Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DESC210 2wd SC truck

Aloittaja MirosHima, 14.02.12 - klo: 21.57

MirosHima

Tuleehan sieltä durangoltakin ainoo ja oikee SC auto! Toivottavasti ei vaan ole muovipohjainen kuten noissa kuvissa  :undecided:

http://www.shortcourse.eu/2012/02/durango-desc210-2wd-sc-truck/
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

redman

oisko toi muoviamme flexin takia? etuosassa näkyy "reikiä"
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

jon.lindgren

Huonot kuvat tai keula ei tule kestämään. Tai jos ajaa linjaa eikä törmää mihinkään....

Mutta hienoa että "oikeistakin" kilpa-autoista tulee SC-versioita.
Pötköakku plussaa.

Veskuvaan

Mikäs idea tossa saranoidussa keulassa on ?

Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Veskuvaan - 15.02.12 - klo: 07.28
Mikäs idea tossa saranoidussa keulassa on ?


vähän eritavalla toteutettu ylärunko. tukee siis pohjalevyn jne.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Volvospede

Aika kapeahan tuo rungon etuosa / etubulkki tms. on. Ilmeisesti haluttu mahdolisimman pitkät tukivarret? onko muuten tietoa miksi nuo etutukivarret on tolleen mutkalla?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Hount

Jos muistelee Durangon aikaisempia autoja, niin kaikissa (DEX410, DNX408, DESC410, DEX210 ja DEX408) ensimmäisistä julkisuuteen livahtaneista kuvista ei ole pystynyt kuin vähän arvailemaan lopullisen tuotantoauton teknisiä ratkaisuja. Eritoten materiaalivalinnat ovat seilanneet aivan viime tippaan saakka. Tai ei siis seilanneet, luulen että Durango testaa vaan autoja niin monella kuskilla ympäriinsä että lopullinen tuotantoon valittu "track" ei lipsahda julkisuuteen kuin tuurilla.

Eli en yhtään pidätttäisi hengitystä tuon komposiittipohjan suhteen. Tai muidenkaan materiaalivalintojen kohdalla.

- Hount

Koheltaja

Tuppaa vaan muovimuottien tekeminen olemaan sen verran kallista että oletettavasti tuotantoversio tulee olemaan muovipohjalla, mikä ei välttämättä ole huono asia.

Tuleeko tästä Kyoshon kesytäjä? :wink:
Kylätason RC-kuski.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 15.02.12 - klo: 08.58
Tuppaa vaan muovimuottien tekeminen olemaan sen verran kallista että oletettavasti tuotantoversio tulee olemaan muovipohjalla, mikä ei välttämättä ole huono asia.

Tuleeko tästä Kyoshon kesytäjä? :wink:

Hinnallisesti ainakin :D tuskin maksaa 370e
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: redman - 14.02.12 - klo: 22.19
oisko toi muoviamme flexin takia? etuosassa näkyy "reikiä"

reijät on melkosen varmasti akkutelinettä varten. Näyttäs akulle olevan aika laaja siirtomahollisuus.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Hount

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 15.02.12 - klo: 08.58
Tuppaa vaan muovimuottien tekeminen olemaan sen verran kallista että oletettavasti tuotantoversio tulee olemaan muovipohjalla, mikä ei välttämättä ole huono asia.

Tuleeko tästä Kyoshon kesytäjä? :wink:

DEX210:n ekoissa kuvissa oli komposiittipohja. Tuotantomallissa alumiininen.

- Hount

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 15.02.12 - klo: 09.07
Lainaus käyttäjältä: redman - 14.02.12 - klo: 22.19
oisko toi muoviamme flexin takia? etuosassa näkyy "reikiä"

reijät on melkosen varmasti akkutelinettä varten. Näyttäs akulle olevan aika laaja siirtomahollisuus.

Akkutelineelle on omat reikänsä, mut sitten on lisäksä noita pitkulaisia reikiä jota on pitkittäin, poikittain ja siltä väliltä. Vois ollakki jotain taktisia ominaisuuksia sisältäviä erikoisreikiä.  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 15.02.12 - klo: 11.42
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 15.02.12 - klo: 09.07
Lainaus käyttäjältä: redman - 14.02.12 - klo: 22.19
oisko toi muoviamme flexin takia? etuosassa näkyy "reikiä"

reijät on melkosen varmasti akkutelinettä varten. Näyttäs akulle olevan aika laaja siirtomahollisuus.

Akkutelineelle on omat reikänsä, mut sitten on lisäksä noita pitkulaisia reikiä jota on pitkittäin, poikittain ja siltä väliltä. Vois ollakki jotain taktisia ominaisuuksia sisältäviä erikoisreikiä.  :grin:

Taktisia ominaisuuksia, ainakin veden poistoon hyvät.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

*HOKE*

ne pitkulaiset reiät on servon johdon läpivientiä varten.
Ihan niinkuin on muovirunkoisissa tuupeissa aina ollut säätimen ja vastarin johdolle tehty...

Näkee esim assossa ja kössössä.

Ei sen ihmeellisempää taktista fleksaus tai muutakaan juttua.

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: Hount - 15.02.12 - klo: 11.08DEX210:n ekoissa kuvissa oli komposiittipohja. Tuotantomallissa alumiininen.

- Hount

Niinhän se taisi ollakkin, eikä toi muottien tekokaan taida olla yhtä kallista nykyisillä työstökoneilla, vielä kun muotit tehdään/teetetään aasian maissa.
Kylätason RC-kuski.

Veskuvaan

#15
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 15.02.12 - klo: 11.59
ne pitkulaiset reiät on servon johdon läpivientiä varten.
Ihan niinkuin on muovirunkoisissa tuupeissa aina ollut säätimen ja vastarin johdolle tehty...

Näkee esim assossa ja kössössä.

Ei sen ihmeellisempää taktista fleksaus tai muutakaan juttua.

Anteeksi Herr RC Dr. HOKE mutta nyt taidetaan tarkoittaa eri reikiä :huh:



Mahtaa olla tässäkin 15mm hexit...

Niin tuosta muovista vielä että nykyäänhän saadaan printtaamalla jo käyttöä kestäviä kappaleita protokäytöön eli muotteja ei tarvita välttämättä ollenkaan
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

*HOKE*

nuo pitkulaiset reiät joita kuvasta löytää keulalta 6 ja sitten tuolta auton keskikohdasta akun molemminpuolin, on reikiå mistä puhun.
Senkatut reiät on akkua varten... Löytyy tuuppikrossaristakin.
Keulalla servon kohdalla on liäpuntin paikka, missä näköjään joku messinkipuntti onkin... Tämäkin löytyy tuuppikrossarista.

Volvospede

Näitä pitkulaisia reikiä tarkotettiin. Tuskin kannattaa noista mitään johtoja läpi laitella.



Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Veskuvaan

HEH... sama reikä menee myös alustan yläpuolella olevan tukirivan läpi, valmistusteknisiä juttuja varamaan :grin:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

polle

Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 15.02.12 - klo: 02.31
Huonot kuvat tai keula ei tule kestämään. Tai jos ajaa linjaa eikä törmää mihinkään....

Oot ilmeisesti autoa testannut ja keulan johonkin ajanut ?  :roll:  :grin:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Hount

#21
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 15.02.12 - klo: 12.55
Näitä pitkulaisia reikiä tarkotettiin. Tuskin kannattaa noista mitään johtoja läpi laitella.
&
Lainaus käyttäjältä: Veskuvaan - 15.02.12 - klo: 12.58
HEH... sama reikä menee myös alustan yläpuolella olevan tukirivan läpi, valmistusteknisiä juttuja varamaan :grin:

Jep, kun katsot kuvia rungon päältä, niin nuo ovat juuri noita *HOKE*n mainitsemia servon, säätimen ja vastarin välisiä piuhoja varten olevia reikiä. Nuo rungon alapuolella olevat reiät on tosiaankin sitä varten että muotissa on tuossa kohtaa nasta rungon läpi. Muuten ne rungon sisäpuolella olevat poikittain kulkevat reiät olis mahdottomuus tehdä suoraan valamalla. Noin ne saadaan tehtyä yhtä työvaihetta vähemmällä.



- Hount

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 15.02.12 - klo: 15.30
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 15.02.12 - klo: 02.31
Huonot kuvat tai keula ei tule kestämään. Tai jos ajaa linjaa eikä törmää mihinkään....

Oot ilmeisesti autoa testannut ja keulan johonkin ajanut ?  :roll:  :grin:

onhan tuo tukevamman näkönen kuin Asson SC10 mutta ei paljon.. Varmasti tuostakin pohjan saa poikki kun täysiä rojauttaa tolppaan  :cool: olettaen että on muovinen
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Haze

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 15.02.12 - klo: 15.55
kun täysiä rojauttaa tolppaan  :cool:

Tuota vartenhan noita suunnitellaan, LEILEE  :afro:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 15.02.12 - klo: 15.30
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 15.02.12 - klo: 02.31
Huonot kuvat tai keula ei tule kestämään. Tai jos ajaa linjaa eikä törmää mihinkään....

Oot ilmeisesti autoa testannut ja keulan johonkin ajanut ?  :roll:  :grin:

Heh :grin:
Muilla on tullut törmäiltyä... Ja lujuusopista on vähän kokemusta.

Etupuskurista puuttuu törmäysenergiaa absorboiva rakenne melkein kokonaan. Etupuskuri itsessään imee vähän mutta tuskin riittävästi. Energia välittyy suoraan iskaritorniin. Jos torni ja bulkki joustaa on seuraava suoraan linjalla kiinnikkeet ammeeseen.

Hienon näköinen auto muuten, varmasti pitelemättömän nopea osaavan kuskin käsissä.

JSJ

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 15.02.12 - klo: 15.55
Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 15.02.12 - klo: 15.30
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 15.02.12 - klo: 02.31
Huonot kuvat tai keula ei tule kestämään. Tai jos ajaa linjaa eikä törmää mihinkään....

Oot ilmeisesti autoa testannut ja keulan johonkin ajanut ?  :roll:  :grin:

onhan tuo tukevamman näkönen kuin Asson SC10 mutta ei paljon.. Varmasti tuostakin pohjan saa poikki kun täysiä rojauttaa tolppaan  :cool: olettaen että on muovinen

Assoa ei kannata ajaa ilman RPM etupuskuri/pohjanvahvike osia. RPM vahvikkeen kanssa on vaikea saada Asson pohjaa etuosasta poikki. Varmasti joku on onnistunut.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 15.02.12 - klo: 19.52

Heh :grin:
Muilla on tullut törmäiltyä... Ja lujuusopista on vähän kokemusta.

Etupuskurista puuttuu törmäysenergiaa absorboiva rakenne melkein kokonaan. Etupuskuri itsessään imee vähän mutta tuskin riittävästi. Energia välittyy suoraan iskaritorniin. Jos torni ja bulkki joustaa on seuraava suoraan linjalla kiinnikkeet ammeeseen.

Hienon näköinen auto muuten, varmasti pitelemättömän nopea osaavan kuskin käsissä.

Siis se isompi puskuri on kiinni siinä pienemmässä 1/8 tyyppisessä lärpäkkeessä joka sitten on kiinni auton pohjassa. Aika pitkälti samantyyppinen rakenne kuin nelkussakin, tosin toki jää nähtäväksi minkämoista sikaa se tulee kestämään.  :grin:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 15.02.12 - klo: 12.55
Näitä pitkulaisia reikiä tarkotettiin. Tuskin kannattaa noista mitään johtoja läpi laitella.



Juuri nimenomaan servon johtojen läpivientiä varten.

Eli siellä pystylaipoissa on läpiviennit ja reiät ovat pohjassa vain muottiteknisistä syistä.

Muotissa on siis tuossa kohtaa pystyssä pienet laipat jotta rungon sisällä oleviin laippoihin siis tulee ne läpiviennit.



Mutta muoti on ollut jo pidemmän aikaa se että enhän minä mistään tietystikään mitään tiedä, ja jos jotain kerron niin se on vähintään kyseenalaistettava.
Sama asia pitää sanoa moneen kertaan ja lopulta toisto onkin vääntämistä.  :huh:

Kiitos Hountille havainnollistavasta kuvasta... Ei itse saanut tuollaista kännykällä duunailtua...

Koheltaja

Jep, samalta näyttää mitä muissakin tuupeissa, Assossa pitää olla vahvikkeet ja Blitzissä taas ei, Kyoshosta ei ole tietoa. Eiköhän kestävyys selviä kun joku pääsee ajamaan, on aika paljon kiinni materiaalista ja niiden vahvuuksista miten pohjalevy kestää, nythän ei voida muuta kun arvuutella ja spekuloida.

Pakko myöntää että Durangolla on otetta näihin asioihin, tasaisin väliajoin tulee myytiin uusia kilpureita missä on insinöörit päässeet toteuttamaan itseään. Vielä jos SC:hen tulee samat säätömahdollisuudet kuin tuuppikrossiin niin voe mahoton sentään, taas on tarjolla monipuolinen auto mihin ei tarvitse heti ostaa viriosia :azn:
Kylätason RC-kuski.

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 15.02.12 - klo: 20.56

Juuri nimenomaan servon johtojen läpivientiä varten.

Eli siellä pystylaipoissa on läpiviennit ja reiät ovat pohjassa vain muottiteknisistä syistä.

Muotissa on siis tuossa kohtaa pystyssä pienet laipat jotta rungon sisällä oleviin laippoihin siis tulee ne läpiviennit.

Mutta muoti on ollut jo pidemmän aikaa se että enhän minä mistään tietystikään mitään tiedä, ja jos jotain kerron niin se on vähintään kyseenalaistettava.
Sama asia pitää sanoa moneen kertaan ja lopulta toisto onkin vääntämistä.  :huh:

Kiitos Hountille havainnollistavasta kuvasta... Ei itse saanut tuollaista kännykällä duunailtua...

Joo nyt selkis reikien tarkoitus, mutta jos autosta on kuva pohjastapäin ja reikiä ihmetellään niin toi pelkkä kommentti " johtojen läpivienti" kuulostaa niinku johtoja oltais viemässä pohjalevyn läpi. Auto kun olis livenä käpälissä niin tollasta tulkintaerehdystä ei tietenkään syntyis. Internetin maailmassa ehkä laajempi selitys olis ollu paikallaan. Ja toki siellä oli kuva myös ylhäältäpäin josta kurkkimalla nyt tajuaa että nuo reijät on samoilla kohdilla. Jokatapauksessa ei ollut tarkoitus kyseenalaistaa Hoken osaamista vaan tuo lyhyt kommentti johtojen läpiviennistä ei vaan mennyt jakeluun. Sori!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)