Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

DRX VE

Aloittaja mikari, 16.09.12 - klo: 19.24

mikari

Jees, kai mä vedän jossain bashäämisen välimaatossa.. eli ei rata-ajoa mutta kohtuu siveellisesti kuitenkin..

Joten siltä pohjalta Mordexin kanssa samoilla linjoilla.

Mutta tosiaan radalla en ole ajanut enkä just nyt aja, mutta ehkä ensi kesänä vois kokeilla onroadia. Lavanko tuli testattua ja ei se huono ole, mutta kuluttaa autoa jonkin verran (nopeasti) johtuen kivistä radalla.

Suunnitelmissa onkin purkaa atomeihin tuo toinen hiekalla ja Lavangossa ajettu ja puhdistaa perinpohjaisesti. Kovin usein sitä ei viitsi tehdä jos hiekalla ajaa, mutta jos nyt tekis ja sit talviteloille / onroadia niin kauan ku säät sallii ja ehkä myös talvella.
Kiitos 20 vuodesta!

Hiekkamonttu

En kyllä bashauksella tarkoittanut mitään väärinkäyttöä, vaan pihaajeluita ja jotain monttukurvailuja.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

mikari

Jees, tajusin kyl! Ei paniikkia.
Mut suositella voi pienellä varauksella
ajopaikkojen suhteen.
Kiitos 20 vuodesta!

Mordex

Ahaa, no sitten. Näkemysero vaan. Itsellä tuo Savagella ajelu määrittelee termin bashing, eli ajetaan autolla reikä päässä välittämättä siitä hajoaako jotain vai ei. No ei siitä sen enempää.

Kantani alkuperäiseen kysymykseen on muuttumaton, eli ei tätä autoa kannata hommata jos haluaa 5 metrin ilmalentoja ja keulimista.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Hiekkamonttu

 :laugh: Vois olla kiva pihalla ja mun "bashingissa". Mulla tosin on ja tuuppari, sillä sitte vaikka ne 5 meteerin hypyt:)
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

vihku

Mulla oli toi d-sarjan dbx vaikka se ny on ihan eri auto kun tää mut kumminki. Se kesti kyllä todella paljon iskuja ja muuta röykytystä nii uskoisin että tämäkin kestää.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

mikari

Tiedoksi maalaamatonta Demon koria
tulee kuulemma marraskuussa. Ebay.fi :stä
löytyi maalattu Subaru kohtuu hinnalla, uusi
ja pitäs olla ihan Kyoshon, sinne jäikin vielä..
Katotaan ku tulee Saksasta onko vai ei.
Kiitos 20 vuodesta!

Hiekkamonttu

Demoni ei varmaan ole niin kallis, ja musta hienompi korimalli...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Mordex

Postimies toi foamipuskurin taakse ja diffeihin toiset rattaat.

Tiedoksi, että tuo takapuskuri ei sitten mahdu Fiestan koppaan sellaisenaan vaan sitä foamia pitää karsia aika rankalla kädellä.

Diffit oli kuivat (olisihan ne pitänyt tietty ensitöikseen tarkistaa RTR:ssä), yllättävän hyvä oli ajaa siitä huolimatta, mutta nyt on sitten 5k-7k-2k litkut sisällä. Lauantaina jos lähtis lavankoon testaamaan miten toimii, sikälimikäli sää suosii.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

ylikar-h

Tarkistakaa pinionin kiinnitys...omasta lähti koko ratas taivaan tuuliin...ja kun löytyi , huomasin, että se oli kiristetty väärin, eli vetorattaan sisällä on messinkinen ??? holkki , minkä reikää ei ollut kohdistettuttu rattaan kiristysruuviin, ja koko holkki oli entinen...Takuuseen luvattiin heti uusi...mistä + Ideaparkin Kyoshon  liikkeelle...

mikari

#70
Subaruun ja demoniin takapuskuri menee täydellisesti,
eteen vois mennä IGTn vakio.

Huonoa tsäkää pinjonin kanssa, täällä ei ongelmaa (2 autoa)
Kiitos 20 vuodesta!

_mese123_

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 12.10.12 - klo: 06.11
Subaruun ja demoniin takapuskuri menee täydellisesti,
eteen vois mennä IGTn vakio.

Huonoa tsäkää pinjonin kanssa, täällä ei ongelnaa (autoa)

Viitsisitkö mitata koritolppien korkeuden takaa, kun tilasin Minin korin ja noi GT:n jää aika matalaksi.
Leveys on eri, mutta saa ne levennettyä.

mikari

Maksimi korkeus tolpissa 90-95mm

Hexit lähti vaivatta auki ironmanin kunnon kahvallisella
holkkiavaimella. Rengas penkkiin kiinni ja kahvalla auki.
Kiitos 20 vuodesta!

Mordex

Kävin eilen Lavangossa rallailemassa, kivaa oli, mutta huomasin loppua kohden, että spurri oli syönyt akkukoteloa ja melkein osunut akkuunkin ja siinä samalla tuhosi itseänsä. Muilla tapahtunut moista?

Sinäänsä outoa, kun ei tuo keskidiffin teline tai akkukotelo näyttäisi sen suuremmin liikkuvan. Kaipa mun pehmeäkuorinen akku turposi hieman ajossa ja siirsi akkukotelon reunaa spurria kohti, muuta selitystä en tuolle keksi. Eipä siinä paljon ole ilmaa välissä kyllä.

Päätin kääntää akun lappeeleen välttyäkseni isommilla vahingoilta ja laitoin teräksisen spurrin tilaukseen. Eiköhän se siitä.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

mikari

Purin ton soralla ajetun tässä parina iltana ihan atomeihin, pesin osat toluvedellä
ja vaihdoin öljyt jne. Vaikka muoviosissa näkyvät soralla ajon jäljet niin autosta tuli
varsin siisti ja taas kelpaa ajella. Osia tai edes lakuja en lähtenyt vielä vaihtamaan.
Samalla laitoin toiseenkin 17mm hexit niin nyt on 2 asfalttirallia, subaru ja demon.
Huomenna haen saapuneet jäykemmät jouset vielä.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kuva pojista..

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Nyt pääsin kokeilee alle sekä DRX jäykimpiä optiojousia sekä IGT jousia.

Optiojouset ovat alkuperäisiä jäykemmät ja taatusti parantavat menoa assulla. Ehkä myös tasamaalla sorralla, vähän riippuu..

IGT jouset ovat olennaisesti jäykemmät. Nyt sitten vähän riippuu meneekö liian jäykäksi vai onko hyvä.. pidolla (lämmin kuiva asfaltti) voi olla todella hyvä .. pitää ehdottomasti kokeilla. Jäykempi öljy joku 700cps sisään samalla.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#77
Tossa vähän päivitettynä Subarua Orion R8 sähköillä ja IGT jousilla ja 17mm hex vanteilla.

Voi olla hätänen paketti 3S lipolla (ajoin näillä M8 buggya).





Edit: punnitsin ja painaa ajokunnossa 2.800 eli tasan kilon vähemmän kuin
vastaava IGT. Olisko tää sitten DRX GT  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

_mese123_

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 18.10.12 - klo: 21.39
Tossa vähän päivitettynä Subarua Orion R8 sähköillä ja IGT jousilla ja 17mm hex vanteilla.





Edit: punnitsin ja painaa ajokunnossa 2.800 eli tasan kilon vähemmän kuin
vastaava IGT. Olisko tää sitten DRX GT  :cool:

Rallirenkaita Suomesta.
Näistäkin oli vielä vähäsen karheemmat valmistajan sivustoilla.
Yhdet oleet kokeilussa itsellä ja toimii sorallakin.
Asvaltilla tosi hyvä pito, kun aika pehmeät. Kulutustakin kestänyt aika mukavasti.

http://www.rceet.net/wheel-set-racing-rallye-profilewhite-p-1460.html

puu-ha

Lainaus käyttäjältä: _mese123_ - 19.10.12 - klo: 00.08
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 18.10.12 - klo: 21.39
Tossa vähän päivitettynä Subarua Orion R8 sähköillä ja IGT jousilla ja 17mm hex vanteilla.





Edit: punnitsin ja painaa ajokunnossa 2.800 eli tasan kilon vähemmän kuin
vastaava IGT. Olisko tää sitten DRX GT  :cool:

Rallirenkaita Suomesta.
Näistäkin oli vielä vähäsen karheemmat valmistajan sivustoilla.
Yhdet oleet kokeilussa itsellä ja toimii sorallakin.
Asvaltilla tosi hyvä pito, kun aika pehmeät. Kulutustakin kestänyt aika mukavasti.

http://www.rceet.net/wheel-set-racing-rallye-profilewhite-p-1460.html
Tässä kanssa yhdet joita vois kokeilla
http://fi.eurorc.com/product/2902/teamc-rg-rally-rengas-2

_mese123_

Joo noita tarkoitinkin. Vähäsen karheemmilla.

mikari

Hyvä hyvä.. Pitääpä ottaa kokeiluun!
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Pääsin vähän testaa aamusella ennen töihin lähtöä; keli vähän kostea mutta yllättävän vähän siitä oli haittaa noilla IGT gummeilla vaikka sitä odotin, auto oli nimittäin NIIN HYVÄ!

M8 sähköt 1950 kv, 3S lipo, 16T pinjoni, IGT radialit ja IGT jouset, 700 cps iskariöljy, vakaimet... TOIMII

Mielelläni kokeilen myös noilla edellä mainituilla gummeilla, onko tarjota halkaisijaa eli onko koko about sama kuin IGT renkaassa ? En mielelläni laittaisi paljon isompaa enää alle.

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

IGT2 VE RS on speksien mukaan 3,8kg

Toi DRX GT kovakuorisella 3S lipolla on 2,8kg

Uskoisin et, paitsi että kilo vähemmän tuntuu auton käsittelyssä, myös rengas kulutus on pienempi
Kiitos 20 vuodesta!

_mese123_

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 19.10.12 - klo: 10.02
Pääsin vähän testaa aamusella ennen töihin lähtöä; keli vähän kostea mutta yllättävän vähän siitä oli haittaa noilla IGT gummeilla vaikka sitä odotin, auto oli nimittäin NIIN HYVÄ!

M8 sähköt 1950 kv, 3S lipo, 16T pinjoni, IGT radialit ja IGT jouset, 700 cps iskariöljy, vakaimet... TOIMII

Mielelläni kokeilen myös noilla edellä mainituilla gummeilla, onko tarjota halkaisijaa eli onko koko about sama kuin IGT renkaassa ? En mielelläni laittaisi paljon isompaa enää alle.

En kyllä ole mitannut, mutta aika lähellä on IGT:n kokoja.
Voin verrata, kun pääsen viikonloppuna Suomeen.

McJones

Itsellä odottelemassa HPI Ultra 7 vanne + Proline Dirt Hawg -kombo liimausta ja kovaa ajoa. Aika hyvin vastaa kokoluokaltaan vakiorengasta. 2.2" Road Raget löytyy myös, mutta HPI Ultra 5 vanne kaipaa sirompaa kiinnitysmutteria. Rengas on myös halkaisijaltaan pienempi kuin vakio.

Toki noita voisi kokeilla vakiovanteellekin, mutta ei vaan nyt ollut käsillä...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Lainaus käyttäjältä: _mese123_ - 19.10.12 - klo: 11.25
En kyllä ole mitannut, mutta aika lähellä on IGT:n kokoja.
Voin verrata, kun pääsen viikonloppuna Suomeen.

Hyvä homma, laita halkaisijan mitta tänne jos viitsist.. tai goos jos sattuu lukee tätä palstaa..
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Menisköhän vetoakselit solmuun 6s :llä.. Pitääpä kokeilla  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Hiekkamonttu

Jos vetäs riskirajoilla 2650kv ja 6s, varmaan keulis ympäri... :tongue: Sulla on siis joku 2000kv motti?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

mikari

Joo 1950kv sensorillinen
Kiitos 20 vuodesta!