Jos nyt vielä vähän...
Itselleni on jäänyt vähän sellainen kuva, että krossissa sillä koneen teholla ei tosiaan ole niin paljon merkitystä, kun suttaa ne renkaat lyö kuitenkin, ja ajolinjat saa tuhottua helposti liialla yrityksellä/potkulla/huonolla kontrollilla.
Asfaltilla taas hyvin säädetty auto ei pitoja hukkaa ihan niin helposti ja eroja syntyy sporttikoneen ja kisakoneen välille suht helposti. Mitä nyt olen itse kokeillut eri koneita sekä 1:10 touringeissa, että 1:8 "rallygame" autossa, niin eroja tulee varsinkin isoilla radoilla (kokeiltu lähinnä Tykkimäessä). Ja jos aloittelijalla vauhti kuolee ajovirheen seurauksena, niin kireällä kisakoneella on nopeampi paikata vauhdin pudotus, kuin jollain luumulla RTR koneella.
Tuota Kyoshon moottoria en sen kummemmin tunne. RG:itä olen omistanut ja tuntuu olevan aloittelijalle ehkä paras peruskone, mutta ei ne varmaan pelkkiä sporttikoneita olisi, mitä tuolla vapaalla moottorisäännöllä alkaisi radoilla liikkua. Eli ehkä tuossa konerajoituksessa joku järki kuitenkin on...
PS. Itse en omista IGT-pirssiä, enkä liity luokkaan millään tavoin.
Itselleni on jäänyt vähän sellainen kuva, että krossissa sillä koneen teholla ei tosiaan ole niin paljon merkitystä, kun suttaa ne renkaat lyö kuitenkin, ja ajolinjat saa tuhottua helposti liialla yrityksellä/potkulla/huonolla kontrollilla.
Asfaltilla taas hyvin säädetty auto ei pitoja hukkaa ihan niin helposti ja eroja syntyy sporttikoneen ja kisakoneen välille suht helposti. Mitä nyt olen itse kokeillut eri koneita sekä 1:10 touringeissa, että 1:8 "rallygame" autossa, niin eroja tulee varsinkin isoilla radoilla (kokeiltu lähinnä Tykkimäessä). Ja jos aloittelijalla vauhti kuolee ajovirheen seurauksena, niin kireällä kisakoneella on nopeampi paikata vauhdin pudotus, kuin jollain luumulla RTR koneella.
Tuota Kyoshon moottoria en sen kummemmin tunne. RG:itä olen omistanut ja tuntuu olevan aloittelijalle ehkä paras peruskone, mutta ei ne varmaan pelkkiä sporttikoneita olisi, mitä tuolla vapaalla moottorisäännöllä alkaisi radoilla liikkua. Eli ehkä tuossa konerajoituksessa joku järki kuitenkin on...
PS. Itse en omista IGT-pirssiä, enkä liity luokkaan millään tavoin.