Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

hamietti

Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

hamietti

Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Hermanni

Servolla et saavuta periaatteessa mitään hyötyä alkuperäiseen nähden, jo 6kg vääntävällä servolla saat revon pysähtymään nokan kautta kerien.
Alu ohjausvarretkin on vain hetken kosmeettinen ilo, myöhemmin kivistä kolhuja saaneena ennemminkin painajainen... ;)
Jos sinulla on ns tavallinen 3.3 Revo hommaa ennemmin pidemmät servohornit (kääntyvyyttä lisää, osanumero 5345R maksaa 6-7€) ja uusi ohjausvarren stoppari (Johon lisätty myös kääntyvyyttä, osanumero 5343X, maksaa 3-4€).
Myöskin kannattaa harkita Traxxasin 17mm hexisarjaa (Osanumero 5353X, maksaa noin 22€) niin voi käyttää edullisia truggyjen vanteita/renkaita, renkaat/vanteet pysyvät myöskin paremmin kiinni noilla 17mm hexeillä (Tosin ei käy tietenkään vanhoille 14mm hexille tarkoitetuille vanteille)...
Traxxasin uusi isompi ilmanputsari (jos ei ole ennestään) kannattaa myöskin hankkia, siihen käy normalit 1/8 crossareiden ilmanputsarit (Täydellisenä sarjana, kaula, suodatinrunko, jalka sille ja suodatin, osanumero 5266 maksaa noin 13€).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

hamietti

kiitos neuvoista noiko ratkasee ongelman kun revossa. mikä auttas siihen kun autossa toiseen suuntaan kääntää enemmän.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

hamietti

tulipahan käytyä sisään ajamassa tota picco 26 max motilla nyh ois 3tankillista sisään ajoa takana.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

hamietti

miten ton vauhtipyörän eessä olevan mutterin saa parhaiten kiristettyä eli millä voi pitää kii tai mistä kantsii pitää vastaan että saa parhaiten kiristettyä. ja mikä on paras kireys. :cool:
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

pylvis

Lainaus käyttäjältä: hamietti - 07.02.09 - klo: 13.39
miten ton vauhtipyörän eessä olevan mutterin saa parhaiten kiristettyä eli millä voi pitää kii tai mistä kantsii pitää vastaan että saa parhaiten kiristettyä. ja mikä on paras kireys. :cool:


tuolta löytyy hyvät ohjeet tuohon hommaan ja moneen muuhunkin , http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kytkin

hamietti

kiitos hyvästä neuvosta.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

hamietti

käytiin tossa ajelemassa ja toi akseli hajos ala liitoksesta kun on muovia mietin että oisko toi hyvä mutta mikä ois hyvä tolle kaveriksi eli jatkoa.http://www.rcplanet.com/ProductDetails.asp?ProductCode=TRA4253&CartID=1
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

hamietti

mitä kantsis tehä kun toi vauhti pyörä on kulun. siitä mistä se kiristetään ja johon tulee kytkin palat sitävasten.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: hamietti - 08.02.09 - klo: 13.52
mitä kantsis tehä kun toi vauhti pyörä on kulun. siitä mistä se kiristetään ja johon tulee kytkin palat sitävasten.
Mhh.. miten se on mahdollista, omissa Revoissa se on ollut niin tiukalla että on ollut tuskaa saada yleensäkkin vauhtipyörä irti....
No eipä siihen montaa konstia ole, joko prikka kiristys mutterin alle (sen verta iso ettei ota kartiokiilaan kiinni), lyömällä reikää pienemmäksi (vatii sopivat välineet ja taitoa) tai ostamalla uusi vauhtipyörä.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

hamietti

toi on käytetystä koneesta kyse joka tuli mulle
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

hamietti

lähinnä vauhti pyörän pinta on kulunu.en tiijä onko se mikään ongelma. tai onko siitä haittaa.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

hamietti

tos kävin koe ajelemassa niin tuli ongelma että jostain antaa periksi kun kone käy ja ajaa mut ei anna kaikkia tehoja renkaille, et luistasko kytkin vai onko jossain muussa ongelma.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: hamietti - 08.02.09 - klo: 21.39
tos kävin koe ajelemassa niin tuli ongelma että jostain antaa periksi kun kone käy ja ajaa mut ei anna kaikkia tehoja renkaille, et luistasko kytkin vai onko jossain muussa ongelma.

Ettei slipperykytkin olisi vaan liian löysällä, sen tiukkuus säädetään siitä spurrin keskellä olevasta mutterista
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Revenge

Tuli mieleen et saako revosta modattua vaihteettoman esim. poistamalla vaihteet tai lukitsemalla 2.
REVO 3.3 | Kyosho TR15

Qazu

Lainaus käyttäjältä: Revenge - 09.02.09 - klo: 21.13Tuli mieleen et saako revosta modattua vaihteettoman esim. poistamalla vaihteet tai lukitsemalla 2.
Aika moni lukitsee kakkosvaihteelle silloin kun tekee sähkökonversiota.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

hamietti

kannattaako poltis jumittaa kakkosvaihteelle suoraan
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: hamietti - 09.02.09 - klo: 21.17
kannattaako poltis jumittaa kakkosvaihteelle suoraan
Ei koska kiihtyvyys kärsii...
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Revenge

No entä se laatikon poisto?

Onko keskidiffistä hyötyä?
REVO 3.3 | Kyosho TR15

Dethlock

Keskidiffi antaa kääntyvyyttä lisää mutta samalla menetät vähän huippunopeudesta. Toisaalta jos vakioautoon laittaa keskidiffin lähtee autosta painoa ja liikkuvia osia sen verran että saat käyttöön lisää tehoja. Lopputuloksena parempi käsiteltävyys hieman matalammalla huippunopeudella. Tässä vaikuttaa sitten kyllä jo diffeissä käytettävät oljytkin ja vaikutus huippunopeuksiin on aika pieni. Jos autolla tekee muutakin kuin bashaa niin suosittelen.

hamietti

Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

peke81

Oli revosta paukahtanut kiertokanki poikki.
Minulla on ottamatta vielä laakerit ja mäntä koneesta...mäntä ei tuu vissiin pois ennenkuin sen sisemmän laakerin on ottanut pois...on vaan pirun tiukas, että kuinka sen saa irti? Vai onko jotakin muuta konstia millä männän saa pois koneesta?

Jonttula

#3623
Lainaus käyttäjältä: peke81 - 24.02.09 - klo: 17.23
Oli revosta paukahtanut kiertokanki poikki.
Minulla on ottamatta vielä laakerit ja mäntä koneesta...mäntä ei tuu vissiin pois ennenkuin sen sisemmän laakerin on ottanut pois...on vaan pirun tiukas, että kuinka sen saa irti? Vai onko jotakin muuta konstia millä männän saa pois koneesta?

kansi pois. vaikka nippuside pakoaukosta ja toinen pää tulee sylinteriputkesta kun mäntä ala-asennossa. sitten vauhtipyörästä liikutat niin että sulinteriputki nousee pois. sitten vain kiertokanki irti kampiakselista ja siinä sulla on mäntä kankineen irti.

e: ai hitto en miettinytkään että eihän tämä onnistu jos kanki on poikki siten että ei pysty mäntää nostamaan putkessa. tällöin pitää varovasti jostain koittaa saada putki irti. huomaa että se ei saisi naarmuuntua jos meinaat sitä viel käyttää.

peke81

kansi pois. vaikka nippuside pakoaukosta ja toinen pää tulee sylinteriputkesta kun mäntä ala-asennossa. sitten vauhtipyörästä liikutat niin että sulinteriputki nousee pois. sitten vain kiertokanki irti kampiakselista ja siinä sulla on mäntä kankineen irti.

e: ai hitto en miettinytkään että eihän tämä onnistu jos kanki on poikki siten että ei pysty mäntää nostamaan putkessa. tällöin pitää varovasti jostain koittaa saada putki irti. huomaa että se ei saisi naarmuuntua jos meinaat sitä viel käyttää.
[/quote]

Sain kuin sainkin männän putken ja männän sieltä pois...oli kyl pirun tiukas.
Näytti männässäki olevan pieniä naarmuja, et seki lähtee vaihtoon.
Kannattaisiko sitä ostaa se parempilaatuinen kiertokanki?...mistähän kiertokangen ja männän saisi halvimmillaan?
Kuinkahan kallis olisi heti koko kone uus?

Dummvee

#3625
Uusi TRX 3,3 moottori Ruotsin tukkurin kautta (Minicars) on tällä hetkellä vetostartilla noin 200 euron arvoinen. Melkein itse miettisin tässä vaiheessa vaikka OS:n 21:n TM:n asentamista paikkaan, ei hintaeroa ole kuin muutama kymppi, mutta käytöksessä ja käytettävyydessä ero on huomattava. Omassa Revossani on TM18:n kiinni ja en voi kuin kehua koneen luonnetta, tehoa saisi ehkä olla vielä enemmän, mutta helppokäyttöisyys kyllä korvaa tuon puutteen.

Uutta myllyä kannatta kysyä vaikka Sabesta tai Hobao Finladilta, joka toimii OS-moottorien maahantuojana, ovat nimittäin suoraan "pulttaa" paikkaan periaatteella, ei muutostöitä ja starttihilkkeet sopivat suoraan ja vielä Revon eriskummallinen oma pakokäyrää seuraa mukana.
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

hamietti

mulla saattas tulla nyh juuri sisään ajettu picco 26max motti pukkeineen ja putkistoineen ja startereineen myyntiin ja kaikkea poltis kamaa mahollisesti sähköstän revon. jos on kiinnostusta jollain
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Revenge

Nyt apua!
Olen illalla tilaamassa revoa mutta pitäisi saada selville meneekö
vastarille  humb vai stick akku?
REVO 3.3 | Kyosho TR15

-rcmh-

Vakiona on stick pack ainakin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

pylvis

Lainaus käyttäjältä: Revenge - 26.02.09 - klo: 14.33
Nyt apua!
Olen illalla tilaamassa revoa mutta pitäisi saada selville meneekö
vastarille  humb vai stick akku?

ei toi ole kovin vaikea tarkistaa traxxasin sivuilta http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo33/trx_revo33.htm

eli stick akku siihen käy