Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Mini Inferno

Aloittaja Beris, 12.03.05 - klo: 14.46

_valtsu_

LainaaNuo alukilkkeet ovat KM Conceptsin valmistaia ja pohjalevy on tehty itse hiilikuidusta. Miksi tehdä pohjalevy itse, kun sen saa valmiina kaupasta? on kysymys mikä varmaan herää monella. Itse tehdyssä pohjalevyssä moottori on samalla puolella ohjausservon kanssa ja toinen "puoli" jää täysin vapaaksi lipolle ja muille sähköille.

Mistä olet tuota hiilikuitu levyä ostanut? Onko kovin kallista?

MIST

Osaako kukaan vahvistaa, että nopeudensäädin (vastaanotin) olisi seuravan ongelman lähde:

1. Moottori pyörii tuskin nähtävästi, vaikka kaasu on täysillä ja akut täydet (koitettu kahdella akulla ja kahdella moottorilla, niissä ei siis vikaa)
2. Ohjainservo tekee lakon aina sillonin tällöin. Se vaan lopettaa ruuvaamisen ja alkaa taas jonkin ajan kuluttua mystisesti toimia (servossa on ainakin piuhat kiinni)

Osaako kukaan sanoa, että mistä kannattaisi tilata alkuperäinen Mini-infernon (ST) nopeudensäädin TAI mikä olisi parempi korvike tilalle?


FrzT

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 14.10.07 - klo: 20.01
Mistä olet tuota hiilikuitu levyä ostanut? Onko kovin kallista?
Ostetaan palstalle vaan ilmoa niin eiköhän hinta selviä  :grin:

Lainaus käyttäjältä: MIST - 16.10.07 - klo: 13.30
Osaako kukaan vahvistaa, että nopeudensäädin (vastaanotin) olisi seuravan ongelman lähde:

1. Moottori pyörii tuskin nähtävästi, vaikka kaasu on täysillä ja akut täydet (koitettu kahdella akulla ja kahdella moottorilla, niissä ei siis vikaa)
2. Ohjainservo tekee lakon aina sillonin tällöin. Se vaan lopettaa ruuvaamisen ja alkaa taas jonkin ajan kuluttua mystisesti toimia (servossa on ainakin piuhat kiinni)

Osaako kukaan sanoa, että mistä kannattaisi tilata alkuperäinen Mini-infernon (ST) nopeudensäädin TAI mikä olisi parempi korvike tilalle?
Kuulostaisi siltä, kuin vastari/nopari combinaatio olisi hieman viallinen. Kannattaa avata em. mööbeli ja putsata huolellisesti vaikka elektroniikan "puhdistusspraylla". Jos ongelmatjatkuvat vieläkin niin sitten tarvitseekin jo yleismittaria, mutta eipä sekoiteta päätä vielä enempää. BTW jos kiinnostaa minulla lojuu hyllyssä käyttämättömänä mini infernon alkuperäiset sähköt...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

FrzT

Noniin nyt on uusi inferno nipussa ja ensitestit tuli tehtyä. Alusta tuntuisi toimivan ihan OK ja kulkee ihan tajuttomasti tolla Nuken Z400 harjattomalla ja 9,6 V:n akulla :grin: Diffienkään ei pitäisi paukkua, kun ovat 09 mallista. Tässä vielä pari räpsäystä:




Viikonloppuna sitten Myyrmäkeen koittamaan onko tästä laitteesta mihinkään...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

MIST

Lainaus käyttäjältä: FrzT - 16.10.07 - klo: 14.15
Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 14.10.07 - klo: 20.01
Mistä olet tuota hiilikuitu levyä ostanut? Onko kovin kallista?
Ostetaan palstalle vaan ilmoa niin eiköhän hinta selviä  :grin:

Lainaus käyttäjältä: MIST - 16.10.07 - klo: 13.30
Osaako kukaan vahvistaa, että nopeudensäädin (vastaanotin) olisi seuravan ongelman lähde:

1. Moottori pyörii tuskin nähtävästi, vaikka kaasu on täysillä ja akut täydet (koitettu kahdella akulla ja kahdella moottorilla, niissä ei siis vikaa)
2. Ohjainservo tekee lakon aina sillonin tällöin. Se vaan lopettaa ruuvaamisen ja alkaa taas jonkin ajan kuluttua mystisesti toimia (servossa on ainakin piuhat kiinni)

Osaako kukaan sanoa, että mistä kannattaisi tilata alkuperäinen Mini-infernon (ST) nopeudensäädin TAI mikä olisi parempi korvike tilalle?
Kuulostaisi siltä, kuin vastari/nopari combinaatio olisi hieman viallinen. Kannattaa avata em. mööbeli ja putsata huolellisesti vaikka elektroniikan "puhdistusspraylla". Jos ongelmatjatkuvat vieläkin niin sitten tarvitseekin jo yleismittaria, mutta eipä sekoiteta päätä vielä enempää. BTW jos kiinnostaa minulla lojuu hyllyssä käyttämättömänä mini infernon alkuperäiset sähköt...
En oo antanut vielä paineilmaa tai muutakaa puhdistusta noparille, mutta kiinnostaa kyllä tuo sähkösetin hinta. Siis nopari ja servoko? Minkälaista hintalappua ajattelit?

FrzT

#215
Nuo diffit ovat kyllä kestävät. Rakenne täysin samanlainen, kuin 1/8 infernossa, mutta vain pienempi. Öljytkin tuntuisi pysyvän sisällä vaikka diffit aika haipakkaa pyörivätkin.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

metko

Kun olin ajamas mun mini inferno st:llä yhtäkkiä auto pysähty ja ku paino kaasua ni kuulu vaa ääni ja välillä nykäs.. avasin auton ja en oikee löytäny mitää erikoista. Osaisko joku kertoa mikä on vikana ja pitääkö ostaa uusia osia ja mitä maksais

_valtsu_

Mini infernoon pitäisi vastaanotin saada ja yhden sopivan (ainakin hinnaltaan löysin) löysin.
Onko kenelläkään kokemusta tuommoisesta, että onko laatu hyvä. Löytyy myös kyöshon luettelosta.

Miten tuo servo vastariin pitäisi kytkeä, kun servolta tulee neljä johto ja vastarille voi laittaa vain kolme yhtä kanavaa kohden?

Mikä noilla vastareilla yleensä on max. jännite, että kärähtääkö jos isken suoraan 9,6 volttia siihen?

Mika R

mulla on toi omassa minissä ja sitten hitecin miniservo sekä erillinen nopari

rubberduck

Ja vielä vastaus kysymykseen: Minin vakioservo ei sovi muihin vastareihin kuin Minin omaan comboon.

FrzT

Jos ajattelit tuota vastaria käyttää sinun täytyy ostaa myös uusi servo. 9,6 V jos kytket vastarille niin jää vain tuhkat jäljelle. Käyttöjännitteensä vastaanotin saa nopeudensäätäjältä.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

_valtsu_

#221
Kyllä ainakin parissa autossa olen nähnyt mamban ja vakio servon  :shocked:

FrzT

Tuo ei ole vakioservo. Vakioservon sisällä EI ole "tila-anturin" (potentiometrin) lisäksi yhtään elektroniikkaa. Servossa on neljä johtoa juurikin sen takia, kun siellä sitä elektroniikkaa ei ole. Kaikki elektroniikka on siinä vastaanotin/nopari härdellissä. Mitä nämä neljä johtoa sitten ovat? no siinä on kaksi johtoa moottorille ja kaksi johtoa potentiometrille. Kaipa Kyosho tuolla patentillaan haluaa vain kartuttaa kassaansa, kun pakotetaan ostamaan kyoshon oma servo hajonneen tilalle ja sama koskee myös nopari härdelliä. Toinen vaihtoehto on tietysti vaihtaa KAIKKI sähköt parempaan, mitä itse suosittelen lämpimästi.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

Jeps, tässä kuva toisesta omastani joka löytyy aiemmilta sivuilta


RÄPSÄ

Millainen taka tasauspyörästön pinjoni olisi kestävä. Takapyörästö rupesi rutiseen ja syyksi paljastui se pinjoni. Eli mistä hyvä ja kestävä varaosa tuohon poijaan autoon.

Mika R

Itse olen ajanut ihan vakiolla ongelmitta. Onko sulla joku harjaton?

RÄPSÄ

Ihan vakio tuo on, tai on siinä vähän paremmat akut, ei kuitenkaan mitkään lipot. No pitää viikonloppuna kaivaa jostain netin kätköistä uutta osaa.

Mika R

Okei. Itselläkin ns. viriakut mutta vakiomoottori. Ei ole mennyt pinjoneita.
Eihän poika ajele ympyrää täysillä? Se on varma tapa hajottaa diffit missä tahansa autossa.

FrzT

Laita Inferno 09 mallin diffit, niin varmasti kestää. Toinen asia onkin kestääkö kukkaro...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

Ei sitä tarvii tehdä, oikeesti. Veikkaan että pikkukundi ajaa ympyrää tai siellä on jotain välissä, muutakin kuin rasvat.

RÄPSÄ

#230
No on sillä sitä ympyrääkin vähän jo ajettu, mutta rutina alkoi jo n.5min ajon jälkeen. No antaa sen rutista niin kauan kuin se rutisee ja sit pitää pistää uutta osaa peliin.
Käykö ton 09:n muut osat kuin vaan noi diffit.

Edit. Voisko joku laittaa linkkiä jonnekkin mistä niitä diffejä saa, jotta voi tarvittaessa sitten tilata oikeanlaiset. Kiitos.

Mika R

Kyoshokaupasta löytyy osanumeroluettelo ja hinnasto

Mika R

#232
Ei kestänyt piru vie tuo pikkuservo lauantaina. En tiedä menikö rikki noilla Futaban radioilla vaikka HRS moodi vaihdettiin PPM:ään, silti oli tärinää ja surinaa. Muuten meni hyvin mutta 2 kpl pimeni joten tuli vähän turhan kalliiksi loppupeleissä. Eka kyllä taisi mennä kun en tajunnut HRS:ää kytkeä heti pois. Nyt kun kokeilin niin isommat vakioservotkin teki tärinää.
Sen verran veistelin autoa että saan polttiskrossikokoisen digi-vakioservon kiinni. Sitten pitäs alkaa kestää. Lauantaina uusi yritys. Täytyy kai hommata myös 1/10 hex adapterit että saa foamirenkaat kiinni. Kyosholta kuulemma löytyy. Jos innostun niin vielä lipo lisäksi. Vaikka vauhti ei ollu kova vakioakuilla ja -moottorilla niin ihan hyvin pärjäs sharkkeja vastaan. Olin erässä toinen neljästä tai viidesta kun ajettiin harjoitusalkueriä pari kierrosta. Loput oli Sharkkeja lipoilla ja foameilla.

FrzT

Jep jep! Itsekkkin "iltapalaksi" askartelin uuden vakioservon paikoilleen. Samalla pyöräytin keskidiffiä 180 astetta ja moottorille porasin uudet kiinnitysrei(j)ät. Nyt on tilaa vaikka vähän järeämmällekkin lipolle :tongue:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

Näyttää hyvältä! Samanmoinen ku meikäläisellä. Otan kuvaa ku valmis, ihan vielä ei..

Mika R

Nonni. Nyt tuli valmista, polttiskrossiservo kiinni. Ja extra servosaverilla joten ei pitäs enää mennä, eihän...

Kuva



Tolle noparille voi kyllä nauraa.. Tamiya RTR mallia. Toimiva kuitenkin, joten tässä vaiheessa saa kelvata.

FrzT

Joo-o! nyt luulis kääntyvän/kestävän 10 kg / 0.1 sek tjsp :azn: Minulla on sinulle sopiva nopari 500 W hiilikoneen kestää kevyesti. Täytyy tässä talven aikana rakennella v.2 säätäjä 1/18 autoille.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

Jaahas! no katellaan noita lisää lauantaina sitten

FrzT

Tämmösessä kuosissa on infernoni nyt. Hyvin LRP Sharkin koppa mahtuu, kun sitä hieman leikkelee. Jos mielessänne on harjattoman koneen asennus, on Lipo akku pakko ostos. NiMh verratessa ero on kuin yö ja päivä.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

Hieno!

Ero on ku yö ja päivä paitsi kierrosajoissa. Kumma kyllä pärjäsin hyvin noita "nopeampia" sharkkeja vastaan. Se minkä suoralla voittaa kurveissä häviää jos tehoa on liikaa.