu

Joo, mutta ei vissiin voi kuin 4a virralla.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Onko m.e muutes mitannut akkukotelon korkeuden pohjasta kiinnikkeisiin, vai pohjasta kotelon seinien korkeuteen?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

nestori


Hiekkamonttu

Hienoa. Nyt ei tarvi säästellä tehoja laturista joka vaan ensin tulisi tuolta jostain kaukaa. (HK).
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

m.e.

Korkeus on mitattu pohjasta kiinnikkeisiin.

Hiekkamonttu

Ai kiinnikkeitten ylä-ääriasentoon. Kiitos.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Käykö nämä suoraan rs kakosen takavanteille? Linkki: http://www.hobbylinna.com/sand-thrower-tire-compound-22in102x53mm2pcs-p-14685.html

Siiis ilman , että joudun vaihtaa mitään välityksiä jne.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

nestori


Hiekkamonttu

No hyvä. Kiitos. Nyt vain odotellaan autoa... :tongue:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Auto tuli siis, ja nyt tässä ennen kuin akku tulee, täytyy kysellä hiukan asioita. Ensinnäkin, Miten tuo lipo-cut off toimii käytännössä, ja mihin volttimäärään se tulee säätää 2s lipolla? Manuaalissa on jotain kaaviota erilaisista ääni-ja valomerkeistä sensorillisella ja sensorittomalla moottorilla, mutta miten tuo valo-ääni merkit toimivat juuri tuon moottorin kanssa joka mukana tulee? Niin, ja pysäyttääkö tuo lipo cut-off tuon auton, vai vilkuttaako vain valoa?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

*HOKE*

Cutoffi pysäyttää auton.
Se asetetaan lipon kanssa 3.0 volttiin per kenno.

Hiekkamonttu

Okei, hyvä tietää, sillä nuo lipot varmaan tuhoutuisivat heti, jos se vain vilkuttaisi valoja. Miten tuo lipo cut-offi laitetaan toimintaan? Kiitos.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

tomppa82

Kyllä LiPojen tyhjenemisen alkaa huomaamaan ajaessakin voiman puuteena. Tietenki aloittelijalle on varmempi, kun auton oikeasti pysäyttävä LiPo-Cut-off-toiminto käytössä...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Hiekkamonttu

Kiitos, mutta miten tuo nopari nuo lipot tunnistaa, ja jos ei automaattisesti tunnista, niin miten cut-offi menee päälle?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

*HOKE*

Kyseisestä laitteesta ei ole kokemusta.
Tuollaiset asiat selviää aina käyttöohjeesta.

Hiekkamonttu

Joo, olen kyllä ne käynyt joten kuten läpi. Täytyy kattoa vielä tarkemmin ja asennella Cut-off sinne 3,0 volttia Zippylle. Kiitos.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Ei kyllä vieläkään aukea, että manuska väittää ettei säätöihin tarvi koskea, mutta lipo cut-offi ei siinä näytä silti olevan päällä tehdasasetuksilla. (tarjoo erilaisia volttimääriä ja no protection joka on tussattu harmaalla). Ja miten tuota noparia voi edes ohjelmoida jos siinä ei ole näyttöä tai nappeja? (yksi nappi katkaisijan lisäksi). Vai pitäisikö tuon toimia ihan vain akku sisään ja ajamaan. Ja miten tuo ohjelmointikortti toimii?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

*HOKE*

Jos siinä on ohjelmointikortti niin sillähän ne asetukset nimenomaan tehdään.

Kyllä kai sekin nyt ohjeissa käydään läpi.

Nopeudensäätimestä vastaantottimelle menevä johto kytketään ohjelmointipalikkaan ja laitetaan virrat päälle.
Palikkaan ilmestyy numerot ja sitten vain palikassa olevien ohjeiden mukaan säätelet.

Hiekkamonttu

Tuossa nyt ei ole mitään numeroita, se on joku plugin näköne muovi silmukassa.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

*HOKE*

Kuulostaa ihan vain vastaanottimen bindaus silmukalta, eikä miltään säätimen säätämiseen viittaavalta.

Jos manuaali tarjoaa eri volttimääriä niin siinähän se säätö silloin selitetään.

Jos se tarjoaa sieltä 3.0v niin sehän se on silloin kyseinen jännite minkä sanoin.
Asetus siihen 3 volttiin niin silloin on cutoffi päällä.


Hiekkamonttu

Joo, bindaussilmuka se olikin, kyseinen ohjelmointikortti on manuaalin mukaan "optional accesory", jota ei paketista löydy. Ehkä kuulostan hiukan idiootilta, mutta vaikka tuo säätö tuossa selitetäänkin, niin miten se käytännössä tehdään? Kiitos.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

*HOKE*

Paha mennä sanomaan kun ohje on sun silmien alla, eikä mun  :tongue: