Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Mini Inferno

Aloittaja Beris, 12.03.05 - klo: 14.46

FrzT

Pitää kuitenkin muistaa, että NiMh pakkasi on 9.6 V ja Lipo 7.4 V. Painoakin lähtee ihan mukavasti pois lipoilla...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

Nooni! Nyt kesti ja kulki hianosti!

_valtsu_

Nyt sain mini infernoon uutta osaa:
Moottori DY 15t 3800 KV L harjaton, DY:n 30A nopari, Hitecin perus vastari ja servo.

Akkuna toimii robitronicin 3300 mAh Nimh pötköakku, vähän kennojen paikkoja muutettu.

Kuvia:

FrzT

Ihan mielenkiinnosta kysyn, paljon auto painaa kaikki osat kyydissä?
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

_valtsu_

LainaaIhan mielenkiinnosta kysyn, paljon auto painaa kaikki osat kyydissä?

Auto painaa 970g akkujen kanssa.

Robitronicin akku painaa 375g ja Kyoshon 8 kennoinen 1500 mAh akku 170g.  :roll:

Mika R

Vähän off-topic mutta yllättävän hyvää treenia on half-size crossien ajaminenkin sisätiloissa. Olen yllättynyt kuinka samanlaista se onkaan ajamisen kannalta kun on kunnon hyppyrit ja kaikki. Itse voin suosiolla jättää nitro-talvitreenit väliin ja turvallisesti sisätiloissa sähkökrossilla.
Mini-inferno on dynamiikaltaan niin todella lähellä nitro-isoveljeään että ajaminen on todella mukavaa vaikka mini ei kaikkein nopein noista half-size autoista olekaan. Sisätreeniautoksi erittäin suositeltava kapistus, mullahan on ihan vakio mosa ja kaikki, tuo servomodi on osoittaunut erittäin hyväksi ja pikkasen paremmat akut niin hyvin kulkee.

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 18.11.07 - klo: 11.17
Mini-inferno on dynamiikaltaan niin todella lähellä nitro-isoveljeään että ajaminen on todella mukavaa vaikka mini ei kaikkein nopein noista half-size autoista olekaan.

Saako tähän kuuladiffejä? Sillon auto nopeutuis huomattavasti. Brittien 'vapaassa' luokassa ainakin suosituin aihio....





---

Mika R

Huh huh..komeennäköisiä kärryjä!!
Kyosholta itseltään ei taidaa saada? After-market osista en tiedä.. Öljytäyttiset ei taida olla sama asia (ST tai 09 diffit?). Perusinfernossahan on ihan ratasdiffit ilman mitään öljyjä. Ihmeen hyvin kyl toimii ihan niilläkin..  :roll:

Boltsi

Atomicilla on miniin sopivat kuuladiffit.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

herbu_91

Saakos noita kuuladiffejä muuten mistäänpäin Suomea? Itse en ainakaan ole mistään löytänyt.
Traxxas Slash Brushless
Firelap Nano Dragon II

INFERNO ST US

Hienoja kuvia :wink:. Onko kisa pirssi :shock:.
Lykkyä pyttyy!

Boltsi

Lainaus käyttäjältä: herbu_91 - 18.11.07 - klo: 17.59
Saakos noita kuuladiffejä muuten mistäänpäin Suomea? Itse en ainakaan ole mistään löytänyt.

Siitä en tiedä tuoko joku noita suomeen saakka, mutta ei kovin vaikeaa ole jenkkilästä tai kiinasta tilata nuita.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

jarkkom

Mika,

kai tilaat ne kuuladiffit niin pääset haastamaan sit Sharkit?

Itse tykkään tosta autosta siksi, kun siinä näyttäisi olevan painojakauma oikein. Tosin tuota Kyosho-merkkiä en oikein sulata, eikös tämä oikeasti ole joku Firelap? (onhan se, onhan?)  :mrgreen:
---

Mika R

Kyosho Mini Inferno Buggy & ST Monster Truck
#1652 MIP Ball Diff Kit for Kyosho Mini Inferno
Buggy & ST Truck (ft/r) 35.00
#1653 MIP Center Ball Diff Kit for Kyosho Mini Inferno
Buggy & ST Truck    30.00

Olisko tollasesta kuuladiffistä jotain hyötyä oikeesti - Jarkko?

Mika R

Kyllä mä mun mielestä aika hyvin jo pääsen haastamaan mutta isommalla radalla niinku toi Matinkylä niin tehoissa jää. Täytyy kai hankkia joku viri pata paremmat sähköt seuraavaks. Foamiadpaterit pitäs olla huomenna postissa. Hypyissä toi on mun mielestä todella hyvä ja noin muutenkin, suoranopeus on vähän vaatimaton viritettyihin haihin verrattuna.

jarkkom

Joo, siis ratasdiffillä matolla/sisällä ajaessa hukkaat tehot aina siitä päästä mistä rengas kevenee. BTW eikö tuo keskidiffi ole vähän turha tossa? Eikö sitä saa vain lukittua?
---

Mika R

Niin just...täytyy rupee harkitsemaan...kiitti.
keskidiffi tai oikeastaan slipperi... ehkä siitä on eniten hyötyä just noissa hyppyreissä niin ei mee vetorattaat kun tulee alas ..jäykällä akselilla varmaan taittuis ihan yhtä hyvin ja tasamalla ajettessa oliskin ihan selviö.

jarkkom

Toisaalta se kuuladiffi voi antaa periksi sen verran mitä slipperikin. Kymppikrossareissa on slipperi sen takia, että sillä saa enemmän pitoa autoon, rattaat luultavasti kestäisivät. Ratasdiffihän sen sijaan ei tunne armoa. Onko siinä Sharkissa sitten slipperiä myöskään?

Tossa muuten kuvissa esiintyvän auton tarinaa: http://www.uk-microrc.co.uk/forum/index.php?showtopic=9358.
---

Mika R

Aivan. Pitoa tuntuu olevan kärkipäästä, siis muihin verrattuna, helppo ajettava.
Tota juuri kaipasinkin, kiitos! Froztin kanssa mietittiin tuota konversiota aiemmin, ehkä pitää miettiä uudelleen..

FrzT

Eilen oltiin isossa ompussa ajelemassa ja hyvin pysyi mini inferno sharkkien vauhdissa. Ainiin itselläni ei "aivan" vakio inferno olekkaan, mutta kuiteskin. Mini infernon keskidiffi/slippery viritelmä kannattaa lukita niin auto kiihtyy huomattavasti ripeämmin, kun slippery ei luista ja keskidiffi on lukittu niin voimaa menee takapyörillekkin. Toimivaksi slipperyksi olen todennut tämän palikan ja pikaliimalla keskidiffi lukkoon niin siitä on hyvä lähteä liikkeelle.
ps. Mika sano, kun olet tilaamassa ulkomaailmasta voisi jotain kimppatilausta kehitellä? btw se on Frantsi :wink:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

Niin Frantzi tietty  :laugh:

Jos nyt aloittais noista keski "diffin" ja perien kuuladiffeistä. Se vois kyllä tuoda jotain.

Toi alusta tolla servomodilla on sen verran hyvä ettei välttämättä viitsi lähtee muuttaa koko autoa. Sähköt ehkä seuraavaks.

jerzirccar1

Tota juuri kaipasinkin, kiitos! Froztin kanssa mietittiin tuota konversiota aiemmin, ehkä pitää miettiä uudelleen..
[/quote]

ALIKORPRAALI RINNE :lol:

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

No just.. se oli kyllä >>>

Part #   Description                                            Qty
MIP1652   Half 8 Mini Inferno Ball Diff, fits front or rear     2
MIP1653   Half 8 Mini Inferno Center Ball Diff                  1
MIP1655   Half 8 Mini Inferno CVD Kit, fits front or rear (2)   2
MIP1657   Half 8 Mini Inferno Center Aluminum Bones             1

Tommoset tulee nyt Jarkon suosituksesta testiin :)

Mika R

Kyoshoon löytyy muuten CF konversiorunko nimikkeellä 09.KMC100 -07 katalogista

_valtsu_

Oiskohan tuollaiset kuuladiffit hyvät mini infernossa alkuperäisten tilalle, kestääköhän harjatonta 3800kv moottoria?
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_653_695&products_id=17632

FrzT

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 20.11.07 - klo: 08.00
Kyoshoon löytyy muuten CF konversiorunko nimikkeellä 09.KMC100 -07 katalogista
Kyseinen kitti on juurikin KM Conceptsin valmistama muunnossarja, mutta kyosho hinnoin  :grin:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R


FrzT

Miltä näyttää vetarit reilun 10 lipoakullisen jälkeen? Taisi sulake löytyä taas :grin: titaania kehiin vaan.
Keskimmäinen vetari on about oikeanmuotoinen. Ja autoa siis liikuttaa Nuken Z400...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 20.11.07 - klo: 13.20
Oiskohan tuollaiset kuuladiffit hyvät mini infernossa alkuperäisten tilalle, kestääköhän harjatonta 3800kv moottoria?
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_653_695&products_id=17632

Tuo on kyllä hintaansa nähden todella hyvä ostos. Kestää 3800kv moottoria ihan hyvin.
Itse olen ajellut noilla kuuladiffeilä 3800, 4200 ja 7200kv moteilla jo useita kymmeniä akullisia ja mitään vikaa ei ole ilmennyt.

_valtsu_

Oisko täällä halukkaita tilaamaan esim. noita kuuladiffejä kimpassa tänne pohjolaan vaikka tuolta rc martilta??
Itse kun en luottokorttia omista niin tilaaminen ei onnistu. :cry: