Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hong Nor DM-1 Spec

Aloittaja Vesku, 30.01.09 - klo: 22.40

tturku

Artsi saa hommattua muuten Hobbyfactoryyn HN:n osia. Hyllyyn se ei aio ottaa niitä kun ei oo hyllytilaa mut ehdotin että ottais pienen kisalaatikon, jota vois kuljettaa kisoissa mukana. Nyt pitäis kertoo artsille mitä osia me halutaan tilailla sinne.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: tturku - 12.07.11 - klo: 16.10
Artsi saa hommattua muuten Hobbyfactoryyn HN:n osia.

Tulis ensimmäisenä mieleen kuluvat osat, eli spurrit, diffin rattaat ja kardaanit.

Mulla olis myytävänä Tommille sitä kuuluisaa öljypohjateippiä, jos vielä tarviit?
Flying Calacucco

tturku

mut mä oon kuullu, et se proppu kestää paremmin  :evil:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

HVoltage

Tuolta Tommille kiertokankiliimaa -> http://www.roadmachine.fi/technoweld.html


(Oikeasti pätöisää mutta kallista tavaraa)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Stail

Anteeks kun kyselen tyhmiä mutta mikä on nitrokoneessa öljyproppu ?  :grin:
JQ

pukki81

#275
Edit: Nyt on dm-1 spec koeajettu. Ainoa ihmetyksen aihe on tuo vaihteiston toiminta, 2-vaihde tulee aika ylhäällä vasta, miten tuota nyt sitten säädetään? Sisällä on 2 jousta ja 2 palloa. Räjäytyskuvaakin katselin mutta ei auennut tuo säätäminen, että ottaisi vähän alempaa jo kiinni tuo vaihto. Spurrien välissä näkyy 2 reikää mistä voi palloa pyöritellä löysemmälle?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

tturku

ne "pallot" on ruuvit, joilla säädetään jousien esikireys. Mitä enemmän ruuvit kiinni, sitä myöhemmin vaihtaa kakkoselle, eli ruuvaa auki kumpaakin ensin vähän ja kokeile paljonko vaikutti, siitä sitten lisää jos tarvis. En suoraan muista, minkä kokoinen kuusiokoloavain menee kantaan.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

HVoltage

Niiden pallojen/kuulien säätöruuveilla säädetään vaihteistokenkien välys kehälle, joka pitää olla hyvin pieni, jännää, että manuaali ei kerro asiasta mitään. Vaihteiston vaihtokohtaa säädetään niillä kahdella vaihteistokenkien reunoilla, vastakkaisilla puolilla olevilla ruuveilla joissa on se jousi.


Katsoin ohjeesta, että perussäätö olisi, "ruuvaa pohjaan ja avaa viisi kierrosta". Säätäminen kannattaa tehdä 1/4 kierrosta kerralla molempiin ruuveihin samaan aikaan, ettei mene arpomiseksi.


http://www.ofna.com/pdf/34303-DM1-SPEC-PRO.pdf sivu 7 kohta 18
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

peitsamo

#278
Ohessa muutama kuva uudesta korista ja tankkausta (toivottavasti) helpottavasti muutoksesta. Eli tankki on radioboksin paikalla, vastarin akku tankin paikalla ja vastari ohjausservon kyljessä kiinni. Loput yksityiskohdat selviää kuvista. Muutaman reijän joutui pohjalevyyn porailemaan, mutta ei mitenkään kovin vaivalloinen operaatio. Kokeilin tankkausta tuossa pihalla ja veikkaan, että sellaisen 2-3 sekuntia / tankkaus tuolla hommalla säästää jos kaikki menee niinkuin pitää. Katsotaan miten Hyvinkäällä menee ja toimiiko tuo homma, ennen en uskallamuille suositella.











Flying Calacucco

jarmo74

Moi!
Herätellääns tää osio taas hereille, kun ollaan saatu maahamme uus maahantuoja.
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=1966 DM-1 Spec näköjään tarjouksessa.
Ja, mukavaa kun osia ei tartte tilata enää jenkeistä saakka :grin:



jucca

Lainaus käyttäjältä: jarmo74 - 05.03.12 - klo: 01.46
Moi!
Herätellääns tää osio taas hereille, kun ollaan saatu maahamme uus maahantuoja.
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=1966 DM-1 Spec näköjään tarjouksessa.
Ja, mukavaa kun osia ei tartte tilata enää jenkeistä saakka :grin:





Tarjous taitaa olla  voimassa sunnuntaihin 11.3. asti jos haluaa auton huokeaan hintaan.

McJones

Jarrujen kanssa tuntui Hyvinkäällä elämä käyvän vaikeaksi. Käytössä oli parit kisat nähnyt lasikuitulevy (vakio). Mites on viritelty paremmaksi?

Googlen mukaan löytyy joku cnc-jarrulevy ja paremmat palat. Jotkut ovat laittaneet myös DM-1 (pitkän) tuplalevyt. Kyoshon osat ehkä sopii...?

Kokemuksia? (kuvia?)
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

MrOllinmaki

Lainaus käyttäjältä: McJones - 26.08.12 - klo: 21.32
Jarrujen kanssa tuntui Hyvinkäällä elämä käyvän vaikeaksi. Käytössä oli parit kisat nähnyt lasikuitulevy (vakio). Mites on viritelty paremmaksi?

Googlen mukaan löytyy joku cnc-jarrulevy ja paremmat palat. Jotkut ovat laittaneet myös DM-1 (pitkän) tuplalevyt. Kyoshon osat ehkä sopii...?

Kokemuksia? (kuvia?)

Ite ajoin aikoinaan MBX-6 jarruosilla. Ne toimi hyvin. Lasikuitulevyt ei ainakaan silloin kestäny Hyvinkäällä maaliin asti.

-A-

*HOKE*

Toissakesänä (vai millon se oli)  ajelin kouvolassa yhden kisan lainakalustolla.
Autossa oli lasikuitulevy...

Toimi huikeet pari kierrosta ja sen jälkeen jarrut palo muutamassa kierroksessa niin huonoks ettei jarruja ollut jäljellä edes 5%

Eli juu... sellasia ei tartte käyttää.

McJones

Oliko noin MBX-6:n jarruosat siis tuplalevyt? (molemmin puolin vaihteistoa)
Bolt-on vai isompaa askartelua vaativa?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

MrOllinmaki

Toisella puolella vaan, riitti siis silloin. Vaati vähän askartelua muttei paljon. Muut silloiset sankarit teki LS5-jarruosista jarrunsa. Ne vaati enemmän jumppaa mahtuakseen paikalleen.

-A-


McJones

Ok. Pitkässä DM-1:ssä on tuplalevyt, molemmat samalla puolella vaihteistoa. En tiedä kannibalisoisiko ne tuohon Specciin vai kokeilisko jostain toisesta autosta repiä jarrut.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Japilord

Moro.

Specin jarrulevyt on tiemmä samat kuin X1 CR autossa ja siihen on saatavilla grafiitti, metalli ja vakio lasikuitu jarrulevyjä. Jos olen väärässä toki joku saa korjata.
Jos ne on samat voisin kuvitella että toimii vaihto molempiin suuntiin...
FS-01   Grafiitti
JS-24   SPL CNC Metalli
XT-16      Vakio Lasikuitu

Mitäs jarrupaloja teillä on käytössä ihan niitä vakio sileitä vai karkeennettuja? Karkeiden toiminnasta en tiedä metallia vasten, mutta pehmeisiin levyihin toimii hyvinkin tehokkaasti. Ongelma taisi olla enemminkin levyjen kestämättömyys, joten siihen on ainakin pari levy vaihtoehtoa.

Olisin voinut laittaa kuvat liitteeksi, muttei tämä jostakin syystä sitä hyväksynyt.

-Japilord

*HOKE*

FS-01   Grafiitti
Ei toimi GT autossa...

JS-24   SPL CNC Metalli
Toimii jos on hyvät palat.


XT-16      Vakio Lasikuitu
Ei toimi GT autossa nämäkään.

peitsamo

#289
Tuosta se uusi GT kausi taas pilkuhiljaa käynnistyy.

Niijoo, joutuuhan tuota vielä vähän askartelemaan ennen kuin ajamaan pääsee, mutta eipä tässä onneks vielä hengenhätä ole..
Flying Calacucco

McJones

Asiaa!
Hieno juttu, honkkareita lisää baanalle  :cool:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

peitsamo

Mulla on sitten mukana kohtuullisen kattava varaosapakki, joka kiertää näillä näkymin kaikki kesän GT8-kisat.
Flying Calacucco

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 22.02.13 - klo: 15.07
joka kiertää näillä näkymin kaikki kesän GT8-kisat.


Tämä on ilo uutinen, ei osapakin suhteen vaan sen tuojan.
Kyosho, elämäni auto.

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Japilord - 28.08.12 - klo: 16.38
Specin jarrulevyt on tiemmä samat kuin X1 CR autossa ja siihen on saatavilla grafiitti, metalli ja vakio lasikuitu jarrulevyjä. Jos olen väärässä toki joku saa korjata.
Jos ne on samat voisin kuvitella että toimii vaihto molempiin suuntiin...
FS-01   Grafiitti
JS-24   SPL CNC Metalli
XT-16      Vakio Lasikuitu

Mitäs jarrupaloja teillä on käytössä ihan niitä vakio sileitä vai karkeennettuja? Karkeiden toiminnasta en tiedä metallia vasten, mutta pehmeisiin levyihin toimii hyvinkin tehokkaasti. Ongelma taisi olla enemminkin levyjen kestämättömyys, joten siihen on ainakin pari levy vaihtoehtoa.

Ainoa toimiva ratkaisu on paksut teräslevyt ja kivipalat. Honkkarilta löytyy molemmat. Jarrujen kestävyyden takaamiseksi tein varmuuden vuoksi tuplajarrut. Näillä pysähtyy ja pitäs kestää pitempiäkin vetoja.

Flying Calacucco

RoddeR

#294
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 26.02.13 - klo: 20.38
Lainaus käyttäjältä: Japilord - 28.08.12 - klo: 16.38
Specin jarrulevyt on tiemmä samat kuin X1 CR autossa ja siihen on saatavilla grafiitti, metalli ja vakio lasikuitu jarrulevyjä. Jos olen väärässä toki joku saa korjata.
Jos ne on samat voisin kuvitella että toimii vaihto molempiin suuntiin...
FS-01   Grafiitti
JS-24   SPL CNC Metalli
XT-16      Vakio Lasikuitu

Mitäs jarrupaloja teillä on käytössä ihan niitä vakio sileitä vai karkeennettuja? Karkeiden toiminnasta en tiedä metallia vasten, mutta pehmeisiin levyihin toimii hyvinkin tehokkaasti. Ongelma taisi olla enemminkin levyjen kestämättömyys, joten siihen on ainakin pari levy vaihtoehtoa.

Ainoa toimiva ratkaisu on paksut teräslevyt ja kivipalat. Honkkarilta löytyy molemmat. Jarrujen kestävyyden takaamiseksi tein varmuuden vuoksi tuplajarrut. Näillä pysähtyy ja pitäs kestää pitempiäkin vetoja.



Kyöstissä mulla hobaon "kivipalat" ja pelittivät viime kesänä loistavasti verrattuna orggis jarruihin jotka katosivat 3 ensimmäisen mutkan jälkeen. Tuplalevyt on siis ja etupuolella molemmat. Kevät tulee vauhdilla ja perjantaina vaihdetaan jo maaliskuuhun. Nitronkäryn voi jo aistia ilmassa....
Kyosho, elämäni auto.

peitsamo

Sitähän vois huomenna vaikka rutkutella moottoreiden sisäänajoa, jos kelit pysyy vielä hyvänä.

Fuililetkut on vähän siellä täällä, mutta laitellaan ne sitten paremmin kun tulee lopulliset osat autoon.
Flying Calacucco

meritane

Oliks tämä Spec-versio se pitempi (vai lyhyempi versio) tästä Honkkarin gt-autosta?

peitsamo

Tämä on se lyhyempi malli.
Flying Calacucco

mikari

mites toi dave morales 1:n moottori - kaikki forcet kisalaillisia?

btw, kuulin uudesta kisalaillisesta ossista, et sitten päätynyt siihen..?

Nice car enihuu, nyt sun pitää vielä tehdä tankki modi mikä on Kauppisen autossa  :wink:
Möikö navetta vai ulkomailta?
Kiitos 20 vuodesta!

peitsamo

Karillahan on mun toissavuotinen auto, johon tein sen takatankin. En tiedä vielä teenkö vastaavan tähän autoon.

Navetan kautta auto ja koneet mulle tuli mukavasti melkein kotiovelle kannettuna ja yhdessä paketissa. Ja kone on tulevan kauden listalla mukana. Uusi OS on varmasti hyvä ja suosittu kone tulevana kautena, harkitsin myös sitä, mutta Forcella mennään.
Flying Calacucco