Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)

Aloittaja No Pain, 26.12.07 - klo: 17.08

J.Hovi

Kyllä noilla slipperillä ja iskareilla pärjää aikas pitkälle. Eipä tuossa oikein muuta pakollista vaihdettavaa ole. Nuo koiranluu-vetoakselit alkavat kyllä savipölyaä saadessaan pitää hieman omituista viserrystä, mutta ei se menoa haittaa. Omaani olen vaihtanut metalliset pallot muovisten tilalle hingepinnien päihin varmistaakseni etteivät pompi pois paikoiltaan.
Kaikkien suosituimpien nelivetoautojen ripustukset ovat nykyään enemmän tai vähemmän kopioita keskenään. Pienellä viilauksella ainakin tukivarret vaihtuvat keskenään näppärästi. Vanteet käyvät keskenään suoraan ilman mitään viilauksia...

tomppa82

Tietääkö kukaan, mitä eroa tällä DB01 Durga-malilla on DB01 Baldre-malliin? Racing Fagtoryn kuvauksen perusteella aikalailla samoilta vaikuttavat
Baldre
Durga
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

tomppa82

Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Spin

Lainaus käyttäjältä: tomppa82 - 21.06.08 - klo: 09.51
Sen nyt näkee kuvistakin. Muuta?

No molemmathan on DB-01 mallia, joten eipä siinä taida olla ulkonäön lisäksi mitään eroavuuksia.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

bluebeetle

Koetin vastata mahdollisimman yksinkertaisesti, autoilla kun ei muuta eroa ole.  :mrgreen:

Edit: onhan niissä eri väriset vanteetkin...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

historia

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

tomppa82

Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

historia

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

ajomies

No tuli päätös tehtyä että Durga lähtee tilaukseen ja tekniikaksi tulee näillä näkymin Speed Passion GranTurismo LPF v1.1 Brushless ESC ja Speed Passion Competition 5.5R Brushless Motor - Version 2.0, sekä TRF iskarit ja slipperi. Ilmeisesti tuo ei ole vakiona kuulalaakeroitu niin nekin joutuu tilaamaan.
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

J.Hovi

Kyllä Durgasta/Baldresta sentäs kuulalaakerit löytyy vakiona, niitä ei tarvitse tilata.
...jollei sitten halua hommata jo valmiiksi varalaakereita.

foursquare

onko kellään kokemusta pinjonin koosta esim harjattomalla 4,5 tai 5,5 että millä lämmöt pysyisi napissa.. ++?? itsellä tällähetkellä 17 ja kuumenee.. ettei saata olla liian pieni?  :azn:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Sysi

Yleensä:
Moottori kuumenee=liian pitkä välitys, säädin kuumenee=liian lyhyt välitys.
Kaikki varmaan tajuavat miksi noin.
Jere M

Boltsi

Lainaus käyttäjältä: ajomies - 21.06.08 - klo: 14.31
No tuli päätös tehtyä että Durga lähtee tilaukseen ja tekniikaksi tulee näillä näkymin Speed Passion GranTurismo LPF v1.1 Brushless ESC ja Speed Passion Competition 5.5R Brushless Motor - Version 2.0, sekä TRF iskarit ja slipperi. Ilmeisesti tuo ei ole vakiona kuulalaakeroitu niin nekin joutuu tilaamaan.

Ainut mitkä kannattaa vaihtaa on ruuvit. On tamian omat sen verran pehmeää tavaraa. Tosin jos ovat jo päivittäneet ruuvit niin ei sekään ole tarpeellista.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

copter

Kasasin yhden tuollaisen Durgan viimeisen SM-kisan yhteydessä eräälle nuorelle herralle ja kitistä jäi kyllä kovin positiivinen kuva. Toki iskarit piti vaihtaa johonkin muihin heti kättelyssä, mutta muuten auto tuntui varsin hyvältä.

Hovin vinkkien perusteella tuli hieman myös leikeltyä diffiboksien yläosia. Niissä on sellaiset pienet kielekkeet molemmissa etu- ja takapään kansissa, jotka siis jäävät päärattaan suojan alle. Nämä kielekkeet kun leikkaa pois, niin etu- ja takapään diffiboksien kannet voi irroittaa ilman että päärattaan suojaa tarvitsee irroittaa. Helpoittaa kummasti tuota huoltamista.

foursquare

Lainaus käyttäjältä: J.Hovi - 20.02.08 - klo: 21.19
Slipperin asentamista kannattaa harkita ennenkuin tunkee Durgaan mitään übertehokasta voimanlähdettä. ilman slipperiä joku osa pettää takuulla.

Muuten tuo auto oli ihan simppeli kasata, mutta diffeissä saa olla tarkkana. diffilevyt kun liimataan pikaliimalla paikoilleen, ja muutenkin rakenne on vähän hassu.


Itsekin tässä taannoin hankin ja kasasin kyseisen auton.. mutta en kyllä liimannut noita diffilevyjä ja hyvin näyttää pysyvän paikoillaan, ja on enemmän säätövaraa hihnan kiristyksen kanssa..  :shock:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

RangerWalker

#76
Miten on harjattomia kestänyt ilman slipperyä?
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

*Artsi*

Moi!

Joonas ajoi viimeisin SM-kisan voittaen B-finnaalin 5.5 harjattomalla koneella ilman slipperiä ja ilman minkään näköisiä ongelmia!
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

camshaft6

käykö durgaan trf501x:n tukivarret suoraan ja olisiko tietoa muista osista mitkä sopivat päittäin.
Olisi ihan hyvä lisä tähän topikkiin saada selvä luettelo yhteensopivista osista,auttaisi uusia omistajia
auton päivityksessä.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

J.Hovi

Pyörän ripustuksien osat käyvät keskenään, ja suurin osa voimansiirron osista (pl. slipperin akseli ja oneway, kaiketi). 

copter

Osien yhteensopivuus selviää kun tarkistelee molempien autojen manuaaleja. Itselläni on 501X WC ja osien yhteensopivuus vs Durga / Baldre tms on hyvä. Eli siis jos palasia hajoaa radalla niin eiköhän varaosia löydy. Durgassa tuki varret taitavat olla hieman eri materiaalia kuin 501X, mutta tässä voi olla kyllä väärässä.


Karvajalka

Ei kai tuossa mitään ongelmia pitäisi olla, jos vaan nopari mahtuu ammeeseen. Designi näyttää hyvin samanlaiselta kuin omassa TA-05:ssa ja siinä tuolle noparille ei ole liiemmin ylimääräistä tailaa jätetty.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: hallipatsui - 23.12.08 - klo: 10.24
Moi!

Käviskö
tämä
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_62&products_id=823
tähän
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_36_37&products_id=492
Kyllä mahtuu. Pojan Durgassa on hyvin pitkälti vastaava, ellei juuri sama säädin kiinni. Meillä tuli sitten kyllä ongelma vastarin sijoittelusta, mutta siitäkin selvittiin vastarin kotelon korvaamisella kutistesukalla.
Old fart

superpallo

kössillä hurruutellaa:D

Janne T

Lainaus käyttäjältä: J.Hovi - 28.12.07 - klo: 21.50
Taidan raahata huomiseen minikisaan oman Durgani näytille, jos sais vaikka rekrytoitua lisää krossikuskeja ensi kaudelle auton edullisuuden myötä.
..ja onhan tuo aika sexyn näköinen vaikka BJ-Pölkkyyn verrattuna :grin:

1720g tuli painoksi kun pinosin oletetut sähkölaiteet vaa`alle auton kanssa.
...tämä siis viidellä kennolla, jolloin akku vs. muut sähköt -balanssi on kohdallaan.
Ei siis ihan mahdoton lähtökohta, mutta ei mikään keijukainenkaan.

...eikä nuo vakioiskaritkaan ihan mahdottomilta loppujenlopuksi tunnu, kun autoa tuossa pöydällä pompottelee. vaihdan ne kyllä silti alumiinisiin jo ihan periaattenkin vuoksi..

MP777, RC18T, XUT, DURGA

_jtr_

Terve.. olis pari kysymystä durgasta. Auto tulis ainoastaan ratakäyttöön, sekä sisällä että ulkona ja toivoisin kokemuksia nimenomaan radalla ajavilta kuskeilta.

Noi iskarit ja vetarit on jo tullut esille, mutta onko autossa muita ns. heikkoja lenkkejä joita kannattaisi päivittää jo autoa kasatessa hermojen säästämiseksi( esim. onko muoviset diffin ulostulot)? Paukkuuko hihnoja ja hihnapyöriä yhtenään ulkoradalla ajettaessa? Voimansiirtohan on suojattu, mutta onko suojattu vielä slipperin asennuksen jälkeenkin, entä minkälainen auton osien kesto on noin ylipäätään(tukivarret ym.ym.)?

Mielellään lukisin vielä lisää kokemuksia autolla kisaavilta. Tarkoitus olisi siirtyä laazerista "Hyvään" autoon, ja durga kiinnostaa jo akkumallinkin takia, kun on jo tullu noita lipoja hommattua. En vaan muista koska olisin saanut jotain hyvää halvalla, mutta onko tässä poikeus??

Rahtimies

Nyt olis mullakin uudet iskarit tuohon durgaan odottamassa, joten kysysmystä...

Millaisia öljyjä on 3racing iskareissa hyviksi havaittu?

Nythän rakentelen lippulaivan krossikisaan siis autoa, eli sisäradalle.

Noita durgia sielläkin kivasti rataa kiertänyt.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

*Ari*

Moi!

Vaihda etuiskareihin 2reikäset männät.
Kokeile taakse 25-30 öljy eteen 35-40,
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

MirosHima

Onkos kukaan testannu 3rasingin aluosia durgassa, kestääkö jne.. lähinnä c palat ja takahubit oli ajatuksena.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi