Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 8

Aloittaja Niko, 09.10.04 - klo: 16.52

Sami L

Rungon kanssa tasalla saa auton usein käymään. Tai katsot kutakuinkin missä ne nyt on, ja ruuvaat tarpeen vaatiessa kutakuinkin samaan takaisin. There is no such thing as perussäätö.  :laugh:

Alaneulan vaikutuksen elimoi kun antaa laitteelle startissa kaasua ja jos ei lähde (hehku, tulppa yms. oheisjutut kunnossa), niin yläneulaa kiinni kunnes hörähtää ja sitten säädöt tilanteen vaatimalla tavalla.
Koneen saa aika pahasti rupeltaa päin mäntyä, jotta se ei yhtään mitään lupailisi.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

blaah

Tässä jonkin asteinen referenssi, ei siis sama kone, mutta ainakin kaasari aivan saman näköinen. En ole löytänyt juuri tuon koneen asetuksia, Hubba-bubban sivut kun ovat mitä ovat..
http://ofna.com/pdf/eng-hyper21.pdf

Juuri eilen tuli ajettua sisään tuollainen Mach .28. Ihan perus-säädöillä lähti käyntiin iloisesti (taisi olla puolivahingossa A3 tulppa).

Tehtaalta tullessaan oli pääruuvi noin millin pari "flush" asentoa alempana, ja alaseos sopivasti rikkaalla ;) Tarkemmat ohjeet tuosta linkistä..


Duster1

Eka tankki röpötetty.
Ei lähtenyt ampumallakaan käyntiin tehdas asetuksilla. Piti radiosta trimmata tyhjäkäyntiä (kaasua) paljon lisää ennenkuin lähti käymään. Kone ei kummiskaan käynyt kovasti. Syynä selkeesti niin rikkaalla oleva pata ja ensi käynti. Siinä sit vähitellen tiputteli trimmiä ja lopulta kävi hyvin ihan niinkuin pitikin.

Nyt jäähyttelyä ja kohta toinen tankillinen pukilla. Sit voiskin jo renkaat laitella ja vähän ympyrää koitella.

Ps: Kiroan vetostartin alimpaan helv...... Ihan hikeä pukkas, kun ei meinannut käynnistyä. Monta kertaa narukin jäi pitkäs, mutta kerrankin tuuria eikä mitään hajonnut vaan kelas takaisin, kun vähän tulppaa löysäs ja "avitti".
Tulis jo se boksi ;)

Mitkä nuo servojen speksit on? Siis Hobao H-101 ja H-102 malliltaan. Aika hitailta nuo tuntuvat.

No niin eikun saksan tuliaisia maistelemaan ja 2 tankkia käyttämään.
Axial SCX 10 TR

Joel N

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 27.04.07 - klo: 18.20


Mitkä nuo servojen speksit on? Siis Hobao H-101 ja H-102 malliltaan. Aika hitailta nuo tuntuvat.



Tuon H-102 specsit ainkin ovat seuraavat: vääntö noin 6kg ja nopeus 0.20sec
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Duster1

No alitehoinenhan tuo sit on.
Pitää Revosta pältsätä Futaban S9350 niin rupeaa riittämään.

Riittäisköhän kaasulle Futaba S3050 vai pitäiskö suoraan S9451?

Muita vaihtoehtoja tuota kaasu servoa ajatellen?
Axial SCX 10 TR

Pööki

Terve taas!

Olen saanut jo läjän vastauksia kysmyksiini ja tänään kävin  tutustumassa Lavangon rataankin. Siellä pari ystävällistä harrastajaa olivat auliita neuvomaan ja kertomaan vinkkejä. Jos te luette tätä, kiitos teille!

Ensi viikolla menee auto tilaukseen, se on nyt päätetty. Malttamattomana jo odotan että pääsisi kokeilemaan.

Yksi asia mua on alkanut pelottamaan ja se on koneen sisäänajo. En haluaisi pilata konetta heti sisäänajossa. Voisitteko neuvoa mua vaihe vaiheelta miten se tapahtuu. Muistakaa että olen ensimmäistä kertaa tekemisissä polttisauton kanssa, entinen sähköauto harrastaja siis.

Kiitos jo etukäteen!

Maakari

Uskoisin että kun kävelet auto kourassa lavankoon niin kyllä sieltä joku neuvvoo ja näyttää.. Käy huomattavasti helpommin tuon asian neuvominen suullisesti.
.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

HYPER 11 WRC

Muita vaihtoehtoja tuota kaasu servoa ajatellen?
Pistä ohjaukseen se 9451 ja kaasulle se 102. Meillä ollu tuo viritys pari viikkoa ja hyvin pelaa.
Tietenki, jos haluat käyttää kaasussa vaikkapa jousta, niin toi 102 on siihen liian jäykkä (ei palautus pelaa), eli siihenkin 9451.

Sami L

Pööki, jees, auton kera Lavankoon niin katsotaan tilannetta sitten lisää.

(t: musta t-paitainen nuorimies)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Elvisrc

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 27.04.07 - klo: 18.20
Ps: Kiroan vetostartin alimpaan helv...... Ihan hikeä pukkas, kun ei meinannut käynnistyä.
Tulis jo se boksi ;)

Tuliko rakkuloita sormiin?  :cheesy: Mä vetelin kans sitä sormet verillä käymään ja paripäivää sit meni hermot sen kans. Tilaan myös boksin  :cool:

Pööki

Terve Sami!

Kiitos tarjouksesta! Voidaan varmaan täällä yrittää sopia joku aika kun nähtäis radalla? Kunhan nyt saan sen auton.. Polte on kyllä älyttömän kova. Harmi kun tulee kaiken lisäksi tuo Vappu sotkemaan tähän väliin. Menee keskiviikolle kun pääsen auton tilaamaan.


Sami L

Ja kunhan keli on hyvä ja kellonaika sopiva, niin kyllä sieltä usein väkeä löytyy.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

blaah

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 27.04.07 - klo: 19.56
Olen saanut jo läjän vastauksia kysmyksiini ja tänään kävin  tutustumassa Lavangon rataankin. Siellä pari ystävällistä harrastajaa olivat auliita neuvomaan ja kertomaan vinkkejä. Jos te luette tätä, kiitos teille!

Bitte, kuten silloin taisin mainita niin niiden CNC ohjauspalojen hankinta heti alkuun voisi olla jees, ikävä nimittäin jos ajot loppuvat niiden hajoamiseen heti alkuunsa..
Samoin se starttiboksi on ihan jees vaikkakin kallis investointi, kuten noista edellisistä kommenteista näkee ;)
Failsafe, vastarinakku (latureineen), hehku (latureineen), pari A5 tulppaa ja gallona tai pari löpöä niin eiköhän sillä pääse pitkälle :)

Elvisrc

Lainaus käyttäjältä: blaah - 28.04.07 - klo: 13.55
Lainaus käyttäjältä: Pööki - 27.04.07 - klo: 19.56
Olen saanut jo läjän vastauksia kysmyksiini ja tänään kävin  tutustumassa Lavangon rataankin. Siellä pari ystävällistä harrastajaa olivat auliita neuvomaan ja kertomaan vinkkejä. Jos te luette tätä, kiitos teille!

Bitte, kuten silloin taisin mainita niin niiden CNC ohjauspalojen hankinta heti alkuun voisi olla jees, ikävä nimittäin jos ajot loppuvat niiden hajoamiseen heti alkuunsa..
Samoin se starttiboksi on ihan jees vaikkakin kallis investointi, kuten noista edellisistä kommenteista näkee ;)
Failsafe, vastarinakku (latureineen), hehku (latureineen), pari A5 tulppaa ja gallona tai pari löpöä niin eiköhän sillä pääse pitkälle :)

Eiköhän kannattais sitte ostaa sitä 16% nitrolla olevaa löpöä ens alkuun? Noi A5 tulpat ei vaan tunnu kestävän 25% ainetta  :undecided:

rc auto

Olen mittinyt, että ostanko Inferno mp 7.5 u.s auton vai Hobao Hyper 8 RTR auton. Siispä kysynkin näistä autoisa:

1. Kumpi on parempi?
2. Kumpi pärjää kisoissa paremmin?
3. Kummassa on halvemmat varaosat?
4. Kumpi sopii ensimmäistä polttista hankkivalle paremmin?

mitmit

1. Hyper 8
2. Hyper 8
3. Hyper 8
4. Hyper 8
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Duster1

Nyt olis sisäänajot suunnilleen ajettu ja pitäis kunnon säätöjä etsiä.

Mutta: Lämpöjä näyttää kun kunnolla on päästellyt  maks. 145 astetta. Siellä 120-140 on. Auto kylläkin on vielä rikkaalla. Ei lähde kunnolla ja kaasulla savua tulee ihan omiin tarpeisiin eikä nyt kovinkaan huippuja kierrä.
Kone siis Mach .28, tulppa Os A5 ja aineena Byron 20%. Ulkona lämmintä vain 7-8 astetta.
Onko tuo tulppa siis liian kylmä tälläselle ilmalle?
Pakista löytyi myös R5 niin eikös tuota vois vasta kokeilla kuumalla ilmalla.

Mitenkäs muuten tähän mottiin nuo tulpat käy kun näyttää olevan kahta eri kierrepituutta näissä kun olis Revon (RBtm323) tulppina Novarossin C4S ja Mc Coy MC-8. Hajoittaako nuo pitkät tulpat koneen (mäntään ikävä jälki)?

Nyt lähtee paremmin käyntiinkin kun sai konetta ajettua. Jopa ekalla nykäisyllä lähtee, joten jospa tuo vetosydeemi nyt kestäs ees vähän aikaa.

Tuo kaasu servo on kyllä todella alitehoinen. Ei jaksa millään asvaltilla vetää jarrua kunnolla. Hikiseen soralla saattaa lukkoon jaksaa kun täysille säädetty.
Pitää se Futaban S9451 tilata niin ei tartte enää muuta harkita koskaan.

Mitenkäs kun tuntuu jokin kivi joskus toisen taka fillarin lukitsevan niin onko tämä ihan tyyppivika vai jotenkin estettävissä?
Axial SCX 10 TR

Joel P

#1067
e.

Hotti

LainaaMitenkäs kun tuntuu jokin kivi joskus toisen taka fillarin lukitsevan niin onko tämä ihan tyyppivika vai jotenkin estettävissä?

Enpä usko tyyppivikaan.Ajoalusta vaan ilmeisesti sellainejossa noita kiviä on :mrgreen:Älä aja ko alustalla.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Duster1

Hyvä ohje. Elä aja crossilla soralla  :laugh:

Huomenna pitäis lähteä radalle ja pääsis jo hypyyttämään ja opettelemaan tämän auton käsittelyä.

Axial SCX 10 TR

Hotti

Duster...asuitko missä?Muistelin että tässä suht lähellä?Millees radalle olet menossa?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Duster1

Asun itä-suomessa ja omalle radalle menossa :cool:

Axial SCX 10 TR

Niko

Lainaus käyttäjältä: Huttunen93 - 28.04.07 - klo: 18.50
Käykö Hyper 8 spurrit Hyper 7 ?

Sama osa molemmissa. Olemassa kaksi versiota, kevennetty ja normaali kokonaan teräksinen. Koot 46 (vakio), 47 ja 48

Terveisiä muuten Saksasta kaikille :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Joel P

#1073
e.

*HOKE*


Duster1

Tankillisen kerkesin radalla kaahata kunnes meni hyppy keturalleen etufillari maahan tullen niin kävi "odotetusti" näin. En odottanut, että näin heikkoa tekoa tuo Rtr auton valu ohjauspala ja samalla vielä hajoitti C-palankin.

Muuten kyllä sanottava että auto on aivan loistava ja menee sinne minne tarkoituskin. Nyt kun vielä uusi rata parin kaverin kanssa rakenteilla niin pääsee kunnolla testaamaan ja kisaamaan.





Axial SCX 10 TR

Niko

Kuten sanottu vakio-ohjauspalat kestävät ihan ok normaalikäyttöä jos ei isompia kolareita tule. CNC:t paikalle niin sitten kyllä kestää melkein mitä vain. Jotkut merkit käyttävät vastaavia valettuja paloja jopa lippulaiva-autoissaan.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Elvisrc

Mistä niit ohjaus paloja sit saa?

Joel P

#1078
e.

*HOKE*

Tämäkin tieto löytyi hobao.fi sivuilta  :wink: