Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

2-tahti moottorin virittely

Aloittaja juhamatti, 27.01.12 - klo: 17.32

JaaKzor

Onko kellään kokemusta Trevor simpsonin koneista? Osto aikeissa katellu kyseistä kampetta.
Eihän se kolmas kone haittaa tuolla pakin perällä  :laugh:
Km Baja T1000

juhamatti

Käsittääkseni huippu koneita, tai viilaukset on ja ne reed alakerrat.
Mitään pask.. en ole niistä vielä lukenut...
Ois sellanen kyllä nättikin, tai kaunis pikemminkin lausuttuna...

Kyllä kelpaisi..namm... :tongue:

juhamatti

Toinen ois toi syndicaten alakerta ja siihen reep pyttykitti, tulisi kans hieno kone..

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.9057/.f

JaaKzor

Km Baja T1000

alaa

Olen pitänyt squishin miniminä 0,35mm. Sillä ei ainakaan vielä kiinni ottanut. Männästä kannattaa sitten hioa se koholla oleva nuoli pois jos semmoinen on.

TS-reedlohko näyttää omaan silmään fiksummalta. Tosin en ole livenä nähnyt. Oman mallin mukaan tehdyt lohkot ovat parhaillaan matkalla suomeen. Tulee mm. Isommat laakerit sekä kunnon läppärunko. Ei pitäisi sitten ainakaan sieltä pettää.

JariV

#245
0,33mm ottanut painavalla männällä jo sen verran kiinni kovilla kierroksilla että yhdessä männänlaessa oli puhdas kohta squish-reunuksesta ulospäin. Reuna oli kiiltävä. Kartiokkuutta 2 astetta.
Just joo.

juhamatti

#246
Lainaus käyttäjältä: alaa - 12.09.12 - klo: 17.27
Olen pitänyt squishin miniminä 0,35mm. Sillä ei ainakaan vielä kiinni ottanut. Männästä kannattaa sitten hioa se koholla oleva nuoli pois jos semmoinen on.

TS-reedlohko näyttää omaan silmään fiksummalta. Tosin en ole livenä nähnyt. Oman mallin mukaan tehdyt lohkot ovat parhaillaan matkalla suomeen. Tulee mm. Isommat laakerit sekä kunnon läppärunko. Ei pitäisi sitten ainakaan sieltä pettää.


Kuka valmisti lohkot?
Pistäs kuvaa kun saat paketin :tongue:
Pistäs koneistaa tuo oma lohko tai pytty jotta saisi tuon puristuksen tuonne 0,35mm.
Nyt on tuolla 0,4mm tiivisteellä vieläkin 0,58mm, ja jos tuohon on saatavana enää
0,3mm ja 0,15mm tiiviste, niin tuo jälkimmäinen on jo liian ohut, mutta tuo 0,3mm saisi squishin 0,48mm.
Tuolla 0,15mm mentäisi jo 0,33mm eli ihan minimiin kertaheitolla..
Pitää kattoo jos huomenna pääsis testit ottaa tuolla moottorilla, miten se nyt reagoi kaasuun ja onko alavääntöä tullut etes hiukan lisää.
Täytetty kampurakin varmaan kyllä vähän tuo lisää puhtia koneeseen, verrattuna vakioon.
Pitää se 0,3mm kupari tiiviste vielä tilata kunhan jotain muutakin tulee davelta mieleen., tai Tonilta tilata jos sillä ois hyllyssä...
Noissa esp:n kiteissä, tai ainakin tuossa championship portatussa kitissä, niin mäntä on työstetty tasaiseksi...
Ehkä juuri ja juuri voisi tuo 0,15mm tiiviste toimia..
Pitäisi ostaa kerralla kummatkin, niin testaamallahan sen saisi selville..

alaa

Isojen poikien moottoreissa on jopa tavoiteltavaa saada jälki mäntään ja kanteen. Eli kohdillaan on ollut ;) Paperitiivistearkkeja saa 0,2 mm paksuna ja se puristuu reiluun kymppiin. Sillä saa aika hyvin passattua kun vähän askartelee. Tiivisteen kun uittaa ennen asennusta wd40:ssä niin puristuu nätisti kerralla kasaan.

Kiinastahan nuo lohkot tulevat. Jätin itselle vähän työvaroja kriittisiin kohtiin, laakeripesät jne. Kun ei ole firmasta aikaisempaa kokemusta..

juhamatti

Mielenkiinnolla odottelen alaa sun rojektia :wink:
Tilasin davelta suosiolla kuparitiivisteen, otin riskillä vain sen 015mm.. :laugh:

alaa

Jotain tämännäköistä toivottavasti tulee. Tuosta ruvetaan sitten viimeistelemään.

juhamatti

Ja reed tietenkin :tongue:
Miten isoa yläkertaa on tulossa tohon?
Käykä 4-pulttinen zenon pytty vai tuleeko jotain radikaalia?

mexico

mitä olette käyttäneet bensana autoissa ja kuinka paljon mitäkin öljyä?
itse pöristelin ryssän 95 bensalla ja kendall GT1 öljyä 3%

opa

Omassa käytän aina 98:a ja 4% öljyä. En nyt muista mitä viimeksi käytin, mutta ei kalleinta eikä halvinta.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

samimake

Hajun vuoksi (autoa pidän eteisen kaapin päällä) käytän neste 4t (vihreä kannu) bensaa ja motul karting 2t öljyä 4%
.......

Maxpaine

Lainaus käyttäjältä: mexico - 13.09.12 - klo: 22.16
mitä olette käyttäneet bensana autoissa ja kuinka paljon mitäkin öljyä?
itse pöristelin ryssän 95 bensalla ja kendall GT1 öljyä 3%
Tästä on ollut paljon vääntöä ja eriäviä mielipiteitä. Itse käytän 4-t pienkonebensaa ja panolinin  2-t öljyä 4% seoksella.  http://www.mototrade.fi/tuote/2t-%C3%B6ljy-offroad-2t-race-5l/000002518/  tossa linkki kyseiseen öljyyn.
Kaiken kokoista menopeliä

juhamatti

Enpä tiedä paljoa toi nyt auttoi vaikka puristukset lisäänty ja täytetty kampura on koneessa.
ESP 29cc championship ported kit with 29mm stuffer crankshaft.
Olkoon, jaksa enää runkata ton koneen kanssa. :roll:

JariV

Tosta motista kuulee ettei kaikki ole kohdallaan. Putki tai kaasari pielessä. Se ei kuulosta "innokkaalta" vaan lähinnä "no jos mä ny sit..."
Just joo.

BeAsT

Mun mielestä toi vois olla putki  :huh: vai ootkos räplänny besan paineita?
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

BeAsT

Vaikuttako toi kone siltä että lämmetessä ala vääntö vähenee? Vai kuvittelenko vaan?
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

Pitäs varmaan kokeilla sitä vakio kaasaria.
Rapakon takana sitä moni sanoo parhaaksi vakio kaasariksi...
Mm alavääntö ja juuri tuo paikaltaan lähtö kun kaasu ajetaan heti auki.
Ei kellään ois kahvipaketin hinnalla antaa testiin tota 668 mallia?
Postit myös maksan luonnollisesti.

alaa

Laitoin tuonne filmit topiikkiin videota moottorin ensimmäisestä revisiosta. Eli se minkä käppyrät oli tuossa aikaisemmin. Tuo video on sillä pienemmällä kaasarilla.

juhamatti

Osaisiko alaa sanoa mikä v..u tuossa mun koneessa on vikana...
Ei tuo lähe vieläkään alakierroksilla mihinkään...
Kaasari on ainut joka askarruttaa.
Putki on sellainen joka kyllä alapäästä on parhaita..
Alkaa jo sapettaa tuo esp pannu prkl... :evil:
Viimeinen kerta kun tollasta ostan.

juhamatti

Vastaava 30,5cc lähtee ku kuppa töölöstä, mun vaan smooaa kun kaasua antaa :embarrassed:
HPI baja 5b 2.0 ESP Championship ported 30.5cc rear dom v2

juhamatti

Tulipa tuossa mieleen ja toisellakin foorumille joku sanoi, että kun tämä mun auto on b mallista t malliksi tehty, mutta vaihdelaatikkoon en vaihtanut t mallin idleriä, niin välitykset on mulla väärät noihin t mallin renkaisiin.
Voisiko se kehveli tehä tuota jotta auto ei lähe matkaan samalla tavalla kuin jos siellä lootassa ois se t mallin ratas..
Hmm, siinäpä vasta pulma :roll:
Eli b mallissa on tämä ratas vaihdelaatikossa.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=86486
kun se taas on t mallissa tämä.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=86482
Kertokaas insinöörit dorkalle, voisko tuo olla myös mikä tekee tuota ongelmata,..

alaa

Kuulostaa siltä kuin olisi liian pitkät välitykset tai sitten kytkin ottaa liian aikaisin. Ylhäällä kuulostaa olevan myös rikkaalla. Mites jos laitat L-ruuvia aukipäin ja H-ruuvia kiinnipäin. Tietysti yhtä kerrallaan säädät niin tietää mikä vaikuttaa.

On muuten dyno hyvä peli. Tuon oman kaasarin kun sääti penkissä kohdalleen niin ei tarvinnut ajaessa koskeakaan.

Edit: Ehditkin jo itsellesi vastaamaan ;)

juhamatti

No nyt on ainakin tilattu toi 19t ratas, kattoo mitä se vaikuttaa..
5b:n renkaita kun ei tähän hätään saa, niin saa nähä mitä tuollainen pieni ratas saa aikaan..

juhamatti

Lainaus käyttäjältä: alaa - 14.09.12 - klo: 21.10
Kuulostaa siltä kuin olisi liian pitkät välitykset tai sitten kytkin ottaa liian aikaisin. Ylhäällä kuulostaa olevan myös rikkaalla. Mites jos laitat L-ruuvia aukipäin ja H-ruuvia kiinnipäin. Tietysti yhtä kerrallaan säädät niin tietää mikä vaikuttaa.

On muuten dyno hyvä peli. Tuon oman kaasarin kun sääti penkissä kohdalleen niin ei tarvinnut ajaessa koskeakaan.

Edit: Ehditkin jo itsellesi vastaamaan ;)

Välitykset oli 18/56, pitäs jaksaa vielä vetää tolla koneella, tai ainakin kuullu juttuja jotta noilla välityksillä laulaa vielä hyvin..
Vaihdoin vakio välitykset ja kaasarin vakio säädöille.
Sunnuntaina jos kävisi kokemassa muutokset.
Kytkin jousi on ddm 9500rpm malli, pitää kattoo josko siihen uuden laittaisi.
Toisaalta noin korkealta ottava kytkin tuntus olevan enempi pahasta, tai miten se nyt ottaa.
Radasta ja jne tietysti riippuu.
Pitäs tuoda tuo oma romu sulle dynoon, nähtäisi onko to porttaus ihan terveestä vai mikä se tässä mättää :laugh:

opa

Tuskin tuo pinjonin pienentäminen yhdellä hampaalla isoa eroa tuo mukanaan. Aika pieni prosentuaalinen ero noissa. Mutta varmasti sekin jotain vaikuttaa.

Onko tulppa kunnossa ja kaikki tiivisteet ehjiä?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

juhamatti

Jep, iridium tulppa on ja koneen vasta laitoin kasaan uusilla tiivisteillä.
Tuo kone on alusta asti ollut oikea vastarannan kiiski, kele kun ois asteikko mittari niin kattos tuon pakoaukon, onko se vedetty yli 200 asteen, vai oliko se jo 190 jälkeen päin tervettä sitten.

BeAsT

Itellä tuli kytkin jousi ekana mieleen että se on venyny mutta muistaakseni sanoit aikasemmin että oot sen uusinu..? Mulla on noita 9500 jousia menny 2 kpl eli ovat venyneet ja oireet on juuri tuo alku miettiminen ja kun jousi alkaa olemaan lopussa niin se lämmetessään alkaa ottamaan aikasemmin kiinni ja kylmänä toimii ensin melkein normaalisti ja toi sopis taudin kuvaan kun mainitsin että alkaako se lämmetessänsä booaamaan enemmän  :tongue:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc