Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

JupeR

Miten sitten ku toi kone pitäs käyttö lämpöön ajaa, mun kone ehtii hukkuu ennenku siihen lämpöön päässää :mrgreen:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

*HOKE*

??? mitä meinaat hukkumisella?

Nyt ei ymmärtäny...

tapsa92

Koneen tukehtumista bensaan, jos oikein ymmärsin :?:
- Tapsa

Divi

juu jeppe saa kyllä kääntää laihemmalle jos kone "hukkuu"  :wink:

JupeR

Yritetään huomenna, jos vaikka jumalakin Hyperistä tykkäis ja antais ajaa :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

MarkusH

Mikä olisi PARAS moottori hyperiin alle 150€ :?:

JupeR

Markus ooks käyny kattoon sivuilta mitä moottoreita saat tohon hintaa? Ainaki on O.S RG, Infinity(mulla myynis startterilla), Hyperin 8P. Laaduista en tiedä, mutta RG:tä on kehuttu :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

-PM-

LainaaKoneen tukehtumista bensaan, jos oikein ymmärsin

miten kone voi hukkua bensaan? heittää sen bensakanisteriin?
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

tapsa92

Kyllä kone mun tietääkseni voi hukkua bensaan :wink:
- Tapsa

waltt

Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
LainaaKoneen tukehtumista bensaan, jos oikein ymmärsin

miten kone voi hukkua bensaan? heittää sen bensakanisteriin?
älä nyt viisastele... tarkotti luultavasti nitrometanoolia... :wink:
siis että kone saa ihan p¤%&#*i löpöä, ja "hukkuu" löpöön...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

tapsa92

Tarkotin kyllä NITROMETANOOLIA, ei voi olla näin näsäviisasta porukkaa :lol:
- Tapsa

Divi

Kestääkö kumisuojatut laakerit kytkimessä?

Koneen lämmöt 116c mutta tuskin se kaikki kytkinlaakereille johtuu...

tapsa92

- Tapsa

Jussi_

Lainaus käyttäjältä: "Divi"Kestääkö kumisuojatut laakerit kytkimessä?

Koneen lämmöt 116c mutta tuskin se kaikki kytkinlaakereille johtuu...

Nimenomaan ne kestää.
Pikkuautot myyty:(

Divi

mitkä sitten ei kestä? ihmettelen vaan kun kumisuojatut maksaa 60snt kpl ja keraamiset 3e kpl... kumpia?

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Divi"mitkä sitten ei kestä? ihmettelen vaan kun kumisuojatut maksaa 60snt kpl ja keraamiset 3e kpl... kumpia?

No keraamiset ei todennäköisesti kestä 5 kertaa pidempään, eikä vaihto-operaatiokaan niin kovin hankala ole, eli kumisuojattuja vaan.

- Hount

anssi

Keraamiset laakerit on on myös "kumisuojattu", eli pölysuoja on kumia tai vastaavaa. Metallisuojatut ei tahdo ainakaan kytkimessä kestää.
"Isojen poikien" moottoreissa ( lue CMB ) mikään kytkinlaakeri ei ole pitkäikäinen :mrgreen:

Jussi_

Lainaus käyttäjältä: "anssi"
"Isojen poikien" moottoreissa ( lue CMB ) mikään kytkinlaakeri ei ole pitkäikäinen :mrgreen:
:mrgreen:
Pikkuautot myyty:(

*HOKE*

Kytkinlaakerin kestävyys ei ole koneesta kiinni  :wink:

Niko

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Kytkinlaakerin kestävyys ei ole koneesta kiinni  :wink:

Kone vaikuttaa kytkinlaakerien kestoon.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Kytkinlaakerin kestävyys ei ole koneesta kiinni  :wink:

Kone vaikuttaa kytkinlaakerien kestoon.
Villi veikkaus,laakeri kestää kauemmin tuhnussa 25 000 kiertävässä koneessa ku krossin kisapannussa?  :wink:
RB,the power of champions.

Divi

mutta silti eniten vaikuttaa se, miten hyvin auton (myös laakerit) putsaa ajon jäkeen (vaikka paineilmalla), ja sen minkälaisissa oloissa ajaa..

-PM-

jos kytkin on kytkettynä koko ajan niin laakerit ei pyöri ollenkaan. kytkin laakerit pyörii vaan sillon kun kykin ei ole kiinni. eli vähän ennen kun kytkin ottaa kiinni ja kytkimen irroittamisen jälkeen eli esim kaasutuksen jälkeen. kestävyys enemmän kiinni auton vauhdista->välityksistä->koska se määrää kuinka kovaa kykin laakerit pyörii. ihan sama vaikka kone kiertäis miljoonaa jos on jäykkä välitys->kytkin kello ei pyöri vapaana niin kovaa. sitten on koneesta kiinni jos esim kampiakselin pää on väärän kokoinen/paksuinen. sekin vaikuttaa jos kytkin palat ottaa epätasaisesti kiinni->vääntää kytkinkelloa.

:mrgreen:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

*HOKE*

Aivan... Eli mikäs siinä eri koneessa vaikuttaa kytkinlaakereiden kulumiseen?

Jos on koneen takalaakeri loppu niin menee erittäin helposti kykinlaakerit.

Silti en ymmärrä yhtään mikä muka koneessa on erilaista että vaikuttais kytkinlaakereiden kulumiseen...
777 tossa ylempänä jo höpiskin siitä miksi ei vaikuta koneen kierrokset tai muutkaan tekiät asiaan...
Kun kytkin tarraa kiinni niin ei ole mitään merkitystä paljonko kone loppujenlopuks kiertää tai paljonko siinä on vääntöä.

ropsan

Arvelisin: että jotkut moottorinvalmistajat ovat pistäneet halvimman etulaakerin minkä ovat löytäneet. Niitten pienestä ylimääräisestä välyksestä aiheutuu värinää akseliin, jota taas kytkinlaakerit eivät siedä/kestä? Funtsikaa olisko näin? Jostakin kuitenkin mättää, jos joissakin merkeissä kestää, joissakin ei.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

-PM-

mun mielestä ne kestää sen verran kun ton kokoiset laakerit voi yleensä tälläisessa käytössä kestää. Voishan ne olla isommat tai kauempana toisistaan...

tai sit vaan vaihtaa ne sit ku ne on menossa hajalle...
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

ropsan

Seurauksen tiedämme (toisilla kestää, toisilla ei).Syytä etsimme, ja syy voi olla muualla kuin itse kytkimessä.Yrittäkäämme yhdessä pohtia tätä!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Tuukka

Kytkinlaakerien kestoon vaikuttavia asioita:
- moottorilaakereiden kunto
- keskidiffin laakereiden kunto
- kytkinkellon ja diffin välys
- edellisessä likaa välissä
- luistava kytkin lämmittää
- vaikka kytkinlaakeri ei pyöri, kun kytkin pitää, niin se silti kuluu kun diffin ratas hakkaa laakeripesää. Eli ajoaikakin tappaa kytkinlaakeria.
- auton pesu rasvaa liuottavilla aineella. Laakerin voiteet häviää.
- ruostuminen
- pöly, etenkin alumiinipöly
- välys niin moottoriakselin kuin kytkinkellon välissä.
- shimmiprikat osuvat laakerin ulkokehälle.
- shimmit painaa laakerin sisäkehiä
- diffirattaan kohta suhteessa kytkinlaakereihin pituussuunnassa
- toispuoleisesti ottavat kytkinpalat
- alustan jousto = välykset muuttuu
- moottoripukin jousto
- kiihdytykset ja jarrutukset
- startatessa painetaan vauhtipyörällä kytkintä kohti diffiä = välykset muuttuu
- luistava vauhtipyörä
- kuka hullu suunnitteli tollasen rupusen laakerin pyörimään kauheasti p*skassa ja tärinässä!
- moottoriakselin taipuminen keskipakoisvoimista
- kappaleiden resonointi jollain taajuudella
- huonot kytkinlaakerit ja laiminlyöty tarkastus+ vaihto
- staattinen sähkö syö laakeripesää
-

Joku muu saa jatkaa.

MarkusH

Luetelkaapa kaikki haitat joita aiheutuu siitä jos auton pesee vedellä?
(Autosta irroitettu tietenkin sähköt ja moottori) :|

Juha.N

Ei mitään jos öljyät laakerit ja pyyhit kuivaksi ettei kerää p****a.