Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hong Nor DM-1 Spec

Aloittaja Vesku, 30.01.09 - klo: 22.40

Mika R


Jonni


moukari

Onkos kukaan löytäny setuppi lappua tähän laitteeseen tai ees DM-1 mitä vois vähä modifoida ni saatas setupit tänne kaikkien nähtäväks. Kun ollaan tiimin kanssa tehty hommia ja paljon että auto on nyt oikeasti nopea.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

moukari

#93
...
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

moukari

Yleisön pyynnöstä  :afro:

Jeps laitellaan tänne vähän setuppia näkyviin

Eli edessä
Iskari takana ja tukivarressa sisällä.
80wt öljyt valk jousi
100k Diffi
Caster minimi
Maavara 6-7mm
Vakaajaa vähän
Drooppia silleen et vähän nousee enen ku renkaat irtoo
Camber 1.5astetta
Haritusta 1aste perpuoli
Akckerman edessä 3mm shimmit ohjauslinkkien alla ackermanin päässä
Roll Center alhaalla
Kickup 0 (A palat)
Kapeampi kuin perä


Takana
Iskari toisiks sisimmässä ylhäältä ja alhaalla ulkona (rauhotti auton käyttäymistä)
80wt, punainen jousi, vakio männät
1000 Diffi
Maavara 8-9mm
Vakaaja 25%
Drooppia sama ku edessä
Camber 2 astetta
Roll center alhaalla
Takana antisquat B palat (tukivarren etupää)
Aurausta 3.5 astetta
Maksi raide leveys leveys

Jos kysyttävää mitä tarkoitan niin tattiksella voi nykästä hihasta tai laittaa tänne viestiä niin neuvotaan mieluusti.

Muutenkin ei tarvitse arkailla kysymyksiä kun noita ihme termejä on, ennen kuin ne tajuaa mitä mikin on niin siihen saatta mennä tovi.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

moukari

Millaseen tankkiväliin olette ajellut.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

moukari

No Heebis saitko autoa yhtään paremmaksi? kokeilitko meidän setppeja? olisi kiva kuulla mielipiteitä millanen oli ajaa.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

AnttiL

#97
Kokeilin juu noita setuppeja. Taka iskarin yläpäät unohtui laittaa toiseksi sisimpään ja öljynä on vakio 60? 80 sijaan. Auton käyttäytyminen muutui hätäisemmäksi ja perä meinaa lähteä alta mutkassa kun päästää kaasun. Johtuuko tuo perän käyttäytyminen iskarin yläpään sijoituksesta (uloin) ja öljyistä, niin se pitää vielä testata ensi kerralla. Diffiöljyt on vakiot mutta nehän pitäisi olla nuo 100k etu ja 1k taka.
Tankkiväliäkin tuli testattua niin n. 5min se on noilla mosan säädöillä. Isompi tankki ei olisi pahitteeksi. Pari päivää sitten kokeilin kaverin PMT (super soft) renkaita, jotka tuntuivat erittäin hyviltä.

moukari

Kannattaa tehdä ne iskarit ja diffit ihan suosiolla oli hirveä ero ajossa. ja se iskarin siirto vaikuttaa paljon. voidaa ensi kerralla laittaa myös sun auto säätöpöytään kiinni niin näkee mitkä on pyörän kulmat yms. Millä kumilla muuten ajoit?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

AnttiL

Honkkarin slicksiä ja kuvio mallia. Oikean etupyörän sisäreunaan kuluu nopeasti sellainen jännä ura.

AnttiL

Lainaus käyttäjältä: moukari - 22.05.09 - klo: 23.09voidaa ensi kerralla laittaa myös sun auto säätöpöytään kiinni niin näkee mitkä on pyörän kulmat yms.
Jees, tehdään näin.

moukari

Oliko sulla sielä takatukivarsien etupuolen kiinnityksessä ne B-palat vaikuttaa myös paljon ja ootko leventänyt perästä autoa?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

AnttiL

Ei ollut b-paloja mutta perä on levennetty sen verran kuin vetarit sallii ilman että vetari pääsee muljahtamaan irti. Jos laittaisi vetarin maljohin esim. letkun pätkät niin voisi vielä hiukan leventää.
Ei ehtinyt eilen kaikkia säätöjä kokeilemaan. Jatketaan kun kelit sallii.

Vesku

Nyt olisi Specci saanut kisa vaatteet päälle.

Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

juska

Lainaus käyttäjältä: heebis - 22.05.09 - klo: 22.49
Kokeilin juu noita setuppeja. Taka iskarin yläpäät unohtui laittaa toiseksi sisimpään ja öljynä on vakio 60? 80 sijaan. Auton käyttäytyminen muutui hätäisemmäksi ja perä meinaa lähteä alta mutkassa kun päästää kaasun. Johtuuko tuo perän käyttäytyminen iskarin yläpään sijoituksesta (uloin) ja öljyistä, niin se pitää vielä testata ensi kerralla. Diffiöljyt on vakiot mutta nehän pitäisi olla nuo 100k etu ja 1k taka.
Tankkiväliäkin tuli testattua niin n. 5min se on noilla mosan säädöillä. Isompi tankki ei olisi pahitteeksi. Pari päivää sitten kokeilin kaverin PMT (super soft) renkaita, jotka tuntuivat erittäin hyviltä.

Rauhottuu paljon kun laitat takavarsiin ne B-palat ja laitat ne iskarit moukarin tavalla.
Hyvinkään salatesteissä   :lipsrsealed: tankkiväli 9min. GO- moottorilla ja vakio pillillä.
Jiri... mikä se sun pilli on. On meinaa hiljanen!
Racers Group Finland Team

moukari

Joo eli pillinä Jammin JP3.
Itse ajoin Forcen pannulla noin vajaa 8 min tankkia hyvinkäällä lämmöt 115 astetta. Forcessa on hivenen isompi kulutus. Pannuista hyvin huomasi eron Force on alhaalta kiukkusempi, mikä teki autosta aluksi oudon ajaa. Mutta kyllähän se sitten alko päivän myötä istumaan rukkaseen. Ja nyt pitää muistaa että meille on vaihdettu sääntöjen sallima 150cc tankki.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

AnttiL

Minkä auton tankkeja olette vaihtanut, specin optio vai mikä?

moukari

X1-CRT tankki menee ku vähä viittii sovitella. Mut tankki kii ja kisoihin mukaan!!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

moukari

Niin Heebis millä korilla ajat se myös vaikuttaa auton käyttäytymiseen todella paljon. Itselläni on Honkkarin 911 ja sillä on tähän mennessä paras peräpito. Tänään ajattelin tulla käymään radalla jos keli pysyy satamattomana.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Iigor

Morot,

Tuli luovuttua Bajasta ja ois aika siirtyä uusiin seikkailuihin...

Miten ranttuja nämä autot ovat ajoalustan suhteen? Eli onko järkeä hommata jos lähimmät radat ovat jossain viidensadan kilsan päässä.... Polttelis niin maan pirusti hommata tämmönen  :p

Mika R

Minusta GT autolla voi hyvin ajella jos parkkista löytyy ja treenata laittamalla tötteröt/keilat jonkinlaisiksi ratamerkeiksi, ei rata ole aivan pakollinen mutta onhan se tietty iso plussa
ja kohtuu paljon iso ja nopea GT auto vaatii tietysti tilaa

Iigor

Jep, kyllähän tuo edellinenkin pirssi vaati kohtuu paljon tilaa. Täytynee pistää mietintään. Pitää opetella tämä kesä ajamaan ja ensi kesänä sitten sinne etelään kisaamaan  :wink:

Mika R

Hieno homma! Mukaan vaan, näitä oppii ajamaan nopeasti. Neliveto.

Iigor

Taitaa lähteä tänään tilaukseen.

moukari

Ei sitten muuta ku ajaan pannu sisään ja kisoihin mukaan, se on parasta treeniä ja on apu aina paikalla jos tulee onglemia. Tämä ensimmäinen virallinen sarja on vähän harjoittelua monelle eli olemme kokeneemmat kuskit apuna jos tulee kysyttävää yms.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

megapaula

Lainaus käyttäjältä: Iigor - 27.05.09 - klo: 11.50
Taitaa lähteä tänään tilaukseen.
mulla lähti kanssa tänään tuleen kemiä kohti moinen kapistus. :lol:

Iigor

Voidaan lähteä sitten kimmpareissulla kisaamaan etelään:)

Mika R

Toivotamme erittäin lämpimästi tervetuloa! Tokat kisat kesäkuun puolivälissä Tattarisuolla! Mukaan!!

moukari

Noniin sitten sinulle sama kuin Igorille ylempänä varmasti ottavat jälki ilmottautumisia vastaan kun on niin vähän kalustoa pohjosen kisassa!!!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

megapaula

Jos ei kemistä lähde muita,niin hyppään junahan ja siitä igorin kyytiin jos sopii? Miliisit vei kortin.  :police: