Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Durango DEX410

Aloittaja Janne A, 03.02.09 - klo: 13.41

Haze

Lainaus käyttäjältä: J.Hovi - 08.10.09 - klo: 21.21
Hieman käytössä ollutta setuppia, joka siis renkaita lukuunottamatta tyystin sama setuppi johon päädyin Hyvinkään ulkoradalla:

Diffit:
edessä 7000, takana 5000
iskarit:
edessä 3-reikäiset männät, 6mik 400cst öljyt, tummansiniset jouset.
takana 3-reikäiset männät, asso 25wt öljyt, vaaleansiniset jouset.
iskarien kiinnityspisteet:
edessä ylhäällä keskellä ja alhaalta ulkona. Takana ylhäältä keskellä ja alhaalta sisällä.
vakaajat:
takana ohut(1,3mm),edessä en kokeillut.
Painot
Sekä 12g:n sivupainot että skidplaten 30g. Dexi toimii hyvin myös ilman sivupainoja, mutta mielestäni näin hieman rauhallisempi.
Antisquat:
Nolla astetta, eli etupala 2- ja takapala 2.
Muuta
Ohjauslinkki sisältä keskikohdassa. Takana yhden asteen takahubit (siten että auraus kasvaa), takahubit taka asennossa (etuasennossakin oli tosin ihan jees), maavara n.20mm. Kaikki muu (linkit yms.) oli vielä ohjekirjan ehdottamissa säädöissä.

Aika samoihin olet savella päätänyt...  :wink: Ite en kyllä tykänny käyttää sivupainoja hyvällä pidolla. Niin ja lyhensin camber linkkejä hubien päästä pykälän vakiosta.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

J.Hovi

Lainaus käyttäjältä: Haze - 09.10.09 - klo: 09.49
Aika samoihin olet savella päätänyt...  :wink: Ite en kyllä tykänny käyttää sivupainoja hyvällä pidolla. Niin ja lyhensin camber linkkejä hubien päästä pykälän vakiosta.

Joo, noista sivupainoista puheenollen; tuossa Espoon kerhokisan tiimellyksessä poistin jossain välissä nuo sivupainot, ja mielestäni auto muuttui hieman ketterämmäksi (jos enää mahdollista..) peräpidon siitä sen kummemmin kärsimättä. Savella sen sijaan nuo painot kyllä puolustavat paikkaansa, mun mielestä.
Nuo vetonivelten sekä iskarinvarsien suojakumit (jotka siis vakiovaruste) ovat kyllä aikas überjuttu Espoon radalla, siellä kun vielä hieman (ei kyl enää niin paljoa) irtoaa tuota suolahiekkaa. Eipä ruostu vetarit eikä iskarit :cool: 

matti.h

Kertokaapas nyt kokeneemmat et mitä tappeja ootte sinne pyörän hexeihin laittanu ku nuo vakiot ei kestä? tiedän kyllä et umpinaiset ja pitemmät, mut mistä semmosia saan tilattua?

J.Hovi

Itse taisin pummia tiimikaverilta Hotbodies:in tapit ja varmaan myös esim. Schumacherin käy kans.
Tamiyan tapit on hieman liian paksuja, eivätkä sovi akseleihin hiomatta.

Haze

Lainaus käyttäjältä: J.Hovi - 08.11.09 - klo: 22.35
Itse taisin pummia tiimikaverilta Hotbodies:in tapit ja varmaan myös esim. Schumacherin käy kans.
Tamiyan tapit on hieman liian paksuja, eivätkä sovi akseleihin hiomatta.

Mulla on ollu HotBodies D4:sen tappeja käytössä ja toiminut... ->http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/HPI-66581-Pin-1-7X11mm-10Pcs__2ba0/ Keulan hexiin tulevista hipaissut dremelillä pikkase pois.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

redman

Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Haze

Tulipa tuossa vihdoinkin kasattua kisa-auto kokonaa: (tuo tulee kylläkin vasta kesällä korkattua) :mrgreen:



PS. GHEA mäntiä tulossa dexiin jossain vaiheessa. Vakio kokoiset kolmireikäiset nopeammalla reboundilla.  :mrgreen:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

J.Hovi

Medasec tournamentissa käytössä ollutta säätöä, yleisesti ottaen kaikenkaikkiaan jäykempään suuntaan on viimeaikoina tullut säädettyä ajoalustan kasvaneen pidon johdosta.

Diffit:
Edessä 20000, takana 7000. (taakse olisin kokeillut 10000, mutta ei viitsinyt vaihtaa..)
Iskarit:
Edessä 550cst ja punaiset jouset. Takana 450cst ja mustat jouset. 3 reik. männät ed. ja tak.
Iskarien kiinnityspisteet:
Edessä ylhäältä ja alhaalta uloimmassa, takana ylhäältä keskellä ja alhaalta sisällä.
Vakaajat:
Edessä 1,5 ja takana 1,3mm.
Painot:
Kaikki takapään painot käytössä.
Camber:
edessä -0,5 takana -1, edessä yksi aste haritusta ja takana aurausta 4(?)astetta (eli yhden asteen hubit lisäävään suuntaan asennettuna)

Muuta:-Akseliväli lähes niin pitkä kuin saa.
-renkaat: ed. spiket tak. pinnit.
-etulinkkiä nostettu sisäpäästä ylimpään sisäkohtaan.
-maavara 17mm.

Näillä mentiin ja ihan oli kiva ajettava. Autolla olis varmaan taisteltu vaikka voitosta, vaan kuljettaja piti tälläkin kertaa huolen siitä ettei näin ollut :roll:
Testikäytössä ollut Czt-säädin/moottoripakettikin (6,5t) pelasi loistavasti.

hmort

Max kokeili autoa Espoon kisan jälkeen ja auto kulki pojan käskemänä todella lujaa.... Joko auto oli helppo ajaa tai sit poikaa ei pelottanut auton hajoaminen :grin: :grin: Isiä kyllä jännitti paljonko kokeilu tulee maksamaan  :grin: :grin: Auto pysyi onneksi koko testin ajan lapasessa... Samalla tuli huomattua että vaikka autossa oli todella tehokas kone... Se pysyi silti lapasessa :wink: :wink:
-Henry Mort

_jtr_

Lainaus käyttäjältä: hmort - 15.12.09 - klo: 09.42
Max kokeili autoa Espoon kisan jälkeen ja auto kulki pojan käskemänä todella lujaa.... Joko auto oli helppo ajaa tai sit poikaa ei pelottanut auton hajoaminen :grin: :grin: Isiä kyllä jännitti paljonko kokeilu tulee maksamaan  :grin: :grin: Auto pysyi onneksi koko testin ajan lapasessa... Samalla tuli huomattua että vaikka autossa oli todella tehokas kone... Se pysyi silti lapasessa :wink: :wink:

Kalliita kokeiluja kun näyttäs olevan durgakin jo myynnissä.. :wink:

redman

Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Haze

Uusi väri teema, jolla kisataan jatkossa. Pitäisi olla ainakin tarpeeksi erottuva:



PS. tuli maalauksen jälkee ihan Solero mielee...  :lol:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

J.Hovi

Uudet sähköt asennettuna, ja testausta vailla. Pitäis vissiin jaksaa kurvailla Espooseen.

Säädin on TeamWave RB50, ja kone on saman valmistajan Linear 6,5t.
Jos Laitteet tykittää hyvin, niin kohta päässee tilailemaan sieltä mistä Durangoakin.

Ainakin turistissa RBS-versio säätimestä pelasi vallan kivasti Kuusaalla (jäi Tekinitkin taakse :wink:).



http://www.teamwaveonline.com/2007/products03.htm

J.Hovi

DEX410R -mallin hinta julkistettu: 289€!  Ihmeen edulliseksi on saatu "Ärrä" väännettyä siihen nähden kuinka vähän eroa autoissa on. :cool:

http://rc10.fi/index.php?topic=44327.0

redman

Lainaus käyttäjältä: J.Hovi - 12.02.10 - klo: 12.26
DEX410R -mallin hinta julkistettu: 289€!  Ihmeen edulliseksi on saatu "Ärrä" väännettyä siihen nähden kuinka vähän eroa autoissa on. :cool:

http://rc10.fi/index.php?topic=44327.0

Ihan hyvä uutinen ettei näihin r-sarjalaisiin alettu änkeämään kuuladiffejä. Tuossa autossa alkaa hinta/laatusuhde olemaan varmasti aika kohdillaan
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: J.Hovi - 12.02.10 - klo: 12.26
DEX410R -mallin hinta julkistettu: 289€!  Ihmeen edulliseksi on saatu "Ärrä" väännettyä siihen nähden kuinka vähän eroa autoissa on. :cool:

http://rc10.fi/index.php?topic=44327.0

Hunteerasin ihan samaa tossa eilen ehtoolla kun nysväsin omaa "siikaa" nippuun.

On hienoa nähdä että polttispuolelta on otettu paljon jippoja tähän sähkökrossiin, suunnittelivathan he polttista ekana mutta tekivät sähköauton kuitenkin loppuun ensin. Runsas alumiinin käyttö hallitsee runkorakennetta ja hiilikuidun paksuudessa ei kyllä olla säästelty. Kevyiksi ovat kyllä alumiiniosat koneistaneet, näyttävät hentosilta mutta ilmeisesti ovat kuitenkin harvinaisen lujaa tekoa. Erikoisinta on kuitenkin se että perinteistä top-deckiä ei ole ollenkaan, riittävä jäykkyys on toteutettu suoraan runkorakenteella samaan tapaan kuin takavetokipoissa.

Tuohon polttisviittaukseen palaan vielä sen verran että ilmeisesti kestävyys on saatu samalle tasolle ja onhan toki autossa kunnon ratasdiffit(laiskan huoltajan pelastus). Nämä tietysti näkyy painossa, mutta eipä se taida enää olla ongelma kun sähkökrosseihin muutenkin mätetään useita kymmeniä grammoja lisäkuormaa kyyditettäväksi.

Keskidiffin lukitussokkaa pitänee päistään vähän pyöristää jotta sujahtaa mukavasti koneistettuun pukkiinsa, näin ensimmäisinä huomioina...

btw: Vihdoin ovat tajunneet laittaa ulosjouston rajoitusruuvit sähkökrossiin, nekin vielä mietitty pelkkää pidätinruuvia pidemmälle...

e: typot...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Vesa

Jotta ei unohtuis mistä tähän on päästy, tuossa linkki originaaliin protoon, jollasella myös allekirjoittanut ajaa ens kesänä:

http://www.redrc.net/2007/07/team-durangos-latest-4wd-buggy/

Eli nuo paksut iskarituet jne on ollu kuvioissa jo hyvin pitkään.


Edit:

http://www.redrc.net/2008/02/toy-fair-serpent-s500-first-pics/

Ja tuohan siitä piti tulla ennenkuin S-kauppa ajautui rahoitusongelmiin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

J.Hovi

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 12.02.10 - klo: 14.13
Jotta ei unohtuis mistä tähän on päästy, tuossa linkki originaaliin protoon, jollasella myös allekirjoittanut ajaa ens kesänä:

http://www.redrc.net/2007/07/team-durangos-latest-4wd-buggy/

Eli nuo paksut iskarituet jne on ollu kuvioissa jo hyvin pitkään.


Eikös Vesa olis aika pistää tuo proto naftaliiniin, se kun saattavi olla keräilyesine vielä joskus, ellei ole jo (eikös tuo sun yksilö ollu vieläpä Ellisin käytössä)?
(..Tai mä voin kyllä vaikka vaihtaa uuteen dexiin päikseen :grin: :angel:, jos haluut uuren tilalle)

No mutta asiaan: Sunnuntaina tuli kokeiltua TeamWaven säädin/moottoripakettia tositoimissa, ja hienosti pelasi. Kaasu- ja jarrutuntuma oli todella hyvä, eikä mitään sekoilua esiintynyt vaikka autokin sai aika hyvin osumaa kuskin ollessa täysin koomassa koko päivän.
Moottoriksi olisi ehkä pitänyt laittaa tuohon kisaan 5,5t 6,5:sen sijaan yhden pöytähyndän takia, mutta hyvä näinkin.


Vesa

Ei pysty laittaan naftaliiniin, vanhassa vara parempi, tolla mennään vielä kovaa :) Billy Easton ajoi tolla autolla MM kisat Japanissa, tais olla 5. tai 6. siellä. Yks norski tarjos tuosta jo tonnin, muttei lähe ihan sillä vielä ;)

Tossa protossa on niin paljon vähemmän osia että se sopii meikän ideologiaan just hyvin, ja lisäksi se on nopeekin :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

J.Hovi

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 15.02.10 - klo: 13.30
Ei pysty laittaan naftaliiniin, vanhassa vara parempi, tolla mennään vielä kovaa :) Billy Easton ajoi tolla autolla MM kisat Japanissa, tais olla 5. tai 6. siellä. Yks norski tarjos tuosta jo tonnin, muttei lähe ihan sillä vielä ;)

Tossa protossa on niin paljon vähemmän osia että se sopii meikän ideologiaan just hyvin, ja lisäksi se on nopeekin :)

Jaa niin Eastonhan se oli joka sillä ajoi.. menee välillä kuskit sekaisin ku alkaa muistelemaan.
Joo hienoahan se on nähdä tuo originaalikin liikenteessä ensi kesänä :cool:.

Oletko muuten keksinyt voimansiirtoon jotain uutta, vai mennäänkö vielä alkuperäisillä diffeillä+ kulmarattailla?
Mitä itse vähän mallailin tc4:seen, niin nuo dexin ratasdiffit saattaisivat käydä kiinni sen protonkin diffibokseihin (tc4 onewayn sivulaakereilla tosin). 

Vesa

Mulla on uus vetokalusto siihen teetetty ja vaihdettu, eli kardaanit ja boksin akselit. Diffit on NTC3:sta kuten alkuperäisetkin. Tuo oli niin pomminvarma kampe sillon kun viimeksi tolla pari kisaa ajoin, että jäi hyvä tuntuma tuohon. Sopi lapaseen mulle hyvin :)

Niin, ja en halua ratasdiffiä mihinkään paitsi polttikseen. :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 15.02.10 - klo: 13.30
Tossa protossa on niin paljon vähemmän osia että se sopii meikän ideologiaan just hyvin, ja lisäksi se on nopeekin :)

Miksi protossa on vähemmän osia?

Vesa

Siksi ku se on koneistettu se alusta. Tsekkaappa MIKAR mun viesti tossa pari viestiä ylempää, ja se linkki.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Mika R

Niinpä niin. On kyllä kaunis tuo sinun autosi (tai siis vastaava).

Vesa

se on tuo sama kärry, joka tuossa hyllyllä odottelee.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Mika R

aa, se on siis täsmälleen sama. makeeta.

redman

Hipo-osaa tarjolla  :tongue:

http://www.redrc.net/2010/02/tresrey-dex410-option-parts/#more-28100

Tuo alumiininen kääntöpala suuremmilla lakupesillä on ainakin mielenkiintoinen, kestävyyttä mietittäessä.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Haze

Lainaus käyttäjältä: redman - 17.02.10 - klo: 08.42
http://www.redrc.net/2010/02/tresrey-dex410-option-parts/#more-28100

Laittakaas linkki, jos joku löytää "aikuisten oikeen" sivun mistä noita voi tilata ja ymmärtäisi edes jotain tilauksesta...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Matti Räsänen

Nuo hubit ainakin näytästi olevan vain tietokoneen 3D-malleja, eli ei vättämättä vielä ole myynnissä missään. Uutisessakin lukee että "Tresrey have introduced details of..." eli vähän niikuin esitteleevät mitä on tulossa. Tiiääppä tuosta varmana mutta tuon kuvan minä sain.

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 15.02.10 - klo: 16.03
Niin, ja en halua ratasdiffiä mihinkään paitsi polttikseen. :)
Miksi?

Haze

Lainaus käyttäjältä: mvar - 17.02.10 - klo: 11.00
Nuo hubit ainakin näytästi olevan vain tietokoneen 3D-malleja, eli ei vättämättä vielä ole myynnissä missään. Uutisessakin lukee että "Tresrey have introduced details of..." eli vähän niikuin esitteleevät mitä on tulossa. Tiiääppä tuosta varmana mutta tuon kuvan minä sain.


Noilla on aikaisempia hops upseja jo myynnissä... Ne sivut on vaan pelkkää risuaitaa.   :angry:

Palikoita saattaa saada ihan Suomesta tulevaisuudessa, katsotaan...  :wink:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |