Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0/X

Aloittaja HVoltage, 07.04.06 - klo: 12.15

JQ

tai et oo treenannu, TAI oot ajanu hiljaa :afro:
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Catiska

Veikkaanpa, että tuolla laakerikoolla ei tässä tapauksessa ole mitään väliä, molemmat kantanevat nuo pienet kuormat ihan kunnialla. Toisaalta, isompi laakeri ei anna mitään etua pienempään nähden, jos pienemmänkin kantokyky riittää, isompi vain painaa enemmän. Tuskin näissä on edes laakereita mitoitettu mitenkään, valittu vain se mikä sattuu muiden komponenttien mittoihin.

Lika kait näissä on se, mikä laakerit tappaa, onneksi nämä pikkurillukat ei paljoa maksa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

JQ

Voit kysellä Losikuskeilta että vaikuttaako laakerin koko, kun he vaihtavat takaboksin laakerit kesken kisan.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 16.03.08 - klo: 14.43
jos "plätyllä" tarkoitatte pohjalevyä niin tässä muutama foto

oot kyl leikannut hienosti palaa pois. Paljoks keveni, kai sä punnitsit? Kestääkö? Ei väänny?  :smiley:

JQ

Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 02.02.08 - klo: 00.43
vakiona 8ight-"plootu" 320g, paksuus 4mm jyrsimällä lähti helposti pois 70g

vertailun vuoksi: honkkarissa pohjalevy 250g, cronossa 300g


JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R


*remppa*

#336
Lainaus käyttäjältä: JQ - 19.03.08 - klo: 11.55
Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 02.02.08 - klo: 00.43
vakiona 8ight-"plootu" 320g, paksuus 4mm jyrsimällä lähti helposti pois 70g

vertailun vuoksi: honkkarissa pohjalevy 250g, cronossa 300g



By the way, uuden crono RS07:n pohjalevy 270g, ei paha. Kurvinen tiesi kertoa. Hänen mukaansa auton sallittu minimipaino 3000g (EFRA, eli myös suomessa), MM:ssä minimipaino 3200g tankki tyhjänä ilman ponderia.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

*remppa*

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 16.01.08 - klo: 13.05
Onpa mielenkiitoista nähä millaiseen kuosiin Remppa kiesinsä saa kauden alkuun, et sä varmaan kuvaa haluu siitä postata tänne ku alkaa olee valmis..

Oma käsitykseni losin pyöräntuennasta :evil:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

JQ

Paljo raideleveys on. Renkaiden ulkoreunasta
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*remppa*

Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

JQ

Eli se on kapeempi ku keula. Mites iskarin alapään asento verrattuna vakioon?
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*remppa*

paljon vinommassa kuin vakioasetus, ajattelin laittaa joko honkkarin tai losin etuiskarit myös taakse-> painoa vähemmän ja alemmas, myös siipi tulee paljon tavanomaista alemmaksi ja eteenpäin. Siipi kiinni iskaritorniin
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

JQ

tarkotin alapään kiinnityksen leveyttä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*remppa*

Jos ymmärsin kysymyksen oikein? Iskarin alalenkit ovat noin 10mm lähempänä diffiboxia (puolellaan) kuin vakiossa, mikä helpottaa lyhyemmän iskarin käyttöä. Voi olla, että pitää testata vielä lisäpalaa, jolla lenkkiä siirretään pyörään päin, jolloin pitempikin iskari sopii.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

JK

Nuo on losin etutukivarret?

Lyhyempien iskarien takia tuo muutos? Onko muita etuja?

Ei kannata pistää siipeä niin alas, että ottaa renkaaseen auton kallistuessa mutkassa.   :wink:

*remppa*

Jep, niin on. Ajatus puhtaasti sen takia, että saadaan hubille leveämpi tuki (haarukka). Oman teoriani mukaan olisi tärkeää, että takarenkaat eivät lenkuttaisi hirveasti, sillä takapyörien ohjausvaikutus on aika dramaattinen ( vert. esin trukki), etupyörien välys ei ole niin kriittinen, jopa pieni välys eturenkaissa on hyväksi ohjaukesn keskittämisen vuoksi.

Huomasin, että siipi ottaa takarenkaisiin, sen takia aioin kokeilla sen verran kapeampaa siipeä. Testaan myös V-siipeä, kuten joskus aikoinaan fouga magister suihkareissa oli. Sen idea on, että kierre oikeaisi automaattisesti, kun V-siiven toine puoli kääntyy vaakasuoraan ja saa enemmän kantopintaa ja pyrkii kääntämään autoa suoraan. Tämä siis puhtaasti toiveajattelua tässä vaiheessa.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Mika R

Ihan kiva Reijo. En kuitenkaan ole ihan kärryillä miksi tämä vaiva, kun ei tunnu renkaat lenkuttavan nimimiehilläkään tuloksista päätellen, 2 Losia kärjessä neo-buggyssa. Vaiko onko niillä jotenkin erilainen auto kuin tehtaalta, jossa ei siis lenkuta niin pahasti. Luulen että suurempi vaikutus on kun vaihdat radiosi johokin "oikeaan" radioon jos et ole sitä vielä tehnyt.

*remppa*

Ainahan autoa voi yrittää kehittää, huolimatta siitä millä "nimimiehet" ajavat ja mitä autot ovat nyt. Vaivan näkö ja motiivi on taas suhteellista ja siitä jokaisella on oma mileipide, mikä on järkevää ja mikä ei. "Oikean" radion NIIN suuresta vaikutuksesta olen eri mieltä kanssasi, toki silläkin on tietty vaikutus. :wink:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Mika R

#348
En väittänytkään muuta. Ihmettelin vain väitettyä klappia, koska et maininnut muita syita - vielä. Tai ehkä ne oli tuossa "rivien välissä" eli paino ja painopiste, sekä tuo mainittu klappi. Hienoltahan toi muuten vaikuttaa ja todella mielenkiintoiselta. Muuta mielipidettä ei minulla :wink:

Koska et ole kokeillut parempaa niin et tiedä. Valitettavasti omalta kannaltasi  :wink:

(Oma autonikin on muunneltu, mutta ei ihan noin paljon. Itse vain painosyistä. Ja siipi hieman alempana.)

*remppa*

Olen huomannut että uusi auto toimii jonkin aikaa selkeästi paremmin kuin sieltä täältä "väljä". Ok klappeihin tottuu nopeasti, kunnes taas kokeilee jonkun uutta autoa ja huomaa miten se on vaan parempi. Yhtenä merkitävänä paikkana koen juuri nuo takahubit, johon yritän hakea parannusta: leveämpi kiinnitys, isommat laakerit (kesto), paremmemmat sovitukset vetarin akselissa jne. Ja ainakin Losissa väljyyttä on jo uutena enemmän kuin muissa kokeilemissani merkeissä. Ja vielä: vaivaksi koen mieluummin ainaisen laakereiden vaihdon, kun senkin ajan voisi kiertää rataa.

Radiosta en jaksa lähteä vääntämään, totean vaan, että uusi spectrum kyllä kieltämättä houkuttelisi lähinnä ergonomian ja countterin takia (ehkä vähän parempien latenssienkin vuoksi  :wink:)
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Mika R

Ok, makes sense niinku jenkki sanois. Mielenkiintoista nähdä sitten kun JOSKUS päästään radalle Lavankoon. Hyvää duunia, toivottavasti palkitsee.

Kun en kysynyt aiemmin, niin kysyn nyt: Oletko itse tehnyt nuo pyörän hubit?

*remppa*

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.03.08 - klo: 15.06
Kun en kysynyt aiemmin, niin kysyn nyt: Oletko itse tehnyt nuo pyörän hubit?

En, tein vaan piirustukset itse ja teetin osat meidän pajassa.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

tontsa96

moro!
tuli pikku pulma, ku ostin ton losi 8ight rtr auton, ni 2 viikon sisällä meni vakio kaasuservo, ja ostin sitten uuden sanwa erg-vr servon ja ajeln sillä 1-1½ kukautta. nyt sitten sekin meni pimeeksi! eli mikä mättää? ja minkä ostan siihen uudeksi kaasuservoksi,joka kestää?
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

tontsa96

Lainaus käyttäjältä: tontsa96 - 29.03.08 - klo: 10.19
moro!
tuli pikku pulma, ku ostin ton losi 8ight rtr auton, ni 2 viikon sisällä meni vakio kaasuservo, ja ostin sitten uuden sanwa erg-vr servon ja ajeln sillä 1-1½ kukautta. nyt sitten sekin meni pimeeksi! eli mikä mättää? ja minkä ostan siihen uudeksi kaasuservoksi,joka kestää?
hei auttakaa ny ees vähä
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

JQ

kato että oot kasannu kaasulinkistön oikein, ja säätänyt ääriasennot niin ettei servo jää vetämään kaasua auki kun kaasari on kokonaan auki. Auton mukana tulee hyvät ohjeet
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

tontsa96

en oo kaasu linkistöö koskenu. ku sitä servoo vähä sormel auttaa ja samaan aikaan rumputtaa radiost kaasuu koko ajan ni sit pelaa 2-3 sekuntia ja sit jumiutuu taas.!!
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

moukari

Servon moottori rikki joku käämi varmasti palanut.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

tontsa96

ok mut mikä servo tilalle mikä kestäis enemmä ku 4 viikkoo?
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Mika R

teet niinku JQ edellä sanoo niin kestää paremmin

JQ

Sanwan ja Futaban servot ovat hyväks todetut. Muista myös käyttää niitä kumidonitseja
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net